Forum verslaving of; "Australië?". Toch niet weer!

Hey Koen,

Zoals je hierboven de dingen beschrijft en in een van de andere topics waarnaar je refereert, moet ik zeggen dat ik het in eerste instantie nog niet zo bekeken had zoals jij het bekijkt. Dus weer wat geleerd vandaag. (haha, nu ga ik ook off topic) Kan me eigenlijk best wel in je stukje vinden :). Enne, ik blijf sowieso genieten van de leuke, leerzame en weet ik veel allemaal wat voor reacties meer. Uiteindelijk streven we toch redelijk naar hetzelfde doel, die overigens veel al hebben bereikt. En nu stop ik, voordat ik té serieus wordt hier :wink:

Groetjes,
Mel
 
Ik geef Koen hier ook wel gelijk in.
Ik zat (toen ik nog op mijn oude werkplek zat) veel op het Forum. Maar door mijn nieuwe werkplek, kom ik er vaak niet aan toe. Dus dat wordt 's avonds laat, en dan ook maar even.
Daardoor is mij ook opgevallen dat hier steeds meer een chatfunctie is gekomen. OKAY, ik was daar ook schuldig aan!!! Maar de eerste bedoeling van dit topic was om te kijken heoveel mensen hetzelfde probleem hadden als ik, nl het onderwerp Australië. Daarnaast hoe je het probleem kon oplossen door over Oz te l*llen met gelijkgezinden.
Ik reageer niet zo vaak meer. Mede ook doordat ik vaak door de bomen het bos niet meer kon zien. Koen zei het al, er zijn niet zo veel "serieuze" onderwerpen meer. Daartegenover, is het wel gezellig geworden hier. Veel mensen die allemaal graag naar Australië willen of daadwerkelijk gaan.
Ik heb heel veel informatie hier vandaan gehaald, en héél veel dat ik daadwerkelijk kan gebruiken. Ook veel kennissen gemaakt, en mensen ontmoet op ontmoetingsdagen (avonden).
Ik lees nog wel vaak diverse topics even door, zonder er op te reageren, en lees dat er erg veel leeft hier. Ik wil af en toe nog wel reageren, maar als ik dan kijk naar de tijd, is het vaak al erg laat (12:30 'smorgens) en moet een paar uur later er al weer uit, dus laat het maar even tot "de volgende" keer. Zoals nu.
Ik blijf derhalve nog steeds verslaafd aan Australië, en hoop er toch wel te komen. In de tussentijd zal ik nog wel de diverse topics blijven volgen.

Rene
 
Is het ook niet zo dat zo'n beetje "alle" concrete vragen reeds gesteld zijn? En hier dus al op het forum zijn te vinden? Van de club hier zijn er natuurlijk al een aantal mensen die hier toch al een tijdje ronddwalen. Voor de nieuwe mensen die komen zijn er dus al een hele hoop antwoorden hier op het forum te vinden. We zijn dus een beetje aan het doorborduren op vragen en antwoorden die er reeds zijn. Maar juist door het "kletsen" wat hier gebeurt kan er toch nog informatie loskomen wat nog niet gezegd is hier.

[quote author=Koengaroo [quote author=Koengaroo link=topic=2839.msg52058#msg52058 date=1142506501]
Ik ben het eens met de mensen die zeggen daar is de kletsdoos voor maar aan de andere kant vind ik dan ook dat je dan heel strikt moet gaan worden in wat er dan wel gezegd mag worden in over het topic en wat niet. En dat kan nooit de bedoeling zijn dat er iemand moet op gaan treden als Politie agent.
[/quote]

Wat mij betreft hoeft het ook niet té strict. En kun je wel eens een beetje off-topic gaan. Maar je moet wel zo snel mogelijk terugkomen op het onderwerp. En daarvoor hebben we tenslotte ook een groep moderators die dat in de gaten houden en ingrijpen.

Groetjes Lin
 
Koen zei het al, er zijn niet zo veel "serieuze" onderwerpen meer. Daartegenover, is het wel gezellig geworden hier. Veel mensen die allemaal graag naar Australië willen of daadwerkelijk gaan.
.

Maar dat gaat ook in vlagen lijkt mij.....soms is het gewoon even "komkommer-tijd" op het forum, gebeurt bij de beste media :)

Bovendien kun je zelf toch ook een "serieus" onderwerp starten? Maar inderdaad zoals Lin ook al aangeeft een hoop is gewoon al besproken. En er komt toch best nog wel eens iemand nieuw langswaaien die wat heeft aan een van de vele discussies hier?

