giftige spinnen en slangen

Een spin bijt gewoon met zijn kaakjes. Spinnen kunnen trouwens best snel zijn, maar ze zullen niet snel naar je toe komen rennen om je te bijten. De meeste spinnen bijten alleen maar als ze zich bedreigd voelen en als jij dus te dichtbij komt.
Verder vind ik niet dat je alles maar zomaar moet doodslaan. Spinnen kunnen ook heel nuttig zijn (of je moet een groot voorstander zijn van muggen enzo). En anders kun je de meeste beesten ook gewoon weer buiten zetten.
 
[quote author=AnSteveTomas link=topic=6733.msg85238#msg85238 date=1174566835]
Hoe zit het eigenlijk met slakken? Kom je die veel tegen?
Ik zou zeggen van niet omdat ze van een vochtige omgeving houden en daar is Australië niet echt voor gekend. (buiten het noorden en Queensland dan)
Ik heb geen problemen met spinnen en andere kruipende beesten, vind ze zelfs bijzonder interessant! Alleen slakken niet! Daar komen mijn haren recht van omhoog! Vooral naaktslakken, bah!
Ik ben al blij dat ze zich zo traag voortbewegen en niet vliegen. Dat zou wat zijn: vliegende slakken! Ik mag er niet aan denken!! :w00t:
[/quote]

Hoi,
De enige slakken die ik in 8 jaar tijd in Queensland heb gezien zijn deze...wel apart met die rode driehoek :smile:
Groetjes Irene

wallaraslugbc5.jpg
 
Echt wel apart! Dat had ik nog nooit gezien; 't is net alsof een kleuter er creatief mee is bezig geweest! -Wie heeft er papier nodig als er je slakken hebt!- :smile:
Zijn er ook slakken in Victoria? (Hawk?)

Heeft iemand die reeks, life in the undergrowth van David Attenborough gezien?
Er kwamen daar veel Australische beestjes in voor, oa hoe knap de funnel web spider haar web maakt.
Het is een echte aanrader, het geeft je een totaal ander perspectief op 'beestjes'!

groetjes,
An
 
Is het zo dat je de Huntsman en dergelijke grote spinnen even vaak ziet in Australie als hooiwagens in Nederland?!
 
@Bobbak,
Wonend in een Northern Suburb van Perth hebben we tot nu toe (bijna een jaar hier) 3 keer een redback in huis gehad (alle 3 keren de suitbus erop (;-) ). Daarnaast een paar weken geleden nog een huntsman in huis voor 3 dagen (zie onze weblog voor foto, www.blessies.blogspot.com).
OP zich niet veel dus, wel is het een gegeven dat wij nauwelijks een tuin hebben (rondom het huis alles bestraat), maar (nog) wel een kweker/tuinderij aan de achterkant van ons huis (waar in de voorzienbare toekomst huizen gebouwd gaan worden).

Ik denk dus dat het wel meevalt (oh ja, tot nu ook 2 keer een kakkerlak gezien. Even glas erop, kartonnetje erop en buiten zetten ;-)
 
Ha, ha Bobbak, ik zie net je volgende vraag.. hooiwagens (kleine bolletjes met lange dunne pootjes) zijn hier onuitroeibaar. Elke hoek (muur/plafond) heeft er wel een ;-)
Maar ook deze zijn alleen maar nuttig, eten eventueel voorkomende oorwurmen of pissebedden...
 
Wist je trouwens dat die hooiwagens (Daddy Long-Legs) op redbacks jagen en ze opeten? Wel gek als je bedenkt dat die hooiwagens voor mensen ongevaarlijk zijn...
 
Zijn er ook slakken in Victoria? (Hawk?)

Geen idee. Ik heb ze nog niet gezien in mijn tuin of in mijn buurt. Het lijkt me niet bepaald een beest wat je hier hebt met die droogte hier.
 
Een heleboel spinnen maken het leven dragelijker. Dat klinkt vaag he en zeker uit de mond van een iemand die echt van spinnen griezelt, maar de grote dikke zwarte harige gardnerspin, die er werkelijk wanstaltig uitziet, vermoordt wel een heleboel andere enge wezens. Dus zeker laten zitten! (ze eten in ieder geval de White Tail Spider (piepklein, maar heeeeel naar spinnetje).
 
