Erna & Jeroen alweer meer dan twee jaar in Oz

[size=15pt]Wat geweldig gefeliciteerd!!!![/size]

En nu inpakken geblazen! Ik heb je tussentijdse update gelezen, klinkt helemaal top! Ben heel benieuwd naar een foto!

Groetjes Lin
(met inmiddels eelt op de duimpjes  :grin:)

Hoi allemaal,

Zo, de hele week druk bezig geweest met verhuizen. Vorige week zaterdag hebben we alvast heel veel spullen in de granny flat gestald voordat het het huis ingaat. Eerst het huis maar eens schoongemaakt want wat de makelaar hier schoon noemt, vind ik ronduit vies. De keuken leek wel een kauwgumfabriek; waar ik mijn poetsdoek ook overheen trok, die bleef overal vastzitten. Ben 4 uur met de keuken alleen al bezig geweest. De badkamer was al niet veel beter en de laundry schoonmaken was ook niet overbodig. Al met al was ik afgelopen dinsdag helemaal klaar met schoonmaken, op de buitenboel na.
Gistermiddag, terwijl Jeroen zich vermaakte bij de Albury Gold Cup (paardenraces) heb ik de hele middag spulletjes overgebracht en in huis gezet; het begint al weer op een leefbare plek te lijken.
Vandaag worden alle grote spullen overgebracht en vannacht slapen al voor het eerst in de nieuwe woning.
Komende week kan ik dan beginnen met het schoonmaken van het andere huis. Daar heb ik nog twee weken de tijd voor want we hebben opgezegd per 6 april.
Vanaf vandaag zal ik even een weekje (zeggen ze) niet actief zijn op dit forum :cry: want de aansluiting voor de telefoon is pas over 1,5 week geregeld. Komende dinsdag wordt de telefoon overgezet en dan duurt het nog 5 werkdagen voordat we weer internet hebben; + 5 weken dacht ik er meteen maar achteraan want zo ging het de vorige keer ook :grin:.

Dus luitjes, tot gauw maar weer.

Erna

Schandalig, schandalig, schandalig, ik weet het. Heb al 7 maanden niet meer gepost in ons eigen topic en onze website heb ik ook al niet meer bijgewerkt vanaf januari. Ik zal het goed maken met een update in dit topic.

Na 7 maanden op die droomplek te hebben gewoond, is de lol er voor ons af hier te wonen. Niet vanwege de locatie maar heel erg vanwege de landlord. Wat een enorme oetlul is dat zeg. Er waren nogal wat gebreken toen we hier gingen wonen. Aangegeven bij makelaar EN landlord. Alles zou gerepareerd worden in de week voordat we de betrokken maar inmiddels, 7 maanden verder, nog steeds bijna niets gerepareerd. Het enige waar de landlord zich druk om maakt is zijn tuin. Na vele afspraken met hem te hebben gemaakt, en evenzovele keren dat hij, zonder af te zeggen, niet is komen opdagen, zijn we het helemaal spuug en spuugzat en dus gaan we op 22 november a.s. weer verhuizen. We gaan in Thurgoona wonen, een klein dorpje hier vlakbij. Wel wat minder ruimte om het huis heen maar wel meer woonplezier, althans daar gaan we van uit. Gisteren een Notice of Breach of Duty naar de makelaar gestuurd EN persoonlijk gebracht waarin we aangeven dat we willen dat de landlord het huurcontract met ons gaat breken zonder dat wij voor de kosten van advertenties en huur tot het eind van de lease opdraaien. Er bestaat ook nog een kans dat we voor een tribunaal moeten verschijnen maar daar zijn we niet bang voor want we staan volledig in ons recht als huurders. De landlord heeft zich op vele punten niet aan het huurcontract gehouden en wij op alle punten wel. Lijkt me wel duidelijk dan wie uiteindelijk gaat winnen.

En verder gaat alles hier prima.
Jeroen heeft sinds 19 april een eigen engineers bedrijf en heeft inmiddels al 1 personeelslid.
Ik werk nog steeds in het motel en dat bevalt nog steeds prima. Ik doe ook vrijwilligerswerk door een paar keer maand een bejaarde Nederlandse dame te bezoeken en ik ben op zoek naar een tweede betalende baan.

In augustus zijn we een lang weekend naar Eden aan de kust van NSW geweest en ik zelf ben daarna nog een week alleen daar geweest. Was erg leuk. Veel gezien en veel gedaan.

Ik heb inmiddels ook kennisgemaakt met de wachttijden in de gezondheidszorg. Ik moet naar een periodontist toe. Heb begin oktober een afspraak gemaakt en ik kan in februari 2008 er terecht. Ik hoop dat tegen die tijd mijn tanden nog in mijn mond zitten want anders hoef ik die man niet meer te bezoeken :grin:.

Inmiddels zijn we ook het traject ingegaan voor de aanvraag van ons permanente visum en Rob Breumelhof van Move2Australia zal ons daarbij gaan helpen. Rob wil vóór 26 november a.s. alle benodigdheden hebben zodat in december de hele bups naar DIAC kan en dan begint het lange wachten weer.

Zo, dat was het weer voor nu. Ik zal voortaan weer wat actiever proberen te zijn in dit topic.

Groetjes,
Erna

Leuk om jullie update te lezen. Wat is trouwens een periodontist?
Je bent dus nog steeds bezig om mensen blij te maken en aandacht
te geven in het bejaardenhuis. En natuurlijk heel gaaf dat Jeroen
zijn eigen bedrijf heeft...gefeliciteerd.