Groetjes
Syl
 
Ha Syl

Je was met net voor. Ben het helemaal eens met jullie, zelf heb ik vanaf dag één dat ik op het forum was elke dag wel een paar uur rond gesnuffeld (forum verslaving) Een hoop leden van de oude garde hebben idd de meeste dingen al gezien of aan gekaart, maar voor de mensen die nieuw zijn die hebben genoeg stof om een aardig tijdje op voort te borduren. Bovendien is een keertje off topic gaan helemaal niet erg als je maar na een aantal repleys weer ontopic gaat. Vind het nog steeds een erg leuk en gemoedelijk forum, waar een hoop te beleven valt, en er zijn genoeg (soms pittige) discussie's  geweest, die meestal :-D goed afliepen zonder dat er ingegrepen werdt ,mensen lossen het meestal onder elkaar wel op, en dat is goed denk ik :up:
 
[quote author=M5 link=topic=2839.msg52230#msg52230 date=1142632320]
Vind het nog steeds een erg leuk en gemoedelijk forum, waar een hoop te beleven valt, en er zijn genoeg (soms pittige) discussie's geweest, die meestal :-D goed afliepen zonder dat er ingegrepen werdt ,mensen lossen het meestal onder elkaar wel op, en dat is goed denk ik :up:
[/quote]

Inderdaad. Ik vind het overigens wel prettig dat we de dingen kunnen zeggen (typen) tegen elkaar. Het nadeel van typen vind ik af en toe dat dingen soms iets anders over komen dan eigenlijk de bedoeling was. Gelukkig hebben we dan weer de smileys om het wat luchtiger te maken :).

Een paar dagen geleden had ik nog iets gepost in een luchtige topic dat misschien iets té serieus overkwam. Niet geheel mijn bedoeling :oops:. Maar ja...zolang we het er maar met elkaar over kunnen hebben, is het goed, toch?

En nu, vandaag, maar eens de "verslaving" uiten in Antwerpen :).

Tot forums (?) en voor diegene die meegaan tot straks :).

Groetjes,
Mel
 
Ik ben blij dat we het hier in iedergeval met elkaar eens zijn  :up:
Zoals gezegd door bovenstaande posts is het meer en deel van de vragen gesteld en is er ook een antwoord op gegeven.
Ik geloof echt dat er wel weer nieuwe stof te verwerken is zodra de emigratie regels weer worden aangescherpt of worden veranderd... :up:
Dus tot die tijd zal het in ieder geval een hoop nonsens verteld worden op dit forum, al zal ik er zeer zeker bij mezelf op letten dat het vooral ON-Topic zal zijn.

Om dus terug te komen op het topic: "Forum verslaving of; "Australië?". Toch niet weer!" voor mij is Australie ook geen verslaving, maar meer en meer werkelijkheid aan het worden. En ik zal er alles aan doen om daar gelukkig te worden en mijn toekomstige vrouw gelukkig te maken in haar land.  :up:
Dit weerhoud mij echter niet om zeer regelmatig over Oz te praten, dromen en tot vervelends toe te betrekken bij conversaties of verhalen zoveel als ik maar kan... :-D

Gr.Koen
 
[quote author=Koengaroo link=topic=2839.msg52778#msg52778 date=1143031997]
Dit weerhoud mij echter niet om zeer regelmatig over Oz te praten, dromen en tot vervelends toe te betrekken bij conversaties of verhalen zoveel als ik maar kan.[/quote]

DAT IS DUS VERSLAVING!!!

Rene
 
Hoi Ik ben van mening dat een verslaving een iets is waarbij men inderdaad psycholgische en physieke symptomen krijgt wanneer men niet aan de neiging kan voldoen.

Ik ben zelf gokveslaafd, ook al heb ik jaren niet meer gegokt, er zal altijd een deel van mij verslaafd zijn. In het begin toen ik net stopte met gokken, werdt ik depressief, en agressief. Dit heb ik kunnen doorbreken door naar een oorlogsgebied te gaan waar geen stroom was en ook geen gokkasten. Na 7 maanden toen ik weer terug was in Nederland en ik een gokkast zag voelde ik gelijk kriebels in de buik en wou ik gelijk weer gokken....! Dit heb ik niet met praten over Oz, ik heb aan mijn baas wel bewezen dat ik prima mijn mond kan houden over mijn emigratie. Ik vind dan ook Rene... dat ik niet verslaafd ben aan het forum (aangezien ik in het weekend en 's avonds niet eens in de buurt van een pc kom) en ook niet aan Oz.

