Familie de Wit is heel gelukkig in Perth

Hoi Sacha,

Ik heb ook even een blik geworpen in deze huizen en het ziet er inderdaad heel mooi uit. Voor zulke huizen zou ik zelf ook gaan. Ik geloof alleen wel dat de huizen in de buitenwijken van melbourne iets goedkoper zijn. Daar krijg je voor onder de 300 dollar per week al wel een redelijk huis.

Ik hoop dat een dezer huizen het gaat worden. Succes!

Groetjes heidi

Wel een mooie buurt, tal van mooi onderhouden grasvelden nabij als ik met Google Streetview door de buurt rijd. :p

@Nesje: Kom inderdaad maar eens een bezoekje brengen aan Perth... Come for a visit, stay for a live time.....
Mocht je nog even extra overtuigd willen worden, kijk eens rustig naar de foto's op onze site of praat met onze grote Perth Promotor: PerthPete, de man die je alles kan vertellen (Heel handig, hebben vandaag zelf ook weer een sessie gehad, erg gezellig :smile:)
Als ik hier geen werk kan vinden, kan ik altijd nog gaan solliciteren bij Pete als Assistant Promotor, verdiend niets, maar is wel gezellig!

Dan de huizenjacht: Vandaag een goede tip (maar misschien kennen jullie deze allang). Wanneer je naar een huis bent wezen kijken en toch iets meer wilt weten.... Bel gewoon eens aan bij de buren. Dat vind men in Australie helemaal niet raar. Sterker nog, ze waarderen het dat je zoveel moeite doet om een goede beslissing te nemen en zij kunnen op die manier ook een beetje zien wat voor een vlees er in de kuip zit en dat eventueel nog doorspelen aan de eigenaar van de woning. Want die neemt de uiteindelijke beslissing of jij het huis krijgt.

Wij hebben die tip vandaag dus ook gebruikt. Er stonden in 1 straat 2 huizen te huur, da's niet zo vreemd, komt wel vaker voor. Het eerste huis zag er goed uit van binnen en aan de buitenkant. Het andere huis zag er op de foto's waanzinnig uit, maar stonk naar natte hond en kattepies... Walgelijk dus, ook al hadden ze een een bubbelbad in de slaapkamer, die dus zeker niet. Vervolgens bleken de Tokkies aan de ene kant te wonen en onze geliefde indiginous people aan de andere kant. Ook hier doen ze aan sociale woningbouw in een normale wijk.
De hele straat is dus daarmee afgekeurd. Ik zit niet te wachten op tokkies en op mensen die hier alleen maar in de straat wonen omdat de overheid dat huis voor ze heeft geregeld en compleet inricht en afmaakt.

Nu dus wachten op het verlossende telefoontje over Hapuna Street (inderdaad, 2 woorden...) De makelaar heeft al met de vrouw van de eigenaar gesproken en die was enthousiast. Vanavond praat ze met haar man en morgen belt de makelaar ons.... Spannend.

We krijgen trouwens ook net een sms-je uit Nederland van onze makelaar. Hij krijgt morgen een voorstel.... Ik hoop dat hij daarmee bedoeld dat er uit de laatste bezichtigingen een bod is gekomen.... Heb het nu dus erg druk met duimen!!!!!!!!

Sacha

[move]DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM...[/move]

No. 9 Clitheroe way is een mooi huis zeg! Me likey! :) Vooral die houten vloer is wel gaaf. Dat zie je niet vaak meer in nieuwe huizen. Die andere twee zagen er ook wel goed uit. Wat mooi trouwens dat je vergelijkbare huizen in Perth voor ongeveer $50 per week goedkoper kunt huren dan hier in Brisbane.

@Annemiek: Zo zie je maar... nooit alleen op de foto's afgaan. Voor dit huis hadden we de papieren al vooraf ingevuld meegenomen, want het zag er waanzinnig uit. Maar wat valt de werkelijkheid dan tegen. Het was stukken kleiner dan het op de foto's leek, stonk echt enorm naar natte hond en we stonden dus na 2 minuten weer buiten!

