Susanne
Member
Thanks! Wat leuk dat je er bent geweest. Heel veel mensen weten niet eens van het bestaanJersey, goede herinneringen aan (van heeeeel lang geleden) Denk de eerste vakantie met mijn eigen auto
Enjoy!
Thanks! Wat leuk dat je er bent geweest. Heel veel mensen weten niet eens van het bestaanJersey, goede herinneringen aan (van heeeeel lang geleden) Denk de eerste vakantie met mijn eigen auto
Enjoy!
Om eerlijk te zijn denk ik dat je als Science Teacher nog steeds kans maakt op een visum. Is het niet dit jaar, dan wel volgend jaar. Hangt allemaal van de SOL af. In jullie geval was er een tijdlimiet ivm het aflopen van het visum en dat gaat niet altijd goed met de Ozzies, die houden daar geen rekening mee. Als het jullie droom is om naar Oz te komen, dan is er Misschien nog wel een kans in de toekomst en is die volgens mij nog niet aan diggelen. Ik Ben een natuurkunde/scheikunde lerares en kan dus ook Science geven. Ik heb afgelopen jaar een aantal vacatures voorbij zien komen voor rural Queensland waar ze hulp aanboden voor het verkrijgen van een visum. Dus hou de vacatures op Seek en Indeed in de gaten. Maar in het onderwijs geldt altijd wel dat er pieken en dalen zijn in het aanbod van vacatures. Vooral tegen het einde van het jaar (vanaf October) is het aanbod groter.
Heerlijk positief, thanks!Die hele smalle weggetjes herinner ik me nog wel!
En wellicht gooien ze het 1 Juli om maar for the better voor jullie. Wie weet!![]()
We wonen bijna vier jaar in Queensland, vlak bij Brisbane. Daarvoor hebben we vier jaar in Sydney gewoond. Inderdaad, blijven hopen en de visum regels in de gaten blijven houden. Ook de andere staten hebben misschien mogelijkheden.Dank je voor de bemoedigende woorden Janneke, we geven het ook zeker niet op. Hopelijk ontvangen we alsnog snel een invite van Immigration en kunnen we het proces iig starten. Ik ben alleen soms bang dat ze alles 1 juli weer gaan omgooien en dat we dan geen kans meer maken. Maar zo ver zijn we nog niet, dus er is nog volop hoop
Hoe lang wonen jullie al in Queensland?
Ja das waar Katja, het was een geweldig jaar! Wow 20 jaar?! Inmiddels zijn wij eigenlijk ook al zo’n 12 jaar af en aan aan ‘t proberen die felbegeerde stempel te krijgen, maar soms door verkeerde beslissingen en soms gewoon door pure pech is het steeds niet gelukt. Ik denk dat het ons dit keer wel gaat lukken alleen is het zo vreselijk jammer dat we dat niet in Australië konden afwachten waar we inmiddels echt een leven hadden opgebouwd.
Maar zo te horen heb jij ook tergend veel geduld moeten hebben?!
Tja ach the curveballs zullen we maar zeggen! Ik had het naar mijn zin hoor in NL, maar mijn wens was naar Australie te emigreren.
Lang verhaal kort, ik leerde Max kennen die en open stond voor avontuur en ook nog eens het juiste beroep had. We zijn getrouwd (ja echt voor het 457 was dat het gemakkelijkste) en we zijn vertrokken. Binnen een paar jaar ging het allemaal ineens heel snel, terwijl ik me er al lang bij neergelegd had, dat het niet meer zou lukken.
Zo zie je maar weer, zeg nooit NOOIT. Nu al een jaar PR en happy ever afterook al missen we dan wel de familie op bepaalde momenten natuurlijk.
Dank je wel Thijs, fingers crossedWat een frustrerende situatie zeg. Hopelijk horen jullie snel wat.
Thanks! Ik hoop het zooooo!!! Ik hou jullie op de hoogteFijn van de invite. Maar wel heel vervelend dat het dan stil blijft... Hoop dat ze je snel op de goede hoop gooien!