FINAL UPDATE! George en Franciska naar...? blz.6!!

Hoi Franciska,

Ik had inderdaad al die kleine stukjes gelezen over jullie stand van zaken. Het is inderdaad wel raar dat George, als australisch paspoorthouder meer problemen heeft om medicare enz aan te vragen. Je zou toch denken dat het dan wel makkelijker moet gaan.
De laatste keer dat wij in Australie waren wilden we voor kevin ook medicare aanvragen omdat hij daar met zijn australische paspoort recht op had maar we hadden van hem geen bewijs van geboorte in nederland dus ging het verhaaltje niet door; we waren tenslotte 'gewoon'op vakantie. Mochten we nog een keer gaan met een enkele reis dan zorgen we in ieder geval dat we van ons allemaal een uitreksel hebben van het geboorteregister. Helaas moeten we voor jeremy daarvoor naar de stadswinkel in nijmegen, maar dan maken we er gelijk een middagje shoppen van.

TFN; Die hebben we ook allebei al in onze pocket, al vraag ik me af of ik die van mij niet moet vernieuwen want die van mij is meer op non permanent basis zag ik laatst. Dat merken we dan vroeg genoeg.

Rijbewijs;Is er een speciale reden dat jullie naar de stad zijn geweest voor jullie rijbewijzen. Voor Darrens (vrachtwagen)rijbewijs zijn we toen naar Sunshine geweest maar misschien is dat alleen voor verlenging. Misschien zou ik zelf ook gewoon naar de city moeten voor dit soort dingen. Misschien is het voor jullie wel veel korter bij om naar de stad te gaan ipv vic roads in Sunshine.

Highpoint; Hier hebben wij ook al tig keer gelopen; heerlijk die foodcorner met allerlei buitenlands eten. je kunt je daar echt de hele dag vermaken en dat deden we dan ook; weer of geen weer. heb er ooit wel eens een sollicitatiegesprek gehad 9 jaar geleden voor winkelhulp, ik had zelf verwacht dat het niks zou worden vanwege mijn engels maar dat was goed genoeg zeiden ze dus dat is mooi meegenomen.Waarom het niks geworden is, weet ik eigenlijk al niet eens meer.
Ik ging er altijd met de bus heen want daar zelf naar toe rijden was nog een beetje abracadabra met die grote parkeergarage; alles lijkt op elkaar dus je bent, ondanks de hoogte van de bus van mijn schoonvader, snel vergeten waar je de bus geparkeerd hebt. als ik vanuit ardeer daarheen ging, dan nam ik bus 215 vanuit caroline springs en die stopte precies voor de deur bij highpoint zodat ik zo "target"binnen kon lopen.

Vietnamees eten; Daarvoor kun je het beste naar Footscray gaan; een en al aziaten. Daar heb je ook een vietnamese markt. Eigenlijk is het toch best leuk om al die bekende plaatsen te horen waar jullie heen gaan. De meeste daarvan heb ik zelf ook al bezocht.

Gippsland; Volgens mij zijn wij daar ook al eens geweest. Daar ligt Wilsons promontory ook, met een mooi stukje strand. Ook Philip island is heel mooi, de penguin parade, koala reservaat(opvangcentrum) en zeehonden kun je bezoeken vanuit een bootje. Geloof dat er zo'n 3 in 1 pas bestaat om al deze parken te bezoeken.
Lakes entrance is ook heel mooi. Dat ligt meer op de weg richting sydney; Bairnsdale-Sale en nog iets verder.

Hoe is het verder; Is George al een beetje uit zijn dipje? Misschien dat het nu beter gaat nu je wat meer mensen leert kennen. Zag in een ander topic al staan dat jullie in mei/juni een bbq gaan organiseren met een paar andere xpditers.
Het zou voor George ook wel leuk zijn als zijn broer hem kwam op zoeken. Kun je hem ook "lekker"maken voor australie. Misschien is hij dan ook wel heel snel overtuigd  om een visum aan te vragen of heeft hij ook een australisch paspoort.

Naar wat voor een werk ben je zelf op zoek? Werk als tandartsassistente of maakt het je niet zo veel uit. Ik heb via de australie hyves contact met iemand uit de dandenongs; zij is 8 jaar geleden op een skilled visum voor  kok naar australie gegaan maar ze heeft nog geen dag in de keuken gestaan. zij werkt nu in de gehandicaptenzorg. Helaas heeft ze laatst ook een paar keer haar huis moeten ontvluchten vanwege die bosbranden, dat was heel kortbij hun huis; haar dochter is nog in een interview op het jeugdjournaal geweest.

