Coronavirus in Australië

Ja laten we hopen dat het positieve side effect is dat mensen gewoon het vaccin pakken wat beschikbaar is (en dan kijk ik zeker niet specifiek naar Vic, QLD bijvoorbeeld bungelt momenteel onderaan met vaccinatie graad)
 
Last edited:
Mjah, het is bijna schokkend dat VIC hier zo aan gewend is. Het goede nieuws is - denk ik - dat mensen zich ineens laten vaccineren nu.
Sterkte de komende 7 dagen en laten we hopen dat deze lockdown beperkt kan blijven tot een week...
We zijn in 1 dag gegaan van 'yeah, nah' naar 'nah, yeah!' qua vaccinaties :) . Gezien de enorme rijen bij de testing en vaccination centres vermoed ik dat we nogal wat capaciteitsproblemen gaan krijgen. Bij mijn huisartsenpost (die ook vaccineert) lagen zowel de telefooncentrale als het online boekingssysteem eruit.
 
Last edited:
Na 3 dagen lockdown ziet het er niet alarmerend, maar ook zeker niet goed uit. Dit kan nog wel eens langer gaan duren.

Victorian COVID-19 snapshot
  • Outbreak cases: 45
  • Active cases: 54
  • Cases in hospital: 1
  • Test results in past day: 43,874
  • Vaccinations at state-run sites in past day: 16,752
Updated 9:36am May 31, 2021
 
Na 3 dagen lockdown ziet het er niet alarmerend, maar ook zeker niet goed uit. Dit kan nog wel eens langer gaan duren.

Victorian COVID-19 snapshot
  • Outbreak cases: 45
  • Active cases: 54
  • Cases in hospital: 1
  • Test results in past day: 43,874
  • Vaccinations at state-run sites in past day: 16,752
Updated 9:36am May 31, 2021
Ik denk dat wat vooral zorgen zal baren, die cases in Aged Care... Hebben ze daar nog wat over gezegd op de presser?
 
In klein goed nieuws, heb dus net mijn eerste shot gehad, samen met Miss Bang. Het was een soepele aangelegenheid en heeft alles nog geen uur geduurd geloof ik, incluis inchecken, vaccinatie, wachten/monitoring. Had de tijd niet om de krant online te lezen. Zo vlot ging alles.

Feeling privileged!
 
Last edited:
@Zwerver

Federal government should answer questions about aged care staff working across multiple sites: Merlino​

By Simone Fox Koob​

Acting Premier James Merlino has been asked whether it’s an oversight by the federal government to have allowed aged care workers to work across multiple sites.
“Our workforce, through our policy settings and the financial support for the public sector, we have been able to have 100 per cent of aged care workers [in public aged care homes] in metropolitan Melbourne who are not working across multiple sites. And that’s for a reason. These are high-risk venues,” he said.
Victoria’s acting Premier James Merlino.

Victoria’s acting Premier James Merlino.CREDIT:NINE
“The answer is, public aged care is the responsibility of the state government. Private aged care is the responsibility of the federal government.“
“You should raise those questions with the federal government.“
Health Minister Martin Foley said it was not a system unique to Victoria.
“This is a national system that applies across all of the Commonwealth,” he said.
“It doesn’t really matter, to the families and communities and the workforce, which is which. That is why we have established the Victorian Aged Care Response Centre model so as to coordinate that effort. As part of that coordination of effort, we have continually shared issues and priorities with our friends from the Commonwealth and I thank them for their partnership.”
Asked if he was frustrated by the way federal government has allowed them to work across multiple sites, he said: “You are inviting me to be critical of the Commonwealth government in the space. I’m the Minister for Health, I know how the virus reacts and it doesn’t make a distinction between Commonwealth and State facilities. My job is to keep Victorians safe, especially in those high-risk settings.
“I will resist the temptation to be critical of the Commonwealth. I will work cooperatively with them every chance I get to get ahead of this.”
 
