De gekke kangaroe has landed - Rockingham, Perth

Hallootjes allemaal!

Na een vakantie van een maand Down Under (dec. '07 - jan '08) vond Leon dat we maar eens na moesten denken over emigratie. Na bij de emigratiebeurs in Nieuwegein te zijn geweest en daar een oriënterend gesprek gewonnen te hebben bij Buysse Immigration, hebben we na dit gesprek goed nagedacht over onze keuze... 21 mei hebben we het tweede gesprek (uiteraard niet meer gratis...  :roll:) en inderdaad... WIJ GAAN OOK EMIGREREN!!! wel een hele rare gedachte hoor!!!  :lol: Leon krijgt hierbij informatie en hulp over zijn assessment by Engineers of Australia... Dan mag hij de komende 2 à 3 maanden een soort van essay gaan schrijven en dan verder met de aanvraag....

We houden jullie op de hoogte!!

Groeten,

Chantal en Leon :cry: :cry:

Mooi plan!

Waar zijn jullie in Australie geweest tijdens de vakantie? Zat daar ook al een plaats bij waar je wilt gaan wonen?

Cheers,
EandE

Hey EandE,

Wij zijn tijdens onze vakantie in Perth geweest (Midland). Daar woont de vader van Chantal.

Hij woont nu in Rockingham/Kwinana, wij willen daar in de buurt gaan wonen. Shoalwater is ook erg mooi.

Groeten,

Chantal en Leon

We hebben afgelopen woensdag het contract getekend bij Buysse Immigration, dus nu gaat het echt beginnen!!

28 juni of 12 juli IELTS... Wie nog meer??

Groeten,

Chantal en Leon

Het is dus 12 Juli geworden..dan hebben we de IELTS test!

We zijn al druk aan het oefenen geweest met een proef examen! Luisteren en lezen gaat goed, alleen het spreken en schrijven.... Chantal is altijd erg goed geweest met haar engels, alleen ik heb wat moeite met schrijven en het spreken lijkt me eng, omdat je niet weet wat je kan verwachten. Bij schrijven komt natuurlijk alles tegelijk: gramatica, zinsopbouw, etc. En dit allemaal binnen een uur.
Ik hoop echt dat het schrijven meevalt! Moet minimaal een 6 halen i.v.m. de eisen van Engineers of Australia...
Daar heb ik ondertussen het eerste verhaal ook van gemaakt en is nu naar het emigratie bureau toe voor controlle. Zodra we daar het commentaar op hebben, dan ga ik verder met de volgende 2 career episodes!

Groeten,

Leon (en Chantal)

Hi Leon en Chantal,

Gaat helemaal goedkomen hoor, IELTS valt erg mee. Er loopt ergens een topic over wat je kunt verwachten van het spreken, misschien helpt het jullie wat.

Komt goed, we duimen!  :up:

DIjnnas

[quote author=perthpete link=topic=8825.msg117495#msg117495 date=1210215060]
Perth rocks !!!  :grin: :grin: :grin:
[/quote]

Uluru too  :? :roll:

Jack :evil:

Veel succes zaterdag met de IELTS! Zal vast wel goed komen, gewoon door blijven ademen!

Groetjes,
Sacha (ook via Buysse)

Hebben ze de eisen verlaagd?
Ik dacht dat je minimaal 7s moest halen voor een visum?

Indien minimaal een 7 wordt behaald op alle onderdelen (lezen, schrijven,
luisteren en spreken) van de IELTS-test dan worden 25 punten toegekend.

Citaat uit onze kansberekening. 6 was voor ons niet voldoende voor het aantal punten.

Dat klopt:

Voor Engineers of Australia: min een 6 voor elk onderdeel
Voor je visum: 25 punten voor een 7 op elk onderdeel
                    15 punten voor een 6 op elk onderdeel

Wij zouden aan 15 punten voor engels al genoeg hebben om aan de 120 punten te komen.. we zijn nog jong, dus extra punten ;) (onder de 30!)

Afgelopen dagen elke avond engels geoefend (met name het schrijven) en het gaat steeds beter! Krijg er steeds meer feeling voor lijkt wel.... maar blijft spannend allemaal!

Groeten,

Leon (en Chantal)

Gelukkig maar.
Ik was al bang dat ze nu iedereen het land binnen lieten.  :lol:

Suc6 met jullie IELTS en tot straks in Perth.

Nou, de test hebben we gisteren gehad! We waren gisteravond doodmoe, op tijd naar bedje gegaan! Voor ons gevoel ging ie wel goed, alleen het mondelinge deel...jeetje wat ging dat K*T! Bij mij kwam er meer "Ehhh, ieee, aaaa" uit dan goed lopende engelse zinnen! Op het laatst ging het wel iets beter, maar ik hoop dat ze daar een beetje door heen prikken en me minimaal de benodige 6 geven! Voor Chantal ongeveer hetzelfde, maar ook haar mondeling voor ze niet lekker gaan. Dus we wachten in volle spanning af..... wat duren 13 dagen dan weer lang!
Nog een ander mede forum leden gezien en gesproken, die ook toevallig (waarschijnlijk) naar Perth gaan, dus das dan wel weer leuk! Jeroen & Raymonda: ook voor julie zullen we duimen!

Groeten,

Leon en Chantal

Met dat mondeling weet je het maar nooit. Ik had een soort van Eva Braun zitten met vragen die gewoon alleen maar waren uitgezocht op onderwerpen waar ik niets maar dan ook niets meer had (geldverspilling bij het winkelen, industrialisatie en vrijwilligerswerk, als klap op de vuurpijl als topic voor mijn presentatie: Een gebouw waar ik veel mee had en wat dit mij heeft veranderd......)
Was er van overtuigd dat ik het had verziekt.

Geslaagd met een 8!

Geef de moed niet op!

Jaja! IELTS is binnen!  :lol:  :grin:

Vandaag lag de uitslag in de bus!!!

Leon:
Listening 8,5
Reading 7,0
Writing 6,5
Speaking 6,0
Overall band score 7,0

Chantal:
Listening 8,0
Reading 6,0
Writing 7,5
Speaking 7,0
Overall band score 7,0

Leon heeft op alle onderdelen minimaal een 6,0 nodig voor zijn assessment bij Engineers of Australia, dus dat zit in ieder geval goed en kunnen we daar weer mee verder.

Weer een stapje dichterbij Australië...  :up:

Groetjes,

Chantal en Leon

Gefeliciteerd met het mooi resultaat. Ik hoop dat de rest nu snel afgerond kan worden.

Hartelijke groet, Magda

Back