eerste stand van zaken

Ik heb me vandaag opgegeven voor de IELTS op 8 july in Utrecht, ik had al eens online de Titanic readtest gedaan () en die ging vrij soepel dus de test zelf zal ook wel moeten lukken denk ik.
Ik begrijp alleen dat mijn vriendin die IELTS ook moet halen; het punt is alleen dat ze straks voor 2 maanden naar de VS vertrekt wat zou betekenen dat (voor Utrecht) de eerstvolgende IELTS die zij kan doen pas in oktober is en dat is wel heel erg ver weg :S Ze heeft wel 2 jaar in de VS gewoond en heeft daarvoor de TOEFL en SAT test moeten doen. Hebben jullie enig idee of die ook te gebruiken zijn in plaats van de IELTS?

Thanks, Jeroen

Hallo,
Op www.ielts.org kun je test centres naar locatie opzoeken en vervolgens kun je zelf met het testcentrum van je keuze ( die vaak ook weer een eigen website hebben) de verdere afspraken maken. Ik ben zelf onlangs in Brussel geweest omdat Utrecht en Amsterdam vol zaten. Het is juist een internationaal erkende test dus waar je hem doet maakt niet uit.

[quote author=Marfran link=topic=3792.msg57655#msg57655 date=1146142761]
Martin heeft a.s zaterdag (koninginnedag) zijn IELTS test in Brussel en ik ben 17 juni in Utrecht aan de beurt.  Spannend! Hopelijk gaat het allemaal goed.
Groetjes, Francine
[/quote]

Hai Francine,

Gaat lekker voorspoedig allemaal, hardstikke mooi hoor!
Veel succes met de rest

Trouwens, er komen er nog meer de 17e in Utrecht, gezellig, wij zullen ook van de partij zijn dan.
Zien je daar.

Mariette

Ja leuk. Toen Martin voor zijn Ielts ging waren er vrijwel alleen maar studenten die naar Engeland gingen geen "Australiegangers."
Ik heb wel begrepen dat je in Utrecht t beste een chipkaart kan meenemen omdat dat de enige manier is om koffie te krijgen.
Groetjes!

En vandaag heb ik een hele dikke envelop op de bus gedaan naar Australie. Nu wordt het menens!! Haha nee hoor dat was t al!
Nu is het afwachten...! Ondertussen lees ik Engelse boeken en kijk ik naar Neighbours. Heb ook al een paar oefentoetsen gemaakt ik denk dat het wel goed gaat komen met IELTS. Ik ben blij dat ik me daar nog op kan richten want al dat wachten is veel te spannend .
Groetjes Francine

Hoera ik heb de Ielts gehaald!!!! Luister, lees en schrijftoets gingen wel lekker, maar spreken was ik niet zo zeker van, maar dat was ook goed. Dus ik ben helemaal blij!
Ondertussen zitten we maar te wachten op de ontvangstbevestiging van de visum aanvraag. Die is al een maand geleden op de bus gegaan. ..
Groetjes,
Francine

Hai Francine,

Lekker he? Weer een beetje druk van de ketel! en die ontvagstbevestiging zal heus niet zolang op zich laten wachten, hoor! :up:

Groetjes, Mariette

Hoi Francine, ook van mij gefeliciteerd met het behalen van de IELTS. Hou je zenuwen in bedwang tijdens het wachten op de rest.

Groetjes,
Erna

Bedankt allemaal! We gaan maar s proberen de post (visumaanvraag) proberen te traceren, we hebben t aangetekend verstuurd. Bij de TRA waren ze een stuk sneller, maar misschien is dit gewoon.
Ondertussen knappen we t huis verder op, voor als ie straks de verkoop in gaat.

Groetjes,
Francine

Gisteren een mailtje terug gekregen, het is allemaal gearriveerd. Op t moment duurt alles ongeveer 5 a 6 maanden voor we de uitslag krijgen. (we krijgen dan priority vanwege Martins werk).
Groetjes Francine

Dat zal in de email hebben gestaan...............maar dat kan ook eerder worden........
Er lijkt een verschil te zitten tussen officiele en echte doorlooptijden..afhankelijk van je case.

Henriette

Maf hoor, we sturen wekelijks een mailtje (hoezo ongeduldig) maar het lijkt allemaal te stagneren. Die stapel aanvragen wordt maar niet kleiner :-(
Het ziet er naar uit dat we onze planning moeten gaan aanpassen (voor zover er sprake was van een planning) Familie weer blij, iedere dag dat wij er zijn is er weer 1.  Misschien hebben ze ook mensen tekort bij de DIMIA in Australie? haha
Hee Kallie ik zie dat je nog geen ontvangstbevestiging binnen hebt, hoe is t nu????
Groetjes Francine

Hi Francine,

Fnuikend gewoon dat wachten... denk je alles klaar te hebben.... :-(

Kan niets anders zeggen dan gewoon afwachten maar, op een dag zitten jullie in Australie te genieten!!

Groetjes,
Lela

[quote author=Marfran link=topic=3792.msg68865#msg68865 date=1156411939]
Maf hoor, we sturen wekelijks een mailtje (hoezo ongeduldig) maar het lijkt allemaal te stagneren. Die stapel aanvragen wordt maar niet kleiner :-(
Het ziet er naar uit dat we onze planning moeten gaan aanpassen (voor zover er sprake was van een planning) Familie weer blij, iedere dag dat wij er zijn is er weer 1.  Misschien hebben ze ook mensen tekort bij de DIMIA in Australie? haha
Hee Kallie ik zie dat je nog geen ontvangstbevestiging binnen hebt, hoe is t nu????
Groetjes Francine
[/quote]
Nou, als ik naar jullie kijk kan het dus ook meer dan een maand duren! Moet ik dus nog maar ff doorzuchten.
Hebben jullie VOG's, medicals etc ook al meegestuurd! The whole package, I mean!

Mariette

Nee dat hebben we nog niet gedaan,(Vog en medicals)dat doen we pas als we daarvoor een oproep krijgen. We moeten namelijk ook nog t huis verkopen. Ik hoop dat dat dan heel snel gebeurd, zodat we zsm weg kunnen, maar als dat niet het geval is dan hebben we i.i.g. iets langer de tijd. En jij? Wie weet ben je dan straks toch weer eerder aan de beurt!
Groetjes en jullie ook allemaal sterkte met wachten !!!
Francine

Back