februari gangers skilled 136

Marcnardia

New Member
He iedereen die in februari gelaunched hebben laten we elkaar effe een hart onder de riem steken want het duurt nu niet zo lang meer. Ook wij kunnen een wedstrijdje houden.

8 februari ontvangst DIMA

gr marc :lol:
 
Leuk schept een band of niet !!!

Ik weet dat december gangers nu visa's krijgen lijkt dus niet zo lang meer.

marc
 
enne...

wie van jullie hebben de medicals,vog en ielts ook al opgestuurd?
wij hebben ielts in december gehaald en zitten hem nu eigenlijk een klein beetje te knijpen angezien de tijd!

greetzz

pieter en sylvia :cool:
 
[quote author=Marcnardia link=topic=7579.msg98335#msg98335 date=1188687726]
Leuk schept een band of niet !!!

Ik weet dat december gangers nu visa's krijgen lijkt dus niet zo lang meer.

marc
[/quote]

Zeg dat niet te hard. Ik ben van de November club en heb mijn visum nog niet. Geen MODL, wel gefrontload.
Succes met het wachten nog :up:
 
[quote author=pieter en sylvia link=topic=7579.msg98461#msg98461 date=1188842361]
enne...

wie van jullie hebben de medicals,vog en ielts ook al opgestuurd?
wij hebben ielts in december gehaald en zitten hem nu eigenlijk een klein beetje te knijpen angezien de tijd!

greetzz

pieter en sylvia :cool:
[/quote]

Hebben jullie de IELTS uitslagen niet direct met de aanvraag meegestuurd? Ik weet niet zeker of dit gebruikelijk is want bij ons moest John al zijn IELTS hebben voordat hij uberhaupt door ANMC beoordeeld kon worden. Als jullie dit wel gedaan hebben hoef je volgens mij je niet druk te maken: datum van apply geldt toch?? toch???  :? Wij kunnen er toch nix aan doen dat men bij de DIAC uitloopt? .... anyone?
 
IELTS hebben wij inderdaad ook gelijk met de aanvraag meegestuurd. VOG en medicals gaan we zeer binnenkort mee aan de slag. Volgens mij (en onze agent) zijn die twee bepalend voor de datum waarop je visum geactiveerd (of hoe dat ook mag heten) moet zijn.
 
General Ielts is inderdaad maar 1 jaar geldig. Acadamic 2 jaar.
Wij hebben ook alles ingestuurd direct met aanvraag.

marc
 
[quote author=benneman link=topic=7579.msg98523#msg98523 date=1188895351]
IELTS hebben wij inderdaad ook gelijk met de aanvraag meegestuurd. VOG en medicals gaan we zeer binnenkort mee aan de slag. Volgens mij (en onze agent) zijn die twee bepalend voor de datum waarop je visum geactiveerd (of hoe dat ook mag heten) moet zijn.
[/quote]
Ik denk dat het anders is
Je moet je visum aanvraag doen binnen een jaar (general) na het halen van de test
Binnen een jaar na de medische of vog moet je in Oz je visum "geldig" hebben gemaakt
Bv Wij hebben de ielts in januari 2007 gehaald dus indienen voor januari 2008 en hebben de medische keuring in april gedaan gelijk met vog dus geldig maken voor april 2008
Zit ik fout zeg het dan maar

Groetjes Kees
 
[quote author=krokkie link=topic=7579.msg98684#msg98684 date=1189055369]
[quote author=benneman link=topic=7579.msg98523#msg98523 date=1188895351]
IELTS hebben wij inderdaad ook gelijk met de aanvraag meegestuurd. VOG en medicals gaan we zeer binnenkort mee aan de slag. Volgens mij (en onze agent) zijn die twee bepalend voor de datum waarop je visum geactiveerd (of hoe dat ook mag heten) moet zijn.
[/quote]
Ik denk dat het anders is
Je moet je visum aanvraag doen binnen een jaar (general) na het halen van de test
Binnen een jaar na de medische of vog moet je in Oz je visum "geldig" hebben gemaakt
Bv Wij hebben de ielts in januari 2007 gehaald dus indienen voor januari 2008 en hebben de medische keuring in april gedaan gelijk met vog dus geldig maken voor april 2008
Zit ik fout zeg het dan maar
[/quote]

Nee, volgens mij zie je het goed. Dat is namelijk ook wat ik probeerde te zeggen, ongeveer. Ik had me blijkbaar wat onduidelijk (onvolledig) uitgedrukt.

In ons geval IELTS op 30-11-06, aanvraag op 21-02-07, dus ruim binnen het jaar.
Medische keuring: ergens in oktober (laten we zeggen de 24e)
VOG: ergens in oktober (laten we zeggen de 20e)
Dan visum valideren: voor 20 oktober 2008.
 
Klein detail
Valideren is dan voor 24 oktober dat is de laatste datum van die twee
(denk ik)

Groetjes Kees
 
Valideren is dan voor 24 oktober dat is de laatste datum van die twee

Dit is niet juist! Je moet valideren voor de eerste datum, in ditgeval 20 oktober 2008.
 
[quote author=tweety link=topic=7579.msg98702#msg98702 date=1189074230]
Valideren is dan voor 24 oktober dat is de laatste datum van die twee

Dit is niet juist! Je moet valideren voor de eerste datum, in ditgeval 20 oktober 2008.
[/quote]
Inderdaad ,sorry
 
Wij hebben de IELTS uitslag dus niet direct meegestuurd met de aanvraag. Vorige keer hadden we eerst de IELTS gedaan en daarna de Skills Assessment. We waren zo enthousiast dat we die direct maar geboekt hadden. De skills assessment werd afgekeurd en dat had als resultaat dat we langer dan een jaar moesten wachten waardoor onze IELTS ook niet meer geldig was. Vorig jaar echter hebben we nu eerst de Skills Assessment gedaan, gewacht totdat die goedgekeurd was en toen direct de IELTS gereserveerd. In de tussentijd hebben we de complete aanvraag ingevuld en opgestuurd. We hadden de uitslag van de IELTS nog niet binnen. Later hebben we met een Form Of Changes alsnog de IELTS resultaten opgestuurd. Omdat dit was voordat wij ons CASE-number hebben toegewezen gekregen, ben ik bang dat ze het daar kwijt zijn geworden (ook al had ik mijn achternaam en geboortedatum etc. etc. zeer duidelijk vermeld). Later heb ik voor de zekerheid nog een electronische form of changes verstuurd en daar reply op gehad dat ze het gezien hebben. In deze e-mail stonden alleen onze IELTS-test-nummers. De DIAC moet in het systeem van IDP terug kunnen vinden wat onze resultaten waren op basis van deze IELTS-test-nummers.

Kortom: het is dus niet perse nodig om de IELTS resultaten direct mee te sturen met de aanvraag, maar is wel het "mooiste". Minste kans op fouten bij de DIAC....
 
Wij hebben zelfs pas onze IELTS resultaten opgestuurd toen we een case officer hadden. Hadden we tenminste een naam.
 
onze aanvraag is de 28e ingediend. Op de valreep dus.
Begin november staan de medicals gepland. Fijn dat er weer iets gebeurd!
Hoe lang duurt het eigenlijk voordat de CO je DE brief met het verlossende bericht stuurt?

grt Louise
 
Back
Top