. Maar wie zijn de premiers om te bepalen dat een persoon <40 helemaal geen vaccine mag krijgen? Is dat niet juist de nanny-state die we hier zo vaak bekritiseren?
Dit land heeft een veel te ingewikkeld politiek stelsel met al die overheids lagen, dat blijkt nu wel.
Zelfbeschikking? https://www.amnesty.nl/encyclopedie/zelfbeschikking-en-mensenrechtenATAGI zegt zelf dat er praktisch geen (of zeer weinig) scenario's zijn (op dit moment) dat AZ gegeven zou moeten worden onder 60.
Hier in NSW ben je onder de 40 nog niet eligible voor welk vaccine dan ook tenzij je in een risico groep valt. 40-59 ben je eligible maar heb je geen keuze, je moet wachten tot je de Pfizer prik kan krijgen. Dat is expliciet de overheid (de premier houd ik verantwoordelijk voor alles wat de niet gekozen HO publiekelijk adviseert) die bepaald dat ik geen AZ mag hebben.En, geen enkele premier zegt dat een persoon onder 40 geen AZ mag krijgen. Alleen geven de HO's aan dat zij het ten zeerste afraden.
Met het risico dat dit een eindeloze discussie wordt. Dus je wilt zelfbeschikking, maar ben je dan ook bereid om zelf het risico te dragen? Want dan hoeft die hele indemnity dus ook niet opgetuigd te worden.Zelfbeschikking? https://www.amnesty.nl/encyclopedie/zelfbeschikking-en-mensenrechten
Hier in NSW ben je onder de 40 nog niet eligible voor welk vaccine dan ook tenzij je in een risico groep valt. 40-59 ben je eligible maar heb je geen keuze, je moet wachten tot je de Pfizer prik kan krijgen. Dat is expliciet de overheid (de premier houd ik verantwoordelijk voor alles wat de niet gekozen HO publiekelijk adviseert) die bepaald dat ik geen AZ mag hebben.
Ja, ik kan mogelijk om dat beleid heen gaan door binnen te lopen bij een van de vaccinatiecentra en vragen of ik alsjeblieft AZ mag, maar het is dan aan de betreffende medewerkers om de regels wat te buigen. Maar die lopen dan de kans om in de problemen te komen als er een fataal geval uit voortkomt. Ik vind het dus heel logisch dat ze nu zeggen dat de patient een geinformeerde keuze kan maken en daarbij alle risico's accepteert en niet de betreffende medewerker kan aanklagen.
ScoMo had het alleen wat beter kunnen formuleren, maar dat zal wel de Scotty from Marketing kant van hem zijn.
Dat is toch het hele punt van die indemnity? Onder normale wetgeving zou je de GP kunnen aanklagen als je vind dat de GP je niet goed heeft voorgelicht/onderzocht (of je gelijk krijgt is een andere zaak). Die indemnity neemt die mogelijkheid weg en draag je als patient dus zelf het risico.Met het risico dat dit een eindeloze discussie wordt. Dus je wilt zelfbeschikking, maar ben je dan ook bereid om zelf het risico te dragen? Want dan hoeft die hele indemnity dus ook niet opgetuigd te worden.
. Ik had ook gewoon getekend voor mijn Pfizer hoor, als dat was gevraagd.
Euh ik heb toch wel duidelijk een papiertje moeten tekenen waarin me gewezen werd op de risico’s en dat dit mijn keuze is.Ik ook, geen probleem.
Euh ik heb toch wel duidelijk een papiertje moeten tekenen waarin me gewezen werd op de risico’s en dat dit mijn keuze is.
Nope Pfizer. Ik kreeg een papier met uitleg en risico’s en moest tekenen. In principe een soort form of consent, niet ongebruikelijk.Huh? Ik niet (in Cairns Base) er werd me wel keurig uitgelegd en de dame in kwestie liet ruimte voor vragen, maar ik hoefde niks te ondertekenen.
Misschien had jij AZ?
Volgens mij zat het ergens in de online aanmelding verstopt, en daarna nog een keer in het papierwerk in het ziekenhuis (dat papier waar je allerlei dingen moest aanvinken volgens mij) Anyway, tick tick tick, yes, yes, yes, no, no, no, handtekening). Zo'n formulier @Tim911 Je zilt het vast gedaan hebben maar net als ik niet zo bewust dat het is blijven hangen. Als je daar aan de balie staat heb je je besluit toch al genomen, dusNope Pfizer. Ik kreeg een papier met uitleg en risico’s en moest tekenen. In principe een soort form of consent, niet ongebruikelijk.
Volgens mij zat het ergens in de online aanmelding verstopt, en daarna nog een keer in het papierwerk in het ziekenhuis (dat papier waar je allerlei dingen moest aanvinken volgens mij) Anyway, tick tick tick, yes, yes, yes, no, no, no, handtekening). Zo'n formulier @Tim911 Je zilt het vast gedaan hebben maar net als ik niet zo bewust dat het is blijven hangen. Als je daar aan de balie staat heb je je besluit toch al genomen, dus
Je moet ergens aangegeven hebben dat je niet ziekte X Y Z enz. had. Of allergisch was voor A B C. Of net een flu vaccin hebt gekregen.Ook dat heb ik niet hoeven doen @afterbang? Het ging zo:
Ik mailde de ward admin van de vacinnation ward, die vroeg naar mijn naam, Medicare number en geboorte datum. En gaf aan wanneer er ruimte was voor personeel om het shot te krijgen. That’s it. Heb nooit iets hoeven ondertekenen.
Je moet ergens aangegeven hebben dat je niet ziekte X Y Z enz. had. Of allergisch was voor A B C. Of net een flu vaccin hebt gekregen.
Ze geven je niets zonder dat. (en dan bedoel ik niet Pfizer of wat dan ook, gewoon in het algemeen)
Net voor het vaccin gezet wordt heb je dezelfde vragen nog een keer mondeling gehad terwijl de nurse dingetjes aanklikt op haar PC.
Het gaat allemaal snel en informeel. Maar ze kunnen niet iets inspuiten zonder gecheckt te hebben of je eerder anafylactische shock hebt gehad vroeger (als voorbeeld)