Go#verdomme......

Hi Marcus,

Dat pensioen geld krijg je uiteindelijk terug. Van de staat of zo. Mijn ex werkgever had had ook bij alle werknemers gedaan en ook fraude en failliet etc. Uiteindelijk heb ik t terug gekregen al weet ik niet meer door wie (is alweer 15 jr geleden). Woest was ik ook toen. Ons salaris werd ook al 2 mnden niet meer uitbetaald. Gelukkig had ik net n andere baan maar voor anderen duurde t drama veel langer. En helemaal erg, deze man zit nu in Amersfoort in de politiek!
Even off-topic...
Yuud! @Yuud , we hebben je nodig! We hebben je een vraag gestuurd per pm, heb je die ontvangen?
Wil je ons anders even een pm sturen, dan stellen we nog eens de vraag.
 
Ook.

https://www.mijnvakbond.nl/Documenten MijnVakbond.nl/Zorg/GGZ/Vragen en antwoorden UWV Zonnehuizen dec 2011.pdf

Of hier: '...
Het UWV neemt over – de loongarantieregeling
Als bij het UWV is gemeld dat er sprake is van betalingsonmacht als hiervoor bedoeld, dan zal zij de werknemer een formulier toesturen om de uitkering aan te vragen. In faillissementen kan het ook zo zijn dat de curator samen met het UWV een bijeenkomst belegt om de werknemers te informeren. Vaak zal de curator in zo’n geval de werknemer ook ontslag aanzeggen.

Het UWV neemt, mits de werknemer verder aan de voorwaarden voldoet, de verplichtingen van de werkgever over. Het UWV betaalt:

  • loon en loon over atv-uren over de periode vanaf de betalingsonmacht tot het einde van de dienstbetrekking (wanneer die is opgezegd door de curator), de zogenoemde uitwerkperiode;
  • vakantiedagen (maximaal over een jaar);
  • vakantiegeld of vakantierechtwaarden (maximaal over een jaar);
  • pensioenpremie;
  • achterstallig loon over maximaal dertien weken voorafgaande aan de betalingsonmacht (bijvoorbeeld dus dertien weken voor faillissement);
  • eventuele kosten in verband met het opeisen van uw geld bij de werkgever en eventuele kosten voor de aanvraag van het faillissement (de proceskosten)...'

Zat ooit in dezelfde situatie rond 2001. Toen staalde UWV de pensioenpremie volgens mij ook. En als ik de link volg lijkt dit (nog?) te kloppen. Succes!
 
Last edited:
Back
Top