Electrische apparatuur in Australie (voorheen: 220 of 240 V?)

[quote author=hans en cathy link=topic=3942.msg48826#msg48826 date=1140378515]
als je spullen (op stroom) meeneent uit ons kikkerlandje is het misschien handiger om 1 verlengsnoer te kopen met 7 aansluitingen, hoef je maar 1 stekker om te bouwen en je radio,tv,video,cd speler, etc kun je dus gewoon kwijt in je verlengsnoerdoos (scrabbelwoord)
[/quote]

Ja, maar het was toch al eens gezegd dat je je TV en je Video niet mee kunt nemen?
In Oz gebruikt men een andere standaard dan in Europa, dus laat die troep gerust thuis. Het werkt niet!

[quote author=Bartman link=topic=3942.msg48827#msg48827 date=1140379924]
Ja, maar het was toch al eens gezegd dat je je TV en je Video niet mee kunt nemen?
In Oz gebruikt men een andere standaard dan in Europa, dus laat die troep gerust thuis. Het werkt niet!
[/quote]

Neem het maar lekker wel mee, alle onze A/V apparatuur werkt gewoon (TV is gewoon PAL).

Nou, da's lekker dan. Dat boekje "working and living in Australia" is dus ook niks waard  :|

Ik had begrepen uit dat boek dat er verschillende PAL standaarden waren (PAL D in Oz en PAL B/G in Europa) maar dan ben ik verkeerd geinformeerd dus.

Maar ja, wie wil er nog een video? :-D

[quote author=Bartman link=topic=3942.msg48837#msg48837 date=1140387704]
Nou, da's lekker dan. Dat boekje "working and living in Australia" is dus ook niks waard  :|

Ik had begrepen uit dat boek dat er verschillende PAL standaarden waren (PAL D in Oz en PAL B/G in Europa) maar dan ben ik verkeerd geinformeerd dus.
[/quote]

Er zijn inderdaad verschillende "versies" van PAL, maar wat de verschillen zijn weet ik ook niet. Als ervaringsdeskundoloog kan ik alleen vertellen dat het gewoon werkt, i.i.g. met onze Philips TV.
Wellicht was het een Amerikaans boek en daar is de standaard NTSC wat inderdaad niet compatibel is met PAL (of je moet een multistandaard TV hebben).

[quote author=hans en cathy link=topic=3942.msg48826#msg48826 date=1140378515]
als je spullen (op stroom) meeneent uit ons kikkerlandje is het misschien handiger om 1 verlengsnoer te kopen met 7 aansluitingen, hoef je maar 1 stekker om te bouwen en je radio,tv,video,cd speler, etc kun je dus gewoon kwijt in je verlengsnoerdoos (scrabbelwoord)
[/quote]

Al onze apparatuur werkt hier gewoon, tv, video en dolbysurround. Ik heb inderdaad ook een stuk of wat van die verlengsnoerstekkerdozen meegenomen. Die kwamen verrekte handig uit hier! Al was het maar voor de pc!

[quote author=Bartman link=topic=3942.msg48734#msg48734 date=1140268435]
Met aarde (men bedoelt hier pinaarde, omdat de ozzie stekkers een pin hebben voor de aarde, zoals in Belgie. In Nederland gebruiken we daarvoor de aarde klemmen aan de rand van de stekker, dus randaarde) heb je een 3 polige stekker, zonder aarde een 2 polige. Scheelt een pool, en is dus goedkoper.

Bart
[/quote]

:-D Dank Bart voor deze correcte info maar dat was niet waar ik op doelde !

Er worden hier in Brisbane veel adaptors verkocht als zijnde geschikt voor Europese toestellen wat dus niet klopt omdat deze adaptors niet geschikt zijn voor toestellen/ electrische apparaten met stekkers met een randaarde zoals wasmachines, drogers en stereoapparatuur. De stekkers van bijv. electrische tandenborstels of de telefoonoplader kun je er wel in stoppen.

Er worden wel degelijk de juiste adaptors verkocht maaar je moet er wel zelf op letten dat je er idd je randaarde stekker in kunt stoppen want mijn ervaring is dat de verkopers er zelf geen kaas van hebben gegeten !!  :? En ik ben toch bij minstens drie verschillende zaken geweest!

Dan nog een algemene waarschuwing:
Sommige apparatuur hebben wel degelijk een spanningskiezer die men om moet zetten naar het juiste voltage! Ik heb een Panasonic subwoofer die dat heeft ! Lees dus goed je gebruiksaanwijzing of kijk op de achterkant van je apparatuur of het erop zit anders zal het apparaat bij verkeerd in gebruik nemen in Oz (lees met instelling op Nlse voltage 220V) ernstig beschadigd worden !! 't is maar dat jullie het weten !  :wink:

groetjes,

Ingrid  :cool:.

