eerste stand van zaken

Heeeeeeeeeeeel goed

Ik zit zelf ook in de lastechniek en kan je verzekeren dat er heel veel werk op je ligt te wachten.Op naar de volgende stap.

Grt
Rob

Wat gaat dat snel!! Iets meer dan 2 maanden geleden de knoop door gehakt en nu al een positieve TRA
uitslag! Gefeliciteerd hoor! :up:

Moet jij geen IELTS test doen dan?

Volgens Martin moet hij voorlopig alleen een Ielts test doen en kan ik mijn havodiploma als voldoende bewijs meesturen. Moet ik hem wel vinden :lol: en anders wordt het ook een Ielts test voor mij.
Pfff gisteren mijn moeder en Martins ouders ingelicht, dat viel niet mee. Ik heb er nog buikpijn van. :-( Mijn moeder reageerde gelukkig erg positief :up: geweldig hoor! Maar bij mijn schoonouders hebben we t goed verknalt geloof ik :-( Nu alleen mijn vader nog en de jongens zijn ook deze week aan de beurt, als we er dvoldoende tijd voor hebben. Ik ben benieuwd.
Groeten, Francine

euhm... Een Havo diploma is niet genoeg. Alleen als je aan kunt tonen dat je een native English speaker bent hoef je geen IELTS te doen. Je zult toch een keer de IELTS moeten doen dan en dan kun je het maar beter samen doen. Tenminste... ik vond het fijner om met z'n tweeen naar Utrecht te moeten ;)

Voor DIMIA is je havo diploma niet genoeg hoor! Die IELTS is echt in (bijna) alle gevallen nodig. Zelfs met een graduate studie aan een Australische universiteit (bijv. als je een master titel daar gehaald hebt) moet toch nog IELTS doen...........
Voor skills assessment per instantie weet ik het natuurlijk niet.........
Even goed nakijken....(of misschien gaan jullie voor de second installment optie?)

Fijn he, als je ouders positief reageren??? jammer van je schoonouders. Wie weet, draaien ze nog bij..........

Klopt ja, ik heb ook havo Engels, maar dat is inderdaad
zoals Annemiek al zegt niet genoeg. Dus............toch maar
op voor de IELTS  :up:

Enneeuuuh mijn man en ik zijn apart gegaan en dat gaat
prima, maar met zijn tweeen is zoals Annemiek zegt
gezelliger zeker als je lang moet wachten op je 'speaking'
gedeelte.

groetjes Miranda  :)

Ik moest inderdaad erg lang wachten op mijn speaking part... ongeveer 2.5 uur ;) Het is een stuk gezelliger en minder 'eng' Je hebt ook wat steun aan elkaar tussen de toetsen door.

Maarreh... nog even een vraagje hoor voordat we dingen gaan doen die misschien niet nodig zijn. Martin is degene die de "Primary applicant" is en ik lift eigenlijk mee op zijn aanvraag. Wij hadden gelezen dat het voor mij ging om bewijs van functioneel Engels spreken, BIJV. door het doen van een IELTs test, maar onze interpretatie was dat een Havo-diploma met een ruime voldoende voor Engels  in dat geval ook wel zou volstaan. Als de praktijk anders uitwijst zullen we ons moeten herbezinnen...
Martin had wel de laatste plaats in deze sessie (in Brussel) en de eerstvolgende in Utrecht is pas weer half juni, terwijl we eigenlijk de aanvraag eind Mei de deur uit willen hebben.

Groetjes,
Francine

Nee, helaas is dat niet op een andere manier dan de IELTS aan te tonen..............
Het spijt me erg voor je. ...
Maar je kunt wel voor de installment optie gaan (ja toch mensen?)

Ik hoop dat het allemaal gaat lukken, vast wel.

henriette

Een second installment kan zeker, maar dat kost je klauwen met geld. Hoeveel het in euro's is weet ik niet, maar ik dacht ergens rond de 700 a 800 euro. En je moet dan een cursus engels doen als je in Oz aankomt. Beetje zonde eigenlijk als je de IELTS makkelijk kunt halen.

En het enige waar de meelifter aan moet voldoen is nou net de IELTS. Je moet op alle 4 de punten een 4.5 halen en dat is het enige wat je als meelifter moet doen zeg maar.

Hee Henriette, je hoeft geen sorry te zeggen hoor, ik ben blij dat jullie allemaal zo meedenken!!! We gaan na de pasen ons er nog een keer goed in verdiepen. Omdat ik les geef zal het voor mij dan verstandig zijn om dan meteen maar de juiste test te doen. Dan kan ik eventueel in Australie misschien ook les gaan geven. Alhoewel ik dat in eerste instantie niet van plan ben daar ik thuis wil zijn voor de kinderen en dan ga ik liever werk zoeken tijdens schooluren en wat dat is maakt me niet zoveel uit. Ik denk dat het lesgeven pas iets is wat ik na een paar jaar weer wil gaan doen. (dus ook dat even in de gaten houden met de test denk ik, hoe lang deze geldig is?)Maar je weet nooit wat er op je pad komt.
De kinderen zijn inmiddels ook  op de hoogte en hebben heel goed gereageerd en heel reeele vragen gesteld. Ze zullen familie en vriendjes missen maar het lijkt ze ook wel leuk. Ze hebben ons 5 minuten gebombardeerd met vragen en daarna wilden ze weer spelen. ( ze zijn 5 en 7 jaar)En nu komt er af en toe een vraag. Fijn hoor zulke geweldige kids!
Groetjes Francine

:| Helaas je zult echt een IELTS test moeten doen, ook als je meelift... Een second Installment is possible, mits je niet naar Queensland komt. Daar is het niet mogelijk.
Wat goed dat je jongens zo goed reageerden! Gelukkig. En ook heel fijn dat je ouders het goed opnamen, ik hoop dat je schoonouders nog bijdraaien. Dat zal ook best wel. Het is natuurlijk nogal wat. Kinderen en kleinkinderen die naar de andere kant van de wereld trekken....
Zoiets moet even bezinken.

Groetjes Lin

Martin heeft a.s zaterdag (koninginnedag) zijn IELTS test in Brussel en ik ben 17 juni in Utrecht aan de beurt.  Spannend! Hopelijk gaat het allemaal goed.
Groetjes, Francine

Katrina & ik zullen aan jullie denken als we op de vrijmarkt onze spulletjes aan het verkopen zijn...  :up:

Suc6 en maak er wat van  :up:

Gr.Koen

Hoeraaaaa Martin heeft zijn Ieltstest binnen en goed gemaakt hoor!! Jippiejeeee! Volgende week kan alles op de bus en gaat de officiele aanvraag beginnen! :roll: :lol: :-D
Ik ben ondertussen aan t oefenen met ieltsoefenmateriaal.
Groetjes
Francine

Hoi nog even een reactie, er was nl. ook een topic over
op British Expats,

er stond dat je voor de IELTS als partner een AVERAGE
moest halen van een 4,5 en niet 'on each of the bands'.
Dit was van de site van www.immi.gov.au gehaald.
Ik zal nog even kijken waar het precies stond.

Groetjes Miran

Hi Francine,

Heb net met verbazing jullie verhaal gelezen... wat geweldig dat het allemaal zo ontzettend snel gaat!!! En nu ook nog een positieve IELTS voor Martin, nou dat kan niet meer stuk  :up: :up: :up:

Ben heel benieuwd naar de rest van jullie story.

Groetjes,
Lela

Back