goedkope vliegtickets

Bedankt voor de tip Wilbert! Dat vliegen is toch elke keer weer een rib uit je lijf. Ik heb ook even gekeken op mijn gewenste start/einddatum, dat scheelde toch meteen al een snelle 150 euro. Dat kan vast goedkoper nog als ik nog wat schuif met data (dat kan nu nog wel).

Nikki, de tijd die je wilt vermijden is de Australische zomervakantieperiode, hun hoogseizoen. Iemand anders kan je vast de precieze periode vertellen, maar mijd december/januari als het kan. Niet alleen de vlucht maar ook verblijf is dan een heel stuk duurder. Als je naar Perth gaat heb je overigens een grotere kans op stabiel & mooi weer dan aan de oostkust, ik had daar zelf in hun winter mooier weer dan in onze zomer (maar eerlijk is eerlijk, dat was ook wel een beetje strontmazzel: grote droogte in Oz, weer zo'n natte rotzomer in NL). Je kunt in ieder geval wat meer schuiven qua maanden dan je hier zou kunnen qua weer.

Kijk eens bij www.aussietours.be bij nieuwsbrieven - laatste nieuwsbrief. Je kan ook die van februari eens bekijken, krijg je een idee van hun prijzen. Deze promoties doen ze meerdere keren per jaar. Tot hiertoe de goedkoopste die ik gevonden heb (en ben al lang aan 't zoeken  :shock:)

ons visum zal er hopelijk zo rond begin maart zijn en we willen dan ook meteen vertrekken, echter een definitieve vertrekdatum kunnen we nu nog niet plannen maar we willen wel al een vliegticket boeken met open startdatum.
Of moeten we gewoon een vlucht boeken op bv 1 maart en dan de vertrekdatum wijzigen? zijn daar extra kosten aan verbonden?

Heeft iemand tips?

Cheers,
Loek

zou het niet doen. Als e.e.a. uitloopt (zoals bij ons) kan je wel eens voor verrasingen komen te staan met je kosten.
Wij hadden ook verwacht het visum in juni / juli te hebben, maar hebben het nog steeds niet.

Ik had ook het idee het ticket te boeken toen met die verhalen over het verhogen van de brandstof toeslag, ben nu blij dat ik het niet gedaan heb.

Verder zie je nu bij KLM dat de prijzen weer naar beneden gaan omdat ze de toestellen niet vol kunnen krijgen, andere maatschapijen volgen vanzelf.

Gr,
Johan

Vreemd dat hier niemand www.kayak.com vermeld.
Persoonlijk vind ik dit een heel handig systeem,kayak verkoopt zelfs geen tickets ,maar  zoekt naar de goedkoopste aanbieder

greetz

hoe doen jullie dat met een 457 visum, boeken jullie een one way of return , ik heb namelijk gehoord dat je geen one way kunt boeken met een 457 , klopt dat????

inmiddels hebben wij gebruik gemaakt van Korean Airlines en het is een absolute aanrader. Ze hadden alleen geen entertainment schermpjes (zoals wel gesuggereerd wordt) maar daar kom je ook wel weer overheen. Heerlijk gegeten, goede service én goedkoop!!! via STA travel geboekt, kan misschien ook wel via een NL organisatie. Niet via hun website i.i.g., dat is waanzin wat daar staat.

jammer dat je niet vermeld hoe goedkoop, dan lees ik zo een berichtje en wil ik ook weten hoeveel je betaald hebt dan natuurlijk. :wink:

[quote author=lizzyhas link=topic=8919.msg125541#msg125541 date=1222013725]
hoe doen jullie dat met een 457 visum, boeken jullie een one way of return , ik heb namelijk gehoord dat je geen one way kunt boeken met een 457 , klopt dat????[/quote]

Lijkt mij dat het gewoon moet kunnen hoor. Ik ben afgelopen augustus op een enkeltje gekomen met een toeristenvisum, al wel een PR aangevraagd.

[quote author=clara link=topic=8919.msg118840#msg118840 date=1212705392]
er is al een tijdje weinig meer over geschreven, dus zet ik het hier maar neer.
we hebben een hele goede deal gemaakt via STA Travel met Korean Air. Je krijgt heen de overnachting aangeboden en terug zit er wel 7 uur tussen in Seoul. Nemen we voor lief want we vliegen voor $9200 met zijn 5en alles incl. retour (wel 1 kind met kinderkorting).
Heen MEL-Madrid en terug AMS-MEL vertrek 7 sept en retour 5 okt. dus ook nog vol in shoulderseason.
Als je je aanmeldt voor de nieuwsbrief en belt ipv zelf te rommelen, dan houden ze zich aan de deal die ze aangeven.
Mariëtte
[/quote]
hier had ik het draadje mee geopend....