Het enige nadeel is dat veel dvd's in NL verkocht worden met regiocode 2 en Australie gebruikt regiocode 4. Als je je dvdspeler uit NL meeneemt kun je geen Australische dvd's afspelen, mits je dvdspeler regiocodevrij is. Mensen in Oz hier al ervaring mee gehad? Wij hebben gehoord dat er in NL verschillende bedrijven zijn die je dvdspeler zo regiocode vrij kunnen maken...

[quote author=Annemiek link=topic=3942.msg48950#msg48950 date=1140435787]
Het enige nadeel is dat veel dvd's in NL verkocht worden met regiocode 2 en Australie gebruikt regiocode 4. Als je je dvdspeler uit NL meeneemt kun je geen Australische dvd's afspelen, mits je dvdspeler regiocodevrij is. Mensen in Oz hier al ervaring mee gehad? Wij hebben gehoord dat er in NL verschillende bedrijven zijn die je dvdspeler zo regiocode vrij kunnen maken...
[/quote]

Yup ikke helaas !  :-( Ik heb idd een DVD speler die de DVD's van regio 4 niet kan afspelen en moet dus nu op zoek gaan naar de deblokkeercode !  :|

Ingrid :cool:

Ik had wel ergens een internetsite gevonden met codes voor 1300 verschillende merken... Het nadeel is alleen wel dat er niet gegarandeerd wordt dat het goed gaat. Of... je moet nog een dvdspeler aanschaffen waar je de code4 dvd's op af kan spelen ;) Lekker handig :roll:

Wij hebben onze regiovrije dvd speler meegenomen, dus no problems here! Er zijn inderdaad bedrijven die dat in NL voor je kunnen doen. Wij hebben deze zo gekocht. Maar een aantal jaartjes geleden hebben we er een regiovrij laten maken. Weet niet meer waar... Misschien kun je even googelen?

[quote author=Annemiek link=topic=3942.msg48956#msg48956 date=1140437183]
Ik had wel ergens een internetsite gevonden met codes voor 1300 verschillende merken... Het nadeel is alleen wel dat er niet gegarandeerd wordt dat het goed gaat. Of... je moet nog een dvdspeler aanschaffen waar je de code4 dvd's op af kan spelen ;) Lekker handig :roll:
[/quote]

en heeft u die site nog toevallig? !  :p

I.

[quote author=Lin link=topic=3942.msg48959#msg48959 date=1140437306]
Gaat wel goed hoor... Je bent wel je originele garantie kwijt volgens mij.
[/quote]

nah.. die is toch al verlopen dus kom maar op met die site zou ik zeggen :eek:fftopic:

sorry ik dwaal hier af geloof ik...  :oops:

I.

Ik weet niet meer welke site dat was, want het is al weer wat maandjes terug. Je kunt ook zoeken op google. Iets met regiocode vrij maken dvd speler ofzo.

Wij hebben hier een DVD speler gekocht (LG dv9723p) die onze NL'se DVD's niet afspeelde. Op internet een code gevonden die je via de afstandsbediening moest intoetsen. Zo van Regio4 naar regio0 (=regiovrij) gegaan. Dus niet geen schroevendraaiers, soldeerbout o.i.d.
Via google zoeken naar "merk en type dvd speler" + region free. Dan komen er vast wel links naar sites die uitleggen hoe jouw type DVD speler ge-unlocked kan worden.

Hoihoi
Moet ik wel even toevoegen dat Tinusv geluk heeft gehad. Bij de meeste DVD spelers is het niet zo simpel. Maar desalniettemin veel succes met het zoeken naar de regiovrij code.

http://www.videohelp.com/dvdhacks.php  :up:

Yeeeeh! Bear... Dat was nou precies de site die ik bedoelde! :)

(Alles goed met Heer Beer en Vrouw Muis? nog maar 2 weekjes!)

Hoi Annemiek
Twee weken :lol: :lol: Nog 5 dagen :-D as zondag dan is de grote dag. Het begint al aardig te kriebelen. Ben benieuwd :up:

Owjaaa! Natuurlijk! :) Stupid me ;) Fijn he... al dat afscheid nemen......

Heb even op die site gekeken... Onze home cinema dinges staat er niet bij. Daar moet blijkbaar een andere chip in gezet worden....

Back