Blij te horen (lezen) dat er ook nog andere mensen zijn die het gezegde "live and let live" ten harte nemen. Ik ben ook geen voorstander om alles maar dood te slaan omdat ze niet in onze levenstijl passen. Ze hebben allemaal hun nut (behalve de vlieg en de mug dan!!). Het is verbazend hoeveel irritante insecten er zijn die opgegeten worden door oa spinnen.
Er zijn natuurlijk momenten dat er een insect is (spinnen) die je liever niet in je huis hebt. Ik probeer ze altijd te vangen (glas erover en een stuk papier er onder) en buiten te zetten. Dan jagen ze in ieder geval geen vrouwen de stuipen op hun nek.

Rene
 
[quote author=Rene-L link=topic=6733.msg85573#msg85573 date=1174892736]
Dan jagen ze in ieder geval geen vrouwen de stuipen op hun nek.
[/quote]

Weet niet of iedere vrouw blij is met deze opmerking  :wink: Ik daarentegen vind spinnen echt vreselijk eng. Toen ik een jaarje ging reizen vroegen mijn vrienden zich al af hoe ik dat in Australie ging doen met al die enge beesjes.
Toen ik in de fruit sector werkte ben ik regelmatig redbacks tegen gekomen.... heb echt het hele platteland bij elkaar gegild  :oops:
Anyway... tegen de tijd dat ik er woon hoop ik naast een dappere buurman of vrouw te komen wonen die alle enge beesjes voor me wilt verwijderen.... zo niet... tja.... dan moet ik me toch maar over die angst heen gaan zetten.

Jidske  :cool:
 
Ik ben zelf niet echt bang voor spinnen, maar........
Ik vind die huntsman wel heeel eeerg groot hoor  :shock:

Toen ik die foto's van PerthPete zag gingen m'n nekharen een beetje omhoog staan  :grin:

Jolanda
 
Dan ook maar even een vraagje

Is het verantwoord om in het donker door het huis te lopen of doe je altijd het licht aan om te zien wat je pad kruist.
Gekko's in huis ben ik al gewend maar toen we in cairns sliepen en er een op onze dochter haar kamer zat op een witte kast en ook nog een nachtlampje aan (ze zag hem dus goed) sprong ze letterlijk maar niet figuurlijk een gat in de lucht.
Ze heeft dus twee nachten niet op die kamer geslapen.
En vangen kon je hem niet daar was hij veel te snel voor dus bewijs materiaal van hij is echt weg was er niet.
Raken kinderen uberhaubt gewend aan de soms niet altijd welkome huisdieren (en mischien wel niet alleen de kinderen).

Groetjes Kees
 
:grin: Wij lopen gewoon in het donker door het huis hoor! We struikelen niet over het ongedierte.
Soms zit er een spin binnen en die proberen we dan te vangen, het went echt! De meiden gillen nog wel eens als er een spin binnen zit. Maar eigenlijk net als in Nederland. En de huntsman is zo snel omdat hij banger voor jou is dan jij voor hem!

Groetjes Lin  :smile:
 
Lijkt me heel afhankelijk van waar je woont. WOon je meer in de een bushy omgeving, misschien toch wel verstandig om wat voorzichtig te zijn. Wij (in Perth, suburb) lopen gerust in het donker door het huis, maar toch altijd wel met slippers (thongs) aan. De kans op problemen is erg klein, want de meeste engerds zijn inderdaad sowieso banger voor jou dan jij voor hen. Maar je zal maar net op een red back stappen die net oversteekt naar de andere muur of zo... Of, niet gevaarlijk maar gewoon vies, op een kakkerlak :-(

NB: als je dit zo leest klinkt het misschien een beetje alsof je continue ongedierte in huis hebt, maar dat is (hier) niet zo hoor ;-) Score tot dus ver: 3 x een redback, 1x een grote huntsman, 2x een kakkerlak. Is niet overdreven veel voor een 9 maanden dat we hier wonen (en dan links, rechts en achter het huis nog geen andere huizen).
 
[quote author=perthpete link=topic=6733.msg85791#msg85791 date=1175080522]

NB: als je dit zo leest klinkt het misschien een beetje alsof je continue ongedierte in huis hebt, maar dat is (hier) niet zo hoor ;-) Score tot dus ver: 3 x een redback, 1x een grote huntsman, 2x een kakkerlak. Is niet overdreven veel voor een 9 maanden dat we hier wonen (en dan links, rechts en achter het huis nog geen andere huizen).
[/quote]

En dat noem jij weinig? Dat is toch meer dan een keer per 3 maanden jezelf rotschrikken!

:-(
 
Back
Top