even voorstellen...

ik het meeste vrees zijn swooping magpies

Vandaag nog een god damn magpie tegen mijn helm aan gekregen. Had um niet door, al had ik er daarvoor al wel 2 andere in de gaten. Bastards. En de hond wordt aangevallen, maar die draait om en jaagt ze daarna op :p Ik heb de neiging om een elektrisch racket mee te nemen...

Die zijn verboden in OZ volgens mij... :confused:

Die verkopen ze in iedere campingwinkel. En het is niet een "gewone zapper" zoals in Nederland... Deze gaan zo hard, dat een koe meteen tot gebraden biefstuk gezapt wordt. Behalve vliegen op 1 of andere manier, die lijken soms wel resistent.

Katja; Gewoon een licht schokje, je hoeft niet eens te staan >:D

Even een update

12 dagen geleden een visum check ingevuld maar door de drukte bij het bureau helaas nog geen antwoord gekregen. Hihi geduld is een schone zaak, kunnen we vast oefenen!

We zijn ons de afgelopen dagen veel aan het verdiepen in welk gedeelte en welke plaats we in eerste instantie zouden willen neerstrijken. Dit hangt uiteraard geheel af van het werk voor David!
We hebben mooie plekjes gevonden in QLD noosa, sunrise beach en tewantin. Iemand al eens geweest?
We hebben veel, heel veel vacatures gevonden voor head chef. Hoewel hij zelf waarschijnlijk daar eerst als sous aan de slag wil, ook om te kijken hoe anders het werkt in Australië.

Hopelijk krijgen we snel een positieve uitslag van de visa check en kunnen we echt aan de slag.

Noosa is erg fijn. Het was onze allereerste bestemming ooit in Australië, een vriend van ons was daarheen verhuisd en die zijn we in 2001 wezen bezoeken. De reden waarom ik nu op dit forum zit hahaha.

Noosa is een dure badplaats en mijn idee toen was: Of je bent rijk en je woont er. Of je werkt voor de rijken ;)
Mooie omgeving, leuk dorp, goed klimaat en hele leuke, fijne restaurants!

Yes, positieve uitslag van v4y
We komen makkelijk aan de punten, David hoeft daardoor maar een 6 te halen voor zijn IELTS!
Wel staat zijn beroep maar in 1 state op de Sol list, die van New South Wales!
Nu kunnen we ook gerichter rond gaan kijken waar we ons voor tenminste de eerste 2 jaar zouden willen vestigen.

Van de week alles uitgezocht wat we nodig hebben om het visum aan te vragen, hele lijst gemaakt met wat en de kosten hihi ben nogal van het regelen!
Dat is eigenlijk gelijk ook mijn vraag aan jullie zijn er mensen die de visum aanvraag geheel zelf hebben geregeld? Is het haalbaar?
Ik ben fulltime time thuis en eigenlijk ligt alles al klaar om te laten vertalen ed.

Nu wordt het allemaal wel een stukje 'echter', zo gaaf! We kunnen bijna niet meer wachten om in het vliegtuig te stappen

Oh ja, v4y had het over een sponsor ship van de state, iemand hier al vaker mee te maken gehad?

Die vraag (kan ik het zonder emigratie bureau) is al een paar (honderd) keer gesteld ;)

Het antwoord is Ja en Nee. Ligt aan jou, hoe slim ben je, hoeveel doorzettingsvermogen, hoeveel geld heb je er voor over en vooral je situatie.
Wij hadden het niet gered zonder bureau (skilled sponsored) andere met een zelfde visum wel. Gewoon omdat hun beroep makkelijker ligt, meer staten beschikbaar enz. enz.

Het is dus meer risico afwegen. Wat is het risico van zelf doen? Wat van via een bureau.

Via een bureau, duurder maar meer kans dat het in 1x goed gaat. Maar geen garantie natuurlijk
Zonder bureau, goedkoper, meer kans op foutjes (en je hebt maar 1 Staat/kans...) Maar kan gewoon goed gaan uiteraard.

