documenten voor 457?

Cerovo

New Member
Hallo allemaal,

We gaan binnenkort een 457 visum aanvragen, maar vinden de 457 checklist op www.immi.gov.au erg onduidelijk.

Is een kopie van mijn paspoort/geboorteakte voldoende of moet het een 'unabridged birth certificate' zijn?

Moet mijn partner ook zo een 'unabridged birth certificate' inleveren of is zijn paspoort voldoende?

Hoe zit het meteen Verklaring Omtrent Gedrag (VOG)? Medische keuring?


Iemand die het onlangs gedaan heeft en raad kan geven?
 
Hi

Wij zijn met de 457 in oktober naar australie getrokken. Mijn echtgenoot was eerder in het jaar naar Australische gegaan om te solliciteren en het migratiebureau van de werkgever heeft het visa in orde gebracht.

We hebben kopies van de paspoorten, geboorteaktes en huwelijkscertificaat gemaild. Het moesten engelstalige kopies zijn dus die zijn we nog bij de gemeentehuizen gaan aanvragen.

Verklaring omtrent gedrag zat er niet bij denk ik. Wel nog de kopies van Europese ziekteverzekeringskaart (btw nodig voor medicare als je van Belgische nationaliteit bent). En een kopie van de reisverzekering die we hebben afgesloten voor de eerste dagen in Australië (wat uiteindelijk niet echt nodig bleek, maar dat emigratiebureau bleef er maar moeilijk over doen).

Medische keuring in Antwerpen gedaan. Volwassenen moeten x-ray en plasje doen. Kindjes moesten enkel een doktersonderzoek op lengte, gewicht enzo doen. Die dokter heeft medische documenten zelf naar Australië opgestuurd.

Ik hoop dat je al wat wijzer bent.

Groetjes
s10
 
Hallo, wij zijnmet twee kinderen in september 2010 naar australie gegaan om te gaan werken hebben de laatste keer dat we in australie waren augustus 2010 de visum aanvraag gedaan voor een 457 Visa hadden geen VOG nodig

de papieren die wel van belang waren zijn

1. Copies of passport x 4

2. One photo of each person.

3. Marriage certificate with translation.

4. Birth certificate for two children.

5. Qualifications – certificates and transcripts post high school. – Color scanned

6. Employment reference letter for the last employment – color scanned

7. Internal transfer letter – color scanned

8. Possible school enrolment for the 11 years old in Australia.

9. Health covers x 4 – Medicare Australia

10. Possible x-ray x 4( was niet nodig nieuwe regel immigratie)

deze papieren opgestuurd naar de imigratie dienst en na 1 maand werd de visum verstrekt

als je boven de $85000 verdiend is een IELTS test niet van belang

succes met alles
 
Hi

Wij zijn met de 457 in oktober naar australie getrokken. Mijn echtgenoot was eerder in het jaar naar Australische gegaan om te solliciteren en het migratiebureau van de werkgever heeft het visa in orde gebracht.

We hebben kopies van de paspoorten, geboorteaktes en huwelijkscertificaat gemaild. Het moesten engelstalige kopies zijn dus die zijn we nog bij de gemeentehuizen gaan aanvragen.

Verklaring omtrent gedrag zat er niet bij denk ik. Wel nog de kopies van Europese ziekteverzekeringskaart (btw nodig voor medicare als je van Belgische nationaliteit bent). En een kopie van de reisverzekering die we hebben afgesloten voor de eerste dagen in Australië (wat uiteindelijk niet echt nodig bleek, maar dat emigratiebureau bleef er maar moeilijk over doen).

Medische keuring in Antwerpen gedaan. Volwassenen moeten x-ray en plasje doen. Kindjes moesten enkel een doktersonderzoek op lengte, gewicht enzo doen. Die dokter heeft medische documenten zelf naar Australië opgestuurd.

Ik hoop dat je al wat wijzer bent.

Groetjes
s10


Kun jij mij vertellen bij welk centurm jullie de medische test in Antwerpen hebben gedaan? Ik kan het niet vinden! Alvast bedankt
 
Wij hebben zelf geen medische test of x-ray moeten ondergaan. De regels zijn intussen misschien wel aangepast.
 
Is dat niet Brussel geworden, volgens mij heb ik dat ergens gelezen, maar hou me ten goede....
 