Ik vind het niet zo scherp eerlijk gezegd.

Als je 7 uur wachten voor lief neemt , kun je misschien volgende keer beter via frankfurt reizen, zelfs met een treinticket voor daar naar toe is het stukken goedkoper volgens mij en je hoeft niet te wachten.

Hoi,
Ik heb een aantal zoeksites getest en www.kayak.com heeft toch wel het grootste aanbod en de goedkoopste aanbiedingen :cool:.
Tips: Wanneer je je ff aanmeld krijg je ook nog de goedkoopste tickets van een aantal dagen voor en na de opgegeven datum te zien. Dit kan je zo een paar honderd euro schelen. De maandag is meestal een van de goedkopere dagen. Frankfurt is vaak iets goedkoper dan Dusseldorf, Frankfurt is wel iets verder rijden, maar in ons geval zijn de vliegtijden weer korter dan vanuit Dusseldorf.
Succes met het zoeken :computer:

Marc

Volgens mij is dit, http://matrix.itasoftware.com/cvg/dispatch de beste.
ITA is de bouwer van zoeksoftware voor het vinden van vluchten.
De ITA site geeft de mogelijkheid om binnen de periode van een maand, de goedkoopste vlucht te vinden.

Je kunt niet via ze boeken, dat moet je ergens anders doen.
Maar je weet wel wie je het goedkoopst weg kan brengen :up:

Bart

hoe doen jullie dat met een 457 visum, boeken jullie een one way of return , ik heb namelijk gehoord dat je geen one way kunt boeken met een 457 , klopt dat?

Wij vertrekken 10 nov. a.s. met een 457 visum naar Tasmanie en hebben een one-way-ticket. Is geen probleem :smile:

Groetjes

Hier dan een zeer verlaat verslag van mijn trip naar Nederland vwb het vliegen met China Airlines. En jawel, net als vorig jaar met Korean Air (zag dat Clara ook goede ervaring mee heeft) prima prima!! En....in alle gevallen (behalve de Ams - Taipei vlucht) entertainment schermpjes!!! Nou kan dat een mazzeltje zijn geweest naar Frankfurt, want ze zeggen dat daar normaliter ook een 747 zonder schermpjes op zit (net als naar amsterdam).

Heenreis : Bne naar Taipei. Ongeveer 5 uur stop, dan Taipei naar Frankfurt (zonder tussenstop ergens anders)
Terug: Amsterdam naar Taipei (via Bangkok, maar is ok). Dan lange wacht van 9 uur (lekker slapen). Dan Taipei naar Brisbane.

Althans...dat was de bedoeling!!!! Helaas landden we in Taipei tijdens een typhoon en werden we ondergebracht (net als iedereen) in een shit 3* stinkend muf chinees massa hotel. Van sightseeing in Taipei komt er tijdens zulk weer ook niks dus ik heb ongeveer 24 uur tv-kijkend in mijn kamer doorgebracht met huilende wind en kletterende en striemende regen op het dak!! Ach, zo maak je nog weer eens wat mee. Volgende dag ging er geen vlucht naar Brisbane. Wel naar Sydney, dus daarnaartoe overgeboekt en met Qantas doorgeboekt (betaald natuurlijk) naar Brisbane. Kwam zon 30 uur later aan nu. Onderweg van vrijdag tot maandagmiddag. Was wel een beetje lang...maar wel eens wat anders!

De ICE van Frankfurt naar Arnhem heb ik van tevoren geboekt via hispeed.nl voor 38 eur. Laten opsturen naar mijn ouders en die hebben het ticket naar mij opgestuurd. E-ticket doen ze geloof ik niet aan, kreeg ik niet voor elkaar. Volgens mij kan je tot 3 maanden van te voren boeken op die site. Is goedkoper dan elke andere trein site. Vroeg boeken = goedkoopste tarief = 38 euro. Met ongeveer 2,5 uur ben je iin Arnhem en het ICE station is OP de luchthaven. Dat krijg je in Parijs niet voor elkaar. Niet voor die prijs, en niet rechtstreeks met de trein. Vandaar dat Frankfurt dan toch verreweg mijn voorkeur heeft.

Vliegtuigen waren: Australie - Taiwan: Airbus A330-300
naar Frankfurt: Boeing 747 met schermpjes
van Amsterdam naar Bangkok/Taipei: B 747 zonder schermpjes, en was wel toe aan een nieuw interieurtje. Maar echt prima verder, 3 stoelen voor mezelf!! Lekker slapen. Overigens zijn de breedte van de stoelen in de Airbus beduidend smaller dan in de 747. Toch blijft de A330 een mooi toestel!

