Geert, Hillegien en Lara op weg naar OZ

Hillegien

XPdite Sponsor
Joepie, de uitslag van m'n assessment is dus binnen! :cheer:

Volgens de AIWCW voldoe ik met m'n SPH diploma aan de eisen die ze in OZ aan het beroep 'welfare worker' stellen, dus hupsakee 60 punten erbij! :-D

Nu nog even wachten op de ACS voor Geert zijn assessment en dan kunnen we verder met de 'echte' aanvraag. :)

Hoi Hillegien,

Gefeliciteerd  :up: :up: :up: :up:

Weer een stukje verder op weg naar Oz.

Groetjes,

Brit

Hoi Hillegien

Gefeliciteerd!  :up: en idd weer een stukje dichterbij.

Groetjes Sander  :up:

Jippie, vandaag bericht van de ACS en ook Geert voldoet aan de eisen! :cheer:

Er moeten nog een paar documenten gekopieerd en vertaald worden (Geert moest bv. van de landmacht een bewijs hebben dat hij uit het leger ontslagen is, dat zijn van die dingetjes waar je in eerste instantie overheen leest... :p) en dan kan de 'echte' aanvraag de deur uit! :)

Laatst las ik ergens dat je de VOG ook meteen met de visumaanvraag mee mag sturen. Heeft iemand hier ervaring mee? Of kunnen we beter wachten totdat DIMIA hier om vraagt? :|

Hoi Hillegien

Super zeg gefeliciteerd!!!  :up:

Ik heb er geen ervaring nog mee gehad, maar ik zou wachten tot dat de Dimia hier om vraagt(vragen ze dit per e-mail of per brief ?) schijnt volgens mij het beste te zijn.

Groetjes Sander

Proficiat !!!!!  :up:

Zover ons bekend is moet je wachten met het opsturen van de VOG tot ze hierom verzoeken, dit geldt hetzelfde voor de medicals.

Groetjes,
Brit

Volgens mij kun je alleen maar frontloaden als je een visum aanvraagt in de "Family Class" partner categorie of de "Long Term Business" categorie.

Super Hillegien (ja, ik weet het...ik ben weer eens laat)

Maarre...je hebt waars. alleen een toekenning gekregen van het aantal punten en niet een beschrijving van waar het allemaal op goedgekeurd is? Omdat Geert wel moduulbeschrijvingen erbij had gedaan! en ik niet van plan ben om dat te doen eenvoudigweg omdat dat niet op de ACS checklist staat.....

Maluka,

Ze hebben vooral naar Geert zijn werkervaring gekeken (Software Engineer en technical Project Manager).

Gefeliciteerd,

Jullie zijn alweer een stap verder, hopelijk  gaat dat voor geert ook lukken, maar lijkt mij geen probleem, toch?

Veel succes verder,

Eindelijk zit er weer schot in de zaak! :)

Vanmorgen is de definitieve visumaanvraag de deur uit gegaan, een pakket van maar liefst 206 (!) pagina's en ruim een kilo zwaar. :w00t:

Het is nu bijna een maand geleden dat we onze definitieve visumaanvraag naar het ASPC gestuurd hebben. Tot nu toe hebben we nog geen ontvangstbevestiging o.i.d. gehad. Is dit normaal?

Hoi Hillegien,

Raar, maar waar. Dit is een goed teken.
Of je krijgt vrij snel na je aanvraag een ontvangstbevestiging en moet daarna vervolgens vrij lang wachten (waarschijnlijk wordt je aanvraag dan op de stapel gelegd) op het verzoek voor toezending van de medicals en het VOG (en wordt dan pas je dossier doorgenomen?).

Of je krijgt geen ontvangstbevestiging. Ze nemen waarschijnlijk dan al je gehele dossier door en doen dan een oproep tot toezending van de medicals en het VOG. Wanneer jij deze dan hebt toegezonden hoeft alleen de medicals en het VOG nog maar beoordeeld te worden.

Na het indienen van onze aanvraag duurde het 2 maanden en 23 dagen voordat wij wat hoorden (verzoek om toezending medicals en VOG). Nadat we dit verstuurd hadden duurde het nog ruim een maand en kregen we onze goedkeuring.

Het is dus niet vreemd dat je niets hoort.

Succes met wachten.

Groeten,
Brit

Joepie!!! Eindelijk!!!  :cheer:

We kregen net een mailtje uit Adelaide met alle bijbehorende formulieren voor de medicals e.d.! (Ik begon ook al behoorlijk ongeduldig te worden...)

Nu zullen die medicals nog wel even uitgesteld moeten worden tot na de geboorte van ons eerste kindje (ergens eind oktober/begin november), maar dat mag de pret niet drukken!

groetjes,
Hillegien

[quote author=Hillegien link=topic=1177.msg23339#msg23339 date=1123525392]
Joepie!!! Eindelijk!!! :cheer:

We kregen net een mailtje uit Adelaide met alle bijbehorende formulieren voor de medicals e.d.! (Ik begon ook al behoorlijk ongeduldig te worden...)

Nu zullen die medicals nog wel even uitgesteld moeten worden tot na de geboorte van ons eerste kindje (ergens eind oktober/begin november), maar dat mag de pret niet drukken!

groetjes,
Hillegien
[/quote]

Beste Geert en Hillegien,

Om even rekening mee te houden, omdat je wat uitstel overweegt (nou ja, uitstel nodig hebt ;-):

Op het formulier (FA Request Letter, verzoek tot medicals&police report) stond (bij ons) nog een kopje: TIME FRAME FOR RESPONSE, waarbij vermeld: "A full response should be made within 70 days of receiving this letter, which is by – 31 August 2005".

Van onze consultant hebben we begrepen dat als je denkt over die periode heen te gaan dat geen probleem is, maar dat je dan wel effe uitstel moet aanvragen.

Just so that you know..

M.vr.gr.

Perthpete

Perthpete,

Bedankt voor de tip.  :)

Wij moeten reageren voor 17 oktober, maar weet je ook wat ze nu precies verstaan onder een 'full response'?

Is het dan voldoende om form 1022 (Notification of Changes in Circumstances) in te vullen en terug te sturen, of moeten we nog meer doen?

groetjes,
Hillegien

[quote author=Hillegien link=topic=1177.msg23605#msg23605 date=1123694739]
Wij moeten reageren voor 17 oktober, maar weet je ook wat ze nu precies verstaan onder een 'full response'?

Is het dan voldoende om form 1022 (Notification of Changes in Circumstances) in te vullen en terug te sturen, of moeten we nog meer doen?

groetjes,
Hillegien
[/quote]

Dag Hillegien,

We nemen aan dat hiermee bedoeld wordt dat alle genoemde stukken voor die datum ingediend dienen te zijn. Dus zowel medicals ALS verklaring goed gedrag ALS ook form 1022.
Wat we op dit moment effe niet weten is of de goedkeuring van Centrelink (i.g.v. sponsored aanvragen zoals de onze) hier ook aan zou moeten voldoen.. Het staat er feitelijk niet in vermeld. Dat gaan we binnenkort even met onze consultant overleggen, want dat is nog niet helemaal geregeld (de assurership voor ons dan).

We houden je op de hoogte van onze ervaring..

Perthpete

Back