giftige spinnen en slangen

[quote author=hawk link=topic=6733.msg84557#msg84557 date=1174043169]

Als ik dan ook nog een miereneter in mijn tuin mag hebben..... Dan ben ik helemaal blij.

[/quote]

Daar wil ik er ook wel 2 van hebben :up: Jemienee zeg....... wat een mieren hier. Ik had ze zelfs weer in bed vannacht :roll:
 
[quote author=rob en jolanda link=topic=6733.msg84534#msg84534 date=1174036326]
Als wij een ongewenste gast hebben zet Rob ze altijd buiten.
Ben benieuwd als hij daar zo'n huntsman tegenkomt, of ie die ook ff buiten zet.
Ik denk dat zijn haren in z'n nek dan ook omhoog gaan staan  :grin:

Jolanda
[/quote]

Huntsmannetjes zie ik regelmatig, maar.....

Twee weken geleden. 's Avonds. Halfslaperig besluit ik naar bed te gaan. Doe het licht in de gang aan en $%#$$%#. Daar zit me toch een huntsMAN. Bijna zo groot als mijn hand. Toen ik de deur opende heb ik hem vriendelijk verzocht naar buiten te gaan. Gelukkig deed ie dat doen.  :up:
 
[quote author=rob en jolanda link=topic=6733.msg84551#msg84551 date=1174041746]
Gatver, kakkerlakken vind ik helemaal smerig.
[/quote]

Dan kan je beter niet in Alice Springs gaan wonen ;)
 
Hahaha daar ga ik ook niet wonen 4np.

Maar mocht ik daar eens komen, ik ben niet het type die
meteen gaat gillen hoor bij het zien van zo'n beesie.
Ik vind ze gewoon smerig.

Jolanda
 
Oke,ik heb even gekeken naar de beestjes in de tuin,een gezellige beestenboel zo te zien!
Ach ja,we leren er wel mee om te gaan,als ze maar niet kunnen vliegen,maar trouwens........die heb je ook,springende,vliegende,blaffende spinnen,nou ja.....gewoon terug blaffen,misschien sllat die dan op de vlucht!
Ennnnn,jongens en meiden,willen we nog steeds naar australie,hahahahahahahaha!
En Hawk,ik moest zo lachen om die kakkerlak van je,ik zag het al helemaal voor me,een grote vent,die een kakkerlak afbeult!
Mieren.......jakkie,stomme eigenwijze beesten,verdelgen die hap!
Maar ja....ze blijven terug komen!
In Cairns zat mijn mannetje op een stoeltje te bespreken over een dag vissen,toen hij opstond en hij zijn stoeltje verschoof,zat er zo n spider onder,net zo groot als mijn hand,hahahaha,je had zijn gezicht moeten zien,en ik wees er naar,en zei:Kijk...moet je dat nou is zien,die vrouw pakte een bezem,en veegde hem weg,als een normaal huisspinnetje,en zei:Oke,lets go on,sit down please!
Mijn mannetje zag ik de hele tijd aan zijn been kriebelen,toch een beetje de kriebels,dus wie weet belt hij mij op,hahahahahahaha!

Ons gezinnetje.
 
Hee Kallie,nog bedankt voor de topic,die heb ik even net bekeken,brrrrrrrr,wat een verhalen,maar gelukkig niet alleen maar kommer en kwel,maar ik blijf het nog steeds eng vinden!
Ik bedoel:Lig je lekker te slapen,zoals gewoonlijk met mond open,brrrrrr,nee,ik moet er niet aan denken,dus nou weet ik eigenlijk niet of ik wel geholpen ben,hahahahaha!
Maar ja....ik wil eerlijkheid,en die heb ik gehad!
Dan zijn de spinnen hier toch wel wat kleiner hoor,ik zou zelfs zo n grote spin niet eens dood durven te slaan,alleen het geluid al,en de rotzooi,toch maar oppakken dan,want ik mag niet aan de kids laten merken dat mammie ook bang is!
Dat zal wat worden met die kleine meid,die gilt hier alles al bijelkaar!
Maar ja......jezelf gekker maken,dan dat het is,is ook niet goed,alles went,zeggen ze,hahahahahaha!
doei,doei,ons gezinnetje! :grin:
 
