Gwen's Lastavaza

Gwen

XPdite Sponsor
Hi all,

Zoals ik in het Voorstel rondje al verteld heb, wil ik komend jaar dus terug naar oz, deze keer om te gaan backpacken! Ik heb even de zoekfunctie gebruikt, maar de topics over backpacken zijn toch al weer een jaar of 1,5/2 oud. Vandaar dat ik even mijn eigen topic aangemaakt heb.

Ik moet ontzettend veel gaan regelen, en ik moet zeggen dat het reuze eng is! Op dit moment heb ik eigenlijk alles voor elkaar. Ik ben 21, ben hbo afgestudeerd, heb een vast contract, heb mijn eigen huurhuisje, auto, etc etc. Het idee om een half jaar te gaan backpacken zal waarschijnlijk betekenen dat ik dit allemaal kwijt ga raken, dus wel even stress in mijn hoofd. Ik hoop dat ik een half jaar onbetaald verlof kan krijgen op werk, en dat ik dus daarna terug kan komen, maar die kans is denk ik best klein. Maar goed, ik kan pas in gesprek gaan met mijn teamleider als ik beter weet wanneer ik wil gaan enzo.
En om dat te weten, moet ik eerst weten hoe het backpacken er in Australië nu een beetje aan toe gaat en hoe het daar financieel te doen is. Dan weet ik hoeveel geld ik nodig heb, wanneer ik dat geld bij elkaar gespaard heb, en dus wanneer ik kan gaan..

Ik heb nog nooit gebackpackt dus ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe het precies in zijn werk gaat. Pleasee vertel me alles wat jullie weten over backpacken, haha.

Ooh en ook nog: Mijn moeder (niet jij Sas) vind het niet echt een super idee dat ik ga backpacken. Ze vind het niet erg dat ik weg ga, maar vind het een eng idee dat ik als meisje alleen ga backpacken. Ik ben in Australie veel backpackers tegengekomen en hun verhalen gehoord, maar volgens mij is het aardig veilig.. Was ook niet van plan om midden in de nacht in the middle of nowhere aan de zijkant van een weggetje te gaan staan voor een lift... Kunnen jullie nog wat vertellen over de 'veiligheid' van backpacken. Moet mijn moeder even overtuigen nu..

Thanks!
 
Kunnen jullie nog wat vertellen over de 'veiligheid' van backpacken. Moet mijn moeder even overtuigen nu..

Australia is safe ......

Laat je mommy dit maar lezen, dat stelt ze gerust.



Hi Mommy, Australia is safe not..............

RELATIVE OF AUSTRALIAN SERIAL KILLER JAILED FOR 30 YEARS
AFP - UPDATED JUNE 8 2012, 3:47
SYDNEY (AFP) - A relative of notorious Australian serial killer Ivan Milat, who slaughtered seven backpackers in the 1990s, was Friday jailed for at least 30 years over the brutal "thrill kill" axe murder of a boy.
Matthew Milat, who pleaded guilty, was sentenced for slaying a friend in the same forest in the southern highlands of New South Wales state in which his great-uncle dumped the bodies of his backpacker victims.
The 19-year-old's accomplice, Cohen Klein, who also pleaded guilty to murdering David Auchterlonie on his 17th birthday, was jailed for at least 22 years.
"This was a thrill kill on the part of Milat," said New South Wales Supreme Court judge Jane Mathews of the murder, which was recorded on a mobile phone.
"He took the life of an innocent young man who was unfortunate enough to be his friend in an unimaginable, cruel, brutal and violent manner solely for his own personal enjoyment."
The court heard Milat had said he was going to commit a murder, but his friends assumed he was joking.
Klein and another teenager who has not been charged drove with Milat and Auchterlonie into the forest in November 2010.
Milat at first swung an axe into the victim's torso and accused him of telling people about a theft he had committed.
Auchterlonie was then told to lie face down on the ground as the killer threatened him for 10 minutes, saying: "You move, I chop your head off."
The phone provided chilling audio of the victim sobbing and begging "don't do this to me", then records the sound of an axe hitting him.
Ivan Milat was sentenced to life in jail in 1996 over the backpacker murders after sensational evidence from Paul Onions, a British hitchhiker who escaped death in 1990 by jumping out of Milat's vehicle when he pulled a gun on him.
Onions reported the incident to police at the time but years later when he saw news reports of bodies found in Belanglo, contacted the Australian High Commission in London, eventually providing crucial evidence to the trial.

