Geert, Hillegien en Lara op weg naar OZ

Hoi Marieke,

Gefeliciteerd!!!  :up: Het is dus gelukkig (na veel gedoe) toch nog goed gekomen met je assessment. Hebben jullie de 'echte' visumaanvraag ook al ingediend? En heb je al enig idee wanneer jullie die kant op gaan? Veel succes met de verdere voorbereidingen!

groetjes,
Hillegien

:lol: Bedankt voor de felicitaties!
Nee, de aanvraag is nog niet de deur uit... Ik moet nl schijnbaar EERST voorafgaand aan het opsturen van mn visumaanvraag 12 mnd gewerkt hebben en das pas per nov-dec dit jaar!!! Is ook nog es met 1 maand mn ielts uitslag verlopen, heb ik vorig jaar in Oz op academisch nivo gedaan en geslaagd, maar die is schijnbaar 1 jaar na afgifte maar geldig, GRMBL!!! Liam heeft zijn visumaanvraag wel al maanden de deur uit maar kreeg vandaag te horen dat zijn visa pas per nov. verder in behandeling kan worden genomen ivm zijn 12 mnd werkervaring!!! Schiet nog niet zo op, maar geduld geduld en dan komen we er ooit wel (hopelijk voor mn 30e verjaardag anders weer puntenaftrek)...
Ben benieuwd hoe het met jullie staat!!! Ben helaas wat minder actief de laatste tijd op xpdite, veel werken... Jullie zouden een tijdje met julie kleine meiske naar Oz gaan en dan beslissen...? Hoop dat jullie er uit komen...!
Ben ook nog es benieuwd wat z=nou precies t verschil is tussen "social-worker" en welfare worker... Weet jij hier iets van...? We kunnen wellicht in de nabije toekomst nog veel van elkaar leren! Ben in elk geval erg benieuwd naar hoe t jullie allemaal vergaat!~!!
Heel veel liefs, Mariekske :up:

Nog even terugkomend op het Maxi Cosi verhaal......

Child Car Seat
You may use approved car seats onboard for your child. The seat must be able to be secured onto the aircraft passenger seat by means of the aircraft safety belt and must conform to all applicable safety standards certified for use in aircraft. Your child should be seated in the car seat during takeoff, landing, turbulence, or anytime the fasten seat belt sign is illuminated.

Dit is komt van de Singapore Airlines website af. Dus wel fijn om te weten dat dit eventueel kan.

Succes met alles

Ben de laatste tijd niet meer zo actief op het forum, maar toch even een korte update:

De koffers zijn gepakt en morgen vliegen we naar Sydney. We gaan gewoon lekker een maand lang vakantie vieren, want daar zijn we wel aan toe! Het omzien naar werk en woonruimte staat even wat meer op de achtergrond, eerst maar eens zien of we het echt allemaal nog wel willen!

We hebben er echt ontzetten veel zin in en als we weer terug zijn laat ik wel weten hoe de plannen zijn!

groetjes,
Hillegien

Even een korte update:

Zitten nu in Brisbane, geweldige tijd gehad, veel gezien en gedaan, vliegen as. dinsdag helaas alweer terug.
Het bevalt ons hier prima, maar we hebben nog steeds de knoop niet doorgehakt.
Misschien dat een hollandse winter de  keus makkelijjker maakt....... :freezing:

groetjes,
Hillegien

Wel goed te horen dat jullie het naar je zin hebben gehad. Succes met het maken van de keuze.

Geniet van de laatste dagen daar Hillegien en sterkte met 'de knoop doorhakken'.

Groetjes,
Susan

Hallo allemaal,

Ik heb al een tijdje niet meer gepost, dus hoog tijd voor een 'lastavanza' (voor wie daarin geinteresseerd is).

Waar die knoop op blijft hangen? Familie en vrienden! Vooral sinds de geboorte van onze dochter zijn die ineens erg belangrijk geworden. En dan is Australie toch wel een p*kke eind weg. (De vlucht viel trouwens erg mee; Lara deed het super!)

