Nou er zit dus inderdaad 3 maanden tussen het indienen van de aanvraag en je werkelijke ceremonie, want ik ben op 11 februari officieel Australier geworden!
En om om de vraag van LIzzy in te gaan over Waarom... Net als met emigreren.. waarom niet
Ik woon niet meer in Nederland, ben daar ook niet thuis. Ik woon in Australie, voel mij hier thuis, heb hier een leven opgebouwd in de laatste paar jaar en zie geen enkele reden om ooit terug naar Nederland te gaan (behalve eventueel vakantie). Het grote verschil is voor mij mijn stemrecht. Ik heb er niets meer aan dat ik mag stemmen voor Nederland, want welke beslissing er ook genomen wordt, het heeft geen effect op mij persoonlijk. Het heeft effect op de mensen die ik ken in Nederland, maar ik ben helemaal niet meer bezig met wat er zich allemaal daar afspeelt op politiek gebied. Zou niet weten wie de huidige Minister President is of welke andere ministers er verder nog zijn. Dat is dus mijn grote beweegreden geweest om Australier te worden, ik wil kunnen stemmen. Want wat er hier op politiek gebied gebeurd raakt mij en mijn gezin wel persoonlijk en wanneer ik stem heb ik in elk geval het idee dat ik iets doe om mijn gezin te beschermen.
Heel diep van binnen zal ik altijd een Nederlander blijven en dat wil ik ook niet veranderen. Natuurlijk zal ik mijn kinderen alle rare dingen uit de Nederlandse cultuur bijbrengen, dat maakt ons bijzonder. Maar ik kan nu met trots zeggen dat Australie mijn land is, een land om trots op te zijn ondanks de bizarre dingen die hier gebeuren
Manlief en kids blijven nog een tijdje Nederlands. Dirk kan nu zeggen dat hij met een Australische vrouw is getrouwd en daarom zijn Nederlandse nationaliteit mag behouden wanneer hij de stap neemt. OP die manier krijgen de kinderen ook beiden en kunnen ze later zelf kiezen. Ik zie geen enkel voordeel voor mij om beiden te hebben, maar met jonge kinderen is het wel handig. Mochten ze ooit in Europa willen studeren of er willen gaan wonen, dan is dat mogelijk zonder enig probleem