even voorstellen...

Spannend allemaal! De laatste weken gaan snel en voordat je het weet zijn jullie hier in de mooiste tijd van het jaar :) Succes met het regelen van alles! Waar gaan jullie wonen en werken in Oz?

Gefeliciteerd met de baan, super leuk! Dat is een fijne zekerheid om te hebben als je gaat emigreren! Wij vertrekken 22 oktober naar Melbourne, dus ik weet precies hoe je je voelt :D Het is zo een bizar gevoel dat het nu echt gaat gebeuren, of zo ervaren wij het in elk geval. Je leeft er zo lang naar toe en dan ineens wordt het echt... En de kids zijn er zo aan gewend hoor! Ik ben als 4 jarige van Nieuw Zeeland naar Nederland verhuisd en ik heb er nooit heel veel last van gehad zover ik weet. Je maakt toch weer snel nieuwe vriendjes en vriendinnetjes :)
Gaan jullie ook nog je inboedel verhuizen? Wel heel fijn dat je je in elk geval geen zorgen hoeft te maken over je huis! Dat scheelt al een hoop stress:)
Geniet van de laatste weekjes in Nederland!

Dus nu is de aanvraag in behandeling voor jullie visum? geweldig!

Heb je deze sponsor nu ook via dat bureau gevonden en regelen zij alles voor jullie?

Dus nu is de aanvraag in behandeling voor jullie visum? geweldig!

Heb je deze sponsor nu ook via dat bureau gevonden en regelen zij alles voor jullie?
Ja de aanvraag is in behandeling!
Nee dat bureau was niet echt een succes. David heeft via seek deze baan gevonden! En de werkgever heeft zelf mensen in huis die al het papier werk regelen, wij hoefden enkel aan te leveren!

Spannend allemaal! De laatste weken gaan snel en voordat je het weet zijn jullie hier in de mooiste tijd van het jaar :) Succes met het regelen van alles! Waar gaan jullie wonen en werken in Oz?
Ja ontzettend spannend! We zijn enorm aan het genieten van onze laatste weken hier, het prachtige weer momenteel in nl werkt daarbij erg goed mee!
Wij gaan wonen en werken in hay point in queensland!

Gefeliciteerd met de baan, super leuk! Dat is een fijne zekerheid om te hebben als je gaat emigreren! Wij vertrekken 22 oktober naar Melbourne, dus ik weet precies hoe je je voelt :D Het is zo een bizar gevoel dat het nu echt gaat gebeuren, of zo ervaren wij het in elk geval. Je leeft er zo lang naar toe en dan ineens wordt het echt... En de kids zijn er zo aan gewend hoor! Ik ben als 4 jarige van Nieuw Zeeland naar Nederland verhuisd en ik heb er nooit heel veel last van gehad zover ik weet. Je maakt toch weer snel nieuwe vriendjes en vriendinnetjes :)
Gaan jullie ook nog je inboedel verhuizen? Wel heel fijn dat je je in elk geval geen zorgen hoeft te maken over je huis! Dat scheelt al een hoop stress:)
Geniet van de laatste weekjes in Nederland!
Ja ik voel me ook precies zo! Zo spannend. We gaan enkel met koffers met onze kleding en wat speelgoed. In nl hadden wij alles 2de hands gekocht dus dan is verschepen duurder dan dat de spullen gekost hebben. We gaan daar gewoon helemaal opnieuw beginnen!
Gaat hoor Melbourne, wij gaan een flink stuk hoger, hay point in queensland.
Jullie ook nog ff genieten van de laatste weekjes hier in nl! Met welke vliegtuigmaatschappij vliegen jullie?

Ja de aanvraag is in behandeling!
Nee dat bureau was niet echt een succes. David heeft via seek deze baan gevonden! En de werkgever heeft zelf mensen in huis die al het papier werk regelen, wij hoefden enkel aan te leveren!

Dus dan is nu de nominatie ingediend tegelijkertijd met het visum?
Veel bedrijven hebben een agent in dienst die de papierwinkel regelt, das wel zo gemakkelijk.
Probeer wat achtergrond informatie te vinden over het bedrijf waar hij komt te vinden en zorg dat je goed weet wat de regels zijn van het visum.
Er wordt helaas heel vaak misbruik gemaakt van mensen op een 457, vaak door onwetendheid van de werknemer en aan de andere kant is de werkgever weer heel erg uitgekookt :rolleyes:

Met welke vliegtuigmaatschappij vliegen jullie?

