Geert, Hillegien en Lara op weg naar OZ

[quote author=Hillegien link=topic=1177.msg47201#msg47201 date=1139490074]
Inmiddels hebben we de laatste paperassen (kopieen nieuwe paspoorten, VOG's, geboorte akte Lara) opgestuurd naar Adelaide, dus nu is het weer wachten geblazen.  :p

[/quote]

Ben benieuwd......maar jullie nog veel meer denk ik....ben benieuwd naar je update tegen die tijd.

Groetjes Miranda  :)

Hoi Hillegien,

Zeker een opluchting nu dat de laatste papieren de deur uit zijn.  Ik hoop dat jullie niet lang hoeven te wachten..............

Suc6 de komende maanden met het regelen van jullie vertrek.

Groetjes,
Susan

:balloons2: Yessss!!! Vandaag bericht gekregen van Dimia dat onze aanvraag is goedgekeurd! We kunnen naar Berlijn om ons visum op te halen!  :balloons2:

Wel spannend allemaal hoor! Inmiddels hebben we besloten om eerst een keer op vakantie te gaan naar Australie, voordat we de grote stap maken. Sinds ons kleine meisje  :baby: er is zijn we toch een beetje aan het twijfelen geslagen of we het allemaal nog wel zullen doen. We willen haar ook het contact met haar opa's en oma's niet ontzeggen...

Gefeliciteerd met het visum!!!!

Dat is het moeilijkste stuk (vindt ik dan) van het hele emigreren. Familie... Het is heel moelijk mensen achter te laten en nu er dus een kleintje is ga je dat des te meer realiseren.

Gelukkig is de afstand tegenwoordig "minder groot" door email, internet, skype, goedkoper bellen via allerhande aanbieders. Enz.

Ik hoop dat jullie vakantie de twijfel weg zal nemen en jullie met een gerust hart een besluit kunnen nemen. (wat dan ook Nederland of AUstralie...) Volg je hart!

Groetjes Lin

Gefeliciteerd met het visum! Het zijn inderdaad moeilijke keuzes, hopelijk helpt de vakantie wat! Zo was het voor ons ook!  :up:

Sara

Volgens mij kun je heel goed contact onderhouden met elkaar via internet. Skype met een webcam erbij :) Je hoort veel mensen zeggen hier dat ze, juist nu ze in Oz zitten, een intensiever contact hebben met ouders, dan toen ze nog in NL woonden.
Veel succes met jullie beslissing en natuurlijk in Berlijn!

Ontzettend gefeliciteerd met alles!!!!!!!!!

Wat is het leven toch wonderbaarlijk (en daarom interessant). Soms in alle opzichten! Weten jullie al waar je naar toe wilt op vakantie?

Henriette

Vorige week toch maar onze paspoorten opgestuurd naar Berlijn. Wel eng hoor! Gelukkig stonden er op dit forum veel positieve verhalen over het opsturen (en weer teruggestuurd krijgen!) van je paspoort, dus ik denk wel dat het goed gaat.

In oktober van dit jaar willen we een maand naar Australie op vakantie. Het plan is om op Sydney te vliegen, daar een camper te huren en dan naar Brisbane te rijden om daar nog wat rond te kijken naar evenuele werk- en woonmogelijkheden.

Iemand nog tips voor vliegen + reizen met een baby van 11 maanden?

groetjes,
Hillegien

Ten eerste van harte gefeliciteerd! Heerlijk gevoel he? Ook wij kennen de emoties die komen kijken bij emigreren met kleine kinderen. Mijn man zit al in Sydney en ik ga 6 juni met de 2 kleintjes (3 +1). Het afscheid hangt zwaar op onze schouders.....en dan voornamelijk het afscheid nemen van onze ouders. Ze vinden het vreselijk dat we emigreren met de kindjes.
Gelukkig begrijpen ze onze keuze wel, maar daar kopen zij weinig voor he?

Nog een tip voor vliegen met een 'baby' van 11 maanden. Wij hebben op de vlucht Sydney-Nl een maxicosi meegenomen voor onze (toendertijd) 10 maanden oude dochtertje.Ze heeft bijna de hele vlucht heerlijk geslapen. Natuurlijk heb je geen 'vrije stoel garantie' maar de kans is groot dat je een stoel naast je mag regelen. Ze is tegen die tijd te zwaar en te oud voor een basket.  Ook is het slim om een stoel vrij te houden tussen jullie in, mits je je stoelen online mag uitkiezen. Niemand boekt zichzelf tussen twee mensen in tenzij het helemaal vol zit natuurlijk.

