Zo, heb ik zelf ook weer eens wat te melden in mijn eigen draadje! Rare verhalen over die bank..... Lizzy moet gewoon hier komen wonen met haar ventje, veel gezelliger :grin:
Maar we hebben weer iets geregeld: we hebben een auto gekocht!!!!!! (Foto volgt later) Met dank aan de beruchte PerthPete voor de tip over Wangara aan het einde van Whitsford Road. Lekker gesnuffeld, veel geleerd, ook weer heerlijk blond geweest en een aanbetaling gedaan op "mijn" nieuwe auto. Een Toyota Camry uit 1996, 3 liter, V6, zilver gekleurd. Dirk heeft nog geen werk en we kunnen niet eeuwig in een huurauto rond blijven rijden tenslotte. Dan maar een goedkope auto, maar volgens de dealer gaat deze zeker nog 7 jaar mee. Ben al blij met 2 moet ik eerlijk zeggen. Wanneer Dirk straks weer werk heeft en we niet meer zuinig hoeven te zijn met de spaarcentjes, kunnen we altijd nog zeggen dat we deze inruilen en een nieuwere kopen.
Woensdag mogen we ons nieuwe gezinslid ophalen. Waarom dan pas? Omdat we nog niet bij ons geld in Australie kunnen, nog geen bankpas en nog geen pincode. Het maximum dat we nu per dag kunnen pinnen van onze Nederlandse rekeningen is dus 1000 AUD per dag.
Ben trouwens wel tot de ontdekking gekomen dat bij een automaat pinnen van je nederlandse rekening en dan naar je australische brengen vele malen goedkoper is, dan het bedrag overmaken..... Bij pinnen betaal ik Eur 1,80 per transactie. Bij overboeken Eur 18,= per keer..... Grapjesmakers die Fortisbank!
De komende dagen gaan we dus heel veel ritjes maken om nu eens echt te bepalen waar we gaan wonen. Wij letten dus heel erg op: de scholen in de wijk, zit er ook een high school, waar zit er een fatsoenlijk winkelcentrum in de buurt, hoe zit het met speelplaatsjes voor de kinderen, hoe ziet de wijk er verder uit, afstand tot CBD (reistijd), afstand tot strand...
Als er iemand nog een tip heeft waar wij helemaal niet over hebben nagedacht, is het zeer welkom. Ik merk dat ik toch nog heel erg Nederlands denk in dit geval en niet goed weet waar de Australische valkuilen zitten.
De uitnodiging voor cheesecake, appeltaart e.d. komen inmiddels binnen en we zijn er super blij mee! We hebben hier inmiddels om meer sociale contacten in het weekend staan dan we normaal in Nederland hebben en genieten er enorm van. Met ieder persoonlijk en/of telefoongesprek leren we weer meer dingen, dank jullie wel!
Sacha