Er zijn altijd mensen (ook hier) die roepen. Kan best zonder! Maar dat zijn de mensen die nu achteraf kijkend hun visum hebben ;)

Zoals gezegd, wij hadden het zonder niet gered vanwege issues met werkervaring, assessment etc. Maar ik zeg niet dat je een bureau MOET nemen. Het kan vaak ook zonder. Bij ons hadden we alles zelf kunnen doen denk ik zo. Behalve het assessment. En dat konden we van te voren niet voorspellen dat het dar mis zou gaan (we hadden een vermoeden...)

Succes met je keuze.

Oh, ja, wij hadden state sponsorship. Komt vaak voor hoor. Maar dat is je laatste zorg denk ik. Eerst IELTS, Assessment enz...

ik ben het met afterbang eens. Wij hebben hulp gehad van een bureau, en zonder dat was het niet gelukt. We moesten wat creatief zijn met de assessment, en het kwam vrij nauw hoe het geformuleerd werd en wat er in de werkgeversreferenties stond. Maar als je beroep goed aansluit op de eisen, als je de tijd hebt, en als je engels een beetje ok is, dan kan ik me goed voorstellen dat je het zelf doet.

Gefeliciteerd met de positieve uitslag. Wij hebben toen (457) en nu (189) weer met Move2 gewerkt. Was er toen en ben er nu nog steeds erg blij mee. Ondanks wat strubbelingen, petje af voor dit bureau, ik zou het zelf nooit voor elkaar gekregen hebben allemaal ( ligt overigens ook een beetje aan mij hoor ;))
Als jullie voor de serieuze versie gaan, daarmee bedoel ik emigreren met de bedoeling om hier je pensioen te halen, dan zou ik zeggen laat het State Sponsorship voor wat het is en ga voor Skilled Independent. Dan zit je namelijk nergens aan vast. En kun je gaan en staan waar je wil. Al zal dat bij jullie met 3 kleine kinderen niet zomaar gebeuren, denk ik.
Ik spreek voor mezelf, wij hebben nu onze biezen weer gepakt en wachten op de 2e transfer van ons 457. Al dat gezeur en wachten, hadden we niet gehad met een permanent visum.
Veel succes met alle voorbereidingen, het vraagt nogal wat van je/jullie, dus ga er maar eens rustig voor zitten.

Zo we zijn weer wat weekjes verder en ook wat plannen verder!
Het ziet er naar uit dat we flink wat eerder naar Australië kunnen/mogen komen! David wil snel gaan solliciteren naar banen, dus nu druk met een cv! Heeft iemand toevallig een goed voorbeeld van hoe een goed cv er voor Australische begrippen uit moet zien?
Al flink wat gevonden op internet, maar zoek het liever in betrouwbare bronnen

Ik mis alleen de link met het visum nu....zal wel aan mij liggen....zonder visum is het moeilijk solliciteren, that is all.

Zo we zijn weer wat weekjes verder en ook wat plannen verder!
Het ziet er naar uit dat we flink wat eerder naar Australië kunnen/mogen komen! David wil snel gaan solliciteren naar banen, dus nu druk met een cv! Heeft iemand toevallig een goed voorbeeld van hoe een goed cv er voor Australische begrippen uit moet zien?
Al flink wat gevonden op internet, maar zoek het liever in betrouwbare bronnen
Ik ben het met Katja eens, het lijkt me nu nog een beetje vroeg om te solliciteren. Zorg eerst maar eens dat het visum binnen is, dat maakt het een stuk gemakkelijker. Een CV hangt er helemaal van af op wat voor functie je solliciteert. Ik heb in het verleden mijn CV behoorlijk vaak moeten aanpassen om te solliciteren. Over het algemeen is de informatie op internet wel goed. Je moet zorgen dat het overzichtelijk is en jezelf helemaal de hemel in prijzen itt tot wat wij in NL gewend zijn. Zorg dat je een aantal goede referenties hebt in elk geval.

search.com.au heeft veel info (maar had je wellicht al gevonden)
Zowel vacatures als hulp voor CV enz.

Succes met je 457!

Back