Enquete/overzicht migrationbureau's

Hallo allemaal
Ik Wil ook graag reageren op deze enquete.
Wij hebben wel een bureau ingeschakeld en de reden was dat er zo veel haken en ogen aanzat om een visum te krijgen dat ik het niet meer zag zitten.

Ook door het lezen van deze forum blijft het moeilijk want elk beroep heeft zijn eigen regeltjes,daarom hebben wij het hulp ingeroepen van het migrationbureau in Amsterdam.
In tegenstelling tot heel veel vorige berichten zijn wij heel tevreden.

Het info is duidelijk en eerlijk.Wij kunnen op 4 verschillende visums naar binnen en werd ons aangeraden voor 136 of 139.Dat is skilled independed of sponsor.
Zij gaven duidelijk aan hoe het allemaal er uit moet zien,wat stempels en papier en etc. etc. betreft.
Wij wisten ook van meet af aan wat het kosten gaat en eerlijk,het is niet goedkoop, maar wat is wel goedkoop tegenwoordig :cry:

Nou moet ik wel zeggen dat wij direct geholpen werd door het bureau in New-Zeeland en dat maakt mischien een groot verschil, het ene bureau of het andere.

Ondanks alles halen wij ook heel veel info van het forum af, want het is en blijf een groot stap!!!!! :-o

Groetjes en bedankt Gerard
 
1) Ja
2) Signet Migration  www.signetmigration.com.au
3) Skilled Independent (Registered Nurse)
4) Om er zeker van te zijn dat er geen slordigheden in je aanvraag staan die vertraging opleveren en verder handig omdat hij er ervaring mee heeft en beter op de hoogte is van de laatse ontwikkelingen. Verder twijfelde we regelmatig bij een aantal vragen en formulieren wat er nou precies gevraagd werd en hoe we dat het beste konden aantonen. Het probleem in Australie is niet zo zeer of je wel of niet voldoet, maar dat je steeds moet aantonen dat je voldoet.
5) Mee denken, alles verzamelen en controleren, applicatie samenstellen en communiceren met de autoriteiten.
6) Tot nu toe wel, het is een klein bureau en we hebben regelmatig contact. Application ingediend 28 nov 2005, nu nog in afwachting.
 
1. Heb je wel of niet een bureau ingeschakeld?
Ja

2. Zo ja, welk bureau? (naam + eventueel adres of website, geregistreerd bij MARA?)
Buysse imigration Comsultancy, www.emigratie.nl, niet geregistreed bij MARA

3. Welk visum hebben jullie aangevraagd?
Skilled independent

4  Wat is de reden dat je wel of niet een bureau hebt ingeschakeld?(bijv. gemak, zelf geen tijd, complexe aanvraag, veiligheid, ervaring van anderen ...).
Omdat ik vorig jaar 30 ben geworden moesten we (i.v.m. puntenverlies) de aanvraag voor 30 dec. (mijn verjaardag)in Adelaide hebben. Om niet onnodig het risico te lopen dat we dit niet zouden halen, met alle mogelijke gevolgen van dien, hebben we besloten "op zeker" te gaan........ voor zover dat kan natuurlijk. Daarbij is de regelgeving ook niet erg eenvoudig (ik vertel denk ik niets nieuws) en werken wij allebei..... een bureau kan dan veel tijd besparen.

5. Wat doet het bureau allemaal?
Het proces met je doornemen, ALLE formulieren voor je controleren, tips geven bij de CDR, enz. enz. Het feit dat ze "midden in" de emigratie-business staan levert ook voordelen op. Zo werden wij onlangs gevraagd of wij interesse hadden in contact met een bureau in Oz dat werkzoekende immigranten aan een baan helpt en via Buysse hebben wij ook al een interview gegeven aan het Financieel Dagblad (niet echt een groot voordeel maar wel erg leuk..... vooral voor later, het artikel staat trouwens op zowel hun site als die van ons). Het is een soort heel persoonlijk emigratieforum met veel kennis van de juridische achtergronden EN een groot netwerk.

