De gekke kangaroe has landed - Rockingham, Perth

hoi leon en chantal,

Bestaat er niet de mogelijkheid om je door je (schoon)vader te laten sponsoren? Misschien scheelt dat wel heel veel in tijd, nu er een nieuwe behandelmethode is ingesteld voor de visumaanvragen?

groetjes heidi

hallo Leon en Chantal,

Jammer dat het zo lang gaat duren.  Hopelijk kan jij inderdaad een nieuwe assesment doen en via sponsering sneller naar Australie kunnen gaan.

In ieder geval houdt moed, jullie komen er wel!

Groetjes,
Susan

Idd, houd moed!
Succes met het uitzoeken.
Je noemde een emigratiebureau. Zijn jullie daarmee gestopt dan? Anders neem ik aan dat zij eea voor jullie uitzoeken.

Nogmaals: Hou de moed er in.

Zo zie je maar.. links om of rechts om, als we er maar komen!  :up:
Heel veel succes!

Sacha

Halloa!

Ik zie dat we al 4 maanden (!) al geen updates meer hebben gegeven...wat kan de tijd toch snel gaan!
Maar wat is er bij ons allemaal gebeurd.... Nou, kwa voortgang niet veel.
We hebben eind maar besloten om voor een WA state sponsorhip te gaan. Echter omdat mijn beroep (of eigenlijk mijn IEAUST assessment) niet op de "Western Australian Occupations in Demand List" staat, hebben we er voor gekozen om een z.g. Off-list nomination sponsorship te gaan. Deze sponsorship bied ons de mogelijkheid om toch gesponsord te worden, ondanks mijn beroep niet op de lijst staat. Ze kijken dan per dossier of jou beroep echt een bijdrage leverd aan de economie van de staat. Tevens kijken ze naar "extra" factoren, zoals al een job-offer, of er familie in dezelfde staat woont. Met deze extra factoren, is de kans op een sponsorship groter. Daar lijken wij een extra troef te hebben: Chantal d'r vader woont al 10 jaar in Australie (en is zelfs Australian Citizin) en is getrouwd met een Australische! Daarnaast heeft mijn beroep heel veel overeenkomstigheden met een Electrical Engineer, wat ik ook allemaal kon toelichten in onze aanvraag. Maar goed, dit geeft allemaal nog steeds geen garantie op goedkeur door W.A., het is maar net welke "ambtenaar" er naar kijkt en hoe zijn/haar stemming is.... :grin: :lol:
Deze aanvraag is begin april ingediend en de wachttijd voor een state sponsorship voor W.A. is momenteel opgelopen naar minimaal 3 maanden! Dus hopelijk horen we ergens volgende maand of we er door zijn! (of niet, maar daar denken we liever niet aan....)
Als we er door komen, hebben we tenminste weer een tijdlijn voor ogen, komen we er niet door, tja, dan zijn we helemaal overgeleverd aan het DIAC en weet niemand hoe lang het kan gaan duren. We weten ook nog niet wat we dan doen... kans is aanwezig dat het emigreren dan 3-5 jaar verder wordt verschoven...
Maar first things first... Sponsorship afwachten! (ow, en volgende week op vakantie, naar het prachtige Duitsland  :cool:)

Groeten,

Leon en Chantal

Weet jij of deze mogelijkheid (offshore sponsorship) in elke staat tot de mogelijkheden behoort of alleen in West Australie? Ik ben namelijk bezig om mijn sponsorship voor Social Work te krijgen, om zo een state sponsorship voor Victoria in de wacht te slepen. Echter lukt dit niet altijd met een SPH opleiding (lees; vaak niet). Ik heb wel een assessment als Welfare Worker en werk nu in een broepengroep die in Australie toch weer onder Social Work valt. Al met al lang verhaal, maar mocht het nou niet lukken om als Social Worker gekwalificeerd te worden, kan ik wellicht zo nog een gok wagen. Heb nl net als jullie geen beroep wat op de CSL of MODL staat en wacht nu al bijna een jaar (1 juli visumaanvraag ingedient) en waarbij ik waarschijnlijk nog wel een jaar kan gaan wachten...

Jullie heel veel succes. Ik zal duimen dat jullie positief bericht zullen ontvangen :up:

Hoi Leon en Chantal,

Het was inderdaad al een tijdje stil aan jullie kant en begon mij al af te vragen of jullie niet meer deze kant op zouden komen...
Wat ontzettend fijn om te lezen dat Buysse jullie nu op deze manier toch aan een visum probeert te helpen.

Wij hebben nu zelf niet zo veel meer om voor te duimen, dus hebben weer duimpjes over om voor jullie te gaan duimen:  :up: :up: :up: :up: :up:

Heel veel succes en geduld voor de komende tijd!

Sacha (en Dirk)

Vandaag bericht gehad van Buysse::

[size=30pt]WE HEBBEN W.A. SPONSORSHIP GEKREGEN!!!!!![/size]

We are back in business!

We hadden hier heel erg op gehoopt natuurlijk, maar ergens ook ernstig rekening gehouden met het feit dat een off-list sponsorhip in deze tijd van economische crisis wel eens heel lastig zou kunnen worden...

Maar het is toch gelukt!!! YIPPIE!!

Nu kunnen we weer verder met zaken regelen: huis te koop zetten, wat spullen gaan uitzoeken, etc. etc.

:up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up:

Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wat heerlijk om Alida dan ineens aan de telefoon te krijgen! Dan kan het visum nu nooit lang meer duren. We zullen het bier vast koud zetten en de BBQ warm houden (moeten dat laatste nog wel even snel kopen!)

Gefeliciteerd. Ga binnenkort wellicht ook nog eens naar deze mogelijkheid kijken.
Nu alleen nog een visum!

Hahaha...iedereen bedankt voor de felicitaties!!  :lol: :lol: :grin: :grin:

We gaan er vanavond ook lekker voor uit eten!!

Wanneer we echt vertrekken hangt af hoe snel we ons huisje kunnen verkopen (appartement). We hopen ergens in de eerste helft van volgend jaar de reis te kunnen gaan beginnen!

@Sacha: Alida is helaas niet meer werkzaam, maar om het telefonisch te horen was inderdaad wel even leuk ja!!

Hey Grazie K.

Congratz he!

Wij hebben nog samen met jullie IELTS gedaan vorig jaar, en nu hebben we allemaal zomaar de Visa!

Misschien tot ziens in Perth.

groetz
Jeroen

Misschien een beetje  :eek:fftopic:, maar wat is er met Alida gebeurd? Hoop voor haar dat het haar eigen keuze is geweest om weg te gaan. Heb altijd een leuk contact met haar gehad. Kan dit niet zo zeggen over de anderen bij Buysse

En hebben jullie gisteren genoten van het feestelijk uit eten???

Echt super dat jullie sponsorship hebben  :up: Nu jullie visum nog  :cheer:

@Sacha Wat ik heb begrepen is het haar eigen keuze geweest om weg te gaan ivm persoonlijke omstandigheden. Inderdaad wel jammer dat ze weg is! Maar onze "file" wordt goed overgenomen door haar collega(s)!

Het eten was gisteravond heerlijk! Chantal die is helemaal in de wolken, die kan nu bijna niet meer wachten totdat we het visum hebben...haha!
Ik moet nog steeds even "wennen" aan het idee, het kan nu allemaal heel snel gaan ineens! Heel spannend allemaal, maar heb er zeker zin in!

Back