Even voorstellen: Marlous en Mathieu

Dit is onze situatie @Katjavdl : "Further to my previous email to you, please be reminded that should you travel to Australia on an eVisitor visa prior to approval of your subclass 457 visa, you will need to ensure that you do not engage in any work or provision of services until your subclass 457 visa is granted."
 
Ik hoop het voor jullie en het zou ook moeten kunnen hoor! Maar emigratie geeft nooit aan dat een visum op een bepaalde datum toegekend wordt. Voor alles een eerste keer?!
Ach weet je, uiteindelijk komt het goed; het is goed om je geduld te testen, dat heb je hier wel nodig.:)
Nee werken op een visitor visum is verboden en kan uitzetting tot gevolg hebben, Dat wil niemand. Want als je eenmaal hier bent, tja, dan willen de meesten toch heel graag blijven!
 
Ik hoop het voor jullie en het zou ook moeten kunnen hoor! Maar emigratie geeft nooit aan dat een visum op een bepaalde datum toegekend wordt. Voor alles een eerste keer?!
Ach weet je, uiteindelijk komt het goed; het is goed om je geduld te testen, dat heb je hier wel nodig.:)
Nee werken op een visitor visum is verboden en kan uitzetting tot gevolg hebben, Dat wil niemand. Want als je eenmaal hier bent, tja, dan willen de meesten toch heel graag blijven!
Klopt hoor, bij ons heeft Fragomen (bedrijf dat het visum regelt) begin okt als indicatie afgegeven. De emigratie zelf dus niet. Ik ben ook benieuwd hoe het gaat lopen, maar we zullen zien... Fingers crossed :) En ik ben heel benieuwd hoe we het gaan ervaren in Sydney, hoop dat je gelijk hebt! :)
 
@Joske Ten Bosch : ik was in de veronderstelling dat wanneer je je 457 visum aanvraagt vanuit NL, je ook daar moet zijn als het wordt toegekend? In ons geval gaat er ook nog een gedeelte van de inboedel mee en dat kan pas worden verstuurd wanneer het visum wordt toegekend. Lijkt mij een beetje lastig om alles te verhuizen als we al in Australië zijn...Dus we blijven gewoon wachten tot we wat horen.
 
@Katjavdl Zoveel aanvragen, zoveel verschillende interpretaties heb ik het idee. Als je de brochure van de immigratiedienst goed door spit zou je inderdaad zo via Medicare iets kunnen regelen maar volgens mij ben je volledig overgeleverd aan de persoon die tegenover je zit. Je zou dus inderdaad ook vanuit NL met een reisverzekering een visum kunnen krijgen maar ons visum bureau heeft dat dus niet in de gaten. Dan maar via BuPa, op meer vertraging zitten we niet te wachten! Of meer frustratie...
 
@Katjavdl Zoveel aanvragen, zoveel verschillende interpretaties heb ik het idee. Als je de brochure van de immigratiedienst goed door spit zou je inderdaad zo via Medicare iets kunnen regelen maar volgens mij ben je volledig overgeleverd aan de persoon die tegenover je zit. Je zou dus inderdaad ook vanuit NL met een reisverzekering een visum kunnen krijgen maar ons visum bureau heeft dat dus niet in de gaten. Dan maar via BuPa, op meer vertraging zitten we niet te wachten! Of meer frustratie...
Ja, het is inderdaad afhankelijk wie er achter het loketje zit. ik heb zowel bij Medicare als de RTA meegemaakt dat ik documenten (paspoort en bewijs van eerste afgifte rijbewijs) nodig en niet bij me had om iets te regelen. In beide gevallen ging ik later terug, met de juiste papieren, waarnaar vervolgens niet eens om gevraagd werd. Maar het went ;)
Ik ben het trouwens eens met Katja, dat een extra verzekering echt wel handig is.
 
Last edited:
Ha @Marlous van Oorschot, is er al wat meer bekend over jullie visum? Groeten uit Drunen!

