Emigreren voor baanaanbod (Annandale NSW)

Een ander voordeel van private schools is dat zij niet of minder gebonden zijn aan catchments en daardoor heb je weer meer keus. Wat Tim zegt is waar, op public schools zijn er vaak ook kinderen uit sociaal lagere en minder stabiele milieu's. Maar in Annandale waar je nog niet eens een schuur kan kopen onder de miljoen dollar zal dat minder het geval zijn dan in Cairns. Je zult echt verschillende scholen moeten bezoeken en dan een afweging maken. Een ding is zeker, in Sydney kom je niet onder de Aziaten uit. Mijn zoon zat op een goede en leuke public school in Cherrybrook met bijna 80% Aziaten. In Annandale denk ik dat dat minder zal zijn, maar Sydney is een multiculturele stad en je ontkomt niet aan een school met veel verschillende nationaliteiten. Maar dat is natuurlijk alleen maar leuk.
Ik weet niet precies zit met de leerplicht, maar als ik kijk hoe vaak de kinderen van de school waar ik werk (ook laag sociaal niveau) afwezig zijn, denk ik dat de onderwijsinspectie niet snel op de stoep zal staan. Er zijn ook best veel ouders die hun kinderen thuis houden en zelf thuisonderwijs geven. Maar dat is Queensland, dus ik weet niet of dat ook op gaat voor NSW.
Het grootste cultuurverschil wat vriendschappen betreft is dat de vriendschappen oppervlakkiger zijn en dat alles voor het grootste gedeelte buiten de deur plaats vindt. Zoals je in Nederland even een bakkie koffie drinkt bij een vriendin, ga je hier vaak even op een terrasje zitten. Maar dat is ook wel logisch gezien het klimaat, het hele leven speelt zich meer buiten af. Verder verhuizen mensen in Australië veel gemakkelijker, waarschijnlijk omdat veel mensen toch geen roots hebben met een bepaalde plek, het grootste gedeelte bestaat nu eenmaal uit immigranten. Ikzelf ben destijds een schildercursus gaan doen om mensen te leren kennen en daar heb ik een aantal hechte vriendschappen aan over gehouden. Ik snap dat je daar waarschijnlijk geen tijd voor hebt met twee kinderen, maar je zou ook bij bv. een fotoclub of een fitness club kunnen gaan.
Ja, ook wij hadden een zeventiger jaren huis helemaal gemoderniseerd en opgeknapt en net de hele tuin voor en achter opnieuw aangelegd. Het laatste plantje heb ik geplant toen ik al wist dat we naar Australië gingen verhuizen. Het lag op een geweldige plek aan de rand van het dorp en het ging ons ook heel erg naar het hart om het te verkopen toen de markt ongeveer op zijn dieptepunt was. Maar zoals mijn moeder altijd zei: "Hier vind je wat en daar laat je wat." Het zijn allemaal consequenties van de keuzes die je maakt. Je gaat een heel avontuur aan en dat zal veel positieve, maar ook wat negatieve dingen met zich meebrengen. En vooral twijfels in het begin. Maar uiteindelijk heeft het ons veel meer gebracht dan dat we hadden gedacht, in meerdere opzichten.

Haha is het zo ‘luxe’ in Annandale? Geen schuur voor onder een miljoen,whahaha! Dan ben ik ook wel heel benieuwd wat voor leerlingen er op die school zitten ;) iig is het het waard om een kijkje te nemen, mits we in hun catchment zitten...

Och jullie hadden het dus ook met een huis? Wat is de reden geweest dat jullie toch zijn gegaan? En was je niet bang dat als het toch mis zou gaan je dát huis niet meer had,maar je dan zou moeten focussen op een ander huis?..

Heel leuk en interessant om al jullie verhalen te lezen :)
 
Haha is het zo ‘luxe’ in Annandale? Geen schuur voor onder een miljoen,whahaha! Dan ben ik ook wel heel benieuwd wat voor leerlingen er op die school zitten ;) iig is het het waard om een kijkje te nemen, mits we in hun catchment zitten...

