Schandalig, schandalig, schandalig, ik weet het. Heb al 7 maanden niet meer gepost in ons eigen topic en onze website heb ik ook al niet meer bijgewerkt vanaf januari. Ik zal het goed maken met een update in dit topic.
Na 7 maanden op die droomplek te hebben gewoond, is de lol er voor ons af hier te wonen. Niet vanwege de locatie maar heel erg vanwege de landlord. Wat een enorme oetlul is dat zeg. Er waren nogal wat gebreken toen we hier gingen wonen. Aangegeven bij makelaar EN landlord. Alles zou gerepareerd worden in de week voordat we de betrokken maar inmiddels, 7 maanden verder, nog steeds bijna niets gerepareerd. Het enige waar de landlord zich druk om maakt is zijn tuin. Na vele afspraken met hem te hebben gemaakt, en evenzovele keren dat hij, zonder af te zeggen, niet is komen opdagen, zijn we het helemaal spuug en spuugzat en dus gaan we op 22 november a.s. weer verhuizen. We gaan in Thurgoona wonen, een klein dorpje hier vlakbij. Wel wat minder ruimte om het huis heen maar wel meer woonplezier, althans daar gaan we van uit. Gisteren een Notice of Breach of Duty naar de makelaar gestuurd EN persoonlijk gebracht waarin we aangeven dat we willen dat de landlord het huurcontract met ons gaat breken zonder dat wij voor de kosten van advertenties en huur tot het eind van de lease opdraaien. Er bestaat ook nog een kans dat we voor een tribunaal moeten verschijnen maar daar zijn we niet bang voor want we staan volledig in ons recht als huurders. De landlord heeft zich op vele punten niet aan het huurcontract gehouden en wij op alle punten wel. Lijkt me wel duidelijk dan wie uiteindelijk gaat winnen.
En verder gaat alles hier prima.
Jeroen heeft sinds 19 april een eigen engineers bedrijf en heeft inmiddels al 1 personeelslid.
Ik werk nog steeds in het motel en dat bevalt nog steeds prima. Ik doe ook vrijwilligerswerk door een paar keer maand een bejaarde Nederlandse dame te bezoeken en ik ben op zoek naar een tweede betalende baan.
In augustus zijn we een lang weekend naar Eden aan de kust van NSW geweest en ik zelf ben daarna nog een week alleen daar geweest. Was erg leuk. Veel gezien en veel gedaan.
Ik heb inmiddels ook kennisgemaakt met de wachttijden in de gezondheidszorg. Ik moet naar een periodontist toe. Heb begin oktober een afspraak gemaakt en ik kan in februari 2008 er terecht. Ik hoop dat tegen die tijd mijn tanden nog in mijn mond zitten want anders hoef ik die man niet meer te bezoeken :grin:.
Inmiddels zijn we ook het traject ingegaan voor de aanvraag van ons permanente visum en Rob Breumelhof van Move2Australia zal ons daarbij gaan helpen. Rob wil vóór 26 november a.s. alle benodigdheden hebben zodat in december de hele bups naar DIAC kan en dan begint het lange wachten weer.
Zo, dat was het weer voor nu. Ik zal voortaan weer wat actiever proberen te zijn in dit topic.
Groetjes,
Erna