Emigreren voor baanaanbod (Annandale NSW)

Annandale is a nice side of Sydney, expensive because it is Sydney as mentioned you are close to everything. Just put your Dutch thoughts on a shelf and get some Aussie in you. And you will never ever look back. Good luck, it will not be easy but it will be an experience you will never forget and will grow you in ways you would have never thought to grow. Life is an opportunity so take it, live it and go with the flow. If you like where you are and don't like change, you will take a while to get used to this country but you will know every tear and doubt was absolutely worth it.

En zo is het precies. In Nederland weet je wat je hebt en hoe de toekomst eruit ziet. Een verandering is altijd eng, spannend, maar schept ook kansen, nieuwe inzichten, ervaringen en wellicht ook hier en daar een teleurstelling. Je zal zien dat sommige dingen in Nederland beter geregeld zijn, en het hier in Australia soms wat chaotisch en rommelig overkomt.
Maar je moet er vol ingaan, contacten aangaan met Aussies (en minder met Nederlanders) !
 
Last edited:
Ja, in Nederland is verhuizen minder 'eng' omdat je de weg kent: je weet waar je je in moet schrijven, welke bouwmarkt je het liefst hebt, welke supermarkt, en je verzekeringen heb je al. Het lastigste vond ik destijds om een huisarts te vinden die nog patienten aannam.
Hier moet je alles opnieuw uitvinden en sta je er alleen voor. En kijk, daarvoor is dit Forum handig :) Genoeg mensen die je een hart onder de riem willen steken mocht dat nodig zijn en aangeven waar je voor bepaalde zaken terecht kunt.
 
Herken de twijfels, het weten wat je hier hebt en totaal geen idee wat je gaat krijgen.
Maar zoals de anderen al zeggen, soms moet je in het diepe springen met je ogen dicht.

En er zijn genoeg (online) mensen die je willen helpen met alles wat gaat komen
 
Herken de twijfels, het weten wat je hier hebt en totaal geen idee wat je gaat krijgen.
Maar zoals de anderen al zeggen, soms moet je in het diepe springen met je ogen dicht.

En er zijn genoeg (online) mensen die je willen helpen met alles wat gaat komen

Lief, super bedankt!
 
Hi Linda,

Ik heb niet alles gelezen wat anderen gezegd hebben, maar mijn vriendin is van Nieuw Zeeland naar Nederland verhuisd op d'r 5e en haar broer was 8. Buiten de deur spraken ze alleen maar Engels en binnenshuis wisselden ze tussen Nederlands en Engels. Beiden zeggen nooit problemen gehad te hebben met de taal. Zeker op die leeftijd heb je een taal in no-time aangeleerd. Bovendien is het nog ruim een jaar weg. Meer dan genoeg tijd om je kinderen alvast wat te laten wennen aan Engels. Bijvoorbeeld met lessen, maar je kunt ook binnenshuis al af en toe wat Engels spreken.

En ik ben wellicht wat bevooroordeeld, maar ik denk dat je kinderen het hier fantastisch vinden. Het is zo'n andere manier van leven. Je hebt veel meer ruimte, het leven is veel meer buiten, er is meer natuur en in het algemeen vind ik het hier zelf veiliger voelen. Dorpser. In buitenwijken kennen mensen elkaar, letten wat meer op elkaar. Dat soort dingen. Leer ze op te letten voor spinnen en slangen, to slip slap slop and done ;)
 
Hi Linda,

Ik heb niet alles gelezen wat anderen gezegd hebben, maar mijn vriendin is van Nieuw Zeeland naar Nederland verhuisd op d'r 5e en haar broer was 8. Buiten de deur spraken ze alleen maar Engels en binnenshuis wisselden ze tussen Nederlands en Engels. Beiden zeggen nooit problemen gehad te hebben met de taal. Zeker op die leeftijd heb je een taal in no-time aangeleerd. Bovendien is het nog ruim een jaar weg. Meer dan genoeg tijd om je kinderen alvast wat te laten wennen aan Engels. Bijvoorbeeld met lessen, maar je kunt ook binnenshuis al af en toe wat Engels spreken.

En ik ben wellicht wat bevooroordeeld, maar ik denk dat je kinderen het hier fantastisch vinden. Het is zo'n andere manier van leven. Je hebt veel meer ruimte, het leven is veel meer buiten, er is meer natuur en in het algemeen vind ik het hier zelf veiliger voelen. Dorpser. In buitenwijken kennen mensen elkaar, letten wat meer op elkaar. Dat soort dingen. Leer ze op te letten voor spinnen en slangen, to slip slap slop and done ;)

Hoi, wat een leuke reactie! En fijn om te weten van je vriendin en haar broer mbt de taal :) ja stom hè dat ik me daar zo'n zorgen over maak..Ik had al geïnformeerd en hij zou 2 x in de week privé les Engels kunnen krijgen (45 min per keer)...hopelijk wil de werkgever dat ook vergoeden want het is een aardig bedragje in de maand, maar ja..ook al is er geen vergoeding uiteraard gaan we dit dan doen, alles om hem een fijn gevoel te geven als we daar zijn...