6. Ben je tevreden met het bureau (tot nu toe)?
Absoluut, we hebben er niet eens heel lang over nagedacht na ons eerste gesprek om ze in te schakelen omdat we een positieve indruk hadden van Buysse. Tot nog toe (we hebben net ons visum ontvangen) klopt die indruk. :up:
 
1. Heb je wel of niet een bureau ingeschakeld?
2. Zo ja, welk bureau? (naam + eventueel adres of website, geregistreerd bij MARA?)
3. Welk visum hebben jullie aangevraagd?
4  Wat is de reden dat je wel of niet een bureau hebt ingeschakeld?(bijv. gemak, zelf geen tijd, complexe aanvraag, veiligheid, ervaring van anderen ...).
5. Wat doet het bureau allemaal?
6. Ben je tevreden met het bureau (tot nu toe)?

1. Ja
2. Move2Australia, geregistreerd bij MARA
3. Skilled independant
4. We hebben een bureau ingeschakeld omdat we geen enkele risico wilden lopen bij de aanvraag. Dat was ons het extra geld wel waard. Door het inschakelen van een agent gingen wij ervan uit dat we de risico's aanzienlijk verkleinden en uiteindelijk tijd winnen in het hele proces.
5. Zij begeleiden ons bij de gehele procedure, van het begin tot het einde. Ook bij aankomst in Australie kan je op ze rekenen.
6. Wij zijn meer dan tevreden over hen. Heel erg attent, snel, accuraat, begaan en gevestigd in Adelaide. Verder hebben ze de procedure ook zelf onderdaag dus weten precies wat je te wachten staat. Echt een aanrader dus!!!
Inmiddels is de beroepserkenning er door en heb ik vandaag mijn visumpapieren naar Australie opgestuurd. Nu helaas 6-8 maanden wachten.

Patrick
 
Hi everybody,

Ook ik wil even reageren. Jammer dat hier veel negatieve berichten gepost worden over Migration Bureau op de Oranje Nassaulaan. Wij hebben alleen maar positieve ervaringen.
Vrienden van ons zijn 6 jaar geleden naar volle tevredenheid met hun hulp geemigreerd naar Nieuw Zeeland.

Onze ervaringen (SIR voor SA) zijn ook alleen maar positief.


1.Heb je wel of niet een bureau ingeschakeld?
2. Zo ja, welk bureau? (naam + eventueel adres of website, geregistreerd bij MARA?)
3. Welk visum hebben jullie aangevraagd?
4  Wat is de reden dat je wel of niet een bureau hebt ingeschakeld?(bijv. gemak, zelf geen tijd, complexe aanvraag, veiligheid, ervaring van anderen ...).
5. Wat doet het bureau allemaal?
6. Ben je tevreden met het bureau (tot nu toe)?

Antwoorden:
1. ja
2. Migration Bureau in Amsterdam, geregistreerd bij MARA, alle contact verloopt snel en duidelijk via agent in Christchurch NZ per mail of telefoon.
3. SIR (495) voor South Australia
4. Ervaring van vrienden en men loodst ons goed en snel door het proces heen zonder fouten en vertragingen.
5. Om kosten te besparen doen we zelf veel, maar zij zorgen voor het doorsturen van de benodigde gegevens naar de juiste instanties en de juiste persoon. Ze bewaken het gehele proces en geven tijdig aan welke documenten door welke instantie gevraagd worden.
6. Absoluut. We betalen waarschijnlijk wel iets meer dan dat we het zelf zouden doen, maar we doorlopen het proces precies in de juiste volgorde, er zijn geen vertragingen door foutief opgestuurde documenten, Migration Bureau geeft aan wat de volgende stap is en wat wij daarvoor moeten aanleveren. Ook de kosten zijn van te voren bekend. De betalingen zijn duidelijk en overzichtelijk en eea gebeurd via het telefonisch doorgeven van credit card nr eenvoudig en efficient.

Dus...... wat ons betreft: Migration Bureau doet het werk voor ons in ieder geval naar volle tevredenheid.

Iedereen succes met het kiezen van het juiste bureau!!
:up:
 
De vragen
1. Heb je wel of niet een bureau ingeschakeld?
2. Zo ja, welk bureau? (naam + eventueel adres of website, geregistreerd bij MARA?)
3. Welk visum hebben jullie aangevraagd?
4  Wat is de reden dat je wel of niet een bureau hebt ingeschakeld?(bijv. gemak, zelf geen tijd, complexe aanvraag, veiligheid, ervaring van anderen ...).
5. Wat doet het bureau allemaal?
6. Ben je tevreden met het bureau (tot nu toe)?

