eerste stand van zaken

:grin: Haha ik ben bang dat je gelijk hebt Mariette. Ik heb nu 17 dozen ingepakt. Maar moet nog tot 1 oktober werken. Het lukt me nietgoed mijn aandacht te verdelen. Dus het zal ook bij ons wel op t laatste moment neer gaan komen. Maar goed voor het idee pak ik tot die tijd af en toe een doosje in.

De eerste kat die weg is is inmiddels gewend aan zijn nieuwe huis. (zijn modere overigens niet, die herkent hem niet na 12 jaar) Het heeft wel even geduurt maar het was dan ook een ouwe kat. De ander is nog eventjes bij ons en geniet nog van alle aandacht helemaal voor haarzelf alleen. Ze loopt wel iedere dag nadat haar etensbakje leeg is huppelend, ik bedoel ze rent, naar de plek waar het etensbakje van de andere kat stond om daar teleurgesteld te ondervinden dat daar niks meer staat wat ze ook nog eens kan opeten.

De regelzaken zijn een ramp. Wil je de krant opzeggen per 1 november. Ben je zo keurig op tijd dat ze je wel per 1 oktober willen opzeggen. Maar dat wil ik helemaal niet. :-(
Wil je een verzekering opzeggen. Krijg je een brief dat ze dat ook wel voor je in het buitenland willen doen. En dat als we het zeker weten dat we echt willen opzeggen nog maar een brief moeten sturen. Jahaaa we weten het zeker! Aargh. :x
En zo kan ik nog een poosje doorgaan. :shock:

Verder alles goed. Heb er nog steeds iedere dag meer zin in. En de kinderen lijken het ook allemaal nog steeds goed te vinden.. En zijn er ook aan toe om nu eens te gaan.

Groetjes!
Francine

Maar moet nog tot 1 oktober werken. Het lukt me nietgoed mijn aandacht te verdelen.
Ik ken het gevoel volledig!! Zou ook zo graag mijn aandacht volledig willen focussen op de verhuis/emigratie, maar dat werk gooit roet in het eten. Vervelend hè, werk hebben...  :smile:

Zo te zien zitten we op dezelfde kruissnelheid, we zijn hier ook op het gemakje aan het inpakken en dingen aan het opzeggen. Totnutoe nog geen tegenslagen alleen regelmatig het kip-zonder-kop gevoel.  :lol:

Nog veel plezier met inpakken!

groetjes,
An

:grin:ja dat heb je goed gezegd: het kipzonderkopgevoel! En een concentratie van nul komma nul. Zo voelt het dus als je 2 maanden voor een emigratie zit blijkbaar. Ik ben benieuwd welke fases we nog meer gaan doormaken en of ze allemaal t zelfde zullen zijn.
Wat ik ook wel grappig vind, haast iedereen met wie ik over de emigratie praat zegt dan: spannend! En dan zeg ik maar Ja. Maar dat gevoel mis ik tot nu toe eigenlijk helemaal. Ja toen ik nog niet wist of we een visum zouden krijgen dat vond ik spannend! En als ik straks daar zit zal ik t vast ook wel eens spannend vinden denk ik. Maar nu? Nee...
Ben benieuwd of dat ook nog gaat komen.
Groetjes!

Tegen mij zei iedereen, wat dapper en wat goed dat je dit doet. Zo zag ik het helemaal niet, vond het helemaal niet zo dapper. Stond er niet bij stil. Was nogal nuchter. Dacht ik ga gewoon terug naar mijn geboorteland en ik weet hoe het daar is en ik voel me er thuis. Als het niet leuk is, kom ik gewoon terug. Dus zo'n grote stap vond ik het niet. Achteraf gezien wel; het is een grote stap! Doordat je voor vetrek zoveel te regelen hebt en waarschijnlijk al tig keer je verhaal hebt verteld. Zal je gevoel wel even op een laag pitje staan, je bent gewoon bezig met wat je moet doen en je doet het gewoon. Het spannende gevoel komt wel in het vliegtuig denk ik.
Succes met de laatste loodjes!

