Coronavirus in Australië

Het process is: registreren, vloeken op de onduidelijkheid van de website, mailtje ontvangen, volgende mailtje ontvangen met een link, klikkerdeklik, vloeken omdat de locatie bepaling ruk is op de website, selecteren van een locatie als je erachter komt hoe de locatie bepaling werkt, vrije datum vinden en klaar is @Tim911

Overigens zegt de website ook dat vrije inloop werkt bij sommige locaties, maar ik zou de gok niet nemen.
 
Het process is: registreren, vloeken op de onduidelijkheid van de website, mailtje ontvangen, volgende mailtje ontvangen met een link, klikkerdeklik, vloeken omdat de locatie bepaling ruk is op de website, selecteren van een locatie als je erachter komt hoe de locatie bepaling werkt, vrije datum vinden en klaar is @Tim911

Overigens zegt de website ook dat vrije inloop werkt bij sommige locaties, maar ik zou de gok niet nemen.
Ja wellicht was mijn opmerking dat het IT systeem heel goed werkt niet van toepassing op enkele velden in de website.
Bij de aanmelding is het geboortedatum veld ontworpen door een gamer of zo
Bij de locatie bepaling, de map kan wel weg gelaten worden, dat helpt niet echt. Het adres veld is free format, dus een beetje gokken om het werkend te krijgen. Bij mij werkte het na huisnummer +straat komma suburb komma QLD komma postcode. Niet een hele gekke manier aanschrijven of zo, maar het was raar dat er geen auto fill was.

Anyway, happy dat het geregeld is en mogelijk is.
Zag dat men in Victoria weer in line gevallen is met de 'regels'. Geen vaccins voor onder de 50, NSW en QLD doen dit nu wel.
 
Het is een beetje zoals de post delivery hier. Eerst vloek je: “echt duurt het drie weken om een pakje hier te krijgen” En plots 3 dagen later ligt pakketje voor je deur. Soms. Het houdt het leven wel wat onvoorspelbaar (en dus interessant)
 
En… omdat dit topic begonnen is als een ‘hoe is het met je’.

Hoe is het met onze Melbournians die weer in de hoek zitten waar de ‘klappen vallen’ lijkt het.

Hoop dat het binnen de perken blijft, al is een klein uitbraakje her en der in den lande helemaal niet erg voor de uptake van het vaccinatie program denk ik 🤔
 
Last edited:
Het is een beetje zoals de post delivery hier. Eerst vloek je: “echt duurt het drie weken om een pakje hier te krijgen” En plots 3 dagen later ligt pakketje voor je deur. Soms. Het houdt het leven wel wat onvoorspelbaar (en dus interessant)

Express post vanuit de big smoke gaat snel, overige pakketpost tergend langzaam idd. onze postie heeft de irritante gewoonte om onze briefpost half uit de bus te laten steken zodat na elke regenbui alle post onleesbaar is.
 
En… omdat dit topic begonnen is als een ‘hoe is het met je’.

Hoe is het met onze Melbournians die weer in de hoek zitten waar de ‘klappen vallen’ lijkt het.

Hoop dat het binnen de perken blijft, al is een klein uitbraakje her en der in den lande helemaal niet erg voor de uptake van het vaccinatie program denk ik 🤔
Ha, thanks for asking.

Ik spreek voor mezelf en niet voor andere Melburnians/Victorians hier, maar echte alarmbellen zijn in mijn omgeving nog niet afgegaan. Het zit wel weer in de hoek van North (waar @Thijsvr en Annelies, en partner en ik zo'n 3 a 4 km van elkaar af wonen. Maar dit keer niet de Inner North. Dit is de zoveelste keer en mijn omgeving gelooft het wel, we houden ons braaf aan de regels (masks en groepsgrootte). James Merlino (Acting Premier), prof. Brett Sutton (CHO) en Martin Foley (Health Minister) hebben wel gezegd dat ze niet zullen aarzelen om de boel weer aan te scherpen (lockdown) als het aantal cases blijft stijgen. We zitten nu in 3 dagen van 5 naar 15 in dezelfde kring, valt weinig over te zeggen. Het was wel ineens gigantisch druk bij de vaccinatiecentra die we passeerden. Misschien schudt het onze apathische geesten wat op.

ETA het is de Indiase variant.
 
Last edited:
Nog niet bevestigd. Waiting for Merlino's press conference any minute now <tapping foot impatiently>.

Hoe dan ook, we zijn eraan gewend dus het zal wel. Het is veel erger voor de small business. Jammer dat dit keer de hele staat erbij getrokken wordt, die verdienen die Melbourne ellende niet.
 
Nog niet bevestigd. Waiting for Merlino's press conference any minute now <tapping foot impatiently>.

Hoe dan ook, we zijn eraan gewend dus het zal wel. Het is veel erger voor de small business. Jammer dat dit keer de hele staat erbij getrokken wordt, die verdienen die Melbourne ellende niet.
Nu wel... En het is idd full VIC...
 
Nu wel... En het is idd full VIC...
Yep. Loeiharde lockdown tot volgende week vrijdag. Dit is een vreselijk besmettelijke variant die zich binnen 1 dag verspreidt.

Ouwe koek voor VIC dus. Nul mensen op visite, thuiswerken, max 2 uur per dag exercise met max 2 personen/gezin, max 5-km reisradius, geen horeca (wel afhaal/delivery), 1 uur voor boodschappen en emergencies. Behalve de suup, pharmacy en catering gaat de hele retail op slot.

We mogen er wel uit voor vaccinatie :).
 
Last edited:
Succes! Ik las al een stukje online over dat veel mensen VIC achter zich laten voor QLD, dat zullen er alleen maar meer worden. Wel weer kl*te dit.
 
Yep. Loeiharde lockdown tot volgende week vrijdag. Dit is een vreselijk besmettelijke variant die zich binnen 1 dag verspreidt.

Ouwe koek voor VIC dus. Nul mensen op visite, thuiswerken, max 2 uur per dag exercise met max 2 personen/gezin, max 5-km reisradius, geen horeca (wel afhaal/delivery), 1 uur voor boodschappen en emergencies. Behalve de suup, pharmacy en catering gaat de hele retail op slot.

We mogen er wel uit voor vaccinatie :).
Mjah, het is bijna schokkend dat VIC hier zo aan gewend is. Het goede nieuws is - denk ik - dat mensen zich ineens laten vaccineren nu.
Sterkte de komende 7 dagen en laten we hopen dat deze lockdown beperkt kan blijven tot een week...
 
Back
Top