even voorstellen...

ja ik was het ook even kwijt, maar dus nu 457? en daarvoor zoek je een sponsor? Heb ik het dan goed? Succes daarmee!

Heeft iemand toevallig een goed voorbeeld van hoe een goed cv er voor Australische begrippen uit moet zien?
Al flink wat gevonden op internet, maar zoek het liever in betrouwbare bronnen

Ik kan je mijn cv sturen als voorbeeld. PM me maar als je interesse hebt.

Ik hoop overigens dat het lukt met je sponsor, het blijkt toch lastig van buiten Oz. Enige ontwikkeling al? Wij wachten inmiddels al een week of 7 op het overzetten van een 457 (als je om welke reden dan ook wilt vertrekken bij je huidige sponsor/wordt ontslagen, moet je een transfer aanvragen van je 457) Neem dat ook nog even mee. Een permanent visum zou nog steeds mijn eerste keus zijn. In de transfer tijd mag je niet werken :(

Gelukkig nieuwjaar allemaal

Oh dat is wel balen Katja, dat je in de transfer periode niet mag werken! Met de 457 lijkt het wel snel te gaan. We hebben een contact persoon , iemand van de tss immigration in Melbourne. Daar heeft David een paar weken terug een gesprek via Skype mee gehad, dat was erg verhelderend en leuk. David moet nu eerst IELTS halen en dan kunnen we verder. Helaas is er pas half feb weer plek, tot die tijd kunnen we niet veel aangezien de rest van het papierwerk al klaar ligt!
Ook hebben we al offertes aan gevraagd bij verscheppings bedrijven, omdat we enig idee wilde hebben wat het verschepen zou gaan kosten. Dat valt , tot nu toe, hartstikke mee.
Het liefst zien ze David morgen al aankomen in Australië, maar we willen echt met ons hele gezin vliegen. Aangezien we drie kleintjes hebben zie ik het niet zitten om alleen met de meisjes te vliegen, het zijn geen twee uurtjes! Maar het schiet dus aardig op, we verwachten as zomer te kunnen vertrekken!

Mijn vader wees me erop om eens rond te vragen hoe het zit met de electriciteit in Australië. We willen namelijk graag onze tv meenemen, die hebben we pas een half jaar, maar als dat geen zin heeft ivm andere stekkers en amp dan kunnen we hem miss beter verkopen en daar een nieuwe kopen!

Dus je hebt een sponsor? Super!
Wij hebben stekkers meegenomen uit NL, onze laptop bijvoorbeeld heeft een NL stekker. Je kunt er ook voor kiezen om stekkers te vervangen. En als je toch een container gaat verschepen, lijkt me dat je alles meeneemt.
Is het dan toch jullie bedoeling om hier te blijven?
PS Ik heb mijn IELTS in Duitsland gedaan, veel meer data om uit te kiezen en altijd plaats :up:

Gelukkig nieuwjaar allemaal

Mijn vader wees me erop om eens rond te vragen hoe het zit met de electriciteit in Australië. We willen namelijk graag onze tv meenemen, die hebben we pas een half jaar, maar als dat geen zin heeft ivm andere stekkers en amp dan kunnen we hem miss beter verkopen en daar een nieuwe kopen!

Australia heeft ook 220-240 Volt en 50Hz, net als in Nederland. Op zich zijn de stekkers daar anders, maar dat is een kwestie van naar de bouwmarkt gaan en losse stekkers kopen, dan wel een voorraad verloop stekkers kopen.
Wat ook handig is, is om Nederlandse stekkerdozen mee te nemen, dan hoeft je niet elk apparaat van een nieuwe stekker te voorzien.

Thnx voor de tip @FritsC binnenkort naar even naar de bouwmarkt!

@Katjavdl ja het is zeker de bedoeling om permanent te blijven.
De IELTS in Duitsland, heb je daarvoor ook kennis nodig van de Duitse taal? Zo niet dan zou dat een hele goede tip zijn!
Zijn er voor de rest nog dingen waarvan jullie zeggen, meenemen want dat is hier echt niet te verkrijgen?

Je wilt voorgoed deze kant op, maar je gaat niet voor een permanent visum; zal ongetwijfeld aan mij liggen, maar dat begrijp ik niet. Maar je zult er vast en zeker een reden voor hebben om voor een 457 te gaan.
Ik heb ondertussen redenen genoeg om het af te raden helaas.
Het is een engelse test of je die nu in NL, Duitsland, Frankrijk of waar dan ook doet, dat maakt niet uit. Het blijft een engelse test :D
En neem maar een hele grote doos geduld mee, die heb je hier nodig, vaker dan je denkt en op vreemde momenten ook ;)

Ik sluit me daarbij aan.

Geen idee hoe het met de huidige visum-opties zit, maar ik ben destijds ook niet meteen voor permanent gegaan: kwam daarvoor 5 of 10 punten tekort.
Ik vind het dus juist weer bijzonder dat het sommigen lukt om meteen een permanent visum te pakken te krijgen :D Had tot dusver de indruk dat tijdelijk en dan permanent de meest reguliere weg was.

Als ik er op terug kijk, zou ik liever voor permanent zijn gegaan de eerste keer. Ach je leert elke dag wat bij toch :)
(bovendien verandert er regelmatig wat in visum land....)

Nog even een aanvulling over stekkers. Voor veel elektrische apparatuur zoals TV's , laptops, radio's etc. kun je hier gewoon nieuwe stekkers kopen die je zo inplugt. Alleen voor apparaten waar de stekker aan vast zit, zul je beetje moeten knutselen door er een nieuwe stekker aan te zetten ofnet als Frits zegt, zeker in de keuken, gewoon stekkerdoos meenemen en daar een Ozzie stekker aanzetten of een verloopstekker gebruiken.

Zo we zijn flink wat maanden verder en nu kunnen we gaan aftellen! David heeft een mooie baan aangeboden gekregen en moet daar 1 nov as beginnen. Wij zijn nu aan het wachten op de goedkeuring voor het 457 visum en zodra die binnen is en wij klaar zijn met werken, 15 okt beiden laatste werkdag, kunnen we de vlucht gaan boeken en hopen we nog voor 1 nov in Aus te zijn! Nu de laatste puntjes op de i zetten met alles hier in nl regelen voor ons vertrek. Iemand nog iets wat wij miss vergeten, tips zijn zeer welkom!
Mijn zus gaat met haar vrouw en kids ons huis huren en daarna kopen dus dat is voor ons een hele grote zorg minder.
Nu druk in de weer met de belastingdienst, maar die zijn erg makkelijk met van het kastje naar de muur sturen!

Pff wat een spannend avontuur zeg, ik kan het nog niet echt geloven dat het voor ons nu ook echt gaat gebeuren! Ook onze dochters hebben geen idee wat er nu precies gaat gebeuren. Onze oudste, 5 jaar, heeft het er wel al veel met haar vriendinnetje over gehad. Maar het echte besef zal wel komen als we er echt een paar weken a maanden zijn!

Back