Wij zijn bezig met de 457 visum aanvraag en er zijn wat onduidelijkheden wat betreft de documenten welke gestuurd moeten worden.
Bv Wij zijn niet getrouwd en hebben wel 2 kinderen (geboortecertificaten zijn aangevraagd), is een vertaling van ons samenlevingscontract noodzakelijk?
En blijft de vraag of mijn partner ook voor zijn IELTS of TOEFL test moet slagen (volgens mij niet wat ik nu kan zien).
Verder staat er als extra bewijs: statutory declarations from third parties
Is dit noodzakelijk en zo ja, hoe ziet zoiets eruit. Ik kan natuurlijk de buren vragen om te bevestigen dat wij samenwonen etc, maar dat lijkt me een beetje waanzin persoonlijk.
Verder hebben we dan niet zoveel meer nodig dan mijn diploma's (middelbare school sla ik maar even over, Bsc, Msc en PhD lijkt me voldoende), verklaring van werkgever(s) en paspoort info, brief van zorgverzekeraar, en geboortecertificaten. Of mis ik nog iets essentieels?

Iemand onlangs een 457 visum aangevraagd en nog tips heeft, ik hoor het graag!
 
Sla even de immi site open en klik op 457 en daar rammelt precies uit wat je nodig hebt.
Voor de bewijzen van je relatie kan ik je niet helpen om dat te omzeilen hebben wij maar de huwelijksboot genomen ;)
is dat misschien terug te vinden via spouse visa? @FritsC kan jij helpen?
 
Sla even de immi site open en klik op 457 en daar rammelt precies uit wat je nodig hebt.
Voor de bewijzen van je relatie kan ik je niet helpen om dat te omzeilen hebben wij maar de huwelijksboot genomen ;)
is dat misschien terug te vinden via spouse visa? @FritsC kan jij helpen?

Het is van belang om de duurzaamheid van jullie relatie aan te tonen. Wij hebben geen samenlevingscontract en dat gaf verder geen probleem omdat we genoeg ander bewijsmateriaal hadden.

De geboortaktes van jullie kinderen, waarop jullie beiden als ouders worden genoemd is al een enorme stap (wel even de engelstalige versie vragen).
Denk daarnaast post aan jullie beiden gericht, het geboortekaartje, een gezamelijke rekening (vraag even een verklaring aan de bank wanneer jullie de gezamenlijke rekening hebben geopend, of maak een kopie van je oudste bankafschrift in jullie beider naam)
Een statutory declaration is een verklaring van vriend/bekende over jullie relatie. Het is een apart formulier (form 888) dat ingevuld wordt door die vriend/bekende. De verklaring moet ondertekend worden door die persoon, maar, en ook door een 'getuige' die aan bepaalde criteria moet voldoen. Het is een voordeel als die bekende een Ozzie is. Lees even de instructie van het formulier. Wij moesten twee verklaringen aanleveren, en toevallig werd 1 van de 2 gebeld door Immigration met wat vragen over onze relatie.
 
Elke aanvraag is anders:) Wij hebben wel ons samenlevingscontract en de bijbehorende testamenten laten vertalen en hoefden geen statutory declaration aanleveren. Vertaling en stempel van notaris was voldoende (maar kostte ook €850!). Wat betreft een IELTS of andere test, die hoefden wij ook niet te doen omdat de opleiding van Mathieu officieel Engelstalig is én omdat zijn salaris boven een bepaalde grens is. Daarboven hoef je geen IELTS oid te doen. Blijkbaar gaan ze ervan uit dat je dan wel Engels spreekt ofzo o_O We hoefden overigens ook geen medicals te doen, volgens mij om dezelfde reden (die salaris treshold). Of ze nu nog steeds met die salaris treshold werken weet ik niet. Ons visum is begin november 2015 goedgekeurd.
 
Weet iemand of het paspoort waarmee je de 457 aanvraag doet hetzelfde moet zijn als waarmee je je registreert bij aankomst in Australie?
Met andere woorden is het verstanding om (een paar weken) voor de vlucht naar Australie nog snel je paspoort te verlengen?
 
Weet iemand of het paspoort waarmee je de 457 aanvraag doet hetzelfde moet zijn als waarmee je je registreert bij aankomst in Australie?
Met andere woorden is het verstanding om (een paar weken) voor de vlucht naar Australie nog snel je paspoort te verlengen?

Je kan op een nieuw paspoort het land binnenkomen alleen moet je dat wel vantevoren bij de immigratiedienst aangeven dmv een formulier. Zij linken dan electronisch je visum aan je nieuwe paspoort. Dat is het het formulier... te vinden op www.border.gov.au
 


OFX
Back
Top