Forum verslaving of; "Australië?". Toch niet weer!

Rene-L

XPdite Sponsor
Ja, ik weet niet of er andere forummers hetzelfde mee maken. Je zit vol van Australië en je wil er eigenlijk wel de hele dag over praten.
Je begint er over te praten, en je ziet mensen al naar elkaar kijken met een blik van; "Oh nee, toch niet wéér Australië!! Schat, moesten we niet op tijd naar huis om de vissen uit te laten of zo??".
Of je pakt de CD (of DVD, want daar passen meer foto's op!) of een foto boek en ze beginnen al te frunniken of aanstalten te maken om hun spulletjes te pakken.
Bezorgde blikken, angstige ogen, een sigaret opsteken (ze hebben er net een uitgemaakt!!), zoeken naar autosleutels, tas pakken en op schoot zetten, horloge kijken enz.

Begrijpen ze niet dat Australië zo in je bloed zit?
Waarschijnlijk niet. Je begint je een "Australië junkie" te worden, of je bent het al. Alleen mensen die Australië kennen of er geweest zijn, begrijpen hoe je voelt. Je hebt die fix nodig.

Dus wat doe je, je laat je bezoek uit, wenst hun een prettige reis en gaat met een rot vaart naar je computer en meteen naar xpdite.net/forum (waarom duurt het zo lang voordat die rot computer wil starten?) en je gaat op zoek naar de unread posts of new replys to your posts.
Gelukkig, er zijn ook nog anderen die gek zijn op Australië. Daar kan je nog wat kwijt, een andere forummer geluk of een goede reis toewensen, iemand mee laten profiteren van je opgedane ervaringen of waar mogelijk adviseren.
Dat heet dus "Forum verslaving".

Op gegeven ogenblik ben er doorheen, en je gaat verder. Surfen op het net. Googelen heet dat. Zoekwoord "Australië".
Hé, weer een link dat in je favorieten folder verdwijnt. Of je er wat mee doet later, is niet van belang. Je hebt weer een fix gekregen.

Okay, misschien een beetje overdreven, maar soms lijkt het wel zo te gaan.

Ik kijk vaak naar wie er "online" zijn, en zie vaak dezelfde mensen. Misschien zijn die ook zo verslaafd??

Ik ben benieuwd hoe de anderen hiermee om gaan.

Rene (een forum junkie)
 
Zwaaaaaaaaaaaaar verslaafd aan dit forum  :lol:
Maar 't is ook echt gezellig, en iedereen komt meteen met tips en helpt elkaar, helemaal super.

Tja, ik blijf ook continu aan het praten over Australie ,en tot nu toe vind iedereen het nog ok, alleen met mijn beste vriendin praat ik er wat minder over, want die wordt steeds zo verdrietig, (ze durft niet te vliegen,dus is bang me nooit meer te zien,ze heeft nog niet door dat er ook vliegtuigen gaan van Aust naar Nederland,  :-D )
Dus met de een praat ik er wat meer over dan met de ander,ligt een beetje aan het enthousiasme van de persoon.

Maar dit forum vind ik geweldig, en ik heb ook echt superzin in komende zaterdagavond.

groetjes lin
 
haha, klinkt me bekend in de oren  :-D
Ik vind het heel moeilijk om enthousiast te zijn tegen mensen, omdat mijn familie / vrienden het heel erg vinden dat wij weggaan. Daarom 'durf' ik er niet te vaak over te beginnen. Nu de tijd begint te komen dat we bijna gaan (nog 10 weekjes) en kan ik mezelf niet meer stilhouden. Mijn leven draait om de verhuizing en mijn nieuwe begin en wie dat niet leuk vind.......jammer dan............
 
Het zou erger zijn als ze iedere dag roepen  :shout: "wanneer gaan jullie nu eindelijk"
en dan de vlag hijsen als het zover is.  :oops:
Dan zijn wij verdrietig, dan maar beter hun verdietig  :lol1:
 
Dat is waar. Gelukkig ben ik zelf super enthousiast  :lol: (anders zou ik natuurlijk ook niet eens gaan!)
 
Goed onderwerp, Rene-L  :up:
Ik heb weliswaar nog niet zoveel posts geplaatst, maar ik vind het toch altijd weer heerlijk om op deze site te zijn. Oneindig veel informatie en meningen omtrent Australie. Wat wil ik als Oz-liefhebber nog meer!!!
Ik merk dat het moeilijker is om met bekenden echt inhoudelijk over Australie te praten en daarom is deze site zo'n uitkomst  :)
 
Ik heb een tijd lang ook wel een soort van verslaving gehad. Hier op het werk staat het forum eigenlijk constant open en soms kijk ik er even op.
Het emigreren ligt voor ons nu een jaar stil en soms heb ik ook niet de behoefte om hier te komen, omdat ik toch niets kan melden. Alleen in de kletsdoos of in een ander algemeen iets.
Soms zit ik hier dus een tijdje achtereen en soms ook dagen niet :)
 
Ja ik ken het ook.

zodra ik thuis komt gaat de computer aan mail checken en forum checken. En dan natuurlijk heerlijk wegdromen bij wat de toekomst gaat brengen.

