FINAL UPDATE! George en Franciska naar...? blz.6!!

Beste mensen,
We kunnen er maar geen genoeg van krijgen!
WIJ GAAN EMIGREREN!!!! (we zien jullie denken nu….)

Ja, wij gaan emigreren!!!! van Australië naar Nederland! :p

Na bijna een half jaar van alles meegemaakt te hebben; hittegolf, bosbranden, overstromingen en een recessie!  gaan we terug naar Hollandse bodem.
Er zijn meerdere redenen aan te geven hiervoor. Maar waar het uiteindelijk op neer komt is dat we geen Ozzies blijven. We komen hier wel terug om vakantie te vieren, want we hebben de laatste 6 maanden een aantal ernstig leuke vrienden opgedaan en George zijn familie leren kennen op dit eiland. Ik ga die dus echt wel missen hoor!! De vrienden, familie én de eettentjes! Hoef geen namen te noemen maar INGE is mijn grootste engel! Man ow man wat hebben wij al wat afgelachen samen! Ongelooflijk! Ingepinge: we’ll keep in touch! Ik vind het zooooo jammer dat ik nu hier weer vrienden achter moet laten.  :hang:

George heeft alles al geregeld, hij had tenslotte tijd zat. (Dit is geen sneer maar realiteit!! ) en 3 augustus zitten we weer in het vliegmasjien naar “het kikkerlandje”. Hondjes zijn dan al daar want die gaan 29 juli het luchtruim weer verkennen. Dit was trouwens een stuk makkelijker te regelen dan van NL naar Oz , maar dat ter zijde.
Alle entingen zijn nog geldig, dus vrijdag is er alleen even een check bij een dierenarts dat de Microchip nog werkt enzo en een gezondheidsverklaring.
Van de verhuizer horen we niet veel, maar we nemen alleen mee wat we meegenomen hadden, dus ook geen gezeik bij de douane.  Niets geen invoerrechten, allemaal ouwe “troep” . Is er nog niets geregeld voor we vertrekken dan slaan we het wel ergens op en dan zien we wel hoe het naar NL komt. “Spullen” zijn helemaal niet belangrijk als het er over gaat.

Ik had leuk werk. Oké nachtdiensten, niet ideaal! … maar wel leuk! Zelden zo ongegeneerd de slappe lach gehad op het werk als de afgelopen maand!! Ik heb me vermaakt naast het werk en nieuwe vrienden opgedaan. Wie weet dat iemand anders mijn plaatsje bij GAPbuster in wil/kan nemen op 409 St. Kilda road! Heeeel erg relaxed werken daar!!

Nou ik wilde het hier maar bij laten eigenlijk.
Het is mooi geweest, we gaan weer Hollands praten tegen de buren, ook al zijn degene naast ons nu Belgen!  :cool:
Hopelijk vinden we snel weer wat te doen en gaat alles weer lopen zoals het voorheen ook liep, maar dan anders! We hebben wel wat levenslesjes gehad de afgelopen maanden.
Onze prioriteiten staan weer op een rij en dat is vooral lekker in je vel zitten en leven!

Voor een ieder die echt nog geïnteresseerd is in ons wel en wee dan verwijs ik naar onze Web-log. (zie link in profiel)

En nu ga ik ‘m drukken!

Groetjes,
Franciska

Hallo,
Jullie ook terug? Jammer dat jullie daar je draai niet hebben kunnen vinden. Ik hoop dat jullie nog kunnen genieten van jullie laatste weken in Oz. Stop je nu ook met werken zodat je nog even kan genieten??
Succes met al het geregel.

Yup, wij ook terug!
Het zat er al een tijdje aan te komen hoor.

Ik blijf nog lekker werken tot 8 juli ofzo.
Hoeft niet, want het is een casual baantje en zou zo kunnen stoppen, maar het is te gezellig!  :cool:

10 juli doen we nog een tripje New Zealand voor 6 dagen om vrienden daar op te zoeken en dan gaan we weer inpakken.

Auto moet verkocht worden, de nieuwe bank en de nieuwe koelkast. Alles staat op internet, dus afwachten of het verkocht wordt.

Elke keer als je het erover hebt schiet mij 1 nummer te binnen.....niet helemaal de tekst zoals het bij ons past maar hier is het couplet

Maar 'k wil niet dat je weggaat
Ik wil niet alleen
Ik wil niet dat je weggaat
Ik wil niet alleen, ik wil niet alleen
Ik wil niet dat je weggaat

:cry:

Nu ben ik hier niet alleen maar het gaat om de eerste zin  :grin:

Dat zegt genoeg of niet?