Mary

Hoi, nou spanning is er al , maar meer of ik alles op tijd krijg ingepakt!  :grin: Ik zit nu op 57 dozen. Maar in huis zie je nog geen resultaat.
Gelukkig ben ik ( Martin nog niet) nu gestopt met werken en kan ik me hier volledig op richten. Alhoewel met de kinderen om je heen en met de vele afspraken van iedereen die ons nog wil zien het niet echt vlot. Maar dat is ook belangrijk (en veel leuker).
Over een maand zitten we er al! Jippie!
Groet!
Francine

Er zijn toch wel veel mensen hier die zelf alle dozen inpakken. Levert dat niet nog eens de nodige stress op?
Wel ontzettend gaaf dat jullie er over een maandje al zitten! Dan zal de tijd nu wel heel snel gaan zeker?
Succes nog met de rest inpakken en met afscheid nemen enzo!

Nog even doorbijten en je huis is leeg  :up:
En die maand vliegt voorbij omdat jullie het nu zo druk hebben,
voor je het weet zitten jullie in het  :plane:

Heel veel sterkte met de laatste loodjes  :up:

Groetjes,
Jolanda :up:

Succes met verder pakken, vreemd he zo'n half leeg huis...
Voor je het weet ben je in Australie en ben je alle stress heel snel vergeten

Succes nog ff :up:

Ja dat inpakken levert best wat "stress" op, vooral in t begin maar nu begin ik wat meer overzicht te krijgen. Alhoewel t huis nog steeds niet halfleeg lijkt maar dat gaat helemaal goedkomen hoor!
Het scheelt wel een hoop geld zelf alles in te pakken en op deze manier kan ik nog een hoop weggooien. Dat lukt me aardig.
nog 23 dagen
69 dozen zijn ingepakt
er is een hoop opgezegd en geregeld
En dan arriveren we straks rond de Melbourne cup, ik ben benieuwd!
Daarna eerst ongeveer 2 weken naar Geelong om alles te regelen (auto, laptop, inschrijven etc) en dan denk ik een ronde via Kust (Oceans grove) Bendigo en Ballarat, Shepparton, Benalla/Wodonga om ons te orienteren.
Groetjes,
Francine

Nog 12 dagen, ik ga me zelfs op de vliegreis verheugen! Dit zal wel de laatste mailing zijn vanuit NL. Want volgende week zijn we tijdelijk computerloos. En 4 nov gaan we  :plane: Meer te lezen op onze weblog: http://weregoingdownunder.spaces.live.com/
Groetjes en tot over een poosje! :bye:

He francine,
wow, dat klinkt goed allemaal! Heel veel succes met de laatste dozen en de verhuisdag zelf!! ik weet nog precies hoe het voelt!!!
Bedenk wel dat als jullie aankomen, dinsdag inderdaad Melbourne Cup is, en iedereen vrij heeft... Schijnt een happening te zijn, ondanks dat er horseflu heeft geheerst.... Geniet en sterkte!!!

groetjes Pauline

Waarschijnlijk ga je 't niet meer op tijd lezen, maar goede reis morgen!
Anders, een succesvolle start in Oz!  :up:

Groetjes
An

Wow wat grappig om al mijn berichten (marfran dus) van 10 jaar geleden terug te vinden! Ik wist niet dat ze er nog waren haha. Wat lang geleden zeg!!! Wel leuk om zo eens terug te kunnen lezen!!:up:

Hi Francine, inderdaad leuk on terug te lezen. Het stopt alleen wat abrupt. Ben je verder gegaan in ander draadje? Ben wel benieuwd hoe het nu met jou en je gezin is!
Oh, heb al wat gevonden over terug naar Ned en nu weer in Oz....?

Last edited:
Hi Francine, inderdaad leuk on terug te lezen. Het stopt alleen wat abrupt. Ben je verder gegaan in ander draadje? Ben wel benieuwd hoe het nu met jou en je gezin is!
Oh, heb al wat gevonden over terug naar Ned en nu weer in Oz....?
Ik vermoed dat er van 10 jaar geleden nog we wat draadjes te vinden zijn, (als marfran en niet fran mar)heb zelf nog niet veel verder gekeken maar we waren toen hier behoorlijk actief haha. Spannend toen zo'n eerste migratie. En ja vorig jaar tijdelijk terug in Nl geweest en nu weer hier in OZ/ south Australia. Dat is te volgen via fran mar.

Back