1 neen - te duur
2 N/A
3 skilled independant
4 te duur - wel info opgevraagd als deze gratis was - en éénmalig advis van 300 euro (welke visum aanvragen en beetje info over de procedures)
5 geen idee maar ze rekenen fors door ik had een offerte van maar liefst 3000 euro en dan weet je het wel he
6 N/A

beste tip : lees alle info op de immigratie site van australie goed door - en zorg dat alle (echt alle ) papierwerk in orde is
DUS... volledig zijn en alles laten vertalen - niet dingen na sturen, of denken dat wijst zichzelf toch uit
we zijn ongeveer 2 maand bezig geweest met het verzamelen en laten vertalen (door een beëdigd vertaler)
but we've done it on our own en da's echt best wel te doen
laat je niet afschrikken door het papier werk en de lange wachttijden
want na het insturen van je dossier moet je inderdaad best wel lang wachten
wij hebben onze officer echter nooit gebeld met de vraag 'hoe zit het ermee" want zoiets vertraagd alleen de procedure
zij bellen of mailen jou wel, wees gerust
 
[quote author=mama_kristien link=topic=196.msg64332#msg64332 date=1151692502]
laat je niet afschrikken door het papier werk en de lange wachttijden
want na het insturen van je dossier moet je inderdaad best wel lang wachten
wij hebben onze officer echter nooit gebeld met de vraag 'hoe zit het ermee" want zoiets vertraagd alleen de procedure
zij bellen of mailen jou wel, wees gerust
[/quote]

Dat geeft wel een gerust gevoel, want je kunt inderdaad op hete kolen zitten tijdens de wachttijd.
Je geeft het toch uit handen waar je zolang op gewerkt hebt, en je wilt inderdaad altijd nog iets in handen houden , wat dus tegenwerkt.

Bedankt MAMA.... :)

Jack :evil:
 
1. Heb je wel of niet een bureau ingeschakeld?
Geen bureau ingeschakeld.
2. Zo ja, welk bureau? (naam + eventueel adres of website, geregistreerd bij MARA?)
NVT
3. Welk visum hebben jullie aangevraagd?
Skilled visum
4  Wat is de reden dat je wel of niet een bureau hebt ingeschakeld?(bijv. gemak, zelf geen tijd, complexe aanvraag, veiligheid, ervaring van anderen ...).
Geen bureau of is het buro ( ik ben de weg kwijt na de nieuwe nederlandse spelling) omdat, wij vinden dat het te doen moet zijn. Ondanks de onervarenheid in of moet ik zeggen ( ondanks wij geen ervaring hebben in) de australische ( nog zo een... de nederlandsche taal maakt het nu wel erg moeilijk) overheid lijkt ons dit juist een goede test om de regelementen van de australische overheid te beheersen. Uiteraard zal dit veel tijd gaan kosten maar het geeft ons een beter gevoel.
BTW ( by the way) later zal er zich zeker een situatie voordoen waarbij enige kennis van de australian law gewenst is.
5. Wat doet het bureau allemaal?
Ehh geld vragen
6. Ben je tevreden met het bureau (tot nu toe)?
geen idee.

Een vraag zoals: als je geen bureau hebt ingeschakeld, waar haal je de informatie vandaan?
Antwoord:
Wij hebben veel van deze forum gehaald en hebben het geluk dat een kennis al eerder een visa aanvraag heeft gedaan.

Greetzz

Jan
 
Ja
The imigration group met nieuwe nederlandse vestiging Jenifer Hay
Skilled sponsership menthal health nurse oude opleiding en toch assesment anmc that is great!!!!!!!!
reden complexe aanvraag
Kost wat maar Jennifer heeft er voor gezorgt dat ik geld in mijn zak hou en dat ik geen brighing course in Australie hoef te doen. Hiernaast heeft ze vanaf het begin duidelijk informatie verschaft waarbij we keuzes konden maken die we zelf nooit hadden kunnen maken. Zoal enkele visa's waarbij je geen ziektekosten verzekering in australie af kon sluiten.
TIG jennifer dus doet heel veel. Snelle reactie op mail altijd terug bellen blijft positief en is zeer gedreven en kundig.
Wij zijn heel erg tevreden. Kosten n u dus 2400 euro maar geen zorgen en we hebben dus 2000 euro bespaart op een tripje naar australie. Ook al neem je een bureau in de hand je moet altijd zelf meedenken en zaken regelen.
 