Soms leer je mensen kennen en heb je vanaf het eerste moment een klik....en die klik zit er bij ons goed in. Tijden niet zo gelachen als met jou manmanman wat ben jij een gek wijf. Ik wist niet dat ze nog bestonden maar gelukkig, ze zijn er nog. Dat wordt nu een dolle boel op skype denk ik. En ja...natuurlijk blijf jij nog even werken. Aan de andere kant is het wel fijn dat je weggaat want ik heb het idee dicht te groeien nu na al die cheese and meat platters, chips, toast etc etc die we tijdens onze nachtelijke uurtjes naar binnen werkten.

Eindelijk heb ik ook weer iemand die me liefdesbrieven stuurt......wel mee blijven doorgaan hoor George, ik vind ze erg leuk.

Jullie zijn kanjers en ik weet zeker dat we jullie nog vaker gaan zien. Good luck in Holland O Lijfje en George  :grin: Olijven zullen voor mij nooit meer hetzelfde zijn.

:lol1: GEKKE MUTS!

Ik vind het ook jammer, maar ja! Je hebt het hele verhaal meegemaakt, dus je snapt het wel denk ik hè?  :up:

We houden zeker contact!
Ik zal je enorm gaan missen Inge!  :group:

Hoi George & Francisca,

Heel veel geluk en succes straks weer terug in NL. Jullie geven aan dat de belangrijkste reden om terug te keren is dat jullie geen Ozzies blijven. Mag ik vragen wat je daar precies mee bedoelt? Ik bedoel: de meesten van ons (not natives) realiseren zich dat zij nooit Ozzies zullen worden, maar velen vinden wel hun draai in Australie. Ten minste dat is mijn indruk. Misschien heb ik het wel helemaal mis.

Groet, Frank

Dank je Frank.

Mijn mannetje George is hier geboren, dus een ozzie  :cool:
Alleen met moeder mee naar nederland gekomen toen hij een jaar of 6 was.
En hij wil hier echt helemaal niet meer zijn. Niet om te wonen in elk geval, ook niet voor even.
We hebben er denk ik allebei gewoon een heel ander beeld van gehad of zijn we in het verkeerde gebied uitgekomen?
Ik hou wel van Victoria overigens, meer dan van de andere staten.
Ik ben ook wat makkelijker met wennen enzo. Nooit heimwee gehad ook volgens mij. Eerder huilen als ik weer naar huis moest!

George is een enorm sociaal mens en dat sociale missen wij hier wel.
We hebben vrienden gemaakt en de familie verder leren kennen, dat was prima, maar verder... ik kan het eigenlijk niet zo goed uitleggen.
Ook het hele sociale stelsel, de "workscene" het komt wat primitief over en nogmaals, ik heb daar dus echt geen probleem mee.
Maar aan de andere kant zien we ook heel veel "amerikaanse praktijken" en dat spreekt ons echt niet aan.
Conclusie is eigenlijk dat we terug gaan.  :wink:
En echt, meer mensen zijn blij dat we terug komen dan toen we gingen  :grin:

Wow! Knappe beslissing hoor. Maar als het toch anders is dan wat je ervan verwacht had dan is het waarschijnlijk wel een goede beslissing. Je weet nu in ieder geval he het is om te emigreren naar Australië en je kunt in ieder geval niet met een gevoel van "hadden we het toch maar gedaan" over zoveel jaren als je gekozen had om toch niet te emigreren. En niemand neemt je deze ervaring nog af.

Ik kan het me in ieder geval heel goed voorstellen. Mark en ik hebben soms wel eens het gevoel dat we in de jaren 60 terecht zijn gekomen en daar moeten we aan zien te wennen. Of Australië uiteindelijk voor ons de eindbestemming is weten we daarom ook nog niet.

In ieder geval toch veel plezier gewenst met de laatste 1.5 maand hier en geniet nog even voordat je nog een stuk van de zomer in Nederland mee pakt.
Jammer trouwens dat jouw baan in Victoria is... Had em graag over willen nemen ;)

Groetjes!

Je kunt altijd verhuizen Annemiek! Issuh leuk hoor in Melbourne! (vind ik tenminstemeestal wel!)
Weet ook nog wel een fijn huis te huur MET huisraad!  :up:
Hollanders krijgen hier voorrang omdat wij die dan aandragen.  :up:

Ach, die uitspraak van de ervaring die niemand je afneemt vind ik zelf eerlijk gezegd bagger, maar we kunnen in ieder geval geen spijt krijgen van dingen die we NIET gedaan hebben  :wink:
4 jaar voorbereiden is met 4 weken weer omgedraaid, da's wel makkelijk!  haha
Het hoeft ook niet je eind bestemming te zijn. Je hebt tenslotte geen contract getekend die voor eeuwig is toch?
Die stap terug in de tijd heb ik een tijd terug al eens in mijn weblog genoemd, maar dat is het echt hoor.
Maar aan de andere kant zie ik ook dingen waar Europa weer van kan leren.
We komen wel terug als George weer lekker in zijn velletje zit om de andere dingen te bekijken die nog op het lijstje stonden.
En wie weet lukt dat nog de komende weekenden.

