@Familie S: Wij hadden Crown Relocation. De consultant is langs geweest en hij heeft een zeer goede inschatting gemaakt, bleek later. Als je wilt, kan ik zijn gegevens nog wel opzoeken, want een referentie levert korting op!
@Jerden: Misschien kan je met je verhuizer regelen dat je op een langzame boot gaat. Dat hebben wij dus gevraagd. Onze spullen zijn op 29 april ingepakt (ja inderdaad, 6 dagen na afgifte visum..) en zouden met een normale route ongeveer 1 juni in Australie aankomen. Groot probleem, want dan waren wij er nog niet, wij zouden die dag vliegen!! De verhuizer kwam toen met de optie om te kiezen voor een langzame route, waardoor de container 4 weken langer onderweg zou zijn, terwijl deze maar 1 dag later uit Rotterdam is vertrokken
Dus geen opslag kosten!!!
Dan het auto probleem. Soms vergeet ik wel eens hoe enorm veel geluk wij hebben gehad met bepaalde dingen :roll: Ik heb mijn auto verkocht en met de nieuwe eigenaar afgesproken dat hij 'm op mijn werk zou komen ophalen. Wij hadden van kantoor een vestigingsauto staan en daar heb ik de laatste week in Nederland in mogen rijden. Dirk werkte bij een detacheringsburo en die hadden voor het laatste weekend een huurauto geregeld. Zo kon hij zijn eigen leaseauto netjes op vrijdag op kantoor inleveren en de huurauto (maatje extra groot ivm de bagage) kon gewoon op Schiphol worden achtergelaten. Ik begrijp dat niet iedereen werkgevers heeft die zo enorme meedenken en meeleven, maar je kan er altijd voor kiezen om zelf een auto te huren en deze op Schiphol achter laten.
En je laatste dagen in Nederland, die ga je lekker bij familie zitten, of in een vakantiehuisje, of bij vrienden, bij buren of in het nieuwe huis van de thuiszorg van je oma omdat ze haar oude huis nog niet verkocht heeft
En daarom is mijn motto in het leven nogaltijd: Succes is een keuze :evil: