Familie de Wit is heel gelukkig in Perth

een huis in een dal of dip ligt en daardoor geen bries vangt, is het een stuk heter in de zomer. Sommige buurten kunnen dan om te stikken zijn.

Staat je huis echter op een heuvel en vangt de wind in een van de kust wijken, dan kun je 's zomers niet meer buiten zitten vanwege de wind.

Dat is nogal wat om op te letten zeg. Ik vraag me trouwens wel af hoeveel mensen er na hun eerste leaseperiode weer vandoor gaan en een ander huis zoeken, omdat het huis toch niet helemaal was wat ze er van dachten.
Hebben jullie al suburbs op het oog?

Daarom hebben wij de eerste 2 jaar gehuurd en veel in de wijken rondgereden.
Echter datgene wat wij willen is op dit moment niet helemaal haalbaar.
Een ruim stukje grond, minimaal een acre zou ideaal zijn, met een Queenslander, binnen loop afstand van school.
Tja, dat laatste is echt niet mogelijk.

Gunst, en ik dacht dat ik lastig was met mijn eisen pakket.....

Zoek een huis met minimaal 3 slaapkamers en 1 badkamer (meer mag), betaalbaar, in een wijk met een school met een goede reputatie en  niet te ver rijden naar het centrum (max 45 minuten). Zou toch moeten lukken lijkt mij....
En als het dan nog lekkerder kan, dan ook graag op loop afstand van het strand, maar dan is het helaas vaak niet meer beetaalbaar, dus dat valt dan maar af!

[quote author=Sacha link=topic=9733.msg140563#msg140563 date=1245155399]
Zoek een huis met minimaal 3 slaapkamers en 1 badkamer (meer mag)[/quote]
Als ik die zooi hier zo zie staan die uit de verhuiswagen gekomen is, ben ik blij dat wij 4 bedrooms hebben :p

Jullie spullen komen toch ook met Voerman (of consorten)?
Vorige week dinsdag is de boot aangekomen in Freo en vandaag is alles al afgeleverd door Chess Movers :up: :up:

Bart

Onze zooi komt met de mannen van Crown Relocation mee en word 2 juli in Freo verwacht. Heb nog geen berichten gehoord van nieuwe kapingen, dus zal wel goed komen.

En de zooi die niet in de slaapkamers past, die zetten we wel in de garage, dan de auto maar voor de deur. Dat schijnt hier heeeel normaal te zijn. Of op het gras, zoals je in sommige wijken ziet. En dan niet 1, maar soms wel 4 auto's.... Dat zijn de wijken waar we dus ook maar vandaan blijven  :grin:

[quote author=Sacha link=topic=9733.msg140569#msg140569 date=1245155888]
... dan de auto maar voor de deur. Dat schijnt hier heeeel normaal te zijn. Of op het gras, zoals je in sommige wijken ziet. En dan niet 1, maar soms wel 4 auto's.... Dat zijn de wijken waar we dus ook maar vandaan blijven  :grin:
[/quote]
Tja, dan moet je o.a. uit de wijken blijven waar (opgroeiende) kinderen wonen. Dat zal niet meevallen  :evil: :evil:
maar zonder gekheid, dat is inderdaad een typisch Australisch verschijnsel ja, dat parkeren op het gras, op de stoep (ook als er gewoon ruimte is op de weg etc). En dan heb je het nog niet over de regelmatig geparkeerde boot voor of naast het huis natuurlijk. Alhoewel dat dan vaak niet toegestaan is voor langer dan een paar weekjes of zo ...

En ik maar denken dat mensen daar een soort tweedehandse auto verzameling voor de deur hebben staan. Dat zijn dus de auto's van de kinderen....Nooit zo over na gedacht... Het staat zo rommelig. Mensen hebben hier toch vaak een huis met plek voor 2 auto's, maar toch staan er dan nog 4 buiten. Zouden ze dan zoveel kinderen hebben???

[quote author=Sacha link=topic=9733.msg140626#msg140626 date=1245199622]
En ik maar denken dat mensen daar een soort tweedehandse auto verzameling voor de deur hebben staan. Dat zijn dus de auto's van de kinderen....Nooit zo over na gedacht... Het staat zo rommelig. Mensen hebben hier toch vaak een huis met plek voor 2 auto's, maar toch staan er dan nog 4 buiten. Zouden ze dan zoveel kinderen hebben???
[/quote]

ha, ha, die garage staat dan vol met allerlei spul natuurlijk! Of de tafeltennis tafel of zo. En als mensen zelf al 2 autos hebben, en twee kinderen van ergens 17 - 22, dan heb je al snel 4 autos. Is er een vriend(innetje) op bezoek, dan al snel 5 ... etc .. :)

Hhahahaha en dat terwijl je hier zo ruzie hebt met de buren omdat je op hun plek staat ... Ik heb maar 1 auto en het is een openbare weg!!!!!  :shocking:  :grin:

Vandaag weer eens op huizenjacht geweest. Doel van vandaag: Kinross

Helaas pindakaas, het huis was te klein, maar de wijk zelf vonden we ook niets. Zag er allemaal netjes uit aan huizen. Verzorgde tuinen, auto's netjes op de parkeerplekken, maar de speeltuintjes waren verschrikkelijk slecht onderhouden. Overal lag rommel, kapotte schoenen, zakjes chips, kapot bierflesje, maar vooral erg oude speeltuinen. Wij trokken de conclusie dat er of geen belangstelling van de ouders is voor deze speeltuinen en dat zegt iets over een wijk, of dat er heel veel mensen wonen zonder kinderen of met oudere kinderen.

We zoeken dus weer verder, morgen 3 huizen bekijken in Butler. Maar dan wel aan de goede kant van Connely Drive, want anders mogen de meisjes niet naar Butler East Primary en die schijnt (van horen zeggen) beter te zijn dan Butler Primary. Die school had gewoon de pech de eerste in een nieuwe wijk te zijn en is daardoor een beetje overvol geworden.

Dirk heeft inmiddels zijn TFN binnen, dus de post werkt hier gelukkig ook. De bankpasjes zijn nooit aangekomen. Ook niet gek, want hoewel ik had aangegeven dat we die wel wilden hebben en dat ook op het formulier had ingevuld, had de grapjas die ons had geholpen deze niet aangevraagd. We laten de pasjes nu bij de bank zelf afleveren, is sneller en veiliger. We hebben hier nl. een brievenbus zonder slot en dat vertrouw ik niet met een bankpasje.

We houden jullie op de hoogte! En de nieuwe auto rijdt zaaaaaalig!

Sacha
O ja, er staan een heleboel nieuwe foto's op onze website! Ook van de auto!

Trek de duimen maar weer uit de kast!

Vandaag hebben we onze eerste application ingevuld voor een huis.... Heel spannend. Nu maar hopen dat de eigenaar erin wil trappen dat we 6 maanden vooruit willen betalen. Dat is wel een nadeel van nog geen werk hebben, dan krijg je dat soort noodmaatregelen.

Heerlijk huis, lekker dicht bij een goede school en een leuke speeltuin voor de kinderen. Ruim en met een behoorlijk grote tuin.

Voor de zekerheid gaan we morgen nog wel naar 2 andere huizen kijken, nooit op 1 paard wedden zeggen ze :smile:

Ik zal voor je duimen, we kunnen tenslotte alleen in Oktober een "familie" reunie hebben wanneer jullie onderdak hebben. Ons vakantie huisje is maar geschikt voor 2 personen.

Succes Yvonne en Johan

Adres: 3 Hapunastreet in Butler

Dan kunnen jullie er nog even op googlen, staat nu geloof ik ook nog op realestate.com.au

Vanmiddag kijken op 8 en 9 Clittheroeway, ook in Butler

[quote author=Sacha link=topic=9733.msg141133#msg141133 date=1245718731]
Adres: 3 Hapunastreet in Butler

Dan kunnen jullie er nog even op googlen, staat nu geloof ik ook nog op realestate.com.au

Vanmiddag kijken op 8 en 9 Clittheroeway, ook in Butler
[/quote]
Ha, ha, eerste zoektocht (whereis) leverde niets op.. tot ik Hapuna street (dus niet aan elkaar  :oops: :oops:) intikte ... :). Dat ziet er prima uit als je daar voorlopig terecht kan komen  :up: :up:

Hoi sacha en de anderen,
Ik vraag me af hoe het komt dat bijna iedereen op dit forum voor Perth kiest?
Zijn er bepaalde visum redenen, werk, ... waarom jullie allen voor west -Australië kiezen?
Wij zijn al wel in Australië geweest enkel nog niet in Perth, mss daarom dat we het niet begrijpen.
We plannen volgende zomer op verkenningsreis te gaan en ik had het er net met mijn man over dat we mss ook Perth is moeten aandoen, kwestie van een weloverwogen keuze te maken.
Nog een vraagje?
Weet iemand als je via skilled indepent gaat, moet je dan op voorhand, bij het indienen van de DIAC dus, zeggen waar je wil gaan wonen of is dat vrij?
We dienen namen alles ongeveer in dec '09 in en gaan pas in juli-aug '10 op verkenningsreis.

groetjes

Ik meen dat je bij het invullen van the forms er wel om gevraagd word.
Eenmaal je visum binnen kun je doen wat je wilt.
Je hoeft niet eens actief te blijven in het beroep waarop je geemigreerd bent.

Jack :evil:

Back