Voor de topic starter; wat wil je er mee ? Serieus off road of gewoon normale wegen en af en toe een dirt road ? Indien laatste, dan voldoet een AWD prima, als je serieuser werk wilt gaan doen, dan een 'echte' 4x4
Bedenk wel dat serieuse 4x4's ook serieus benzine gebruiken, als je echt wilt gaan touren is een diesel verstandig (of Turbo diesel, beetje meer power)
Ex fleet vehicles... zorg dan wel dat je iemand bij je hebt die verstand van zaken heeft... ik ben een paar keer bij een mijn geweest.. Auto's van 18 maanden oud zagen er uit alsof ze 50 jaar oud waren... worden verschrikkelijk mishandeld. Maar de Toyota's overleven dat wel !
Ik heb eerst een AWD gehad (RAV4) en nu een oude landcruiser uit 1992. Met de AWD heel Moreton island meerdere keren over geweest, strand, duinen, geen stukje gemist. Het kan maar je moet gewoon beter opletten hoe en waar je rijdt en je loopt wat sneller tegen de grenzen aan maar die grens ligt veerl verder dan de meeste mensen denken. Met de landcruiser maakt het niet zoveel uit, die gaat gewoon door. Maar ook die heeft grenzen (maar die wil je niet opzoeken als je je hele familie er in hebt zitten)
HZJ105r is basis model, diesel (geen turbo) deuren achter (barn doors, geen klep) en een live axle front en read en daardoor erg goed off raod. De HDJ100 serie (gxl) is de luxere uitvoering en heeft onafhankelijke voorwiel ophanging wat meer 'road' gericht is en deze uitvoering heeft alle toeters en bellen (luxe dus) Voor een Turbo diesel GXL 100 serie (1HD-FTE motor) betaal je je een slag in de rondte maar da's een van de beste diesels die er hier is te krijgen !!
HZ en HD zijn diesels, FJ's zijn benzine uitvoering
TOYOTA : LANDCRUISER HZJ105R STANDARD : carsales.com.au (http://www.carsales.com.au/car_sales/new_toyota_20021010_15_49_46.htm)
TOYOTA : LANDCRUISER HDJ100R GXL : carsales.com.au (http://www.carsales.com.au/car_sales/new_toyota_20021010_15_54_56.htm)
En een prado voor een gezin met 2 kids klein ?? 't Is maar wat je klein vindt...
Bedenk wel dat serieuse 4x4's ook serieus benzine gebruiken, als je echt wilt gaan touren is een diesel verstandig (of Turbo diesel, beetje meer power)
Ex fleet vehicles... zorg dan wel dat je iemand bij je hebt die verstand van zaken heeft... ik ben een paar keer bij een mijn geweest.. Auto's van 18 maanden oud zagen er uit alsof ze 50 jaar oud waren... worden verschrikkelijk mishandeld. Maar de Toyota's overleven dat wel !
Ik heb eerst een AWD gehad (RAV4) en nu een oude landcruiser uit 1992. Met de AWD heel Moreton island meerdere keren over geweest, strand, duinen, geen stukje gemist. Het kan maar je moet gewoon beter opletten hoe en waar je rijdt en je loopt wat sneller tegen de grenzen aan maar die grens ligt veerl verder dan de meeste mensen denken. Met de landcruiser maakt het niet zoveel uit, die gaat gewoon door. Maar ook die heeft grenzen (maar die wil je niet opzoeken als je je hele familie er in hebt zitten)
HZJ105r is basis model, diesel (geen turbo) deuren achter (barn doors, geen klep) en een live axle front en read en daardoor erg goed off raod. De HDJ100 serie (gxl) is de luxere uitvoering en heeft onafhankelijke voorwiel ophanging wat meer 'road' gericht is en deze uitvoering heeft alle toeters en bellen (luxe dus) Voor een Turbo diesel GXL 100 serie (1HD-FTE motor) betaal je je een slag in de rondte maar da's een van de beste diesels die er hier is te krijgen !!
HZ en HD zijn diesels, FJ's zijn benzine uitvoering
TOYOTA : LANDCRUISER HZJ105R STANDARD : carsales.com.au (http://www.carsales.com.au/car_sales/new_toyota_20021010_15_49_46.htm)
TOYOTA : LANDCRUISER HDJ100R GXL : carsales.com.au (http://www.carsales.com.au/car_sales/new_toyota_20021010_15_54_56.htm)
En een prado voor een gezin met 2 kids klein ?? 't Is maar wat je klein vindt...