Al dat duimen lijkt inderdaad heel veel te helpen!!!!

We hebben vanochtend een telefoontje gekregen van de makelaar hier, dan we het huis mogen hebben!!!! Niet voor de 12 maanden die wij hadden voorgesteld, maar slechts voor 6 maanden. Wanneer Dirk dan werk heeft, mogen we de lease verlengen. Maar dat komt ons eigenlijk wel zo goed uit. Als we in de komende maanden toch een mooi koophuis vinden, zitten we niet al te lang vast aan dit huis. Verlengen kan altijd nog!

En vanmiddag kregen we een telefoontje van onze makelaar uit Nederland. Feest, want eindelijk een serieus bod!!!! Deze mensen zijn maandag wezen kijken. Precies de dag dat de steigers rond het huizenblok werden opgezet en de straat open lag om de riolering te vervangen. Vandaag hebben ze een bod uitgebracht dat redelijk tegen onze vraagprijs aan ligt met een oplevering ergens in Oktober. We hebben dus ook direct een tegenbod gedaan en gaan nu dus even met de billetjes knijpen of ze daar akkoord mee gaan.

Nog even doorduimen dus, we zijn er bijna :lol:

Goed zo!Je kan nog een duimpje gebruiken voor je huis in NL dus  :up:
Zo leuk om te lezen dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben.

Hoi Sacha,

Ik hoop voor jullie dat je nu toch eens eindelijk je huis kunt verkopen.

Succes ermee!

groetjes heidi

Je maakt er zo'n spannend verhaal vandat ik ook echt met de billetjes bij elkaar zit hoor!  :lol:
Alle geluk gewenst Sas en ik hoop echt dat het voor jullie "the place to be" is.

Wij gaan volgende maand terug. Ik eerst met tegenzin, maar nu denk ik: "beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald".
Ik vind mijn draai in Holland ook wel weer. We krijgen een warm onthaal na een koud vertrek  :wink:

Ik blijf je volgen!!  :up:

Spannend Sascha!

Nu ik voor Lizzy aan het duimen ben kan ik net zo goed ook voor jullie duimen, dus hier komen er voor jullie ook een paar  :up: :up: :up: :up:

:lol: :lol: :lol:

Kan wel zien dat je al lang uit NL bent.
In het kort; de Tokkies is een aso-familie die bekend werd toen ze uit huis gezet zijn wegens brandstichting bij de buren (dacht ik). Geen enkele gemeente wilde ze hebben. Uiteindelijk zijn ze zo bekend geworden dat ze zelfs (kerst)liedjes gingen maken en 'optreden'. Zelf vond ik t 1 grote grap, en de media aandacht zeker niet waard.
Hier wat links om je in te lezen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/De_Tokkies
http://www.youtube.com/watch?v=6sDL-o1AWl0
http://www.revu.nl/entertainment/2009/04/22/tokkies-willen-geld-zien/

Wees maar blij dat je dit gemist hebt.

[quote author=Eerainuh link=topic=9733.msg141395#msg141395 date=1245921261]
Nou moet ik het toch weten; wat zijn Tokkies???
[/quote]
Iets te lang uit nederland Eerainuh ??!!??!! :lol:

check dit ff http://nl.wikipedia.org/wiki/De_Tokkies

tokkies3.jpg

EDIT: Je was me net voor rens :D

Dát... hadden jullie nou niet moeten zeggen.... ;-)

Nee serieus, bedankt voor de uitleg, maar ik zal er vooral níet naar uitkijken wanneer ik over 2 weken in NL ben.

Nog even verder duimen.... Dirk werd vandaag gebeld door Hays, een recruiter met een baan voor 6 maanden. Hij heeft zijn CV een beetje aangepast en doorgestuurd en heeft morgenochtend om 10 uur een gesprek bij de klant. Duimen dat hij inderdaad aangenomen word!!!!!

Sacha

Back