giftige spinnen en slangen

Mijn vrouw is het niet me eens, maar ik laat die Huntsman spinnen altijd lopen. Die vreten weer ander ongedierte op en zelf zeer onschuldig (zien er wel imposant uit overigens).

Verder hebben we gewoon overal in huis spuitbussen staan (net als in motels en zo waar je zo ook standaard vindt / hoort te vinden). Zowel voor de directe aanval als de "surface spray" om ze weg te houden in bepaalde delen van het huis. Zo moet je bijv. regelmatig surface spray aanbrengen rond de IR detectors van het inbraak alarm systeem. Ik heb een weerstation en de windvaan daarvan krijgt ook regelmatig een beurt nadat ik merkte dat ie een keer vast kwam te zitten door spinnewebjes na een windstille dag.

Verder heb je in elke plaats in Oz "pest control" bedrijven die voor bedragen tussen de $ 100 en $ 200 per jaar je huis ongedierte vrij houden (incl. controle op termites wat je je hele huis kan kosten).

Ach en wat muizen en ratten in de winter en een possum hier en daar : daar hebben we vallen voor en muizen tarwe en zo.....Net als in NL.
 
[quote author=-+henk+- link=topic=6733.msg86068#msg86068 date=1175421528]

Verder hebben we gewoon overal in huis spuitbussen staan (net als in motels en zo waar je zo ook standaard vindt / hoort te vinden). Zowel voor de directe aanval als de "surface spray" om ze weg te houden in bepaalde delen van het huis. [/quote]

Dit zegt genoeg! Ik moet dat Australie idee nog maar eens overdenken! ;)
 
Okido,ik heb nu weer es alles gelezen,en ik weet nou niet of ik gerustgesteld ben......NEEEEEEE,DAT BEN IK NIET!!!!!!!!
Ik denk toch dat ik met zo n speciaal pak ga lopen,en slapen.....BRRRRRRR,hoe moet dat als je met mond open slaapt,argharhgargh,ik krijg de kriebels!
Nu zit ik natuurlijk nuchter hier,te kijken naar jullie enge fotos,dus ......het voordeel daarvan is wel weer dat ik hier niet meer bang ben voor die kleine spinnen hier in nederland(hahahahahahahaha!)
Wij gaan richting Tasmanie,en huren daar een huisje met alleen maar tegels om ons heen,niet teveel beplanting om ons heen,wij zijn toch geen tuinmensen!
Ik ben wel een beetje bang voor mijn kinderen,want die kleine van 4 die gilt hier al bij een vlieg,dus dat wordt nog leuk voor de buren,hahahahahahaha!
En die van 6 vertelt mij dat ik moet opletten,want anders wordt ik gebeten,en je mag niks aanraken,maar ja.......we zullen het wel afwachten als hij zo n grote op zijn kamer ziet(uchm!)
Kortom........ik weet dat het leven mooi is daar,maar ik moet er niet teveel bij stil blijven staan!
Groetjes!!

ons gezinnetje!!
 
Toen ik de laatste keer met een vriendin op vakantie was in Australie zag ze een grote slang toen ze van het zwembad naar de tent liep. Gelukkig heeft ze me dit pas een half jaar nadat we weer terug in Nederland waren gezegd anders had ik het eerste beste vliegtuig terug genomen. Ik zweer het.
Ik heb 1 goede tip onthouden. Wanneer je door hoog gras heen loopt moet je stampen met je voeten. De slangen voelen de trilling en gaan er dan vandoor. Maakt me niets uit als ze me gek aankijken wanneer ik stampend rondloop. Hihi.
 
[quote author=uptoaustralia link=topic=6733.msg127478#msg127478 date=1225039402]
Heb je toch een Snakebite of Spiderbite opgelopen dan kan deze http://www.health.nsw.gov.au/policies/gl/2007/pdf/GL2007_006.pdf erg handig zijn. Hij is m.n. gericht op NSW, maar ook wel geschikt voor de meeste andere gebieden denk ik. Er staan afbeeldingen en beschrijvingen in van de gevaarlijke slangen, spinnen, etc en wat de beste behandeling is na een beet. :dizzy:

Marc
[/quote]

Interessant stuk marc. Heb het net heel aandachtig door zitten lezen. Klinkt misschien een beetje vreemd, maar ik ben in Kakadu national park (bij het omhoog lopen naar Ubirr lookout) gebeten door een spin. Ik heb de spin zelf nooit gezien en vraag me nog steeds af welke het was. Veel symptomen die hier genoemd worden had ik ook.  Zeker weten zal ik het nooit, maar die spin was helaas wel de rede dat ik in het ziekenhuis van Kakadu belandde. Gelukkig maar voor een paar uurtjes, maar heb me wel dagen flink beroerd gevoeld.
 