Hoi Franciska,

Ik had het van de week al gelezen toen je me een reactie op hyves stuurde ,maar ik vind het toch jammer dat jullie, na al die maanden, jaren voorbereiding toch weer terugkomen.
Waarschijnlijk is George toch te lang weggeweest en heeft hij het beeld van toen nog in zijn hoofd maar het kan nooit meer hetzelfde zijn; Mijn moeder ervaart dat nu ook nu ze weer in het oude huis woont waar ik de eerste 12 jaar van mijn leven heb gewoond; toen allemaal jonge mensen, rouleren met kinderen naar school brengen, veel leeftijdsgenootjes in de buurt, zowel voor mijn broer als voor mij enz. Nu zijn ze na 14 jaar weer terug in het huis en het is allemaal veranderd. In die 14 jaar heeft mijn nicht in dat huis gewoond en hebben veel dingen opgeknapt, op een minder practische manier zoals mijn moeder dat had gewild, en het huis voelt helemaal niet meer vertrouwd. de jonge stellen in de buurt zijn ook allemaal ouder geworden, hebben een eigen leven, kleinkinderen om op te passen enz. Mijn moeder kan daar dus ook totaal de draai niet meer vinden en dat zal hij waarschijnlijk ook hebben met het wonen in australie; het is te lang geleden.

Darren heeft ook steeds een heel groot verlangen naar australie maar hij is toch nog tot z'n 23e daar geweest. Hij is nu 18 jaar hier maar als het aan hem ligt is hij de komende 18 jaar daar. Hij heeft toch een groot deel van zijn leven in australie bewust meegemaakt.
Hij wil dus niet dat ik weer problemen krijg met heimwee. Pure zelfbescherming want van de week dacht ik even dat hij terug begon te krabbelen. Nu sta ik zelf op het punt om toe te happen en dan zal hij ineens teruggaan krabbelen.

Hebben jullie al weer woonruimte of trek je zolang weer bij george z'n broer in huis. Wel de makkelijkste oplossing lijkt me.

Ondanks het naderende vertrek wens ik jullie toch nog een fijne tijd in nieuw zeeland en tijdens andere uitstapjes die nog gaan komen.

groetjes heidi

So hee, weer eentje die terug komt. Het is nogal wat lijkt me..... je bent er een tijd mee bezig geweest.En dan gaat het niet echt zoals je in je gedachten had.Das toch erg jammer.
Maar je gaat er hier gewoon weer wat van maken, good on ya!
Ik ga eens je weblog lezen, misschien kan ik er wat van opsteken. ( wij moeten nog gaan )
(oh, zielig voor je hondjes ook trouwens, moeten ze weer een tijdje opgesloten worden)  :-(
Ik ben blij dat je dit hier met ons wil delen.Dank je wel voor je verhaal, en heel veel plezier hier in NL binnenkort!

Groetjes Ingrid

Wat maak je me nu?? Mij een beetje vertellen dat ik niet terug moet gaan naar Nederland en ondertussen.......

Kan mij goed voorstellen dat jullie terug gaan naar Nederland, het niet hebben van een baan maakt het er gewoon niet makkelijker op.
Nog plannen om wat meer van Australie te zien of blijft het bij NZ? Kijk maar uit straks lijkt NZ je nog leuk  :wink:
Weet niet of jullie er nog zin in/behoefte aan hebben maar dat aanbod van dat bakkie leut dat staat nog steeds!

Groetjes Chantal

Fijn dat jullie dit met ons delen. Wij moeten ook nog gaan en ik ben blij met allerlei ervaringsverhalen.
Veel plezier nog daar en succes met alles verder!

Ha Chantal,

Ik mail je wel morgen  :wink:
===============================

Verder: Alles is geregeld eigenlijk.
Ik heb het aan George overgelaten.