Ook heel leuk en fijn om te horen over de manier van leven! Want natuurlijk is dat ook waar je heel veel over nadenkt (wat hebben ze daar nou, wat kan ik ze daar bieden, krijgen ze daar wel een goede opleiding + leuke baan)...pfff erg hè

Zulke reacties doet me goed! :) dank je
 
Hoi, wat een leuke reactie! En fijn om te weten van je vriendin en haar broer mbt de taal :) ja stom hè dat ik me daar zo'n zorgen over maak..Ik had al geïnformeerd en hij zou 2 x in de week privé les Engels kunnen krijgen (45 min per keer)...hopelijk wil de werkgever dat ook vergoeden want het is een aardig bedragje in de maand, maar ja..ook al is er geen vergoeding uiteraard gaan we dit dan doen, alles om hem een fijn gevoel te geven als we daar zijn...

Ook heel leuk en fijn om te horen over de manier van leven! Want natuurlijk is dat ook waar je heel veel over nadenkt (wat hebben ze daar nou, wat kan ik ze daar bieden, krijgen ze daar wel een goede opleiding + leuke baan)...pfff erg hè

Zulke reacties doet me goed! :) dank je

Ik heb zelf Engels geleerd omdat computers vroeger altijd in het Engels ingesteld stonden. Ik vroeg elk woord aan m'n ouders die me vervolgens een woordenboek gaven omdat ze het zat waren ;)

Ik denk dat anderhalf uur per week les meer dan genoeg is. Als je partner en jij samen Engels praten willen je kinderen ongetwijfeld heel snel mee kunnen doen. Zo was het voor ons in ieder geval als mijn ouders naar Engels switchten omdat er iets besproken werd wat wij niet mochten horen, haha.

Ze hoeven natuurlijk ook niet perfect Engels te spreken. Nog los van de vele taxi chauffeurs hier die daar een perfect voorbeeld van zijn pik je een taal heel snel op als je in een ander land bent. Als ze genoeg weten om het te kunnen verstaan en lezen, dan komt spreken vanzelf.
 
Yep, de kids hoeven echt niet vloeiend in Engels te zijn. Men is het hier echt wel gewend om non-native speakers in de klas te hebben.

En ja. Sprak laatst de (Griekse) vader van een vriend van me. Zijn vader is hier nu 55 jaar. Ik moet echt moeite doen om hem te verstaan. Soms twijfelde ik of hij Grieks of Engels tegen me sprak :eek:
 
Een tip vanuit de expathoek hier in Melbourne (kennissen van mij die een school beheren). Voed je kinderen consequent tweetalig op. Engels moeten ze wel spreken, dat gaat vanzelf, maar het Nederlands moet je echt bijhouden. Vriendin van mij spreekt in huis en in het gezin onder elkaar alleen NL met haar kinderen. Het schijnt erg goed te zijn voor de breinontwikkeling, en het geeft je kinderen de kans om heel makkelijk terug te keren naar NL als ze daar bijvoorbeeld willen gaan studeren of remigreren. Voor je dochter zijn er playgroups vanaf peuterleeftijd die geheel tweetalig zijn, elke zin wordt herhaald in zowel NL als EN. Daar ontmoet je ook NL expatouders, dus kun je zelf ook je NL bijhouden.
 
Yep, de kids hoeven echt niet vloeiend in Engels te zijn. Men is het hier echt wel gewend om non-native speakers in de klas te hebben.

En ja. Sprak laatst de (Griekse) vader van een vriend van me. Zijn vader is hier nu 55 jaar. Ik moet echt moeite doen om hem te verstaan. Soms twijfelde ik of hij Grieks of Engels tegen me sprak :eek:

Klopt, de vader van mijn tante woont hier al ruim 50 jaar vanuit Macedonia en spreekt echt zeer gebrekkig Engels, heeft hem nooit weerhouden te ondernemen en heeft nu een groot portefeuille winkelpanden in Melbourne. Mijn eigen NL oom daarentegen was na 50 jaar Oz niet meer te onderscheiden van een Australier, terwijl hij pas op zijn 18e emigreerde.
 
Yep, de kids hoeven echt niet vloeiend in Engels te zijn. Men is het hier echt wel gewend om non-native speakers in de klas te hebben.

En ja. Sprak laatst de (Griekse) vader van een vriend van me. Zijn vader is hier nu 55 jaar. Ik moet echt moeite doen om hem te verstaan. Soms twijfelde ik of hij Grieks of Engels tegen me sprak :eek:

whahaha!!
 
Een tip vanuit de expathoek hier in Melbourne (kennissen van mij die een school beheren). Voed je kinderen consequent tweetalig op. Engels moeten ze wel spreken, dat gaat vanzelf, maar het Nederlands moet je echt bijhouden. Vriendin van mij spreekt in huis en in het gezin onder elkaar alleen NL met haar kinderen. Het schijnt erg goed te zijn voor de breinontwikkeling, en het geeft je kinderen de kans om heel makkelijk terug te keren naar NL als ze daar bijvoorbeeld willen gaan studeren of remigreren. Voor je dochter zijn er playgroups vanaf peuterleeftijd die geheel tweetalig zijn, elke zin wordt herhaald in zowel NL als EN. Daar ontmoet je ook NL expatouders, dus kun je zelf ook je NL bijhouden.

Wat een leuke tip playgroups!! ideaal zeg!! thanx
 
Back
Top