Ben blij dat ik het hele topic heb gelezen...

Wij zijn onlangs ook in zee gegaan met het migration bureau.
En ik schrok van de negatieve reacties....  :?
Maar gelukkig kwamen er aan het eind ook positieve.

Ons is geadviseerd om inderdaad zoveel mogelijk zelf te doen, dat gaan we ook zeker doen.
Veel vragen die je hebt kun je zelf opzoeken of hier stellen op het forum, dus ik zal zo min mogelijk naar hun mailen.

We hebben gekozen voor hulp. Ik ben (vind ik zelf) slim genoeg om dit te kunnen, maar er zitten zoveel haken en ogen aan, zoveel regels en weetjes die wij niet weten, dan hebben wij ook liever hulp daarbij.
Het is geen aanschaf van een stoel of zo, maar dit gooit ons hele leven op de kop, dan willen we het wel goed geregeld hebben.

En ik blijf maar positief ( en naïef?), zolang wij geen negatieve ervaring hebben met het bureau.

Zoals gezegd, we beginnen net. Mochten wij ontevreden zijn over het een of ander, komen jullie het ook te weten :evil:.

Groetjes, Claudia
 
[quote author=Simone link=topic=196.msg1299#msg1299 date=1083261791]
1. Heb je wel of niet een bureau ingeschakeld?
[/quote]
Nee

[quote author=Simone link=topic=196.msg1299#msg1299 date=1083261791]
2. Zo ja, welk bureau? (naam + eventueel adres of website, geregistreerd bij MARA?)
[/quote]
N.v.t.

[quote author=Simone link=topic=196.msg1299#msg1299 date=1083261791]
3. Welk visum hebben jullie aangevraagd?
[/quote]
BN 136 Skilled independent.

[quote author=Simone link=topic=196.msg1299#msg1299 date=1083261791]
4  Wat is de reden dat je wel of niet een bureau hebt ingeschakeld?(bijv. gemak, zelf geen tijd, complexe aanvraag, veiligheid, ervaring van anderen ...).
[/quote]
- Na een telefonisch gesprek met een NL bureau kreeg ik te horen dat ik voorlopig niet in aanmerking zou komen voor een visum. Toen heb ik het zelf aangepakt en nu heb ik een visum en mijn prinsesje ook.
- Ik ben daar te eigenwijs voor.
- Ik behoud graag de controle over mijn papieren.
- Ik kan erg veel informatie vinden op XPdite en British Expats.
- Ik duik graag ergens in.
- Ik vind emigratiebureau's duur.

[quote author=Simone link=topic=196.msg1299#msg1299 date=1083261791]
5. Wat doet het bureau allemaal?
[/quote]
N.v.t.

[quote author=Simone link=topic=196.msg1299#msg1299 date=1083261791]
6. Ben je tevreden met het bureau (tot nu toe)?
[/quote]
N.v.t.

Ps: Ik kan me heel goed voorstellen dat iemand een bureau wil inschakelen. Als je dat doet, ga dan wel eerst rondshoppen want er zijn vele goede en slechte bureau's te vinden in deze wereld.
 
1. Heb je wel of niet een bureau ingeschakeld?
Nee

2. Zo ja, welk bureau? (naam + eventueel adres of website, geregistreerd bij MARA?)
N.V.T.

3. Welk visum hebben jullie aangevraagd?
Skilled independent (136)

4  Wat is de reden dat je wel of niet een bureau hebt ingeschakeld?(bijv. gemak, zelf geen tijd, complexe aanvraag, veiligheid, ervaring van anderen ...).
Ik vond het te duur
Wilde eerst kijken of het me niet zelf lukte (is immers alleen voor mezelf)
Wilde het zo snel mogelijk afhandelen en kon er even veel tijd in investeren (denk niet dat het sneller was gegaan met een bureau).

5. Wat doet het bureau allemaal?
N.V.T.

6. Ben je tevreden met het bureau (tot nu toe)?
N.V.T. Maar wel met mezelf  :-D Want tot nu toe is het allemaal erg voorspoedig gegaan...
 
