Familie de Wit is heel gelukkig in Perth

Hey Sacha, wat leuk, gefeliciteerd!! onze kinderen zijn de afgelopen tijd ook dit ritueel doorlopen, test blabla, en inmiddels allebei een "sheila"
Wat zijn jouw beweegredenen? Vraag dit omdat ik ook wil , eigenlijk gewoon voor mijn gevoel omdat ik me heel erg verbonden voel met Australia en ik NL als iets zie waar ik totaal niks meer mee heb,
Maar Sto vind het allesbehalve slim, die is wat nuchterder, stel dit en stel dat, handig een EU paspoort.
Wat vind jij?
 
Nou er zit dus inderdaad 3 maanden tussen het indienen van de aanvraag en je werkelijke ceremonie, want ik ben op 11 februari officieel Australier geworden!

En om om de vraag van LIzzy in te gaan over Waarom... Net als met emigreren.. waarom niet :) Ik woon niet meer in Nederland, ben daar ook niet thuis. Ik woon in Australie, voel mij hier thuis, heb hier een leven opgebouwd in de laatste paar jaar en zie geen enkele reden om ooit terug naar Nederland te gaan (behalve eventueel vakantie). Het grote verschil is voor mij mijn stemrecht. Ik heb er niets meer aan dat ik mag stemmen voor Nederland, want welke beslissing er ook genomen wordt, het heeft geen effect op mij persoonlijk. Het heeft effect op de mensen die ik ken in Nederland, maar ik ben helemaal niet meer bezig met wat er zich allemaal daar afspeelt op politiek gebied. Zou niet weten wie de huidige Minister President is of welke andere ministers er verder nog zijn. Dat is dus mijn grote beweegreden geweest om Australier te worden, ik wil kunnen stemmen. Want wat er hier op politiek gebied gebeurd raakt mij en mijn gezin wel persoonlijk en wanneer ik stem heb ik in elk geval het idee dat ik iets doe om mijn gezin te beschermen.

Heel diep van binnen zal ik altijd een Nederlander blijven en dat wil ik ook niet veranderen. Natuurlijk zal ik mijn kinderen alle rare dingen uit de Nederlandse cultuur bijbrengen, dat maakt ons bijzonder. Maar ik kan nu met trots zeggen dat Australie mijn land is, een land om trots op te zijn ondanks de bizarre dingen die hier gebeuren :)

Manlief en kids blijven nog een tijdje Nederlands. Dirk kan nu zeggen dat hij met een Australische vrouw is getrouwd en daarom zijn Nederlandse nationaliteit mag behouden wanneer hij de stap neemt. OP die manier krijgen de kinderen ook beiden en kunnen ze later zelf kiezen. Ik zie geen enkel voordeel voor mij om beiden te hebben, maar met jonge kinderen is het wel handig. Mochten ze ooit in Europa willen studeren of er willen gaan wonen, dan is dat mogelijk zonder enig probleem
 
Gefeliciteerd, nou inderdaad het is heel frustrerend dat je je stem niet mag uitbrengen als je geen citizen bent en ik ga er dus ook voor. Maar ja voor mij is het daarnaast ook nog dat ik mijn Nederlandse nationaliteit mag behouden door mijn echtgenoot die Australisch is maar ook al was hij dat niet dan nog kies ik voor de Australische omdat ik niet weet wat ik nog te zoeken heb in Nederland.
 
Gefeliciteerd!!!
Ik vind het geweldig om te lezen dat je thuis voelt in Australia en minder met Nederland hebt en vandaar je keuze. Ik ervaar dat anders, Nederlander zijn is een deel van mijn identiteit....waar ik nog steeds erg blij mee ben! Nu betekent dat voor mij....ik blijf Nederlander, maar vraag me nog eens over een jaar of tien..
 
En voor je het weet zijn we weer een jaar verder.....
Het is maar goed dat we nog altijd gelukkig in Perth zijn, want zou niet weten hoe ik de titel van dit topic moet veranderen....
Inmiddels weer aardig wat gezinsuitbreiding gehad (2 katten extra, teller staat nu op 3) en binnenkort mogen we onze Rottweiler pup gaan ophalen!
Zal proberen af en toe mijn mening weer even te laten horen in de komende tijd :)
 
Voor de mensen die mij niet op Facebook hebben gevonden:
10934104_10206175813664017_139698484370380232_o.jpg
 
Wat een leuke foto's!!! Heb je er twee genomen? Ik las on je eerdere post dat je een pup had uitgezocht, ik zie er nu twee!
 
potverdorie......das mijn hond @Sacha die heb ik altijd al willen hebben, ik vind ze zo mooi. Maar we moeten nog even geduld hebben met de uitbreiding, want wij mogen alleen mozzies houden :rolleyes:
 
Wat een leuke foto's!!! Heb je er twee genomen? Ik las on je eerdere post dat je een pup had uitgezocht, ik zie er nu twee!
Nee, het gaat er maar 1 worden. Maar we waren een middag bij onze fokker om met alle pups te spelen en zodat de fokker een beetje kan inschatten welke pup het best bij ons past
 
Sstttt... Ik leef nog... Man, kinderen, katten en honden (ja, 2 inmiddels) leven ook nog.
Leven is nog altijd goed. Was jullie eigenlijk vergeten tot ik net met iemand sprak over zijn visum aanvraag en ineens de behoefte voelde om hem naar jullie te sturen en zelf ook weer ens te kijken...
Wie zit hier nog uit de roerige tijd van 8 tot 9 jaar geleden? En waat wonen jullie inmiddels allemaal?
 


OFX
Back
Top