Och jullie hadden het dus ook met een huis? Wat is de reden geweest dat jullie toch zijn gegaan? En was je niet bang dat als het toch mis zou gaan je dát huis niet meer had,maar je dan zou moeten focussen op een ander huis?..

Heel leuk en interessant om al jullie verhalen te lezen :)
Nee hoor, dat zijn geen luxe woningen, maar heel gewone rijtjeswoningen die ruim over de miljoen gaan (wel in dollars natuurlijk). Voor een klein beetje luxe zit je al gauw tussen de 2 en 3 miljoen. De huizenprijzen in Sydney zijn gewoon absurd hoog. Ze zijn nu wel aan het zakken, maar dat gaat maar langzaam. Ga maar eens kijken op realestate.com.au of domain.com.au en verbaas je. Wees maar blij dat jullie een huis van de zaak krijgen, dat maakt jullie leven een stuk gemakkelijker.

Wij zijn om dezelfde redenen gegaan als jullie. Mijn man kreeg een baan aangeboden en had het in zijn huidige baan toch niet zo heel erg meer naar zijn zin. Bovendien zagen we het toch wel als een laatste kans om nog zo'n avontuur aan te gaan (wij liepen destijds tegen de 50). Ik vond het best moeilijk toen het bord in de tuin kwam, maar had vlak voor die tijd een ander leuk huis te koop gezien, wat me deed beseffen dat er afgezien van ons huis nog wel meer leuke huizen te koop zouden zijn als we zouden besluiten om weer terug te gaan.
 
Je Photos staan normaal waarschijnlijk in de Photo applicatie (?)
Sleep de foto naar de Desktop
Dubbelklik de foto, hij opent dan in Preview (normaliter) If not; rechts-klik de foto en kies dan: Open with > Preview
Klik dan op Tools
Klik op Adjust Size
Klik: Fit into > 800x800 (of kies custom en vul zelf de pixel breedte in, ergens in de range van 800 pixels wijd en/of hoog maximaal
Sluit de foto (als de Mac vraagt of je de wijzigingen wil opslaan klik je ja)

Nu naar Xpdite
Klik op: Post Reply
Klik op het plaatje logo bovenin de Reply box (zegt Insert Image als je er over heen hovered met je muis)
Sleep de foto in de Box die opge-popt is.
De foto wordt ge-upload
Klik op Post Reply
Zie hieronder het resultaat van bovenstaande acties ;) Elon onze kat vindt het allemaal retesaai ;)
View attachment 946
Bedankt @afterbang! Voorlopig is het even opgelost. Ik ga er later nog wel eens even voor zitten. Wat een leuke kat trouwens!

Nog even gauw geprobeerd: het gaat mis bij het slepen. Ik kan de foto niet in die box slepen. De cursor is ook veranderd in een plusje, alsof hij in de edit mode staat. Ik kan het handje om de foto te 'pakken' niet vinden.
 
Last edited:
Hoi,

Hoe reageerde jullie jongste ? Wij hebben gisteren een balletje opgegooid, in eerste instantie leek het goed te gaan en wilde hij daar gaan wonen, maar het sloeg ineens vreselijk ! :eek: Het was hartverscheurend!! :(
Af en toe kregen we inderdaad ook hartverscheurende momenten. Maar die kwamen er zeker ook (misschien wel meer) van oudere familieleden met een goed (of niet dan?) inwikkelde cortex.
Zijn eerste reactie was trouwens dat hij bij zijn juf wou blijven....terwijl hij -als we zouden blijven- toch naar een andere juf/klas zou gaan. Dus zo relatief en ver-van-mijn-bed-show-voor-kinderen is het ook weer wel. Foto’s van zon, zee, strand en leuke dieren (niet de slangen, spinnen en krokodillen; ja hier wel een dingetje) helpen ook wel.
En wat zeker geholpen heeft was er eerst een keertje op vakantie gaan met de kinderen (was voor ons meteen ook de eerste keer 😋)
Wij hebben noodgedwongen een private school uitgekozen voor de jongste omdat we pas bij aankomst een woning konden zoeken en we dus niet wisten in welke catchment area voor een public school we zouden terecht komen. De oudste is via soort sollicitatie/ingangsexamen binnengekomen op een public school.
Wij vinden het een geweldige kans die we onze kinderen kunnen bieden. Leren omgaan met zulke situaties, andere culturen en het leren van Engels al was het straks hun beste tweede taal is toch geweldig. En dat vinden zij nu absoluut ook, zelfs al is hun pre-frontale cortex nog niet ontwikkeld 😂
 
. Leren omgaan met zulke situaties, andere culturen en het leren van Engels al was het straks hun beste tweede taal is toch geweldig.