In klein goed nieuws, heb dus net mijn eerste shot gehad, samen met Miss Bang. Het was een soepele aangelegenheid en heeft alles nog geen uur geduurd geloof ik, incluis inchecken, vaccinatie, wachten/monitoring. Had de tijd niet om de krant online te lezen. Zo vlot ging alles.

Feeling privileged!
You'd better! Wij ouwe vellen komen alleen in aanmerking voor AstraZeneca (lekker, als je partner meerdere embolieen heeft gehad) en de komende maanden is er geen gaatje voor ons vrij anyway. Goed om te zien dat jullie youngsters het beschermingswerk voor ons doen :) .
 
Op het vragen lijstje hier wordt een keer of 10 gevraagd of je geen issues hebt met embolieën, enz enz. Want dan val je in het Pfizer vakje.
Wij, nog onder de 50, vielen vanwege de leeftijd in het Pfizer vakje. Maar dat wist ik pas zeker in het ziekenhuis. Had AZ ook gewoon genomen, want verder gezond dus de statistiek aan mijn kant.

Quote: Een statisticus waadde door een rivier van gemiddeld 1 meter diep. Hij verdronk ;)
 
Last edited:
Op het vragen lijstje hier wordt een keer of 10 gevraagd of je geen issues hebt met embolieën, enz enz. Want dan val je in het Pfizer vakje. Wij, nog net onder de 50, vielen zodoende in het Pfizer vakje. Maar dat wist ik pas zeker in het ziekenhuis. Had AZ ook gewoon genomen, want verder gezond dus de statistiek aan mijn kant.

Quote: Een statisticus waadde door een rivier van gemiddeld 1 meter diep. Hij verdronk ;)
Kijk, dat vond partner nou eens prettig nieuws. Thanks.
 
en de komende maanden is er geen gaatje voor ons vrij anyway.
Nog even… komende maanden 😳

Kan me voorstellen dat er nu een beetje een run is op vaccinaties. Maar jullie zitten in 1B of 2A?

Hier kun je gewoon zonder afspraak het ziekenhuis in lopen. Wij hadden een afspraak. Maar zag/hoorde ook mensen zonder.
Weet niet of dat het een goed teken is dat we overcapaciteit hebben trouwens… Iets met te weinig uptake wellicht (al overhoorde ik staff wel zeggen dat het vandaag al drukker was, waarschijnlijk vanwege jullie lockdown)
 
Vrjdagochtend even online gekeken en er waren diverse klinieken die dezelfde dag al ruimte hadden. Organisatie was erg efficient en voor ik het wist stond ik weer buiten met de eerste dosis Astra Zeneca in mijn arm. Buiten wat slaperigheid in het weekend geen klachten.

Die 15 minuten monitoring heb ik in het naastgelegen cafe doorgebracht.
 
In klein goed nieuws, heb dus net mijn eerste shot gehad, samen met Miss Bang. Het was een soepele aangelegenheid en heeft alles nog geen uur geduurd geloof ik, incluis inchecken, vaccinatie, wachten/monitoring. Had de tijd niet om de krant online te lezen. Zo vlot ging alles.

Feeling privileged!
Same!

Ik was er ruim op tijd en was er alweer uit voordat ik officieel aan de beurt was 😊
Ging er van uit niet eerder dan in oktober aan de beurt te zijn, dus inderdaad, dankbaar en bevoorrecht om in Regional SA te wonen en daardoor nu al gevaccineerd te kunnen worden. Heb er ook goed op kunnen slapen 😴
 
In klein goed nieuws, heb dus net mijn eerste shot gehad, samen met Miss Bang. Het was een soepele aangelegenheid en heeft alles nog geen uur geduurd geloof ik, incluis inchecken, vaccinatie, wachten/monitoring. Had de tijd niet om de krant online te lezen. Zo vlot ging alles.

Feeling privileged!
Ik sluit me aan in het rijtje. Zit nu in de verplichte 15’ wachtruimte maar extreem goed geregeld. En fijn om de rijen te zien buiten, dat betekend dat mensen echt aan het vaccineren geslagen zijn.
 
Back
Top