Familie de Wit is heel gelukkig in Perth

Sacha

Ass. Perth Promotor
Het moet er maar eens van komen: een eigen draadje, hoef ik die van andere mensen niet meer te vervuilen met mijn geklets!

Eerst maar even kort nog wie, wat en waar:

Wie: Dirk (39 jaar, de aanvrager), Sacha (36 jaar, de meelifter) Suzanne en Danielle (5 en 2 jaar, de meisjes)
Wat: Skilled independent, 175
Waar: Naar Perth en graag heel snel!!!!

Gisteren hebben we een Berend Botje bijeenkomst van Buijsse gehad en kregen haar heerlijk nieuws. Nu bijna alle State and Territory Nominated aan een CO zijn toegewezen, is er nu ook een datum voor de CSL aanvragers  :grin: 20 maart beginnen ze dus (ongeveer, als alles meezit....) met het toewijzen van CO's. Eindelijk :smile: Dan kan het niet lang meer duren, want alles is al online ingediend.

We hebben dus gisteren in de auto terug van Culemborg naar Rotterdam ook maar een aantal knopen doorgehakt. Ons huis blijft in de verkoop, maar gaan we voor minimaal 6 maanden verhuren aan de zus van Dirk. Zij kan het huis goed gebruiken (met haar 2 kinderen) en wij het geld. Per 1 mei verhuizen wij naar een vakantiehuisje en gaan de spullen die we meenemen willen nemen naar Australie in de zeecontainer. Dan houden we nog even de tijd om alles rustig te regelen voor ons afscheid zonder verhuisdozen om ons heen.

Het moet nu raar gaan lopen als we niet gewoon eind mei, begin juni kunnen vertrekken :smile:

Ik ben er klaar voor :cool:

Sacha
 
Hoi!

Das goed nieuws voor julie om te horen! Hopelijk gaat inderdaad alles nu snel!

Onze aanvraag is gisteren ingediend (Ook via Buysse), gaan binnenkort op voor de Medicals. We zijn gisteravond niet naar de Berend Botje avond gegaan, komen vast nog genoeg avonden!

Wij willen als alles mee zit volgend jaar naar Perth vertrekken, maar even kijken of dat ook allemaal gaat lukken! Wij gaan ook op een SKilled Independent 175, alleen mijn beroep staat helaas niet op 1 van de vele voorkeurslijsten... :(

Dus hou een plekje vrij voor ons, als we volgend we volgend jaar ook die kant op komen!

Groeten,

Leon en Chantal
 
Hoi Sacha,

Wat fijn dat er vooruitgang in jullie situatie zit. Nu maar  hopen dat alles vlotjes verloopt en dat je eind mei/begin juni in het vliegtuig kunt stappen.

groetjes heidi
 
Dat worden dan 2 familie's de Wit (geen familie :shock:)wij willen ook naar Perth. Helaas wordt het eerst nog een keer "vakantie" en pas op z'n vroegst begin 2009 voorgoed.

Succes familie de Wit
Groetjes Yvonne de Wit en Johan van Chastelet.
 
[quote author=perthpete link=topic=9733.msg131927#msg131927 date=1234443637]
Nou, eindelijk officieel welkom op het forum dan maar :) :)
[/quote]

Dankje wel! Inderdaad wel een beetje schandalig dat ik hier al sinds juni rond hang, maar nu pas mij eigen draadje heb. Maar heb mij toen (lang geleden) wel netjes voorgesteld  :smile:

@ Leon en Chantal: Gewoon maar gaan solliciteren. Die tip hebben wij ook gekregen. Wanneer je alsnog met een aanbieding voor een baan op de proppen komt schijnt je aanvraag toch voorrang te krijgen.
Als jullie er gisteren wel bij waren geweest, was je waarschijnlijk tot de conclusie gekomen dat wachten op een visum voor Australie nog een eitje is vergeleken bij de wachttijden van de visa voor Canada: oplopend tot 6 jaar  :lol:

@Yvonne en Johan: We kunnen altijd nog doen alsof we familie zijn, valt in elk geval niet op! Man mijn zijn zus heet nl. ook Yvonne  :up:
 
Ha Sacha,

Ik heb je gevonden hoor!!! Jullie hebben ook druk overleg gehad in de auto begrijp ik.......wij hadden ook genoeg gespreksstof. En je gaat je huis even verhuren zie ik....verstandig. :up: En alvast even wennen aan een vakantiehuisje!! Slim!
Ik vond het wel leuk gisteren die Berend Botje, volgende keer weer :roll:

Groetjes Willeke ( de ACT gangers)
 
Hoi Willeke,

Als het mee zit, voor ons geen volgende Berend Botje meer :grin:. Maar we kunnen elkaar wel op de hoogte houden van alles.

Nu maar hopen dat de goedkeuring voor de Vet er snel door is bij jullie, dan kunnen jullie aan de aanvraag beginnen!

Groetjes,

Sacha
 
Hopelijk hebben jullie nu inderdaad snel een CO! Weet even niet meer hoe lang jullie huis al te koop staat, maar het is een goede zaak dat Dirk's zus het nog een tijdje huurt.
Ik heb ook een ergens gehoord dat je je huis ook kunt verhuren aan mensen die bijvoorbeeld hun huis tijdelijk niet inkunnen vanwege brand o.i.d. Een kennis van een ex-vriendje had dat en die huurde tijdelijk (via de verzekring werd dat geregeld) het huis van een man die op wereldreis was. Wie weet ook nog een optie als het huis na een half jaar verhuren aan Dirk's zus nog steeds niet verkocht is. Laten we er maar niet op hopen!
Zal weer eens gaan oefenen met het non-stop duimen ;)
 
Het probleem met verhuren aan een derde partij is dat niet iedere bank daar aan mee wil werken. Vaak moet je dan meer rente gaan betalen. Nu hebben we het verkocht aan de bank dat zij op ons huis past  :smile: Hebben we na die 6 maanden nog geen koper, mag ze gewoon blijven zitten en gaat ze het misschien zelf wel kopen. Dat is nog een beetje afhankelijk van hoe het met haar relatie gaat. Allemaal erg spannend, dus mee duimen kan zeker geen kwaad!

Sacha
 
Onze makelaar heeft een lek trucje uitgehaald. We hebben besloten met de prijs te zakken voor het huis, maar in plaats van op Funda te komen met "nieuwe prijs", zijn we een paar dagen van Funda afgehaald en staan er sinds vrijdag weer op als "nieuw". Resultaat: Maandag om 12 uur plaatselijke tijd een bezichtiging.

Dus kom inderdaad maar op met die duimen en kaarsjes :smile: Alle geestelijke hulp is welkom!

Sacha
 
[quote author=Sacha link=topic=9733.msg132239#msg132239 date=1234780936]
En stop maar met duimen.....Ze hebben afgebeld, druk op het werk... :?
[/quote]
Nou, dan hoeven ze zich straks in ieder geval geen zorgen te maken over de financiering.

Bart
 
Maar daar heb ik alleen plezier van wanneer ze ook een nieuwe afspraak maken en die werd nu een beetje afgehouden: "We bellen weer als het wat rustiger is..." Zal wel niets meer worden dus.
 
Ja, da's dan K..

Ik zal blij zijn als het 0.00 uur geweest is, dan is Mevrouw haar 3 dagen bedenktijd voorbij  :up:
En morgen komt ze meten, voor de gordijnen etc......

Bart
 
Als ze willen komen meten is het altijd goed, zeker bij vrouwen.... dan zijn we het al aan het inrichten en gaat het dus door!
Gefeliciteerd! :up:
 


OFX
Back
Top