By the way mommm:D , there are more on the run....

Jack>:D
 
Lol :D Een oud collega van mij als meiske is 2 jaar gaan backpacken. afgelopen 2 jaar. Totaal gen probleem! Financieel ook niet volgens mij, maar dat weet ik niet 100% zeker.
 
Australia is safe ......

Laat je mommy dit maar lezen, dat stelt ze gerust.

By the way mommm:D , there are more on the run....

Jack>:D

Jack wat ben je toch een ass.. Nou kan ik dit topic natuurlijk niet meer aan mama laten lezen! Haha doos!
 
Een beetje een indicatie? Toen ik in 2005/2006 ben gaan backpacken stond de teller aan het eind van die periode op 8.000 euro per persoon. Daarvan heb ik de ene helft vanuit NL meegenomen en de andere helft in Oz bij elkaar gewerkt.

Werken in de landbouw leverde het minste op, maar er was wel het meeste werk in te vinden. Als je horeca-ervaring hebt, had ik eigenlijk weinig moeite om geld te verdienen in de touristische gebieden. Buiten de touristische gebieden (alles buiten de CBD-area's in de grote steden en de East Coast) heb ik me beperkt tot fruitpicking.

Het rondreizen daar stelt eigenlijk weinig voor, op veiligheidsgebied. Ik zou er alleen wel voor gaan om een eigen auto te regelen, alleen dan kan je de mooiste dingen zien. Liften e.d. levert wat meer risico op, maar zelfs dat heb ik gedaan.

Een paar tipjes:

- Rondvlucht en zelf vliegen bij Agnes Water / Town of 1770 (vraag naar Bruce)
- Lekker relaxen in Adelaide (en eventueel werken in de Barossa)
- Werken in Echuca (heel veel fruitfarms)




 
Hoi Zwerver!

Wat je dus eigenlijk zegt is dat je niet je hele verblijf daar telkens door te werken bij elkaar kan krijgen? En hoe lang heb jij toen gebackpackt met die 8duizend?
Zijn er ook backpack baantjes op internet te vinden? Ik zou het fijn vinden als ik alvast mijn eerste baantje 'vast heb gesteld' vanuit Nederland. Is dat iets wat mogelijk is? Als je beetje in de middle of nowhere gaat zoeken ofzo..
 
Hoi Zwerver!

Wat je dus eigenlijk zegt is dat je niet je hele verblijf daar telkens door te werken bij elkaar kan krijgen? En hoe lang heb jij toen gebackpackt met die 8duizend?
Zijn er ook backpack baantjes op internet te vinden? Ik zou het fijn vinden als ik alvast mijn eerste baantje 'vast heb gesteld' vanuit Nederland. Is dat iets wat mogelijk is? Als je beetje in de middle of nowhere gaat zoeken ofzo..
Ik heb er toen 9 maanden Oz van gedaan en 2,5 maand ZO-Azie. Daar in ZO-Azie uiteraard niet gewerkt.

Je kan het wel allemaal bij elkaar werken, maar netto heb ik toen 40% van de tijd gewerkt. Als je dus nog wat fun wilt hebben is een startkapitaaltje altijd handig, al is het alleen maar voor de startkosten (hostels in grote steden zijn duur(der), een auto koop je ook niet voor niks, etc). Backpack baantjes op internet heb ik toen (let op, dat is dus 6 jaar geleden) als erg lastig ervaren. De enige die ik gedaan had in QLD had te maken met mijn normale werk, waardoor ik iets wat met internet te maken had kon doen.
 
