FAQ Student visa

hoi, wie heeft er ervaring mee met het aanvragen van een studenten visum? Volgens Berlijn moet ik het online doen en dat kan maar 124 dagen max. vooraf aan begin van de studie en zou 5-10 werkdagen duren voordat ik het binnen heb. Is dat een streven van ze of werkelijke tijd die ze nodig hebben?
Wie heeft er een studenten visum aangevraagd via een buro? Ben je dan niet langer bezig met het verkrijgen van dit visum en kost het ook niet meer?

graag jullie reacties

pascale
 
Wij hebben een studentenvisum. We hebben alles via internet gedaan (alleen moesten we natuurlijk wel onze medische dingen opsturen via de post). Het was, nadat we wisten welke formulieren we moesten hebben, eigenlijk heel makkelijk. Toen alles binnen was bij hun, kregen we ons visum vrij snel. Althans, we kregen een bevestiging. En toen we in Australie kwamen hebben we ons visum opgehaald :D. Dus ik denk dat het qua tijd wel redelijk klopt, althans voor ons.
 
hoi,

kan het dus zijn, dat wanneer ik nog geen definitief ja heb maar al wel wegga dat ik met een toeristen visum binnen mag komen en dan in Australie zelf het stempeltje kan halen in mijn paspoort?

passie
 
Hey mensen  ... ken je als je in australie bent verdere visums aanvragen snap ik dat nou goed?

en ehh ik ga 29 september weg tot 29 october naar australie maar ik raak een beetje in de knoop
met dat visum voor 3 maanden of korter WAAR KEN IK DIE HALEN???? :? ik word van het kastje naar de muur gestuurd door klm en anwb me vriendin komt er niet uit bij dat eta gebeuren dus dat heb ik zelf nog niet geprobeerd
weten jullie iets??? ik hoop dat het met het "grote" visum beter gaat  Groetjes Jelle :|
 
ETA wordt meestal via de airline aangevraagd waar je je ticket hebt geboekt. Daarvoor heb je een kopie van je paspoort aan ze gegeven. Zo niet, dan is er waarschijnlijk ook geen ETA aangevraagd voor je. Zij kunnen dat bevestigen. Verder hoef  je je daar niet druk om te maken want het is een elektronisch melding op de computer van de immigration officer in Australie bij binnenkomst. Dus verder geen papiertje of zo.

Mocht je nu geen ETA via airline hebben, dan kan je hem zelf aanvragen online via de website van DIMA. Zelfde dag (in principe) akkoord.

Dan is alles voor je binnenkomst geregeld!
Overigens kun je sommige visa wel als toerist aanvragen, andere niet als je eenmaal in Australie bent.

Henriette
 
:) Dankje nou ik heb die ETA binnen ........nou eens kijken als we in Australie zijn wat we van alles vinden en welke kant we daar nou op willen en vraag en aanbod enz. dan ken ik me in iedergeval daar op richten weg uit dit ego land  :cool:
 
Dag,

Als ik wil afstuderen (HBO) in Australie, ben ik dan ook in dienst van een Universiteit? Lijkt me stug, nietwaar? Als dit zo is kan ik het wel opgeven..

Als dit niet zo is; mag mijn vriendin mee, en mag die werken?

Alvast bedankt!
 
[quote author=Luuk link=topic=1395.msg83156#msg83156 date=1173013526]
Dag,

Als ik wil afstuderen (HBO) in Australie, ben ik dan ook in dienst van een Universiteit? Lijkt me stug, nietwaar? Als dit zo is kan ik het wel opgeven..

Als dit niet zo is; mag mijn vriendin mee, en mag die werken?

Alvast bedankt!
[/quote]

Als je wilt afstuderen, dan neem ik aan dat je je Nederlandse HBO opleiding in Australië wilt afronden en dat je na afloop een Nederlands diploma krijgt. Dan is er, lijkt mij, sprake van een uitwisseling. Ik weet niet precies welk visum je dan nodig hebt, maar waarschijnlijk mag je er niet mee werken. Of een spouse mee mag op zo'n visum weet ik al helemaal niet en werken mag waarschijnlijk oom niet. Ze kan altijd voor een toeristenvisum (3mnd geldig) of een WHV (1 jaar geldig en je mag 3mnd bij dezelfde werkgever werken).
 
Over een partner meenemen...
Dat is mogelijk. Als je een student visa aanvraagt kan je ook een werkvisum aanvragen (20 uur per week) en als het goed is kan je spouse dat ook.

Op www.immi.gov.au staat heel veel info over student visa
 
deze is niet meer up to date.... maar toch even bovenhalen. na veel zoekwerk enkele vragen:

- kan ik mijn man en kind meenemen via mijn student visa? (ik veronderstel van wel, even checken dus)
- cash geld aantonen: hoeveel zou dit nu bedragen? (de info dateert van ongeveer drie jaar terug)
- toelating tot university: gaat dit makkelijk of zijn ze ook zo streng?
- kan ik ondertussen, terwijl we daar zijn, een permanent visa aanvragen?

- ik heb al een diploma hoger onderwijs van hier uit België, ik ben leerkracht en dacht in oz de studie over te doen... heb 8 jaar werkervaring en denk gewoon dat het beter is de studie over te doen, of kan en mag dat niet? Klinkt misschien helemaal onnozel, maar ja, het is maar een denkpiste...

vele groeten!
 
