Halloa!
Ik zie dat we al 4 maanden (!) al geen updates meer hebben gegeven...wat kan de tijd toch snel gaan!
Maar wat is er bij ons allemaal gebeurd.... Nou, kwa voortgang niet veel.
We hebben eind maar besloten om voor een WA state sponsorhip te gaan. Echter omdat mijn beroep (of eigenlijk mijn IEAUST assessment) niet op de "Western Australian Occupations in Demand List" staat, hebben we er voor gekozen om een z.g. Off-list nomination sponsorship te gaan. Deze sponsorship bied ons de mogelijkheid om toch gesponsord te worden, ondanks mijn beroep niet op de lijst staat. Ze kijken dan per dossier of jou beroep echt een bijdrage leverd aan de economie van de staat. Tevens kijken ze naar "extra" factoren, zoals al een job-offer, of er familie in dezelfde staat woont. Met deze extra factoren, is de kans op een sponsorship groter. Daar lijken wij een extra troef te hebben: Chantal d'r vader woont al 10 jaar in Australie (en is zelfs Australian Citizin) en is getrouwd met een Australische! Daarnaast heeft mijn beroep heel veel overeenkomstigheden met een Electrical Engineer, wat ik ook allemaal kon toelichten in onze aanvraag. Maar goed, dit geeft allemaal nog steeds geen garantie op goedkeur door W.A., het is maar net welke "ambtenaar" er naar kijkt en hoe zijn/haar stemming is.... :grin: :lol:
Deze aanvraag is begin april ingediend en de wachttijd voor een state sponsorship voor W.A. is momenteel opgelopen naar minimaal 3 maanden! Dus hopelijk horen we ergens volgende maand of we er door zijn! (of niet, maar daar denken we liever niet aan....)
Als we er door komen, hebben we tenminste weer een tijdlijn voor ogen, komen we er niet door, tja, dan zijn we helemaal overgeleverd aan het DIAC en weet niemand hoe lang het kan gaan duren. We weten ook nog niet wat we dan doen... kans is aanwezig dat het emigreren dan 3-5 jaar verder wordt verschoven...
Maar first things first... Sponsorship afwachten! (ow, en volgende week op vakantie, naar het prachtige Duitsland
)
Groeten,
Leon en Chantal