Kan ik hier uit afleiden dat het avontuur Australia niet voor altijd is?
 
Kan ik hier uit afleiden dat het avontuur Australia niet voor altijd is?

Haha, de beslissing om te gaan is nog niet gemaakt, in principe zou de bedoeling moeten zijn voor zo goed als forever, maar je weet nooit wat er natuurlijk allemaal gaat gebeuren...(heimwee, werk bevalt van 1 kant van de partijen niet, niet kunnen aarden). Deze opmerking gold als in 'mocht je toch beslissen om terug naar NL te gaan' :)
 
Haha, de beslissing om te gaan is nog niet gemaakt, in principe zou de bedoeling moeten zijn voor zo goed als forever, maar je weet nooit wat er natuurlijk allemaal gaat gebeuren...(heimwee, werk bevalt van 1 kant van de partijen niet, niet kunnen aarden). Deze opmerking gold als in 'mocht je toch beslissen om terug naar NL te gaan' :)

Denk dat de opmerking van Tim voor Steve was, en niet voor jou ;)
 
Kan ik hier uit afleiden dat het avontuur Australia niet voor altijd is?
Ik zal maar snel antwoorden voor iedereen de draad kwijt is 😂
Zeg nooit voor altijd als immigrant in AUS als je nog geen PR of citizen bent....
We hebben 4 jarig old school 189 visum en zijn beiden boven de max van 45 jaar. Doel is om absoluut volgend jaar -na 3 jaar gewerkt te hebben in beroep van visa - te gaan voor PR met 486 met age exemption. En dan zullen alle vragen richting forum weer gaan stromen. Ja we willen wel blijven (en de kinderen al helemaal)
 
Last edited:
Ik zal maar snel antwoorden voor iedereen de draad kwijt is 😂
Zeg nooit voor altijd als immigrant in AUS als je nog geen PR of citizen bent....
We hebben 4 jarig old school 189 visum en zijn beiden boven de max van 45 jaar. Doel is om absoluut volgend jaar -na 3 jaar gewerkt te hebben in beroep van visa - te gaan voor PR met 486 met age exemption. En dan zullen alle vragen richting forum weer gaan stromen. Ja we willen wel blijven (en de kinderen al helemaal)

189 visa is geen 4-jarig visum maar permanent visum.
 
Annandale is a nice side of Sydney, expensive because it is Sydney as mentioned you are close to everything. Just put your Dutch thoughts on a shelf and get some Aussie in you. And you will never ever look back. Good luck, it will not be easy but it will be an experience you will never forget and will grow you in ways you would have never thought to grow. Life is an opportunity so take it, live it and go with the flow. If you like where you are and don't like change, you will take a while to get used to this country but you will know every tear and doubt was absolutely worth it.
 
Annandale is a nice side of Sydney, expensive because it is Sydney as mentioned you are close to everything. Just put your Dutch thoughts on a shelf and get some Aussie in you. And you will never ever look back. Good luck, it will not be easy but it will be an experience you will never forget and will grow you in ways you would have never thought to grow. Life is an opportunity so take it, live it and go with the flow. If you like where you are and don't like change, you will take a while to get used to this country but you will know every tear and doubt was absolutely worth it.

Thank you Katja! 😀
 
Annandale is a nice side of Sydney, expensive because it is Sydney as mentioned you are close to everything. Just put your Dutch thoughts on a shelf and get some Aussie in you. And you will never ever look back. Good luck, it will not be easy but it will be an experience you will never forget and will grow you in ways you would have never thought to grow. Life is an opportunity so take it, live it and go with the flow. If you like where you are and don't like change, you will take a while to get used to this country but you will know every tear and doubt was absolutely worth it.
Beautifully said, @Katjavdl!
 
Back
Top