De gekke kangaroe has landed - Rockingham, Perth

Gefeliciteerd met jullie goede uitslag!

Weer een grote stap vooruit, jullie zijn er bijna  :up:

Sacha

We zijn ook zeer blij met onze IELTS uitslagen!

Maar helaas is dit het eerste hobbel(tje) wat we binnen hebben, nu nog mijn assesment voor de Engineers of Australia afmaken.... 2 career episodes gedaan, de laate nog mee beginnen...

Dus we hebben nog wel wat hobbels te gaan voordat de echte visum aanvraag de deur uit kan! Maar we zijn goed op weg!

Groeten,

Leon en Chantal

En we zijn weer een stapje verder.... vorige week is dan eindelijk mijn CDR naar de Engineers of Australia verstuurd!
Nu 4 tot 10 weken wachten op de uitslag.... We zijn benieuwd!

Groeten,

Leon en Chantal

Jippie!!

Vandaag het verlossende mailtje: Engineers of Australia heeft mijn CDR goedgekeurd!!!!!!!! :up: :up: :lol: :lol:
Nu kunnen we gaan beginnen met de aanvraag voor het visum... hopelijk loopt dat ook net zo soepel!

Groeten,

Leon

Goed gedaan man, nu nog de rest maar een van de belangrijkste zaken is achter de rug.

Cheers,
Fam munnichs

Hebben ze de IELTS naar beneden bij geschroefd?
Volgens mij moest ik van IEAust overal een 7.0 voor halen.

In ieder geval heb jij de test en de CDR goedgekeurd, nu de volgende stap.

Even een kleine tussentijdse update:

Onze visum is vorige week (digitaal) opgestuurd naar het DIAC. Het lange wachten kan nu echt gaan beginnen.
Verder gaan we volgende week beginnen met onze Medicals (Bloedtest en Rontgen) en dan over 4 weken (kon ook al over 1.5 week, maar dat was even te kort dag i.v.m. de testen (rontgen en bloed) die we nog moeten doen...) naar de Panel Arts in Rotterdam!
Ook gaan we ons VOG aanvragen, zodat we deze ook over 3 a 4 weken hebben en kunnen opsturen!

Ben nu alleen nog heel erg aan het twijfelen wanneer ik mijn huisje (apartementje) te koop zet... is het handig om dit nu al te doen, of daar toch nog even mee te wachten.... wat te doen, wat te doen!

Verder proberen we het nieuws in NL en Aussie te volgen, om een beeld te krijgen wat de economische crisis allemaal doet met de economie van Aussie...en maar hopen dat dat volgend jaar allemaal weer een beetje aantrekt!

Groeten,

Leon
Groeten

Hi Leon en Chantal,

Ik hoop dat jullie ons op de beurs ook nog wat tips kunnen geven voor de IELTS want ik heb echt het gevoel dat
het struikelblok gaat worden ook ivm met examenvrees.
En ik hoop dat Leon ook was tips over de CDR aan me vriend kan geven omdat hij die ook moet maken.

Maar ik vind het echt super voor jullie dat je echt gaan!! Ruilen?!?!

[quote author=Crazy Kangaroo link=topic=8825.msg132590#msg132590 date=1235038051]
Even een kleine tussentijdse update:

Onze visum is vorige week (digitaal) opgestuurd naar het DIAC. Het lange wachten kan nu echt gaan beginnen.
Verder gaan we volgende week beginnen met onze Medicals (Bloedtest en Rontgen) en dan over 4 weken (kon ook al over 1.5 week, maar dat was even te kort dag i.v.m. de testen (rontgen en bloed) die we nog moeten doen...) naar de Panel Arts in Rotterdam!
Ook gaan we ons VOG aanvragen, zodat we deze ook over 3 a 4 weken hebben en kunnen opsturen!

[/quote]

hey Leon (en chantal)

Wij zitten ongeveer in hetzelfde schuitje, (toch) ook door ENGAUS goedgekeurd en nu inmiddels ook bij het DIAC op de plank.
Maar nu vraag ik me af hoe het ook weer zit met die VOG en de Medical. Feitelijk moet je je visum straks toch valideren binnen een jaar na het afgeven van je medical.

Daarom vraag ik me af  :| of je nu al die vog en de medical moet gaan regelen of pas als je een Case Officer hebt......

weten jullie hoe dat nou precies zit?

groeten, Stefan (en Marijn)

@stefmar.. hier gaat al een ander topic over. pas wanneer je case officer erom vraagt, laten doen, omdat nu met de nieuwe 'regels' het onduidelijk is geworden hoe lang dingen in beslag nemen. Anders heb je de kans dat je straks maar een hele korte periode hebt om je visum te valideren.
Anders even naar dat topic zoeken.. staat nog wel ergens bovenaan

Dat valideren van je Visum binnen een jaar na afgifte van Medicals en/of VOG moet gebeuren, dat hebben wij ook zo begrepen.