Eigenlijk hadden we voor onze vakantie al min of meer besloten om in Nederland te blijven, maar we wilden sowieso naar Australie om ons visum te activeren, voor het geval dat... (We hebben er tenslotte een enorme hoeveelheid tijd, moeite en geld in gestoken om het te krijgen!)
Ons visum is nog tot 2011 geldig, dus we hebben nog even de tijd om een definitieve beslissing te nemen, maar ik denk dat de kans dat we nog gaan emigreren erg klein geworden is.

Af en toe steekt de twijfel natuurlijk weer de kop op. Vooral op van die dagen dat het buiten niet eens echt licht wordt! Hier zitten we weer hele weekenden binnen, terwijl we daar lekker met Lara de bush in gingen om te wandelen en te kamperen (met enorme goanna's die on de tent heen slopen!). Ook de gigantische parken die je daar in de grote steden hebt zijn geweldig, zo schoon en netjes. Hier is het altijd maar hopen dat je niet struikelt over de hondendrollen...

Maar voorlopig blijven we dus toch maar hier...

groetjes,
Hillegien

Nou jullie hebben in ieder geval je visum gevalideerd en kun je altijd nog gaan.
En ook nog een mooie vakantie er aan over gehouden, toch?

Ik moet eerlijk zeggen dat het bij mij ook af en toe wel zit te knagen, maar dat komt meer omdat de kinderen al groter worden en de oudste op het moment eigenlijk niet meer mee wilt, dat maakt het extra moeilijk.
Maar daarentegen zijn we nu al zover dat het idee al verweven is met mijn denkwijze.
Dus alleen daarom kunnen we eigenlijk al niet meer terug.

Succes met het maken en houden of weer veranderen van je keuze.

Groetjes, Mariette

Hi Hillegien,

Bedankt voor je update, ik was inderdaad heel nieuwsgierig naar jullie beslissing... Wat een gigantische ommekeer kan een kind te weeg brengen he :). Toen ik net een paar maanden zwanger was van onze oudste, kreeg ik een aanbieding om Italie te gaan werken... Tijden gewacht op een aanbieding als deze, maar natuurlijk mooi niet he, moest er niet aan denken om weg te gaan! Toen ze eenmaal geboren was is het hele idee van verhuizen helemaal naar de achtergrond verdwenen, terwijl we het al jaren overeens waren: Als we een goede aanbieding zouden krijgen, zouden we meteen gaan... Afijn nog een kindje en tijden later... daar kwamen de kriebels toch weer hoor! En "with a vengeance"  :grin:, dus nu gaan we er echt voor!

Maar ik kan me heel goed voorstellen dat jullie door de komst van Lara heel anders over de dingen zijn gaan denken... Doe wat je hart je ingeeft en zolang jullie je er goed bij voelen is dat de juiste keuze! En trouwens, zoals je zegt, het visum is geldig tot 2011 dus je hebt niks te verliezen!!

Groetjes,
Lela

Hoii,

Ik kan mij heel goed voorstellen dat je voor familie en vrienden toch in Nederland wil blijven.
Als je een sterke band met hen hebt lijkt het mij ook ergg moeilijk om de beslissing te maken, misschien heb ik wat dat betreft wel een klein beetje mazzel, ik heb namelijk die sterke band niet met familie en/of vrienden.
En iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt, toch.
En jullie kunnen (tot 2011) altijd nog beslissen of je gaat of niet.
Is eigenlijk wel een hele luxe positie vind ik :p hihi.

Veel plezier verder hier in het grauwe, maar wel familie & vriendenvolle Nederland.

Liefs Eutrice

20.000 visa (fictief getal) - 1 (non-user) = No comment.... 1 ding wil ik wel kwijt: Bezint eer gij begint!  :oops:

Back