Electrische apparatuur in Australie (voorheen: 220 of 240 V?)

Als je door je huis heen loopt, kom je eigenlijk een hoop apparatuur tegen dat met stekkers is. Toch lijkt het mij niet verstandig om zoveel omvormers te moeten kopen. Hoe doen jullie dat?

:fish:

Er schijnt toch gewoon een andere stekker op te kunnen, als je eventjes in dit draadje terug leest zie je zelfs precies hoe! :up:

Hopelijk is het wel allemaal net zo veilig als hier in Nederland (want dat hebben we in ieder geval goed voor elkaar).

Tuurlijk, tis hier net zo veilig als in Nederland! Ligt waarschijnlijk meer aan de knutselaar! Of die het op een veilige manier omzet!

En Groentje hier ook gewoon een mega Gamma (Mitre 10 en nog veel meer) waar je dit soort dingetjes allemaal kunt kopen.

No Worries :up:

koop gewoon een aantal stekkerdozen met >4 contactpunten en zet daar in ozzie een ozziestekker op. Kan je er meer dan >4 apparaten met nederlandse stekker op kwijt. wel zo handig, wel zo simpel ;-)

Wij hebben vanuit Nederland tig van die stekkerdozen meegenomen, en die zijn heel handig! Vooral achter de tv kast. Waar een NL tv. video, dolby-surround en 2 lampen op staan! Scheelt een hoop omvormers en geknutsel!

HOi ,ik weet dat er ergens een topic is die ongeveer op hetzelfde neerkomt ,maar ik heb een specifieke vraag .
Mijn wasmachine is namelijk stuk ,dus vind ik het aan de ene kant dom om een nieuwe te kopen .Zeker als je weet dat je binnen het jaar weg kan zijn.Aan de andere kant twijfel ik ,want als ik het kan meenemen is het misschien gemakkelijker .
Nu is mijn vraag of er anderen zijn die dergelijke apparaten hebben meegenomen en of het allemaal geen problemen heeft opgeleverd .
Groetjes ,Katja

M5: Topic is gemerged!

njusha, ik heb hier nog een wasmachine staan...gratis af te halen...Tis wel een oudje (een bovenlader, met aparte centrifuge), echt antiek dus.....maar dan hoef je dus niet te twijfelen of je hier een nieuwe aanschaft en deze meeneemt naar Oz.

Thanks Maluka ,
Maar jullie zitten wel in Nederland  :lol: ,dus moest ik in de buurt zijn en nog geen nieuwe hebben ,spring ik binnen .
Groetjes ,Katja

Ja ,allemaal goed ,maar die komen mij niet helpen he  :-D

Wil gewoon niet dat mijn wasmachine op ACDC werkt .Ik zie heel graag vuurwerk ,maar liefst niet in mijn huis . :lol:
Groeten ,kat

hahaaha leuke threat,
Heb mijn meisje een stekkerdoos mee laten nemen toen ze hier naartoe kwam.
ff een europese stekker erop en klaar,, zo werkte de camcorder van haar ook beter.
heb hem nog liggen lol

BTW OZ gebruikt gewoon PAL B/G net als wij.
tip, ga je naar OZ koop bij de blokker/kruitvat een regiovrij DVD speler voor 40 euries

Het is een oud topic maar....

Ken iemand mij effe vertelle waar je in Nederland voor een redelijk prijsie verloopstekkers ken kopen? :evil:
Ikke in deze 6 pagina's geen antwoorde erop kenne vinde.  :-D

Zoals waarschijnlijk al wel eerder is gezegd is het voordeliger om in Australië de stekkers eraf te knippen en er (zelf) nieuwe aan te klussen. Het handigst is het om het bij een paar verdeeldozen te doen.
Ik zou niet weten waar je goedkoop die dingen kan vinden in Nederland.

Back