Maar goed ik vermoed dus dat er meerdere definieties van veslaving bestaan.  :wink: :up:

Gr.Koen
 
Dan zeg ik alleen maar  :congrats: met je behaalde overwinning, elk jaar is er weer eentje bij. Enne - als ik even mag - denk erom géééééén POKIES voor jou!!!!!!! Wij pokiën hier wel op het forum  :-D  :clap2:  :up:

Greetz Miranda  :) :)
 
Ik sluit me aan bij Miranda, Koen.....dan is het veel beter om hier op het forum te zitten, véél gezonder!!  :up:
Ik kan me niet voorstellen hoe moeilijk dat moet zijn, nu nog steeds.....een vriendin van me is/was/zal altijd zijn  verslaafd aan alcohol en dat gaat ook nooit echt over......ni makkelijk.
Goed gedaan, Koen...  :up:  :up:

S
 
Dank jullie wel.... en Sara, het is waar wanneer je eens verslaafd bent geweest zul je het altijd blijven, of je nu gestopt bent of niet  :cry: Je moet alleen sterk in je schoenen staan om je zelf er van te weerhouden er aan toe tegeven.  :up:

Het gokken is gelukt, nu het roken nog...... ben al zo vaak gestopt in de 24 jaar dat ik nu rook... maar altijd weer begonnen... :|

Maar het komt allemaal goed.  :-D

Gr.Koen
 
Koen, over de verslaving aan roken... Ik denk dat we niet leren van ons lichaam te houden, en niet leren dat wij voor dat lijf moeten zorgen. Alles lijkt toch prima te werken? Ik heb 16 jaar gerookt en gestopt toen ik een hartaanval kreeg. Ik was toen 30. M'n hart ben ik dankbaar dat het het heeft volgehouden, en soms zou ik het gewoon even willen knuffelen. Het doet zo haar best!

Snap je wat ik bedoel? Dat lichaam van je doet het toch maar allemaal, en misschien kan je het bedanken door te stoppen met roken... Lief zijn voor jezelf!!! :)

:)

jajaja off topic, maar we zijn zo weer terug hoor!
 
Eerainuh,

That depends on hoe je groot gebracht bent, je hebt ook niet geleerd te vloeken en dat doet men ook.  :wink:

Gr.Koen
 
@Koen

Ik bedoelde met verslaving niet zozeer "forum verslaving", maar Australië verslaving.
"tot vervelens toe bij te betrekken".

Dit bedoelde ik met het beginnen van dit topic. Je wilt graag praten over Australië, maar mensen krijgen dan de kriebels, en willen eigelijk weg. Dus je kan je ei kwijt hier met het praten met gelijkgezinden.
Een form van "afkicken" of "even een fix halen".

Rene
 
De 'verslaving' bij mij is de laatste tijd een stuk minder geworden :roll:
Vind het verder wel erg wel leuk dat ik met een aantal mensen van XPdite nog regelmatig contact heb. Wat dat betreft heb ik hier ook een erg fijne tijd gehad, afgezien dan van wat mindere dingen; die ik toch wel als erg naar heb ervaren en waar ik best wel veel last van heb gehad. Maar helaas ben ik zelf ook weleens te scherp en onzorgvuldig uit de hoek gekomen (maar 'wereldvreemd' vind ik echt misplaatst en kwetsend).
Ben momenteel met m'n opleiding bezig en heb nog vrij veel toetsen de komende tijd. En ook daarna zal ik van alles te doen hebben (stage/werk, vervolg opleiding, reizen etc). Vandaar dat ik hier ook niet meer vaak zal zijn.
Maar zal de ontwikkelingen hier zeker wel in de gaten blijven houden, ook zeker ondermeer van Barry en Vanessa, Scutch, Clair, Tum, Annemiek, Marina, Hawk, Koengaroe, Sara & Hans, Jack :lol:, Bartman, Landmiles, Linda, Marielle, Amulya, Sabien en Ellen.  En natuurlijk ook van mede NZ-XPditers Rene en Louw :)


greetz,

Jean
 
[quote author=Jean76 link=topic=2839.msg53147#msg53147 date=1143284424]
Mooi geschreven, Rene  :up:
De verslaving bij mij is de laatste tijd een stuk minder geworden.
Ben momenteel veel met m'n opleiding bezig en heb vijf toetsen in de komende twee maanden. Vandaar dat ik hier (voorlopig) ook niet meer zoveel ben.
Maar zal de ontwikkelingen hier zeker wel in de gaten blijven houden, ook zeker ondermeer van Barry en Vanessa, Scutch, Tum, Annemiek, Marina, Hawk, Koengaroe, Sara & Hans, Jack, Landmiles en Clair.


greetz,

Jean[/quote]


Do I hear calling my name, what's up .....?
Verslaving , nee joh , just keeping up the latest news :-D

Gr :up:

Jack :evil:
 
[quote author=Jack link=topic=2839.msg53148#msg53148 date=1143284943]
Verslaving , nee joh , just keeping up the latest news.
Jack
[/quote]

Ja, hoor!! :evil:

Rene
 
[quote author=Rene-L link=topic=2839.msg53293#msg53293 date=1143381486]
[quote author=Jack link=topic=2839.msg53148#msg53148 date=1143284943]
Verslaving , nee joh , just keeping up the latest news.
Jack
[/quote]

Ja, hoor!! :evil:

Rene
[/quote]


Nog nieuws Rene,
Wanneer gaan jouw Australische plannen in werking

gr :up:

Jack :evil:
 
Back
Top