Ik heb er toen 9 maanden Oz van gedaan en 2,5 maand ZO-Azie. Daar in ZO-Azie uiteraard niet gewerkt.

Je kan het wel allemaal bij elkaar werken, maar netto heb ik toen 40% van de tijd gewerkt. Als je dus nog wat fun wilt hebben is een startkapitaaltje altijd handig, al is het alleen maar voor de startkosten (hostels in grote steden zijn duur(der), een auto koop je ook niet voor niks, etc). Backpack baantjes op internet heb ik toen (let op, dat is dus 6 jaar geleden) als erg lastig ervaren. De enige die ik gedaan had in QLD had te maken met mijn normale werk, waardoor ik iets wat met internet te maken had kon doen.

Ok thanks for the info!!
Ik wil 6 maanden gaan en denk toch wel meer dan 50% werken.. Ik hoop dat ik zo'n 2000 euro gespaard heb om mee te nemen, en dan natuurlijk nog voor het ticket sparen, maar dat kan mooi van mn eindejaarsuitkering en zorgtoeslag die ik van het hele jaar in december terugvraag. Dan mn auto verkopen, waar ik hopelijk nog een paar honderd euro voor krijg maar blijf natuurlijk in Nederland ook nog wel wat kosten houden.. Zorgverzekering, reisverzekering, telefoonabbonnement.. Ben ik nu heel onrealistisch bezig?
 
Bij mijn half jaar backpacken heb ik 3 maanden tegen kost, inwoning en een dag per week vliegtuig tot mijn beschikking gewerkt op een zweefvliegveld.

De andere 3 maanden heb ik rondgereisd. Ik denk dat ik iets van 6000 euro toen had. Weet het niet precies meer. Uiteindelijk in die 3 maanden niet veel gewerkt (2 weken) en er bewust voor gekozen te gaan reizen ipv werken tegen relatief lage lonen en dan eventueel langer kunnen blijven.

Ik heb toen geen auto gehad, maar voornamelijk met de bus / vliegtuig of via hostels een lift gevonden. Wat ik gedaan heb, om de kosten te drukken, is bij plaatsen waar ik langer bleef bij het hostel gevraagd of ze klusjes hadden die max 1 uur per dag kosten zodat je geen overnachtingskosten hebt.
 
Ooh en ook nog: Mijn moeder (niet jij Sas) vind het niet echt een super idee dat ik ga backpacken

Deze moeder (en je vader trouwens ook...) komt niet in een hoera stemming bij het idee van jou backpackend in Australie... Maar snap helemaal dat je dit wilt doen en zal je dus ook steunen. Wij hebben familie in Melbourne wonen, dus dan heb je in elk geval aan 2 kanten van dit continent een betrouwbaar adres voor noodgevallen. Misschien dat je echte moeder dan ook een beetje beter slaapt :)

Tip: NIET gaan liften langs de kant van de weg!!!!
 
Hoi Gwen,
Wij zijn destijds met Travel Active gaan backpacken. Via hen boekten we de vlucht (special package deals), de reisverzekering voor 1 jaar, zij regelden de eerst 3 overnachtingen in Sydney, verzorgden in de dagen een kennismaking met Sydney (incl. Rots klimmen, pub bezoek etc.) en wie wilden kon na 3 dagen met hen mee in de mini bus naar Griffith, waar we allemaal perziken konden gaan plukken. Oh en het kantoor in Sydney fungeerde als postadres. Bleven wij ergens een aantal weken om te werken, dan belden we hen en werd onze post doorgestuurd naar het adres wat wij opgaven. Perfect geregeld en voor de thuisblijvers een hele geruststelling. Ik moet toegeven dat dit alles speelde in 1994 (snik), maar ik ga ervan uit dat dit soort reizen nog steeds bestaan.
Onze indeling: 1 maand werken en we hadden weer geld om te reizen, 1 maand werken .......
Succes met plannen. Backpacken in Oz is een ervaring voor het leven:)
 
De andere 3 maanden heb ik rondgereisd. Ik denk dat ik iets van 6000 euro toen had. Weet het niet precies meer. Uiteindelijk in die 3 maanden niet veel gewerkt (2 weken) en er bewust voor gekozen te gaan reizen ipv werken tegen relatief lage lonen en dan eventueel langer kunnen blijven.