Er bestaat toevallig al een draadje over dit onderwerp. In ons topic hebben we het ook besproken. Ik mocht namelijk mijn maxi cosi niet meenemen in het vliegtuig omdat hij niet volgens hun normen veilig vast te maken was. Maar je kan om een bassinet vragen. Dat is een hangmandje aan de wand (bij de voorste stoelen). Kijk even in dit draadje dan lees je er meer over. Ik heb Amber er ook nog in gehad afgelopen oktober, die was toen al ruim 1. Ging perfect.

http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=1039.msg23558#msg23558

Groetjes Lin

Wij mochten de Maxi Cosi wel meenemen en mochten Nora ook absoluut niet in een basinet zetten of laten liggen. Ze was te zwaar en te lang zeiden ze. Ze was toen tussen de 8-10 kilo geloof ik. Het ligt waarschijnlijk aan de soort vliegmaatschappij. Wij vlogen met SA. Goed, dit is in ieder geval onze ervaring ermee. Je kunt altijd van te voren informeren natuurlijk.

Hi Hillegien en Geert,

Als eerste gefeliciteerd met jullie visum  :up:.

Wat doet het toch veel met je he, de geboorte van je kindje! Ik kan me de twijfels zo goed voorstellen en zeker het feit dat je kleine meisje dan haar opa's en oma's niet zo vaak kan zien als je wel zou willen... Aan de andere kant zoals Lin al zei, de afstand is wel een stuk minder dan "vroeger".

Het is wel fijn dat jullie straks wel een maand rond kunnen kijken en dan heb je nog alle tijd om je definitieve besluit te nemen...

Groetjes,
Lela

[quote author=Nynke link=topic=1177.msg58901#msg58901 date=1147159369]
Wij mochten de Maxi Cosi wel meenemen en mochten Nora ook absoluut niet in een basinet zetten of laten liggen. Ze was te zwaar en te lang zeiden ze. Ze was toen tussen de 8-10 kilo geloof ik. Het ligt waarschijnlijk aan de soort vliegmaatschappij. Wij vlogen met SA. Goed, dit is in ieder geval onze ervaring ermee. Je kunt altijd van te voren informeren natuurlijk.
[/quote]

Vreemd hoor, ik vloog ook met SA in oktober, bassinet voor Amber geen probleem. Vervelend dat ze niet duidelijk zijn dan.

Ik denk inderdaad dat het ook heel erg ligt aan de stewardessen op dat moment. Ik kan me ook niet herinneren of we de Maxi Cosi aan hebben gegeven. Volgens mij zijn we er gewoon mee naar de gate gelopen ofzo. Ik ga nu toch maar proberen of we voor onze kleinste een bassinet kunnen regelen. We gingen er namelijk al vanuit dat dat toch niet meer zou lukken. Vliegen weer met SA. Hij is nu 14 maanden en weegt 10-11 kilo ofzo. Mmmm, toch het proberen waard dus....

Nou goed we gaan een beetje off topic hierzo....oops.

Groetjes Nynke

Bedankt voor jullie reacties!

Inmiddels hebben we de paspoorten gelukkig weer veilig terug met het visum er in!  :up:

Nu de reis nog boeken. Wij zijn ook van plan met Singapore Airlines te vliegen, dus hopelijk kunnen we zo'n bassinetje krijgen. Ik heb begrepen dat je ze niet echt kunt reserveren, maar dat het gewoon een kwestie van vroeg inchecken is en dan maar hopen dat het lukt...

Ik schrok een beetje van de huurprijzen voor een camper. De kleinere modellen vielen al af, omdat je daar geen babyzitje in kunt bevestigen. Nu gaan we misschien toch maar gewoon een auto huren,eventueel met kampeeruitrusting.  :tent:

Goed om te lezen dat jullie paspoorten veilig teruggekomen zijn  :up:

Veel plezier met het regelen van jullie vakantie.

Gr,
Susan

He Hillegien! Ook ik ben als oud-sph-er goedgekeurd als welfare worker! Jij bent de enige die ik heb leren kennen (na veeeele pogingen!!!) die dezelfde opleiding heeft afgerond en hiermee als een skilled independant naar Oz gaat!  Succes met alles! Hopelijk kunnen we af en toe kontakt houden aangezien we met dezelfde titel Oz binnentreden, kunnen we elkaar tips van de hand doen!
Grts, Mariekske :up:

Back