Ik zag laatst op Animal Planet een documentaire over de box jellyfish, een piepklein kwalletje, waarschijnlijk het giftigste organisme op aarde. De onderzoeker werd ook gestoken door zo'n beestje en lag dagenlang met hevige pijnen in t ziekenhuis. Ze zijn nu aan t zoeken naar antistoffen. Ik las dat ze mogelijk een antistof hebben gevonden, http://www.irukandjijellyfish.com
 
Nou, als ik een verdachte beet heb opgelopen, dan ga ik niet die .pdf file van de NSW Health Department lezen en gokken wat het was, maar naar de eerste hulp, effe checken :ill:. Maar door het lezen van dat stuk word je wel bang ja :shock:  Mind you, het enige waar ik hier echt op let, zijn webben van de Red Back spider, want die hebben we wel. Voor de rest valt het gelukkig allemaal wel mee hier - met óns huis en Rundumhause dan hè. Heb meer last van muggen en midges, en ben bezorgder over de Paralysis Tick voor onze huisdieren ;-)
 
[quote author=uptoaustralia link=topic=6733.msg127489#msg127489 date=1225056356]
Ik zag laatst op Animal Planet een documentaire over de box jellyfish, een piepklein kwalletje, waarschijnlijk het giftigste organisme op aarde. De onderzoeker werd ook gestoken door zo'n beestje en lag dagenlang met hevige pijnen in t ziekenhuis. Ze zijn nu aan t zoeken naar antistoffen. Ik las dat ze mogelijk een antistof hebben gevonden, http://www.irukandjijellyfish.com
[/quote]
Volgens mij is de box jelly fish niet zo klein maar is de urikjandji dat wel.
je hebt het hier over 2 verschillende soorten.
En wij zitten in dit gebied waar ze voor komen, dus waarschijnlijk over een paar weken de stinger netten weer in het water waar je tussen kan zwemmen.
een probleem, de urikjandji kan daar doorheen dus je kan er nog door geraakt worden.
Ach lijkt een beetje op rusisch roulette gokje wagen toch.

Kees
 
Mmmmhhhh gaan we toch lekker zwemmen in de Crystal Cascades?  :up:

groetjes Miran

PS zou niet graag door zo'n Iroekèndjie gepiekt willen worden hoor  :shock:
 
[quote author=tum link=topic=6733.msg127502#msg127502 date=1225079242]
Mmmmhhhh gaan we toch lekker zwemmen in de Crystal Cascades?  :up:

groetjes Miran

PS zou niet graag door zo'n Iroekèndjie gepiekt willen worden hoor  :shock:
[/quote]
ik niet ik ben ook bang van dat Nederlands ongedierte daar :wink:
 
Hee, stinger suits werken niet? Maar als je 't kwalletje is 2-2,5 cm lang? En ik las dat het niet overleeft in een aquarium omdat 'ie zich kapot zwemt tegen het glas. Vreumdig?!
 
[quote author=Eerainuh link=topic=6733.msg127513#msg127513 date=1225091959]

Hee, stinger suits werken niet? Maar als je 't kwalletje is 2-2,5 cm lang? En ik las dat het niet overleeft in een aquarium omdat 'ie zich kapot zwemt tegen het glas. Vreumdig?!
[/quote]
Ik had het over stinger netten, die hangen in een vierkant in de zee.
In dat vierkant kun je dan zwemmen, maar de mazen zijn zo groot dat de kleintjes erdoor komen.

duidelijk?

Kees
 
[quote author=Eerainuh link=topic=6733.msg127494#msg127494 date=1225063343]
Nou, als ik een verdachte beet heb opgelopen, dan ga ik niet die .pdf file van de NSW Health Department lezen en gokken wat het was, maar naar de eerste hulp, effe checken :ill:.

[/quote]

Dat van mij is jaren geleden hoor. Ziekenhuis was ook het eerste waar ik naartoe ben gebracht. Maar omdat ik de spin niet heb gezien wisten ze niet welke het was. Al was het wel heel verdacht dat je een bite mark kon zien :|

Erg vrolijk van al die slangen en spinnen in die pdf wordt je niet  :lol:
 
[quote author=krokkie link=topic=6733.msg127517#msg127517 date=1225094850]
[quote author=Eerainuh link=topic=6733.msg127513#msg127513 date=1225091959]

Hee, stinger suits werken niet? Maar als je 't kwalletje is 2-2,5 cm lang? En ik las dat het niet overleeft in een aquarium omdat 'ie zich kapot zwemt tegen het glas. Vreumdig?!
[/quote]
Ik had het over stinger netten, die hangen in een vierkant in de zee.
In dat vierkant kun je dan zwemmen, maar de mazen zijn zo groot dat de kleintjes erdoor komen.

duidelijk?

Kees
[/quote]

Ik meen juist dat het probleem is dat de tentakels van de kwalletjes losraken als ze tegen het net aanzwemmen, en zo dus in het "veilige vak" drijven.

Sander
 
[quote author=r2d2 link=topic=6733.msg127519#msg127519 date=1225095195]
[quote author=krokkie link=topic=6733.msg127517#msg127517 date=1225094850]
[quote author=Eerainuh link=topic=6733.msg127513#msg127513 date=1225091959]

Hee, stinger suits werken niet? Maar als je 't kwalletje is 2-2,5 cm lang? En ik las dat het niet overleeft in een aquarium omdat 'ie zich kapot zwemt tegen het glas. Vreumdig?!
[/quote]
Ik had het over stinger netten, die hangen in een vierkant in de zee.
In dat vierkant kun je dan zwemmen, maar de mazen zijn zo groot dat de kleintjes erdoor komen.

duidelijk?

Kees
[/quote]

Ik meen juist dat het probleem is dat de tentakels van de kwalletjes losraken als ze tegen het net aanzwemmen, en zo dus in het "veilige vak" drijven.

Sander
[/quote]
sorry da's nieuw voor mij
 
[quote author=Joep link=topic=6733.msg127526#msg127526 date=1225105335]
Wie gaat het even uitproberen?
[/quote]

LOL, vrijwilligers? iemand?  :grin:
 
irukandji-jellyfish-200801.jpg


Wat zo'n klein beestje kan doen hè.

irukandji-jellyfish-04.jpg
 
Back
Top