Op Tassie hoef je je ook niet veel zorgen te maken, we kennen veel mensen in en rond Hobart  die nog nooit een slang in het wild hebben gezien.
In februari zijn we de bergen in geweest ( Walls of Jerusalem) en zijn daar een stuk of 5 slangen tegengekomen, maar dan zoek je ze wel op door naar die gebieden toe te gaan, en meestal liggen ze lekker te zonnen en jij schrikt van die slang en die denkt: daar is weer zo'n stomme toerist die me komt storen in m'n slaap.
Bij 9 op de 10 slangen die bijten komt geen gif vrij omdat het waarschuwingsbeten zijn (daarom nog wel voorzichtig blijven)

En possums zijn van die schattige diertjes, alleen moet je ervoor zorgen dat ze niet in de vuilnisbak kunnen komen (of in de vuilniszak naast de tent, want er blijft niks meer in zitten).


Succes met de aanvraag.
 
Ik woon hier nu 8 maanden, maar het went niet hoor, de aanwezigheid van slangen en spinnen. Op zich voor mezelf wel, ik werk in het National Park als vrijwilliger wat veel inhoudt dat ik onkruid moet wieden of planten moet planten, vol in de natuur dus. Dat is goed te doen. Maar in m'n "gewone" leven...
Nu wonen we ook niet in een Redbackvrije zone... er zitten er dus echt veel in de tuin en dat is met een klein ventje toch echt niet fijn. Ze zitten onder de tuinstoelen en bankjes, dus die kleine hoeft geen stomme dingen te doen om toch gebeten te kunnen worden. En voor kleine kinderen is het gewoon gevaarlijker.
Slagen hebben we in de tuin niet gezien, we hebben honden en dat scheelt. Ook het behouden van de eerder grote hagedissen (ook bijv. de bobtail) zorgen er voor dat je tuin wat slangvrijer is. Het heeft gewoon veel te maken met je levensstijl. Heb je bijvoorbeeld scharrelkippen, moet je gewoon weer wat voorzichtiger zijn bijvoorbeeld (trekt muizen aan en muizen zijn weer aantrekkelijk voor slangen).
Probeer je zoveel mogelijk te laten informeren (al blijkt dat hier nog niet zo eenvoudig te zijn vind ik).
En ja, het zal wel tijd kosten, ik sta als mijn kleine vent in een boom probeert te klimmen naast de standaard duizend angsten er nog een paar extra uit omdat ik bang ben dat ie in een spin grijpt....
 
Enneh... over die mieren. Wij hebben ze ook, maar ik vind ze dus reuze interessant en ging naar het tuincentrum om te vragen of ze een Ant Farm (plastic behuizing waarin je ze kunt observeren), ook voor mijn zoontje. Ik werd erg uitgelachen. Ze hadden alleen maar klanten die ze dood wilden hebben en zeker geen die er een farm van wilden.... :p
 
Ik blijf alle dieren interessant vinden, op kakkerlakken na (hoef ze niet, en zal ze ook verdelgen), maar als je er bij stil staat!!
Een opgeruimd keukenblad vinden mieren niet fijn, maar laat eens even wat eten staan, en ze vinden dat supersnel.
Slangen, ik heb ze wel gehad als "pet", een carpetsnake, en een andere. Fascinerend.
Lizards zijn ook mooi, vooral de "blue tongue".
Redbacks blijf ik uit de buurt, maar zal ze rustig pakken met een lucifer doosje om ze vervolgens ergens ver uit mijn buurt weer los te laten. Ik ben wel een beetje bang voor funnelwebs, die zijn tamelijk agressief, en kunnen een eind omhoog springen (nee, ze doen niet mee in de olympische spelen!!).
Huntsman is onschuldig. Hij is alleen een beetje afschrikwekkend door zijn maat.
Maar ja, zoals ze zeggen ieder zijn smaak.


