FF voorstellen Johan en Yvonne

ydewit

Member
Hallo wij zijn Johan en Yvonne en zijn helemaal verliefd op Australië :p. Johan is inmiddels al bijna 2 jaar in Australië geweest verdeeld over 4 vakanties en Yvonne in totaal 4,5 maand. Onze laatste vakantie was samen in 2006 en dat was 3 maanden. We hebben veel rondgetrokken en zeer veel gezien. Bij thuiskomst hadden we het gevoel dat ons hart was achtergebleven in Oz.

Maar het leven gaat snel weer z'n gangetje en door familie omstandigheden was het gevoel snel naar de achtergrond verdwenen. Sinds dit jaar is ons leven weer in rustiger vaarwater gekomen en hebben we door diezelfde familie omstandigheden besloten dat het leven veel te kort is om te dromen over wat als.....
maar dat het tijd wordt voor actie.

In Juni dit jaar hebben we op internet een testje gedaan om er achter te komen of we wel in aanmerking kwamen voor een visum en het leek erop dat dat het geval was. We hebben M2A benaderd en in September is het circus begonnen. We kunnen niet wachten tot we eindelijk ons visum in handen hebben en de tickets kunnen boeken.

Welkom op het forum!
Welk visum hebben jullie aangevraagd?
Succes met alles !

Marja

Hoi

wij gaan voor een skiled sponsored visum(VE176) als General Plumber, de oom van Johan sponsord ons. Of Johan moet zeer goed zijn best doen met de IELST test en 4 x 7 halen dan kunnen we independent, al heeft dat laatste wel onze voorkeur. Als we falen :cry: dan niet op last van de familie maar "gewoon" :eek:ops!: terug naar Nederland.

He Johan en Yvonne,

Nou veel succes met de voorbereidingen en ook met wachten :up:.
Gr. Johan en Ingrid

Hallo,

Spannend hoor. Blijf in ieder geval positief denken, dan lukt het vast. Weten jullie al waar jullie willen gaan wonen? Wij gaan naar Perth.  :up:

Heel veel succes,

groetjes ethel

Hi allemaal

:grin: Gezellig zo'n forum, ik ben al een tijdje aan het snuffelen maar doe pas sinds dit weekend actief mee.

Onze voorkeur gaat uit naar regio Perth, maar we zijn nog een piep klein beetje aan het twijfelen over SA ivm iets betere financiele mogelijkheden en lagere huizen prijzen. Maar we vinden WA mooier en het klimaat iets aantrekkelijker.

We hebben nog ff  :oops: de tijd om te overdenken wat we echt willen.

Ha, ha, weer een kans voor mij ..

Let op: prijzen in Adelaide van huizen zijn lager, maar salarissen (naar verluidt) ook ...

Hoi Yvonne en Johan,

Was eerst wel even schrikken, dacht dat mijn schoonzus stiekem iets voor mij verborgen hield, maar toen ik je foto zag werd het weer rustig in Huize de Wit, het is een andere Yvonne, wel toevallig :smile:

Heel veel plezier op het forum en veel succes met de aanvraag!

Groetjes,

Sacha (ook een De Wit)

Welkom op het forum

Succes met loodgieteren

En het is net of ik ken je ergens van

Groetjes Kees

Hoi Johan en Yvonne,

Welkom op het forum.

Ik denk dat de meeste van ons dat gevoel wel kennen.

Ik in ieder geval wel.

groetjes

Axel

Hoi welkom op het forum.
En gewoon proberen hoor die IELTS, er is hier een topic met oefensites. Succes.

Hoi

Als voorbereiding van onze emigratie gaan we in Oktober naar Oz (Perth). De tickets zijn geboekt de eerst overnachting geregeld en de auto gehuurd. Nu komt het moeilijkste deel, we willen als het mogelijk is in die 3 weken kijken of we kunnen soliciteren en misschien zelfs een baan vinden. Tegen die tijd weten we ongeveer hoe lang het nog duurt voor we ons visum hebben. Mijn vriend zoekt werk als loodgieter of in de brandbeveiliging (fire plumber) heeft iemand misschien nog ideeën waar we voor vacatures kunnen kijken behalve natuurlijk de grote sites.

Zijn er nog recruiting bureau's voor loodgieters e.d?

Alvast bedankt

Groetjes Yvonne en Johan

Eindelijk alle papieren bij elkaar en alles gecopieerd, gecertificeerd en vertaald (vertalen was een gedoe :x )
Afgelopen vrijdag alles naar M2A gestuurd, weer een stapje  :p verder. Nu gaat het grote wachten beginnen. Als eerste de TRA en dan.... gaat het echt beginnen. :koekkoek:

Spannend hoor, ik hoop dat ze wat sneller zijn dan bij mijn TRA assessment, want die had 2 reviews nodig.
Maar Johan staat op de CSL, dus als jullie de TRA binnen hebben, kan het lekker opschieten :up:
Wij hebben hier aan de overkant ook nog een plumber en zijn vrouw wonen, die gaan na de zomer weer terug naar OZ.
Richting Carramar (daar hebben ze nog een huis).

Bart

Het heeft ff geduurd maar het lijkt er op dat we binnenkort eindelijk  door de TRA assest gaan worden. Door veranderingen in de Pathway D konde we niet beoordeeld worden maar door een pilot bij M2A lijkt het er op dat er weer een beetje schot in de zaak gaat komen. Over een week of 2 is de uitslag van de pilot bekend (helaas bij een andere emigrant) en kunnen wij hopelijk ook verder.

wachten :x , wachten :x , wachten  :x ik lees het overal, je bereid je er op voor en toch valt het tegen. Gelukkig kunnen we in Oktober weer een beetje proeven van Oz. Lekker een beetje bijtanken en nieuwe moed op doen.

Had het op je blog al gelezen, maar geduld is een schone zaak!

Gewoon positief blijven denken en dan kom je er uiteindelijk wel. Tot die tijd kan je je in elk geval verheugen op de vakantie! Komen jullie dan ook naar Perth? Lijkt me gezellig, krijgen we een soort familie reunie zonder familie te zijn met dezelfde achternaam!

Sacha

Natuurlijk komen we naar Perth  :lol: what else. We gaan een beetje onderzoek doen en hopelijk wat solicitatie gesprekken houden (als we wat meer weten). We hebben voor 2 weken een huisje gehuurd in Joondalup en dan nog een weekje rondtoeren.

Lijkt me leuk om eens af te spreken en te zien hoe het leven staat na een paar maanden inburgeren.

Yvonne

Back