We vliegen met China Southern, daar vlogen we vorige keer ook mee. Het blijft een Chinese maatschappij, dus niet super deluxe (maar ook niet vreselijk) prima prijzen en als bonus 2 koffers van 23 kg meenemen per persoon :up: vooral dat laatste was voor mij de dealbreaker :D

Ja ontzettend spannend! We zijn enorm aan het genieten van onze laatste weken hier, het prachtige weer momenteel in nl werkt daarbij erg goed mee!
Wij gaan wonen en werken in hay point in queensland!
Vlak bij de Whitsunday Islands. Mooie omgeving! met het mooie weer in NL kun je alvast een beetje wennen :)

We vliegen met China Southern, daar vlogen we vorige keer ook mee. Het blijft een Chinese maatschappij, dus niet super deluxe (maar ook niet vreselijk) prima prijzen en als bonus 2 koffers van 23 kg meenemen per persoon :up: vooral dat laatste was voor mij de dealbreaker :D

2x tweemaal bagage? (dus 46 kilo per persoon?)

Of ieder bagage van 23 kilo?

46 per persoon is heel veel.
23 per persoon niet uitzonderlijk.

waarschijnlijk zitten jullie er al (Hay point) en hebben jullie een fijne vlucht achter de rug. Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Zo eindelijk even de tijd gevonden om hier onze ervaringen te schrijven! We zijn nu bijna 3 weken in Australië en het is hier echt fantastisch. De eerste dagen veel regelen, medicare, tax nr, auto, school, spullen aanschaffen die je hebt moeten achter laten maar wel nodig hebt!
De reis is ons meegevallen, wel zouden we het nu anders doen! We hadden voor iedereen een handbagage koffertje met spulletjes om je te vermaken, dat heb je totaal niet nodig! De kinderen kregen op elke lange vlucht een etui met spulletjes en hebben niet omgekeken naar hun eigen spullen :) dat wetende had het ons een hoop gesjouw gescheeld! Met 3 kleine kinderen een buggy en 5 handbage koffers, neem geen koffer maar een rugzak!
Elke dag zijn we wel op het strand te vinden, dat is 2 min lopen vanaf ons huis. Heerlijk maar oppassen voor de box jellys, en haaien. Prachtige schelpen hier.
Elke dag krijgen we bezoek van een kookaburra die zich graag laat bekijken door ons!
Van de week zal il vertellen hoe bij ons de auto kopen verging, totaal anders dan in nl!

Waauw sounds good! Maar uh Medicare kun je toch niet aanvragen op een 457 visum? Hebben jullie nog andere tips en trucs die handig zijn voor mensen die met kinderen emigreren?

Blijkbaar wel! bij medicare alles laten zien incl het visum en heb inmiddels gewoon ons medicare card binnen! of het ook werkt weet ik niet gelukkig nog geen gebruik van hoeven te maken!
Mijn grootste tip is, ga het gewoon proberen je kan altijd nog terug naar Nederland. Onze kinderen vinden het hier heerlijk, nou zijn ze ook nog klein en zijn we er nog niet zo Lang.
Bereid ze goed voor, leg ze goed uit dat ze bijv opa en oma lange tijd niet zullen zien, behalve via Skype. Mijn oudste heeft hier een aantal keer gezegd dat ze terug naar nl wil, daar zijn wij heel open in en zeggen dan ook eerlijk dat we nu hier wonen en naar nl op vakantie gaan. en laat ze hun verdriet hebben over het missen van hun vriendjes, maar ga daarna weer wat leuks doen. in nl was ook niet alles leuk.
En wat ik in de vorige post al genoemd had, neem zo min mogelijk handbagage mee! wij vlogen van Schiphol naar Qatar, dan perth, brisbaine en toen nog naar mackay. Vaak overstappen en dan was niet handig met zoveel handbagage! zodra je trouwens Aus binnen komt moet je je bagage ophalen om opnieuw in te checken, dat was op perth een heel gedoe. daar moesten we midden in de nacht met alle koffers (5)en handbagage (5)en 3 kleine kinderen, een buggy en space scooter in een bus naar een andere vertrekhal 15 min rijden. wauw dat was een uitdaging, maar het is gelukt. gewoon rustig door ademen

Back