De gekke kangaroe has landed - Rockingham, Perth

Er zitten en gaan een hoop N.Lers naar Perth...Alleen aan forumers zitten er al een stuk of 15?

Niemand naar Darwin
huh.gif
??

Komt omdat alle gezellig mensen hier heen komen :grin: "Tis hier net Brabant, maar dan met beter weer" hoor ik wel eens zeggen :cool:

Weet ook niet wat het is, maar hoor veel mensen die in de omgeving van Rotterdam hebben gewoond altijd deze opmerking maken. Nou ben ik zelf ook geboren en getogen in Rotterdam, maar zie het vergeljk ook niet helemaal. Misschien die Brabantse (Zuidnederlandse) gezelligheid?

In plaats van een forum uitje, een andere suggestie. Het zal nl. wel weer regenen in die periode..... Hadden we vorig jaar ook en toen ging het uitje dus ook niet door. Zeer dramatisch, want we wilden daar toen Dirk zijn 40e verjaardag vieren. Daarom een andere suggestie: Komen jullie gezellig op zaterdag de 26e juni naar ons toe om Dirk zijn verjaardag te vieren? Toen we gewoon alsof hij weer 40 wordt en vieren we het deze keer goed! Zullen dan niet alleen Nederlanders zijn, maar ook wat Australiers.

Laat maar even weten wie er wil/kan komen.

We kunnen ook een uitje doen met alleen Den Ollanders, maar dat moet dan op de 19e juni en dan kunnen we het ergens in het Zuiden doen omdat de meeste daar inmiddels wonen.

Gezellig Sacha, wij zijn erbij (de 19e zitten we in Waikiki, de 26e in Perth centrum). Laat maar even horen wat er doorgaat, we horen wel even waar de voorkeur van de rest naar uitgaat.

Groet,
Annemarie

Het is dan hartje winter hier en dan regent het in die maanden echt heel veel. De regen is hier netjes verdeeld: 3 maanden heel veel in de winter en de rest van het jaar bijna niets.... Wat wil je nog meer. Alleen wel naar als je altijd in de zomer jarig bent geweest, even omschakelen :cool:

Lijkt me ook gek ja, ik krijg dat ook. Ik was altijd op de langste dag van het jaar jarig, staks de kortste!
En ik heb straks één zoontje dat geboren is in de zomer maar jarig in de winter, en één precies andersom.

Ja, raar is dat. Wij zijn allebei half juni jaar, hier eigenlijk bijna de mooiste tijd van het jaar. Sacha, regent het dan al veel daar?

Kan nog niet echt zeggen dat ik daar nou een zinnig verhaal over kan vertellen. Wij wonen hier nl. pas een jaar...
Vorig jaar begon het eind juni te regenen en dat heeft het toen 3 maanden vol gehouden. Niet constant, maar wel ieder dag. Tussen de buien door is het dan nog best leuk, maar je bent erg blij als na die 3 maanden de zon weer gewoon gaat schijnen en er geen wolken zijn :smile:

Kan nog niet echt zeggen dat ik daar nou een zinnig verhaal over kan vertellen. Wij wonen hier nl. pas een jaar...
Vorig jaar begon het eind juni te regenen en dat heeft het toen 3 maanden vol gehouden. Niet constant, maar wel ieder dag. Tussen de buien door is het dan nog best leuk, maar je bent erg blij als na die 3 maanden de zon weer gewoon gaat schijnen en er geen wolken zijn :smile:

Ja, dat is dat ene nadeel van Perth (maar ook weer voordeel, want het water moet toch ooit inde dammen komen natuurlijk:)) de maanden Jun-Aug zijn de wintermaanden, wat betekent dat je behoorlijk wat regen kunt verwachten.. Maar zoals mijn assistente :)-)) al aangeeft, tussen de buien door weer gewoon het zonnetje... Die eindeloze grauwe dagen zoals in NL zijn ier toch wel extreem zeldzaam (gelukkig)...

Wat wel zo is (zeg ik na nu ruim 4 jaar) is dat je meer en meer gewend raakt aan de zomerzon / droogte. Dus iedere winter valt weer zwaarder ...

Nou, zo erg is het nou ook weer niet hoor;
vrijdag 31 juli 2009, 16:09:20
dsc00009.jpg

Maar het kan inderdaad behoorlijk hard (en veel) regenen, maar die constant grijze dagen/weken zoals in Nl, die heb je hier niet.
Je ziet elke dag de zon wel even, maar om 05.00 uur kan het wel verdomd koud zijn.

Bart

Zo! Leuk om alle " dutchies" uit Perth hier in dit topic terug te zien!

@Sacha Wij komen graag op Dirk zijn verjaardag! We hopen volgende week ergens een auto te gaan kopen, dus dan zijn we weer mobiel! Vandaag hebben we al een navigatie systeem aangeschaft, zodat we in ieder geval niet verdwalen... :) :)
Onze aussie mobiele nummers staan nu ook op onze blog, dus als je een sms stuurt dan hebben we jou telefoon nr ook!

We hebben met Tekkel ook al afgesproken dat we deze dagen even zouden bellen: die zitten helemaal dichtbij Rockingham!

Wat het weer betreft: Wij vinden het hier momenteel heerlijk weer, maar in de avonden merk je wel dat het snel afkoelt.

Groeten,

Leon en Chantal

P.s.
Tips waar je een goede betrouwbare auto kan kopen in de buurt van Rockingham zijn welkom!

Wat het weer betreft: Wij vinden het hier momenteel heerlijk weer

Wat?
Het is hier gewoon koud.....brrrrr. 's Ochtends op het fietsje naar het station met 9 graden, brrrrr.
Nee, geef mij de zomer maar.

Back