1. Heb je wel of niet een bureau ingeschakeld?
Nee
2. Zo ja, welk bureau? (naam + eventueel adres of website, geregistreerd bij MARA?)
Nvt
3. Welk visum hebben jullie aangevraagd?
defacto spouse visum (met interview in Berlijn)
4  Wat is de reden dat je wel of niet een bureau hebt ingeschakeld?(bijv. gemak, zelf geen tijd, complexe aanvraag, veiligheid, ervaring van anderen ...).
de aanvraag voor een spouse visum is niet echt ingewikkeld, op de website van de ambassade in Berlijn staat precies wat ze willen hebben
5. Wat doet het bureau allemaal?
nvt
6. Ben je tevreden met het bureau (tot nu toe)?
nvt
 
De vragen
1. Heb je wel of niet een bureau ingeschakeld?

Ja, uiteindelijk wel.

2. Zo ja, welk bureau? (naam + eventueel adres of website, geregistreerd bij MARA?)

Move2Australia, is een Nederlandsbureau gevestigd in Australie
3. Welk visum hebben jullie aangevraagd?

Skilled Independent 136

4  Wat is de reden dat je wel of niet een bureau hebt ingeschakeld?(bijv. gemak, zelf geen tijd, complexe aanvraag, veiligheid, ervaring van anderen ...).

Mario mijn man is zelfstandige, waardoor er heel veel papier, bewijzen, rompslomp erbij komt kijken. Wij hebben het in 2004 zelf geprobeerd, gestopt en het in april 2006 opgepakt, samen met M2A.

5. Wat doet het bureau allemaal?

Alles, behalve het verzamelen van de benodigde bewijzen.

6. Ben je tevreden met het bureau (tot nu toe)?

Uiterst tevreden, zonder hen was het ons niet gelukt om alles zo goed aan te leveren, wat een werk. Ze pakken het zeer grondig en structureel aan, begeleiden je en ondersteunen je en zitten als het moet, achter de broek aan. Moet bij ons ook, wij zitten tegen een leeftijds limiet aan, de 20e febr. wordt Mario 45 en moet alles ingediend zijn bij DIMA. Zitten nu te wachten op de goedkeuring van de TRA. Verder zijn ze goed te bereiken en heb je zeer snel antwoordt.
Een aanrader.
 
1. Heb je wel of niet een bureau ingeschakeld?
Ja
2. Zo ja, welk bureau? (naam + eventueel adres of website, geregistreerd bij MARA?)
Buysse: www.visaspecialist.nl
3. Welk visum hebben jullie aangevraagd?
Skilled Independent, subclass 136, non-priority
4  Wat is de reden dat je wel of niet een bureau hebt ingeschakeld?(bijv. gemak, zelf geen tijd, complexe aanvraag, veiligheid, ervaring van anderen ...).
Wij lazen positieve dingen over ze. Verder hebben wij niet de tijd om zelf alles uit te zoeken, het is erg prettig dat zij ons de weg wijzen.
5. Wat doet het bureau allemaal?
Alles, alle formulieren aanleveren, vertellen wat we moeten invullen. Referentiebrieven voor werkgevers maken, vertalingen regelen. Verder controleren zij wat wij hebben ingevuld en aangeleverd en versturen zij het naar Australie. We kunnen daarnaast altijd bij ze terecht als we vragen hebben. Heel erg prettig. Natuurlijk moeten wij wel zelf de benodigde bewijzen verzamelen.
6. Ben je tevreden met het bureau (tot nu toe)?
Tot nu toe zijn we zeer tevreden, het gaat precies zoals zij van te voren hebben gezegd. De begeleiding is top! Wij kunnen het zeker aanraden om met hun in zee te gaan, als kost het natuurlijk wel wat. Op dit moment zitten we in de fase van de medicals, dus we verwachten snel ons visum te hebben
 
1. Heb je wel of niet een bureau ingeschakeld?
Ja

2. Zo ja, welk bureau? (naam + eventueel adres of website, geregistreerd bij MARA?)
Move2Australia van Rob en Marijke Breumelhof. Aanvankelijk nogal huiverig, omdat ze in Australië gevestigd zijn en uit liefhebberij zijn begonnen. Het was - zeker destijds - geen grote naam zoals Buysse dat wel is. Ik vroeg mij dus af hoe 't gesteld zou zijn met hun professionaliteit. Daarop heb ik wat onderzoek gedaan (leve het internet!) en daaruit bleek dat de Breumelhofjes geen fantasten zijn. Evenmin kwam ik ze tegen bij Opgelicht, Radar en Kassa. Dus onder het motto 'Ik weet waar je huis woont' hebben we ze ons vertrouwen geschonken en zijn we met ze in zee gegaan. Achteraf bleek dit beslist geen vergissing. Ze hebben ons geen moment in de steek gelaten en het visum is inmiddels - binnen de gestelde tijd - binnen!

