Forum verslaving of; "Australië?". Toch niet weer!

@ Jean76

Kijk maar eens naar dit draadje
http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=3009.0

Rene
 
Bedankt Rene. Ik heb inmiddels alsnog even in het draadje gereageert. Vind het echt knullig zeg dat ik in deze topic mij nog afvroeg hoe het met Bert nou zat. Het komt ook doordat ik zijn topic 'Bert gaat niet naar ozzie' deze afgelopen maand niet goed heb gevolgd (moet eerlijk bekennen dat ik sowieso te weinig kijk bij de 'Laatste stand van zaken' :oops:). Tsja; nogmaals lullig :oops: , maar ik hoop dat Bert (net als Sabien trouwens) nog eens van zich zal laten horen hierzo!
 
Brrr.....ik heb over een paar uur examen Toxicologie.....moet tot 16u werken en dan crossen naar de VUB.....duimen hé mannen!  :up:

Sara

Toch effe Xpdite checken, werk én examen kan even wachten :)
 
Hé schoonheid,

Ben je van de schrik bekomen en viel de examen mee??
Laat het even weten, we zijn razend benieuwd.

Rene
 
[quote author=Rene-L link=topic=2839.msg46274#msg46274 date=1138919726]
Hé schoonheid,

Ben je van de schrik bekomen en viel de examen mee??
Laat het even weten, we zijn razend benieuwd.

Rene
[/quote]

Zoeteken,  you will be happy to know that the exam went very well.......17/20 ! Das dus een dikke kus van de juffrouw en een bank vooruit, zoals wij in Brussel zeggen!  :wink:

én een extra wijntje de 18de! (o jee)  :lol:

Sara
 
Wow, dat is harstikke goed

GEFELICITEERD  :cheer: :balloons: :cheer: :balloons: :cheer: :balloons:

groetjes Miranda  :)
 
Hey Sara,

Hartstikke super joh :happysun:.

Pfff, ik heb ondanks m'n iets te vele aanwezigheid hier op het forum, toch gisteren al m'n werkdocumenten
optijd kunnen inleveren en voor m'n tentamens kunnen leren (??!).
Eindelijk zit de tentamenweek er voor mij weer op en kan ik lekker eens al die verhalen hier weer eens goed lezen.
Ach nog maar twee en een half jaar :cry:.
Maar misschien wel volgend jaar rond deze tijd niet in de kou. Ben druk opzoek naar een stageplaats...
En dan elke dag opzoek naar een internetaansluiting. Ik moet toch kunnen mailen met het thuisfront
en dit forum bij kunnen houden!!! Zéér belangrijk :lol:. Stel je voor dat je afkickverschijnselen krijgt :crazy:.
En...iemand trouwens al bekend met de verschijnselen? :p...


Jee, weer iets té veel getypt. Ik kwam hier alleen even om  Sara te feliciteren :).
Nou Sara, inderdaad, de 18e een extra wijntje (of twee  :-D).

Groetjes,
Mel
 
Hey Mel, bedankt voor de steun en hetzelfde voor jou hé. Het leven van een student is niet altijd makkelijk, vooral als die tegelijk ook nog een huishouden heeft, mama of werknemer moet zijn!

S
 
Proficiat Sara  :up:
En Mel; ik wil jou heel veel succes wensen en ik hoop het snel van je te horen.
 
Wil toch nog even weer de 'verslavingsproblematiek' aanhalen  :roll: . Naast XPdite moet ik eerlijk bekennen dat ik echt helemaal zit 'vastgelijmt' aan het internet sinds meer dan een half jaar. Het lijkt soms een soort van toevluchtsoord voor me  :lol: . Ik merkte het weer eens afgelopen vrijdag op m'n stage. Echt geen donder gedaan  :oops: . Veel in de kantine geweest, af en toe met anderen gebabbeld en........ internet (eigenlijk zou dit helemaal niet op een werkplek aanwezig mogen zijn  ). Baal er eigenlijk best wel van. Had gewoon sowieso best wel een shitweek, maar dit even terzijde. Dit weekend wil ik echt schoon schip gaan maken (in een aantal opzichten) en maandag weer met frisse moed er tegenaan. En dan moet ik ook daadwerkelijk aangeven dat ik vorige week met mijn hoofd er vaak niet bij was en wellicht ook dat vertrouwen en motivatie grotendeels ontbreekt/ontbrak. En vervolgens ook daadwerkelijk mijn werkzaamheden voltooien (soms marginaal trouwens). Maar het zal lastig worden voor me om niet even op die blauwe 'e' te klikken en dan dan toch ff stiekem hierheen te gaan surfen.....  :p
 
[quote author=Jean76 link=topic=2839.msg46572#msg46572 date=1139148080]
Veel in de kantine geweest, af en toe met anderen gebabbeld en........ internet (eigenlijk zou dit helemaal niet op een werkplek aanwezig mogen zijn)
[/quote]

Dan zou ik toch echt een probleem hebben. Ik ben namelijk webbouwer van beroep en daar heb je nu eenmaal internet voor nodig. Ik zie het gebruik van het internet ook niet als een verslaving. Vind het tijdens de weekenden nl. ook zeer prettig om een keer geen gebruik te maken van het internet.