Hondjes gaan tijdens ons bezoek aan NZ "resideren" in Kepala. Een 5 sterren resort voor huisdieren in Diggers rest.
Gekker moet het niet worden, maar het zag er zo goed en verzorgd dat we dat gedaan hebben.
Ze hebben zelfs 2 zwembaden daar! Kaya mag in het zwembad en Lightning ook als hij durft, anders vermaken ze hem op een andere manier.
Daarna komen ze gewassen en verzorgd terug om eind juli weer op reis te gaan.
(Dat wassen en zo is geen slecht idee met al dat stof in de oren van het in de tuin spelen!! haha)
Opvang in NL is ook al geregeld, ze stonden te dringen om te helpen.
Terug is makkelijker dan heen hoor! Qua spullen en reizen wel in elk geval.
In NL worden al feestjes voorbereid, dus ik denk dat het wel warm "thuis" komen is.

Verder hebben we ontdekt dat verhuizers ook niet zo snel reageren.... ze hebben er gewoon geen zin in.
Maar degene die reageerde was ook meteen in orde! (OSS World Wide Movers) :up:
We verschepen van "thuis" in Melbourne naar Engeland om het vervolgens via een truck "thuis" in Holland bezorgd te krijgen.
Zodoende hebben we ook geen invoer gedoe in NL. Engeland controleert niet zo veel (90% gaat zo door) en valt binnen de EU dus vandaar in NL laten komen is handiger. OOkal hebben wij niets nieuws gekocht of ingepakt, ze vinden toch altijd wel iets wat je niet kunt bewijzen en dan is het dokken.
Enige is dat het wat langer duurt, maar heb van NL naar hier ook 4 maanden moeten wachten dussss... ik heb geduld!  :grin:

Nou nog 3 nachtjes werken en dan zit mijn carriere er op in Ozzie.....
Jammer maar helaas!
En onze laatste week gaan we bij Inge doorbrengen ipv een leeg huis of hotel.
Heb er nu al zin in!   :up:

Franciska

[quote author=George Franciska link=topic=9583.msg141214#msg141214 date=1245787733]
Hondjes gaan tijdens ons bezoek aan NZ "resideren" in Kepala. Een 5 sterren resort voor huisdieren in Diggers rest.
Gekker moet het niet worden, maar het zag er zo goed en verzorgd dat we dat gedaan hebben.
Ze hebben zelfs 2 zwembaden daar! Kaya mag in het zwembad en Lightning ook als hij durft, anders vermaken ze hem op een andere manier.
Daarna komen ze gewassen en verzorgd terug om eind juli weer op reis te gaan.
(Dat wassen en zo is geen slecht idee met al dat stof in de oren van het in de tuin spelen!! haha)

En onze laatste week gaan we bij Inge doorbrengen ipv een leeg huis of hotel.
Heb er nu al zin in!   :up:

Franciska

[/quote]

Weet je trouwens wel zeker dat het een hondenresort is en niet voor jullie zelf :grin: Het lijkt me haast te mooi om waar te zijn voor de honden. 2 zwembaden????

En wat betreft het logeren bij Inge;Zo woon je toch nog even in een landelijke omgeving van Australie. Het zal wel weer dolle pret worden( leg de tena lady maar vast klaar), tot 3 augustus waarschijnlijk :cry:

Blijf je trouwens nog wel actief op xpdite, na jullie terugkomst in Nederland. Nu je het zelf hebt ervaren dat het niet allemaal rozegeur en maneschijn is kun je andere aspirant-emigranten van raad en daad voorzien. Over de do's en don'ts

groetjes heidi

Heidi, je hebt het al weer helemaal door!  :grin:
Ik wil zo graag wat anders zien nog zo op het einde dan stad, flatgebouwen en vreselijk veel verkeer!
Inge moet nog wel een nachtje werken dan, maar wij kunnen heeeeeel stil zijn!  :cool:
Tena Lady heb ik al gekocht hahaha

Over dat honden resort:
Ik zei al of we zelf ook konden boeken daar en kreeg als antwoord dan mensen vaak hun kinderen daar willen laten  :grin:
Het zag er echt prachtig uit! Net Centre Parcs maar dan voor dieren!
We konden alle wensen doorgeven zoals 2x per dag eten geven en hoe vaak ze eruit moeten.
Wel vaak tegen betaling, maar het bedrijf bestaat niet voor niets al 30 jaar  :wink:
Velden worden daar ook verhuurd aan buurtbewoners die wat met hun honden willen doen op een veilige locatie.

Verder is het hele proces van emigreren en hoe je het ervaart gewoon erg persoonlijk.
Wij zijn geen stads mensen en we zitten nu wel in de drukte. Dat werkt gewoon niet.
Uit de drukte is er geen werk voor ons....

Buiten dat zit mijn "zusje" Inge hier nog te typen, dus tuurlijk blijven we die bezoeken!

Back