[quote author=leeuweman link=topic=1395.msg114408#msg114408 date=1206339182]
deze is niet meer up to date.... maar toch even bovenhalen. na veel zoekwerk enkele vragen:

- kan ik mijn man en kind meenemen via mijn student visa? (ik veronderstel van wel, even checken dus)
- cash geld aantonen: hoeveel zou dit nu bedragen? (de info dateert van ongeveer drie jaar terug)
- toelating tot university: gaat dit makkelijk of zijn ze ook zo streng?
- kan ik ondertussen, terwijl we daar zijn, een permanent visa aanvragen?

- ik heb al een diploma hoger onderwijs van hier uit België, ik ben leerkracht en dacht in oz de studie over te doen... heb 8 jaar werkervaring en denk gewoon dat het beter is de studie over te doen, of kan en mag dat niet? Klinkt misschien helemaal onnozel, maar ja, het is maar een denkpiste...

vele groeten!
[/quote]

Idd niet meer zo up-to-date. We hebben het geschreven toen wij hier drie jaar geleden op een PhD student visum heen kwamen. Dit is wat ik weet van jouw vragen:
- Ja je kunt je man en kind meenemen op jouw visum. Ze krijgen dan een spouse visum. Als je "gewoon" gaat studeren betekent dit dat je partner 20 uur per week mag werken. Op een PhD visum is het ongelimiteerd.
- Cash geld aantonen: geen idee
- Toelating tot de universiteit: zolang je betaald is het niet een enorm groot probleem, hoewel het wel van je opleiding afhangt natuurlijk. Net een beetje als in Nederland.
- Voor zover ik weet kun je wel een permanent visum aanvragen als je hier bent. Maar dan moet je aan dezelfde eisen voldoen als dat je nu zou moeten voldoen. Je krijgt geen extra punten ofzo. Pas als je je opleiding hebt afgerond.

Volgens mij kun je wel je studie over doen. Ik zie alleen niet in waarom? Heeft je man geen beroep waar hij mee in Australie zou kunnen gaan werken? Ik weet niet of studeren de beste oplossing is :s.
 
Hallo!

Ik heb vandaag online een aanvraag voor studentenvisum voor Australie gedaan. Nu ben ik een beetje bezorgd.. Ik moet een medische en een xray keuring laten doen. Maar ik heb geen idee hoe en wat. Ik kreeg nl een link met beschikbare dokters waar ik dit kan laten doen. Maar die zijn allemaal in Duitsland... en ik woon dus niet in Duitsland... Wat nu? Kan ik niet gewoon naar mijn eigen dokter gaan? Help!!

Groetjes Sabrina
 
Gaat zo'n studenten visum ook niet middels een elektronische aanvraag?? Zo ja dan staat daar vast als je inlogt een link (pdf document) deze print je uit en daar ga je mee naar je panel arts en nee dat is niet je huisarts!

Middels onderstaande link kun je zien waar de panel artsen in Nederland zitten.
http://www.immi.gov.au/contacts/overseas/n/netherlands/panel-doctors.htm

Succes! Chantal
 
[quote author=tweety link=topic=1395.msg120335#msg120335 date=1214774917]
Middels onderstaande link kun je zien waar de panel artsen in Nederland zitten.
http://www.immi.gov.au/contacts/overseas/n/netherlands/panel-doctors.htm

Succes! Chantal
[/quote]

Al hebben wij op dit moment problemen om met Dr. Delprat contact te krijgen. :oops:

Bart
 
[quote author=Tekkel link=topic=1395.msg120339#msg120339 date=1214776393]
Al hebben wij op dit moment problemen om met Dr. Delprat contact te krijgen.
[/quote]

Het is vakantie tijd....... Dus als je haast hebt neem je toch een andere arts uit het lijstje. Dr Baars in Utrecht is mij prima bevallen!
 
We blijven het nog even proberen, Dr. D. weet nl. al het een en ander over Miranda.

Bart
 
@Jies , er is geen leeftijdsgrens om te gaan studeren in Oz, ikheb zelf (sinds 2 uur mijn studentvisa :drinking:terwijl ik al een paar weken bezig ben)

De totale aanvraagtijd incl. medice keuring heeft bij mij ruim 3 weken geduurt en ik heb het via een buro in Oz gedaan.

Bij ons op TAFE zijn een x aantal buitenlandse studenten die hier net als ik puur en allen voor hun visa studeren( na 2 jr voltijd studie en 900 uur werk kun je een perminent visa krijgen)

Ik ben zelf 34 en er zijn ook studenten van in de 40.

Hou er echter wel rekening mee dat studeren erg duur is; ik heb een verklaring moeten tekenen dat ik 47.000 dollar ter beschikking heb.

Succes ermee,

Cheers Jan Martijn
Hallo, ik ben ook op zoek naar info over het studeren in Oz bij TAFE en al wat ouder, ik probeerde een personal message te sturen maar dat lukt mij niet. Hoe moet je dat doen?
Groepjes, Angelique.
 
@Angy Je komt nog net 1 berichtje tekort. Je kunt pas PM's versturen als je 10 berichten verstuurd hebt. Dus schrijf nog wat leuks en je bent er klaar voor.

Zodra je er dus klaar voor bent, klik je op degene zijn naam die je wilt PM-en en dan krijg je een pop-up. Klik hier op: Start Conversation
 


OFX
Back
Top