Ik laat het even hierbij, anders wordt je hele lastavaza weer volgepropt met off topic verhaaltjes;

Heel veel succes en nog vrolijke paasdagen

groetjes heidi

Highpoint is leuk, maar niet elke dag hoor!  :cool:
We grappen alleen steeds of we naar Bunnings zullen gaan  :grin:
Kijken kijken niets kopen  :cool:

Wij zijn naar Vic Roads in de stad gegaan omdat het voor ons makkelijk te bereiken was.
Toen we naar Bundoora gingen hadden we inmiddels een auto. Alleen was het kantoor zo nieuw dat de tom tom het niet kon vinden en wij ook niet! haha

Ik heb genoeg leuk werk gezien, maar inderdaad veel in Dandenong en dat is lastig te bereiken vanuit hier vind ik.
Ik wil daarom eerst maar eens kijken waar George uitkomt en dan pas ik me daarop aan.
Ik kijk nu alleen hier in de buurt op het moment en ben van plan zelf iets op te gaan zetten.
Wat precies weet ik nog niet  :wink: Het zal ons allebei bezig gaan houden in ieder geval.

Ik heb niet helemaal jullie draadje gevolgd maar ik krijg toch sterk de indruk dat jullie bij mij om de hoek zitten......
Woon in Kensington tegenover de racecourse. Dus mochten jullie zin hebben en eens een keer een bakkie willen doen jullie zijn welkom hoor! Stuur dan even een pm dan zal ik mijn gegevens even doormailen.

Bij de weg mijn ouders zijn er tot de 27 ste, dus tot dan zit ik aardig vol maar daarna heb ik weer volop tijd.

Groetjes, Chantal

lastavaza is dat we vandaag dan eindelijk onze doosjes hebben ontvangen!  :up:
Alles netjes en onbeschadigd, maar wel 4 maanden onderweg geweest....
Och ja.... bijna alle hondentuigen en halsbanden hebben ze eruit gehaald.
Ja BIJNA alle want de goedkope troep is wel in de spullen achter gebleven.
Alle dure EzyDog tuigen en halsbanden zijn "vernietigd"  :|
Had ik het nu toch maar in mijn koffer gestopt, want alles was gewassen en schoon.
Toch hebben ze haartjes ontdekt van honden die al 2 maanden hier in australië lopen.
Beetje flauw, maar ze moeten wat hè?
Ik denk dat je beter een stofzuiger in kan pakken, dan hebben ze wat te doen bij quarantaine en laten ze de rest lopen.

Nou zal niet verder piepen, we hebben weer een scherpe kaasschaaf!!!  :grin:

[quote author=George Franciska link=topic=9583.msg137174#msg137174 date=1240312891]
Toch hebben ze haartjes ontdekt van honden die al 2 maanden hier in australië lopen.
[/quote]

serieus?? hebben ze gewoon alles vernietigd om een paar haartjes? pfff ik wist dat ze streng waren maar ZO streng is echt wel extreem... zonde van de spullen...

Wat jammer van de dure honden spullen, maar je kunt nu in elk geval eindelijk je eigen spulletjes weer uitpakken en een plaatsje geven. Dat is toch wel weer lekker lijkt me!

[quote author=George Franciska link=topic=9583.msg137174#msg137174 date=1240312891]
lastavaza is dat we vandaag dan eindelijk
Alles netjes en onbeschadigd, maar wel 4 maanden onderweg geweest....

[/quote]

dan zijn de spullen mooi lang onderweg geweest. Bij de meesten hoor ik dat het hooguit 2 maandjes duurt. zijn ze 2 keer de wereld rondgeweest of zo :grin:

Het lijkt me wel fijn om je eigen spullen weer om je heen te hebben. dat is dan een beetje vertrouwd.

Hoe bevalt het George in de stad bij die schoenmaker? Hopelijk kan hij daar een tijdje werken. Dat lijkt me beter dan hele dagen thuis zijn. Dat lijkt me niet goed voor zijn dipje.

groetjes heidi

Hoi Franciska

Onze verhuizer zei idd dat je de stofzuiger mee moest nemen omdat ze daar altijd naar op zoek zijn. Zorgen dat hij goed schoon is (stofzak en alle filters vooral er niet vergeten uit te halen :lol:) en als dit dan allemaal piccobello in orde is dan zijn ze wat makkelijker met de rest. Onze stofzuiger zat dus ook in een doos met heel groot STOFZUIGER erop geschreven. Andere spullen, zoals de paardrij kleding van mijn dochter (daar zijn ze ook tuc op) hadden ze 'verstopt' tussen spullen waar ze niet zo naar op zoek zijn. Ook rotan mandjes etc hadden ze op deze manier 'weggewerkt'.

