eten mee naar australie

ik kwam deze post weer tegen. Gestampte muisjes. Wij hebben van mijn ouders een paar keer een doosje gehad met hagelslag enzo. Inclusief gestampte muisjes. Dat doosje was een keer gaan 'lekken' dus het hele pakket zat aan de binnenkant onder de witte poeder. Het was opengemaakt door de douane. En er zat een foldertje in de trant van 'thank you for complying with the rules'.
Voor de rest nemen we meestal wel iets aan eten mee terug. Altijd aangeven. Rookworsten hebben we nog niet geprobeerd, ik hoor graag of dat lukt!

Wij hebben kaas (vacuum!), hagelslag, drop, biscuit, speculaas en ook unox rookworsten meegenomen naar australie. Netjes aankruisen op de kaart.
Wordt er gevraagd wat je hebt meegenomen, begin dan met de onschuldige producten, en noem de rookworsten als laatste. Grote kans dat je halverwege onderbroken wordt en mag doorlopen. In het ergste geval moet je de rookworsten inleveren. Maar je overtreedt geen regels want je geeft alles netjes aan!
 
Wij hebben kaas (vacuum!), hagelslag, drop, biscuit, speculaas en ook unox rookworsten meegenomen naar australie. Netjes aankruisen op de kaart.
Wordt er gevraagd wat je hebt meegenomen, begin dan met de onschuldige producten, en noem de rookworsten als laatste. Grote kans dat je halverwege onderbroken wordt en mag doorlopen. In het ergste geval moet je de rookworsten inleveren. Maar je overtreedt geen regels want je geeft alles netjes aan!
Op zich een goed idee, mar mijn ouders spreken nauwelijks engels dus die zullen waarschaanlijk gewoon de koffer opengooien
 
Uncanned meat (including ham, bacon, salami and sausages) from all other countries
Uncanned meats (includes vacuum sealed items) are not allowed into Australia unless accompanied by an import permit...

Valt rookworst hier niet onder?

Zolang je het aankruist op de kaart en niet liegt kan je het proberen. Ergste geval wordt er voor een paar Euro aan rookworsten vernietigd.
Overigens heeft de Aldi hier ook rookworsten, al zijn ze wel wat aan de erg zoute kant.
 
Ugh, Aldi worsten. Komt in de buurt, sort of, maar idd zoals @FritsC zegt, veel te zout en met een gruwelijk hard vel. Invoeren heeft een risico want feitelijk illegaal.

Je kan ze ook in Australia zelf bestellen maar dat moet je dus even plannen ivm levertijden.

Home made, zo lijkt het? Daar zal de gemiddelde HEMA/Unox worst fan niet blij mee zijn.
Al klopt "worst" wel voor HEMA en Unox, maar wel op zijn Engels dan. ;) :p
 
Uncanned meat (including ham, bacon, salami and sausages) from all other countries
Uncanned meats (includes vacuum sealed items) are not allowed into Australia unless accompanied by an import permit...

Valt rookworst hier niet onder?
Sorry, het linkte niet meteen naar de pagina. Zie foto: rookworst zit in een retort pouch. Maar sowieso aangeven.
 

Attachments

  • border sec.JPG
    border sec.JPG
    70.3 KB · Views: 5
Sorry, het linkte niet meteen naar de pagina. Zie foto: rookworst zit in een retort pouch. Maar sowieso aangeven.
Dat zal mogelijk van het merk afhangen. Ik zal het verschil voorleggen aan mijn moeder en zien of ze er een kunnen vinden die niet vacuumverpakt is.
 
Sorry, het linkte niet meteen naar de pagina. Zie foto: rookworst zit in een retort pouch. Maar sowieso aangeven.
De rookworst is niet door customs gekomen :(. Mijn ouders hebben gezocht naar alternatieven die niet vacuumverpakt zijn, maar hebben het niet gevonden. Ze hadden een Unox worst meegenomen die vaccumverpakt was met nog een extra zakje er om heen, maar dat was niet goed genoeg.
 


OFX
Back
Top