Elle, een "antfarm" is te maken. Kijk maar op deze link; http://www.antnest.co.uk/keep.html

Rene-l
 
hallo
weten jullie ook hoe het zit met al die beestjes in tamworth?
dan weet ik ook hoe ik me daar op voor kan bereiden :oops:
 
Aangezien dat ook buiten de stad ligt, reken er maar op dat je daar ook wel wat beestjes tegen zult komen. Ach het valt allemaal volgens mij reuze mee, de helft van de tijd zien we ze niet eens omdat ze ergens verstopt zitten  :grin:
 
mmm ja verstopt...maar dan zittten ze er nog wel bah!! :oops: :p
maar goed je moet het maar voor lief nemen denk ik dan.
dat is nu ook makkelijker gezegd dan gedaan :grin:
 
Nou, ik kan me je angst levendig voorstellen!! Ook ik ben ietwat fobisch voor spinnen. Heb in de twee keer op vakantie down under ook wel meerdere grote huntsmans gezien, inderdaad ongevaarlijk. De tweede keer heb ik zelfs niet gegild, terwijl die toch echt groter dan mijn hand was......
Ik wilde niet iedereen wakker maken..... :oops:
Heb er maar een foto van gemaakt.....
Maar mijn oom beweerde, en die woont daar al tientallen jaren, dat een beet van een huntsman wel erg pijnlijk kan zijn, maar onschadelijk. Hoop niet dat ik je nu banger heb gemaakt? :evil:
Wij gaan in augustus kopje onder, maar ik heb zo nu en dan aanvallen van angst, hoe met de kids? De kinderen in Australia worden groot gebracht met hoe om te gaan met die beesten, maar die van mij zijn alleen maar bang.... Gelukkig zijn ze wat ouder (9 en 12) dus kan ik ze goed leren wat niet te doen. Maar het zal moeilijk worden niet te gillen als ik er één tegenkom......

succes! groetjes van Pauline
 
Hé Rene, dank voor je link, ga meteen een kijkje nemen!! (leuk ook iemand te treffen die niet gelijk voor het verdelgen gaat  :grin:).

Enneh Pauline, je zegt blij te zijn met de leeftijd van je kinderen, om het allemaal lekker op de sensatie te gooien, de meesten ongevallen met beesten vindt plaast tussen de leeftijdsgroep van 10-12 jaar!  :evil:
 
AAARGGGHHH!!! Ik wist het, wordt gelijk gestraft voor mijn pesterijtje    :grin:

Ik ga nog maar eens goed inpeperen wat wel en niet mag....... :shout:
 
Hoe zit het eigenlijk met slakken? Kom je die veel tegen?
Ik zou zeggen van niet omdat ze van een vochtige omgeving houden en daar is Australië niet echt voor gekend. (buiten het noorden en Queensland dan)
Ik heb geen problemen met spinnen en andere kruipende beesten, vind ze zelfs bijzonder interessant! Alleen slakken niet! Daar komen mijn haren recht van omhoog! Vooral naaktslakken, bah!
Ik ben al blij dat ze zich zo traag voortbewegen en niet vliegen. Dat zou wat zijn: vliegende slakken! Ik mag er niet aan denken!! :w00t:
 
Hoe kan je nou gebeten worden door een spin? Hoe gaat dit in zijn werk? Bij een wesp weet ik hoe dat gaat, dan zie je opeens een zwarte stip op je voorhoofd afkomen en POK! voel je pijn...

Ah ik heb het al gevonden:
As adults, Huntsman spiders do not build webs, but hunt and forage for food: their diet consists primarily of insects and other invertebrates. They live in the crevices of tree bark, but will frequently wander into homes and vehicles. They are able to travel extremely fast, and walk on walls and even on ceilings. They also tend to exhibit a "cling" reflex if picked up, making them difficult to shake off and much more likely to bite.  :doofywave: :doofywave:The females are fierce defenders of their egg sacs and young. They will generally make a threat display if provoked, but if the warning is ignored they may attack and bite.

Heeft iemand dat wel eens meegemaakt, zo'n cling reflex?  :(

Als ik zo'n beest tegen zou komen zou ik hem gelijk doodslaan met zo'n rubberen hamer, die zijn daar heel effectief voor, gebruik ik nu ook altijd als ik een spin zie... :shocking:

Hoe vaak zie je zo'n beest (Huntsman ofzo) als je in een voorstad woont?
 
Back
Top