Hey @Joske Ten Bosch, we wachten nog op een bruto salarisberekening en een verklaring van BUPA om alle documenten te complementeren. Ze willen alles in één keer indienen, volgens het bureau gaat het dan sneller. Op zich zijn het geen lastige dingen om uit te zoeken, maar diegene die dat moet doen is uitermate langzaam. Mijn vriend heeft de dame in kwestie gisteren achter haar broek aangezeten, maar ze ontloopt hem! Plan is om vandaag in haar kantoor te bivakkeren totdat ze het geregeld heeft:D

Hoe gaat het bij jullie? Begint al op te schieten! Alles ingepakt en klaar om te verhuizen?
 
Hey @Joske Ten Bosch, we wachten nog op een bruto salarisberekening en een verklaring van BUPA om alle documenten te complementeren. Ze willen alles in één keer indienen, volgens het bureau gaat het dan sneller. Op zich zijn het geen lastige dingen om uit te zoeken, maar diegene die dat moet doen is uitermate langzaam. Mijn vriend heeft de dame in kwestie gisteren achter haar broek aangezeten, maar ze ontloopt hem! Plan is om vandaag in haar kantoor te bivakkeren totdat ze het geregeld heeft:D

Hoe gaat het bij jullie? Begint al op te schieten! Alles ingepakt en klaar om te verhuizen?
Afgelopen 2 dagen zijn de verhuizers geweest, en vandaag heeft de container alles opgehaald... Ons huis is dus leeg nu, dus bivakkeren wij even bij onze ouders de laatste dagen. Wij gaan in de tussentijd nog even een paar dagen naar Rome, en dan 26 sept vertrek. Nu wordt het wel heel echt allemaal...
 
Afgelopen 2 dagen zijn de verhuizers geweest, en vandaag heeft de container alles opgehaald... Ons huis is dus leeg nu, dus bivakkeren wij even bij onze ouders de laatste dagen. Wij gaan in de tussentijd nog even een paar dagen naar Rome, en dan 26 sept vertrek. Nu wordt het wel heel echt allemaal...

Dat begint al op te schieten, @Joske Ten Bosch ! Geniet nog even van de tijd bij je ouders en de vakantie! En dan het mooie warme weer van Sydney tegemoet :)

Hier wachten we alleen nog op de BUPA verklaring. Omdat het een bedrijfsverzekering is, die weer geregeld wordt door iemand in Oman, die het vervolgens weer naar Nederland moet versturen....jullie snappen dat we nog steeds aan het wachten zijn :mad:
 
Visa lodged! Eindelijk....het verzekeringsavontuur had nog een staartje. De bedrijfsverzekering van BuPa Oman bleek toch niet aan de eisen te voldoen dus moesten we over naar de verzekering in Australië. Kostte ons weer een week.

Twee weken geleden is het sponsorship ingediend en afgelopen weekend de nomination en het 457 visum. Niet dat iemand ons dat verteld heeft, we moesten zelf naar de status vragen... Consultant die het begeleidt verwacht dat het 4 tot 6 weken duurt, gebaseerd op alle cases die zij onder handen hebben. Zal misschien in combi met sponsorship inderdaad wel kloppen, alhoewel hier op het forum mensen binnen een week dit visum krijgen. We wachten dus wederom weer rustig af :D
 
haha BUPA Oman, nee dat zal niet lukken, dan kunnen ze er hier namelijk niks mee verdienen :p
Maar het lijkt erop dat alles compleet is nu én ingediend, dus het is een kwestie van geduld.....rustig wachten op de dag.....
 
No news yet :(

Maar hij is nog maar 2,5 weken geleden ingediend dus we zitten nog binnen de tijd die ervoor staat. We hebben gewoon nog wat meer geduld....:p
 
Yeahhhhh! Visa approved! Twee uur geleden kwam het verlossende mailtje! Gisteren hoorden we al dat het sponsorship was goedgekeurd dus we hadden al zo'n vermoeden dat het visum niet lang op zich zou laten wachten.

Nu dus beslissen wanneer we precies vertrekken en dan alles inplannen wat geregeld moet worden. Na het 'lange' wachten (uiteraard niks vergeleken met de mensen op het forum die jaren bezig zijn, ik zou volledig gefrustreerd raken als ik in hun schoenen zou staan), slaat de paniek ineens toe. Diep in- en uitademen....We gaan gewoon echt naar Australië!
 
Back
Top