Hoi Tommy,

Bedoel je dat je 6000 euro al vanuit Nederland had mee genomen omdat allemaal te kunnen bekostigen??
 
Deze moeder (en je vader trouwens ook...) komt niet in een hoera stemming bij het idee van jou backpackend in Australie... Maar snap helemaal dat je dit wilt doen en zal je dus ook steunen. Wij hebben familie in Melbourne wonen, dus dan heb je in elk geval aan 2 kanten van dit continent een betrouwbaar adres voor noodgevallen. Misschien dat je echte moeder dan ook een beetje beter slaapt :)

Thanks Sas!
 
Bedankt voor de reactie Edireliro! Ik zal als ik morgen klaar ben met werken thuis eens gaan googelen. Nu nog op werk.. Slaapdienst..
 
Hoi Tommy,

Bedoel je dat je 6000 euro al vanuit Nederland had mee genomen omdat allemaal te kunnen bekostigen??


Ja dat klopt. Nou ja meegenomen het stond gewoon op mijn rekening en daar pinde ik van. De eerste 3 maanden had ik natuurlijk bijna geen kosten.

Ik heb daarvan ook een aantal dagtochten, vluchten en mijn PADI gehaald. Daarnaast ook nog een keer met andere backpackers een auto gehuurd voor een paar dagen.
 
OMG!! Ik zit net bij een vergadering van aandachtsfunctionaris seksualiteit, zit daar een andere aandachtsfunctionaris die dezelfde teamleider heeft als ik (werkt op andere locatie)... En die verteld even toevallig tegen mij dat ze binnenkort voor 5 maanden in Duitsland gaat studeren en dat ze van de teamleider onbetaald verlof heeft gekregen!! Nou hoop ik natuurlijk helemaal dat ik dat ook ga krijgen! Dinsdag gesprek met teamleider.. Ik ga het toch al gewoon vertellen. Ik weet dan mss nog niet precies wanneer ik ga, maar dan weet ik iig alvast of ik daarna nog een baan heb of niet. :)
 
van de teamleider onbetaald verlof heeft gekregen!! Nou hoop ik natuurlijk helemaal dat ik dat ook ga krijgen!

Onbetaald verlof, Wowww en zelfs daar ben je blij mee..
Het mot niet gekker worden.

Misschien toch maar een sponsoring zoeken bij pappaaa en mammaaa.

Cheers,

Jack>:D
 
Onbetaald verlof, Wowww en zelfs daar ben je blij mee..
Het mot niet gekker worden.
Misschien toch maar een sponsoring zoeken bij pappaaa en mammaaa.

Cheers,

Jack>:D

Dan heb ik tenminste nog een baan als ik terug kom! Dat is super toch. Zeker in deze tijden..
 
Okay zo had ik het nog niet bekeken.
Als ik weg ging bij een bedrijf voor 6 maanden of langer dan klopte ik daarna even op de deur als ik weer terug was.
Ze waren happy dat ik weer bij hun wilde werken.
Maar je kunt ze ook vertellen wat je plannen zijn....en dat je functioneren op seksualiteit wilt verbeteren en dat je deze kennis wilt opdoen in Australia:D
Ik zit net bij een vergadering van aandachtsfunctionaris seksualiteit,
Dat je hun vraagt dat deze opwaardering vanjezelf centjes kost en hun vraagt om een sponsor om de daagjes zonder geldzorgen door te brengen in mooie Australia.
En daarna verslag uitbrengt ten goede van het bedrijf waar je voor werkt op gebied van aandachtende functionarissen op seksueel gebied en zo op een ander level brengt.

Are you for real?.....It's okay . I'm happy for you.o_O

Jackth_20077.gif
 
Back
Top