Prijs voor vertrek 17 aug naar adam was $1485, gekocht op de Februari Flight Centre expo (altijd goede deals, net als de Korean Air vorig jaar. Overigens heeft Korean zn schema aangepast, waardoor Amsterdam vanaf Brisbane nu niet handig meer is. Twee nachten minstens in Korea, en hotel niet meer vergoed. En dat was echt een super de super de luxe hotel!!)
Ik heb vervroegd naar 10 augustus en omgeboekt de heenweg naar Frankfurt. Kwam $420 bij. Dus $1900. Vond ik nog goedkoop. Overigens heb ik kosteloos mijn terug reis een week verlaat toen ik in Nederland was.

Kortom, aanrader!

Henriette

Is iedereen het erover eens dat kayak.com of de link van Bart het goedkoopste is?
Wij zoeken ons rot  :-(, we willen NA 17 april vertrekken. We hebben een entry date op 26 mei, maar
ik moet ook nog even uitzoeken hoe lang we er minimaal de eerste keer moeten verblijven, want we wllen nu
vast de punten op de i zetten en dan in september definitief.

Graag horen we nog andere tips mbt vliegtickets.
Wel had ik gehoord van Malaysia airlines die zou een aanbieding hebben vanaf londen, maar op hun site zie ik hem niet hoor  :|

Ik ben geadviseerd om lid te worden van een frequent flyers club. Dit is geheel gratis en je spaart dan punten voor kortingen. Ook kan je gratis gebruik maken van de lounge op de luchthaven. Sommige clubs (waarbij diverse vliegmaatschapijen zijn aangesloten) geven ´n frequent flyer kaart voor ´n gezin i.p.v. voor alle gezinsleden eentje. Dat spaart sneller!

[quote author=amity link=topic=8919.msg129877#msg129877 date=1231005934]
Is iedereen het erover eens dat kayak.com of de link van Bart het goedkoopste is?
Wij zoeken ons rot  :-(, we willen NA 17 april vertrekken. We hebben een entry date op 26 mei, maar
ik moet ook nog even uitzoeken hoe lang we er minimaal de eerste keer moeten verblijven, want we wllen nu
vast de punten op de i zetten en dan in september definitief.

Graag horen we nog andere tips mbt vliegtickets.
Wel had ik gehoord van Malaysia airlines die zou een aanbieding hebben vanaf londen, maar op hun site zie ik hem niet hoor  :|
[/quote]

Ik heb even gekeken op vliegtarieven.nl met vertrek op 24 april enkele reis van Adam naar Melb. en goedkoopste is 797.59 incl. tax pp. Ik weet niet waar je zelf op uitkomt?

[quote author=Tekkel link=topic=8919.msg126882#msg126882 date=1224063928]
Volgens mij is dit, http://matrix.itasoftware.com/cvg/dispatch de beste.
ITA is de bouwer van zoeksoftware voor het vinden van vluchten.
De ITA site geeft de mogelijkheid om binnen de periode van een maand, de goedkoopste vlucht te vinden.

Je kunt niet via ze boeken, dat moet je ergens anders doen.
Maar je weet wel wie je het goedkoopst weg kan brengen :up:

Bart
[/quote]

Hoi Bart!
Ik heb even op die site van je gekeken, maar ik kan niet vinden hoe je ze binnen een maand moet laten zoeken. Moet je je dan eerst aanmelden (ik heb nu aangemeld als gast). En kost dat aanmelden geld?
Groetjes

[quote author=Gwen link=topic=8919.msg129898#msg129898 date=1231067329]
Hoi Bart!
Ik heb even op die site van je gekeken, maar ik kan niet vinden hoe je ze binnen een maand moet laten zoeken. Moet je je dan eerst aanmelden (ik heb nu aangemeld als gast). En kost dat aanmelden geld?
Groetjes
[/quote]
Ik ben ook niet ingelogd (nou ja, ook als guest), bovenin heb ik een aantal icoontjes staan.
1 Daarvan is "month long search", die moet je hebben.
Wat je hier vindt moet je nog wel even dubbelchecken, want speciale aanbiedingen staan er natuurlijk niet op.

[size=30pt]WARNING!![/size]
Ik geloof dat deze zoekmachine niet echt lekker meer werkt.
Als ik op SA zelf zoek kom ik nu heel wat goedkoper uit.
Oppassen dus!!

Bart

Back