Tot volgende week

Ze hebben echt alleen de dure tuigjes eruit gehaald. De grote leren halsbanden hebben we nog wel.
Ze zaten verspreid over 2 dozen. Het worststuk van die tuigen is van Neopreen en daar staken haartjes uit, maar alles was gewassen.
Ook alle schoenen zijn nagekeken, want alles was er daarna maar ingekwakt, ze staan nu dus recht te trekken in de logeerkamer.
Mijn laarzen zaten nu ook ineens in een heel andere doos dan dat ik had ingepakt.
Maar goed, we hebben het in ieder geval.
Ik zag gisteren dat er in het plakband van bijna alle dozen ook stof en haren zitten, dus we hebben nog mazzel denk ik  :grin:

Ik pak niet alles uit, alleen de kleding en een paar keuken spullen.
Ik weet namelijk niet hoe lang we hier blijven wonen en nu zit het nog prima in de doos.

Heidi: George zijn carriere is al weer klaar  :grin:
Was een beetje kort, maar goed.
Hij trok het niet om in een hok vcan 2x3 zonder daglicht en heel de dag 90 decibel aan zijn oren te werken.
De arbeidsomstandiheden waren dus een beetje van voor de oorlog.

He Franciska,

Tja, bij ons hadden ze ook schoenen eruit gehaald en die zaten ook verspreid over de dozen. Terwijl wij ze ook
per paar in de dozen gedaan hadden.
Jammer van de hondenspullen. Succes verder met uitpakken :up:. Bij ons is het ook ruim drie mnd onderweg geweest.
Maar goed als je je spullen hebt en het is zo goed als compleet, vind je het wel best.
Ingrid

[quote author=George Franciska link=topic=9583.msg137234#msg137234 date=1240364538]
Hij trok het niet om in een hok vcan 2x3 zonder daglicht en heel de dag 90 decibel aan zijn oren te werken.
De arbeidsomstandiheden waren dus een beetje van voor de oorlog.
[/quote]

Daar zou ik ook niet tegen kunnen denk ik. Dan wordt je dip ter plekke een depressie volgens mij. Jammer maar  helaas. OP naar iets nieuws dan maar.

succes met zoeken

groetjes heidi

[quote author=Ingriddh link=topic=9583.msg137235#msg137235 date=1240365648]
He Franciska,

Tja, bij ons hadden ze ook schoenen eruit gehaald en die zaten ook verspreid over de dozen. Terwijl wij ze ook
per paar in de dozen gedaan hadden.
Jammer van de hondenspullen. Succes verder met uitpakken :up:. Bij ons is het ook ruim drie mnd onderweg geweest.
Maar goed als je je spullen hebt en het is zo goed als compleet, vind je het wel best.
Ingrid
[/quote]
Ik ben wel blij dat ik er een dag voor uitgetrokken heb in Holland om ALLE schoenzolen af te schrobben voor het ingepakt werd en in te spuiten met een sterk ruikend ontsmettend goedje  :up:
Het is namelijk erg fijn om na 4 maanden weer eens lekker mijn eigen vertrouwde stappers aan te trekken ipv slippers.
Moet er niet aan denken als ze dat weggehaald zouden hebben, want we hebben maar zo weinig meegenomen, dan had ik helemaal niets meer gehad!  :grin:

Geen echte laatste stand van zaken.
Maar wilde even laten weten dat er nog hoop is op de arbeidsmarkt.
IK HEB WERK!  :happysun:
De titel luidt: costumer service operator en het is voor de nederlandse markt van een internationaal bedrijf, dus nachten werken.
Het is in CBD, maar voordeel is dat je daar 's nachts voldoende gratis parkeergelegenheid hebt :cool:
Ik ben gisteren al geweest voor een introductiedag en dat was al heel leuk!
Nou maar hopen dat ik met mijn collega(s) op kan schieten!  :grin:

groetjes,
Franciska

Gefeliciteerd met je baan,

nu alleen george nog he! dan gaan de dagen ook een stuk sneller voorbij.

heel veel plezier met werk en (hopelijk ook) je collega's

groetjes heidi

[quote author=George Franciska link=topic=9583.msg138195#msg138195 date=1241767554]

Nou maar hopen dat ik met mijn collega(s) op kan schieten!  :grin:

groetjes,
Franciska
[/quote]

Gefeliciteerd!!

Volgens mij krijg je collega's zat maar er zal er 1 altijd gezellig naast je zitten  :lol: :lol: Of dat zo bevorderlijk is voor het werk is nog de vraag :x

whahaha ik denk dat we heel erg ons best moeten doen om het niet al te gezellig te maken!
Heb al wel een hele grote voorraad Cuo a soupjes ingeslagen vandaag.  :cool:

Wel werken hoor dames, anders zit je zo weer zonder werk!  :smile:

Fijn voor je dat je een baantje hebt......weer even lekker onder de mensen zijn en het geld ik ook altijd welkom toch?

Groetjes Mariette

GEFELICITEERD!!! Het was even wachten.. maar dan heb je ook wat! Nu maar hopen dat George binnenkort ook iets vind! Werkse!

Hallo Franciska,

Gefeliciteerd met je nieuwe baan  :happysun: :applaus: :cheer:  veel succes toegewenst.

Back