Echter maken wij gebruik van een Emigratie bureau, welke ons al wel de VOG laat aanvragen en de Medicals laat doen.... Wij gaan er van uit dat het emigratiebureau wel weet wat ze doen???

Wat ik ook wel eens heb gelezen, is dat ze ook wel eens aangeven dat een VOG 2 jaar geldig is, ipv 1 jaar.

Maar ik ga het voor de zekerheid nog wel vragen aan ons emigratie bureau...

Groeten,

Leon en Chantal...

Leon,

Wij doen zaken met M2A. Ik heb het rob al gevraagd en die hoopt eind deze maand wat meer info te hebben en dan zou hij mij ook vertellen wat en hoe omtrent het VOG en de Medicals...  Ben benieuwd wat ze er voor jouw over zeggen

Ik wacht gewoon nog ff

greets  :lol:

[quote author=Crazy Kangaroo link=topic=8825.msg132590#msg132590 date=1235038051]
Ben nu alleen nog heel erg aan het twijfelen wanneer ik mijn huisje (apartementje) te koop zet... is het handig om dit nu al te doen, of daar toch nog even mee te wachten.... wat te doen, wat te doen!
[/quote]

Tja, dat is inderdaad een moeilijke keuze. Ik zou zeggen dat het vooral ligt aan wat je het ergst zou vinden. Grofweg 3 mogelijke situaties:
1. Je zet het nu te koop en het wordt snel verkocht
2. Je zet het nu te koop en wordt niet snel verkocht, maar nog wel net voor je je visum ontvangt
3. Je zet het pas te koop wanneer je je visum hebt (of wanneer je je CO hebt?).

Situatie 1 heeft als nadeel dat je een tijdje alternatief onderdak moet vinden (hoe zit dat met de kosten dan?). Voordeel: zodra je je visum hebt ben je vertrokken!!
Situatie 2 Zou ideaal zijn, je spreekt dan een oplevertijd af net voor je vertrek. Maar het is niet te voorspellen of het zo uitkomt
Situatie 3 heeft als duidelijk voordeel dat je hoe dan ook op zeker speelt. Nadeel is dat als het dan lang duurt voor je het verkocht krijgt, je dan wel je visum hebt mar toch nog niet wegkan. Die situatie kennen we zelf ook, en dat is ook geen echt leuke periode...

Als je het geen probleem zou vinden om een tijd alternatief onderdak te moeten vinden zou ik zeggen: nu te koop zetten ... (maar ja, wie ben ik he .. ;-) ;-))

Het kan helpen wanneer je een inschatting kan maken hoe lang vergelijkbare huizen in jouw omgeving momenteel te koop staan. Ons huis staat al sinds april vorig jaar te koop en er is nog geen zicht op een koper, maar wel op een visum. Wij zijn aan de noodmaatregelen gegaan en gaan het verhuren.

Misschien is het een idee om daar eens met een makelaar over te praten. Huizen is bepaalde prijscat. verkopen nl. nog altijd wel snel omdat daar de starters naar opzoek zijn.

Succes,

Sacha

Wij hebben het huis alvast in de verkoop gezet, dat als het zover is we snel weg kunnen.
Onze medicals staan al op finalised maar weet niet zeker of je dan aan de vereisten voldoet of dat een CO hier een beslissing over neemt.
Als het eerste het geval is hebben wij een kans dat we het visum niet krijgen.Maar daar gaan we niet helemaal vanuit.

Wij zitten hoop ik in de categorie "starters" en bij ons in de wijk staat het ene huis al maanden te koop en een ander was in 7 weken verkocht voor een goede prijs.

Mijn vrouw heeft het ook weleens over verhuren maar daar wil ik zelf eigenlijk niet aan (als er weinig andere opties zijn is het zo).

Wij hebben ook meerdere makelaars laten komen en hun, hun eigen verhaaltje laten doen en je kan op het moment best leuk onderhandelen over de courtage, voor hun is het snel zakken vullen ook voorbij en moeten ze er voor werken om te verkopen. Ze zijn al blij als ze iets verkopen, al is het voor wat minder courtage.

Ons huis stond 2 dagen op funda en vandaag hebben we de eerste kijkers. Maar dat zegt niks, de Hollanders staan bekend om het kijken en niet kopen.En je hebt maar 1 kopende kijkende nodig.

succes in ieder geval met het maken van je beslissing.