3. Welk visum hebben jullie aangevraagd?
Skilled independent

4  Wat is de reden dat je wel of niet een bureau hebt ingeschakeld? (bijv. gemak, zelf geen tijd, complexe aanvraag, veiligheid, ervaring van anderen ...).
Gemak. Wij voorzagen grote spanningen indien we de procedure op eigen houtje zouden aangaan. Spanningen leiden tot fouten en fouten leiden tot nog meer spanningen of zelfs tot het mislukken van de visumaanvraag. Dat wilden we voorkomen. Wat wij wilden, was rustig doorwerken in Nederland terwijl onze agent onze belangen behartigt. In die opzet zijn we dubbel en dwars geslaagd. Wie geld wil besparen door alles zelf te doen, is naar mijn bescheiden mening niet goed bezig. Als je wilt emigreren moet je durven te investeren.

5. Wat doet het bureau allemaal?
Het bureau doet al het papierwerk aan Australische zijde. Dat wil zeggen: je moet natuurlijk zelf de benodigde documenten verzamelen, vertalingen regelen, afspraken maken voor medische keuringen et cetera. Onze agent heeft zijn honorarium inmiddels al lang geïncasseerd maar is niet te beroerd om ons te overladen met tips en adviezen voor onze aanstaande oriënterende reis. Ik vraag mij af in hoeverre je zo'n service bij de grotere bureaus krijgt. Verder vinden we 't opvallend hoe onze agent er regelmatig in slaagde vanaf de andere kant van de wereld toch ons handje vast te houden als we dat even nodig hadden.

6. Ben je tevreden met het bureau (tot nu toe)?
Ja, zeer tevreden. Goede verhouding tussen prijs en kwaliteit, makkelijke communicatie via email of telefoon, snel, zakelijk en toch persoonlijk en vooral: geduldig. Maar ik moet er bij opmerken dat wij - met name in het begin - zeer secuur zijn geweest bij de aanlevering van onze documenten en in de communicatie. Ik weet zeker dat hen dat veel werk heeft gescheeld. Als je er zelf een rommel van maakt, verloopt het misschien wat minder soepel. Maar dat heb je dan aan jezelf te danken.

Kortom: een aanrader.

:up:
 
[quote author=Matthijs link=topic=196.msg80698#msg80698 date=1170790159]Wie geld wil besparen door alles zelf te doen, is naar mijn bescheiden mening niet goed bezig. Als je wilt emigreren moet je durven te investeren. [/quote]

Investeren moet je sowieso, alleen hoeft dat niet perse (alleen) geld te zijn - aldus mijn bescheiden mening.  :wink:

Wij hebben tijd geinvesteerd en vonden het juist 'leuk' om zelf te doen. Boel werk maar je bent zelf met je eigen toekomst bezig. En wat je zegt in het begin was ook een reden: het echte werk - verzamelen van alle gegevens en vertalen/stempelen - moet je toch gewoon zelf doen. Met het internet als informatiebron en fora zoals dit is dat geen enkel probleem.
 
Ik begrijp wat je bedoelt. Maar wat ik bedoel te zeggen is: als je dan toch geld uitgeeft voor een emigratie, dan kunnen die paarduizend euro er ook nog wel bij...

:grin:
 
[quote author=Matthijs link=topic=196.msg81037#msg81037 date=1171231834]
Ik begrijp wat je bedoelt. Maar wat ik bedoel te zeggen is: als je dan toch geld uitgeeft voor een emigratie, dan kunnen die paarduizend euro er ook nog wel bij...

:grin:
[/quote]

Ik ben het daar niet helemaal mee eens. Ik vond het geen probleem alles zelf uit te zoeken en zelf te regelen, al is het even veel werk (is inderdaad ook wel leuk om zelf te doen), daarnaast besteed ik die paar duizend euro liever in Australie als ik daar ben, dan dat ik er een bureau voor inschakel, terwijl ik het zelf ook kan doen. Dat vind ik dan zonde van die paar duizend euro. Ik vind het nogal een hoop geld namelijk. De euro's die ik hier bespaar heb ik weer extra voordat ik vertrek.
 
Back
Top