En om nou over Xpdite verslaving te spreken. Sorry, maar dat gaat er bij mij niet in. Ik was in het begin vrij fanatiek op het forum, omdat er, mijns inziens, vorig jaar rond januari à februari nog veel zinnige dingen werden besproken en dat er maar een klein gedeelte aan het klessebessen is over van alles en nogwat. Ik heb alleen de laatste paar maanden steeds meer de indruk gekregen dat dit omgeslagen is de andere kant op. Dus steeds meer geklessebes en steeds minder "serieuze" posts. Dit heeft ook tot gevolg gehad dat ik de laatste tijd weinig tot niet meer postte op het forum. Gewoon omdat ik de serieuze posts er niet meer tussen kon vinden. Het forum heeft mij veel geholpen en ik heb, mijns inziens ook veel informatie teruggegeven aan het forum en ik hoop dat in de toekomst weer te kunnen gaan doen. (sorry voor de off-topic topic)
 
Maluka,

I second that!
Als alle kletsdoos verhalen nu ook in het kletsdoos onderdeel gezet zouden worden, maar ook mijn gevoel is wel een beetje dat er erg veel gepost wordt zonder inhoud...

M.vr.gr.

Perthpete
 
Opzicht vind ik het wel meevallen wat inhoudsloze topics betreft. Uit veel topics valt wel iets te halen. Wel moet ik eerlijk toegeven dat sommige topics wel erg weinig met Australie te maken hebben. Zelfs in Kletsdoos vind ik dit weleens opvallend. Maar stoor me er verder niet zo aan. Er zijn genoeg (ook nieuwe) topics die informatief en inhoudelijk wel prima inelkaar steken en waar goeie en nuttige discussies over ontstaan.
 
Hoi
Aan een kant ben ik het met Maluka eens, over dat er tegenwoordig heel veel offtopic gel*l is.
Aan de anderen kant :roll:  Als dit forum echt alleen bedoelt is voor drogen info dan wordt het heel erg saai. Naar mijn idee is dit forum er ook om anderen emigranten te ontmoeten en elkaar te steunen.  Helaas gaat dat  steunen en ontmoeten meestal gepaard met sociaal en informeel gez**k :)

Als ik mezelf nou neem dan heb ik in het afgelopen jaar dat ik online ben heel veel geweldigen mensen ontmoet zowel online als bij meetings. Sterker nog ik heb er tot nu toe 1 goede maat aan over gehouden ( Arnold :up:)  Dus wat mij betreft “keep up the good work people”

--Just my two cents--
gr. The Ber
 
Er wordt nergens gezegd dat dit forum alleen maar voor de droge stof zou zijn, maar het makkelijkste is om kletsdoospraat ook in de kletsdoos te houden :). Er zijn enorm veel topics waar ergens op pagina-weet-ik-hoeveel het oorspronkelijke onderwerp enorm ver te zoeken is.
De kletsdoos heet natuurlijk niet voor niets kletsdoos. Daar kun je kletsen over van alles en nog wat. Ook dingen die niets met Australie te maken hebben.
Ook wij hebben veel mensen leren kennen en met een paar mensen hebben we ook vrij veel contact. Dat is alleen maar leuk, want uiteindelijk doe je het toch allemaal voor hetzelfde stickertje ;)
 
Na het lezen van het een en ander aan voorgaande stof, vraag ik mij toch af wat nu de juiste weg is om te gaan.

Wanneer ik (en daar ben ik zelf ook schuldig aan) kijk naar de verschillende topics dan kan je hier en daar nog wel eens wat informatie geven of vinden met betrekking tot de emigratie naar OZ, en zelfs dan is het zo dat er in die topics wel eens van het topic afgeweken wordt.
Zoals ik recent geschreven heb als reactie op een verzoek om het weer terug te brengen naar het topic, is het een questie van actie en reactie. Wanneer iemand een vraag steld zal daar op geantwoord worden. Vaak is het zo dat men eerst wat vraagt aangaande het onderwerp en dan nog een prive vraagje er bij steld.
Nu kan je zeggen ja maar dat moeten ze dan maar via een PM doen, ervaring leert dat het veel sneller is om het direct in de zelfde posting te doen.

Ik ben het eens met de mensen die zeggen daar is de kletsdoos voor maar aan de andere kant vind ik dan ook dat je dan heel strikt moet gaan worden in wat er dan wel gezegd mag worden in over het topic en wat niet. En dat kan nooit de bedoeling zijn dat er iemand moet op gaan treden als Politie agent.

Om maar weer eens even on-topic te komen kan ik ook zeggen dat ik niet forum verslaafd ben, ieder weeken kom ik niet in de buurt van de PC en kan ik dus ook niet aanloggen om ff te checken. Maar wanneer ik aan het werk ben zoals vandaag dan zit ik bijna 4 tot 5 uur per dag op het forum. Is dat dan een verslaving???

Ik hoop dat de mensen die hiervoor gereageerd hebben toch nog steeds van het forum kunnen genieten, en met net zoveel plezier als ik mensen leren kennen en wie weet daar voldoende informatie van kunnen krijgen als zelf het geven van info.

Gr.Koen
 
Back
Top