Veel plezier trouwens in jullie nieuwe huis, dat de landlord een leuke mag zijn.

groetjes Miranda

Heel veel succes met de aanvraag van jullie PR en de ontwikkeling van het bedrijf. Gaaf zeg.
Verder sterkte met de verhuizing, nog niet te veel huisraad verzamelt, hoop ik?

groet,

Annelies

Hé hoi bedankt,

@tum. Een periodontist is iemand die zich met kaken, tanden en tandvlees bezighoudt.
Mijn tandvlees trekt zich helemaal terug en het kaakbot is aan het verdwijnen waardoor mijn tanden los gaan zitten. Ik loop nu rammelend over straat :grin:.

De landlord van het nieuwe huis woont niet in de buurt dus die zal niet te pas en te onpas binnen komen vallen :smile:.

@Annelies. Nee, nog niet teveel huisraad maar wel weer een ideale manier om overbodige rommel uit de huisraad te verwijderen.

Erna

Hoi Erna, leuk om te lezen dat het goed gaat met jullie.
Jammer van de landlord, maar ja.
Succes met de aanvraag van jullie PR.

Groetjes Jolanda  :up:

Dank jullie wel voor de reacties.

Ach, vervelende mensen kom je overal tegen en daar ben ik ook alweer overheen. Ik kijk ernaar uit om weer te gaan verhuizen. 'k Word al een echte expert :smile:. Ik hoef niet alles in te pakken want we hebben nog niet eens alle dozen van de vorige verhuizing uitgepakt :grin:.

Erna

Hoi Erna,

Ahaa, dat is dus een periodontist, bedankt voor de uitleg. Hé en
dat rammelen..... :wink: :wink: komt goed uit zo met Halloween  :grin:

Succes verder met de verhuis.

groetjes Miranda

[quote author=tum link=topic=2246.msg101837#msg101837 date=1193732101]
Hoi Erna,

Hé en dat rammelen..... :wink: :wink: komt goed uit zo met Halloween  :grin:

groetjes Miranda
[/quote]

:lol1: :grin:

Dank je

Heel veel succes met verhuizen meid! Ben benieuwd naar fotootjes van jullie nieuwe onderkomen.

Groetjes Lin

Hoi weer,

Even een update-je van de landlord perikelen. Ha, dachten ze ons te kunnen dreigen met een tribunaal, ha, ha. Op 27 oktober had ik die Notice for Breach of Duty (17 pagina's maar :smile:) naar de makelaar gestuurd met daarin alle data waarop de landlord zou komen en niet kwam opdagen etc. met daarbij de datum dat als we vóór 3 november geen bericht zouden hebben dat we zonder financiële gevolgen ons huurcontract kunnen breken dat we dan verdere stappen zouden gaan ondernemen.

3 november. Geen bericht ontvangen dus gaan we verdere stappen ondernemen. Op 5 november naar het Fair Trading Centre getogen waar ze me doorverwezen naar een huurders adviesbureau. Daar hebben ze mijn problemen met de landlord aangehoord en samen hebben we een aanvraag voor een tribunaal ingevuld. Ik bedoel, als de makelaar/landlord dan toch zo graag voor een tribunaal wil verschijnen dan zal ik er wel voor zorgen dat dat gebeurd ook :grin:. Diezelfde middag de aanvraag door het Fair Trading Centre laten versturen en op aanraden van het adviesbureau een brief naar de makelaar gestuurd dat ze kunnen beginnen met het plaatsen van advertenties om de woning weer te verhuren vanaf 26 november. Tussen neus en lippen in de brief ook nog even aangegeven dat we een tribunaal hebben aangevraagd maar dat ik die aanvraag best terug wil trekken als ze ons zonder financiële gevolgen het huurcontract laten verbreken. Die brief heb ik per e-mail, post en fax verstuurd naar de Office Manager en de Property Manager. De Property Manager las de brief om 17.30 en om 17.37 had ik bericht dat de landlord ermee akkoord gaat dat we zonder gevolgen het contract kunnen verbreken :grin: :grin: :grin:. Zo'n snelle reactie heb ik nog nooit eerder gehad. Dreigen helpt dus wel.
Dat adviesbureau had overigens al vaker te maken gehad met deze makelaar dus dat zegt al genoeg. En ze durven zichzelf nog 'BEST' Real Estate te noemen ook. Best voor zichzelf dan toch want voor hun huurders doen ze niets. Maar goed, dat probleem is opgelost. De volgende dag heb ik de aanvraag teruggetrokken.

Verder zijn we nog steeds druk papieren aan het verzamelen voor ons PR maar daar zit redelijk schot in nu.

En dat was het weer voor nu.

Groetjes,
Erna

Oeps, alweer meer dan een jaar geleden dat ik iets gepost heb maar vandaag moet het even want gisteravond bracht Rob Breumelhof ons het verlossende nieuws dat we NOOIT meer naar Nederland terug hoeven als we dat niet willen.

Na 3 jaar op een SIR hier geweest te zijn, hebben we nu dan onze PERMANENTE VISA. YIEHAAAAA!!!!

:dance: :dance: :dance:

Erna

[quote author=Erna link=topic=2246.msg130113#msg130113 date=1231375425]
Na 3 jaar op een SIR hier geweest te zijn, hebben we nu dan onze PERMANENTE VISA. YIEHAAAAA!!!!

:dance: :dance: :dance:

Erna
[/quote]

gefeliciteerd  :up: Was het proces na de SIR nog lastig in de praktijk?

Back