Ik Probeer alleen wel buiten het huis mijn aandacht zoveel mogelijk bij het nu te houden, aangezien ik komend jaar moet afstuderen en daar mijn aandacht wel voor nodig heb! En anders ben ik echt te veel aan het dagdromen en dan  kan al mijn andere bezigheden niet meer goed uitvoeren.

elzelien
 
jazeker, ik heb het ook,iedere keer als de computer aanstaat om wat voor reden dan ook wil ik toch even (soms iets te lang in de ogen de kinderen) kijken wie er iets leuks of nieuws te melden heeft .Op het moment is het zo dat zelfs onze vakantie is opgeschort (financial reasons) maar toch de aantrekkingskracht op OZ en uiteraard alles wat er met te maken heeft is niet weg,en alles wat iedereen meemaakt om hun visa te krijgen is heel leuk om mee te lezen(leven).

groetjes Manja
 
Ik moet me soms ook bedwingen om niet weer naar het forum te surfen! Vooral omdat het héél de dag naar me lonkt van op de computer! Krijg dan je werk nog maar eens gedaan!  :lol:

Je weet wat ze zeggen: waar het hart van vol is, loopt de mond van over....we zijn allemaal bezig met onze Australië-droom en spenderen daar dan ook extra aandacht aan! Mijnen Hans, die noooooit las vroeger, verdiept zich nu constant in boeken over (je raadt het nooit  :-D ) het NT en Alice Springs. Hij is er niet van weg te krijgen!

Ik denk niet dat dat nog zal veranderen!

Stel je eens voor: zaterdag 40 man die over niks anders gaan praten dan Oz! LIJKT ME HEERLIJK!!!!  :up:
En niemand die zal zuchten en weg zal vluchten omdat we wééral over Oz beginnen! HEAVEN  :roll:

Sara
 
Wat de computer betreft, bij mij staat ie ook de hele dag op het forum. Om de zoveel tijd krijg ik weer de kriebels, en..........
De rest kan je wel raden.

R.
 
[quote author=sarabaes link=topic=2839.msg31399#msg31399 date=1129203412]
Stel je eens voor: zaterdag 40 man die over niks anders gaan praten dan Oz! LIJKT ME HEERLIJK!!!!  :up:
En niemand die zal zuchten en weg zal vluchten omdat we wééral over Oz beginnen! HEAVEN  :roll:

[/quote]

Tsja; ik ben er dus een beetje te laat achtergekomen dat er een meeting zou zijn.
Volgende keer maar beter dan... (ik zal toch wat actiever moeten worden op dit overigens zeer gezellige forum).
 
Ik denk niet dat iedereen daarvoor in aanmerking zal (kan) komen. Voor mij is het geen optie, maar voor anderen?????
Gr. R.
 
Inderdaad een bekend gevoel sinds enkele weken na ontdekking van dit forum en plannen voor een toekomstige verhuis! Dit forum is ondertussen reeds de startpagina geworden en er slingeren hier ook al boeken rond over oz??? Is er dan toch zoiets als een roeping?? :up:
 
Ja, ook ik ... 1 keer per dag mail checken EN xpdite checken is wel het minimum. Heb laatst gelukkig de ´new´ optie ontdekt, waardoor het makkelijker is om te zien in welke folder je nog moet kijken,EN dat je direct bij het nieuwste bericht kunt beginnen... (heeft effe geduurd... ;-)).

Ik ben nog niet helemaal verslaafd (denk ik) want het lukt nog regelmatig om niet te reageren op een topic alhoewel de eerste reactie dat wel is .. ;-)

En ja, met ´geestverwanten´ praten over Australië ... Mooier is er bijna niet .. Ik heb ook wel heel veel zin in zaterdag !!!

M.vr.gr.

Perthpete
 
Forum en Australië verslaafd :lol:. Tja, 't is wat.

Elke dag minimaal één keer, maar vaak ook wel twee of meerdere keren het forum "even" checken/ lezen. ('s ochtends en 's avonds in iedergeval).

Oja, en elke keer als ik maar met iemand gewoon lekker zit te kletsen, kom ik altijd wel weer uit bij "Australië". M'n omgeving is het inmiddels gewend :). Maar ik moet zeggen, ik ben blij dat er a.s. zaterdag nog meer (zoals perthpete al zei:) "geestverwanten" zijn. Lekker kletsen over de plannen die iedereen heeft en de stappen die iedereen al gezet heeft. Echt super, lijkt me dat :wink:.

Gr. Mel
 
Hihi: Alle forummers die in Oz geregeld bij elkaar komen praten veel met elkaar over Moeder Europa!  :-D

(maar niet alleen hoor.)
 
je kunt zelf ook precies zien hoe groot de verslaving is ,want als je inloged kun je precies zien hoelang je al op het forum bent geweest, als ik dat lees denk ik bij mijzelf dat ik ook heel veel andere dingen had kunnen doen in die tijd. Toch had ik dat hoogst waarschijnlijk niet gedaan maar dat even terzijde.

groetjes Manja
 
Ikke helemaaaaaaaaaaal niet verslaafd aan dit forum :whistle:.
Over Oz praten: mijn vrouw verteld reeds 30 jaar hetzelfde verhaal hoe mooi het daar is  :shout: en wanneer wij eindelijk eens opr*tten.
 
Back
Top