Axel

[quote author=perthpete link=topic=8825.msg132622#msg132622 date=1235090840]

Tja, dat is inderdaad een moeilijke keuze. Ik zou zeggen dat het vooral ligt aan wat je het ergst zou vinden. Grofweg 3 mogelijke situaties:
1. Je zet het nu te koop en het wordt snel verkocht
2. Je zet het nu te koop en wordt niet snel verkocht, maar nog wel net voor je je visum ontvangt
3. Je zet het pas te koop wanneer je je visum hebt (of wanneer je je CO hebt?).

Situatie 1 heeft als nadeel dat je een tijdje alternatief onderdak moet vinden (hoe zit dat met de kosten dan?). Voordeel: zodra je je visum hebt ben je vertrokken!!
Situatie 2 Zou ideaal zijn, je spreekt dan een oplevertijd af net voor je vertrek. Maar het is niet te voorspellen of het zo uitkomt
Situatie 3 heeft als duidelijk voordeel dat je hoe dan ook op zeker speelt. Nadeel is dat als het dan lang duurt voor je het verkocht krijgt, je dan wel je visum hebt mar toch nog niet wegkan. Die situatie kennen we zelf ook, en dat is ook geen echt leuke periode...

Als je het geen probleem zou vinden om een tijd alternatief onderdak te moeten vinden zou ik zeggen: nu te koop zetten ... (maar ja, wie ben ik he .. ;-) ;-))

[/quote]
Wij zitten tot onze grote opluchting in categorie 2.
15 April bij de notaris, 19 April vliegen.
Ik moet wel zeggen dat het al vanaf Juli vori jaar te koop stond en dat we flink hebben ingeleverd op de overwaarde.
In het begin was ik wel eens aan het kijken bij huurhuisjes, op het einde werden het al verhuur organisaties :?
Je moet een keuze maken. En met de nog negatievere verhalen van de laatste weken, zijn we blij dat we er vanaf zijn.

Ik zou dus zeggen; Nu te koop zetten.
Maar eigenlijk heb ik makkelijk l.llen, want ik ben toch HELEMAAL KLAAR met het dorp en zijn weide omgeving, dus weg zouden we hier toch.

Bart

Hoi allemaal.

Even een korte update:

Door alle veranderingen voor een Skillded Visum (175), is de wachttijd voor ons opgelopen naar (waarschijnlijk) min. 1.5 of 2 jaar....  :cry:
Dit komt doordat mijn beroep niet op de CSL of MODL staat.... waardoor we dus helemaal onderaan de stapel terecht komen, met het nog (heel) veel langer wachten dan voorzien.
Het enige wat we kunnen doen om dit te versnellen, is kijken of we in aanmerking kunnen komen voor een State Sponserd 176 Visum.

Wij hebben altijd al naar Perth gewild, mede vanwege het feit dat Chantal d'r vader daar woont en het ons allebei een geweldige stad lijkt om te leven en wonen. Nu heb ik op de "Western Australian Occupations in Demand List" gekeken welke beroepen in aanmerking komen voor sponsering.
Ik ben Instrumentation and Proces control engineer, een beroep die niet als zodanig op de lijst staat, dus dan zou je vallen onder ASCO code 2129-79 (Professional Engineer).
Dus dit zou een mogelijkheid zijn voor ons!!!!!....... maar helaas heb ik mijn assessment bij IEAUST voor Engineering Technologist gedaan... ASCO 2128-79.

Hiervoor is destijds gekozen (in overleg met het emigratiebureau) om dat dit (Destijds!!) voldoende was om in aanmerking te komen voor een skilled Independent (175) visum, waar toen destijds slechts een wachttijd voor was van 8-12 maanden en nog geen nieuwe regels (CSL, etc.).

Hier heb ik nu dus vreselijk veel spijt van (maar ja, je kan niet alles van te voren weten...), helemaal omdat ik vrij zeker ben dat ik ook als professional engineer zou kunnen worden gekwalificeerd met mijn opleiding + werkervaring (HBO + 7 jaar ervaring).

Ik ga nu ook uitzoeken of het mogelijk zou zijn, om mijn assessment nog een keer te doen bij IEAUST, maar dan als professional engineer. Hiervoor moet ik mijn assessment aanpassen aan de eisen voor professional engineer, (o.a. Summary Statement voor professional engineer i.p.v. engineering technologist) maar dit heb ik er zeker voor over als ik zo in aanmerking kan komen voor een State Sponserd 176 Visum, ASCO code 2129-79 (Engineer).

Ik, of eigenlijk wij, hopen dat dit mogelijk is, zodat wij alsnog op korte termijn naar Australie kunnen gaan!

Mocht dit niet kunnen, dan moeten komende tijd realistisch kijken naar wat de indicatieve wachttijd wordt, voor beroepen die niet op de lijsten voorkomen en kijken of dit nog steeds past in onze toekomst plannen...

Tot zover deze update....

Groeten,

Leon en Chantal

Back