Gwen's roundtrip

Hey Gwen! Wij hebben afgekopen najaar in 8 dagen van perth naar exmouth en weer terug gereden, sights onderweg: geraldton, kalbarri, coral bay, cervantes, en nog een plek dichterbij Perth waar zeeleeuwen schijnen te zitten (ondanks een zwemtocht van een uur naar een onbewoond eiland hebben we ze niet gespot helaas;-)..). Zeker aan te raden, maar cervantes was niet goed bevallen ivm zandvlooien en stinkend wier op het strand. Het was prachtig maar eigenlijk te ver voor 8 dagen. We hadden een simpele 2(+1/2) persoons camper gehuurd, via Travel forever (perth based, vraag naar Kevin). Op het laaste moment besloten om er nog 2 dagen aan vast te plakken, was zo geregeld. Het was een soort omgebouwd busje, met koelkast en gaspitten. We kwamen onderweg Nederlanders tegen met een luxe camper die jaloers waren op ons compacte budget karretje :)
 
Moet wel ff goed kijken of het Lamarck is of Hilde met die avatar :cool:

Ik bedenk me net dat ik nog die Chinese Roeptoeter heb.. Sorry Jack, zet mijn trouwe huisdier niet zomaar bij het grofvuil!
 
Maarree we raken hier weer aardig off-topic :D in Gwen's draadje ;)

Hihi, dan moet ik snel weer even iets schrijven om on-topic te blijven dan..

Ik zou eigenlijk eind van deze week de berekening van het reisbureau krijgen, maar kreeg een mailtje dat het toch allemaal iets meer werk was dan gedacht, dus de berekening komt nu waarschijnlijk dinsdag.
Gisteren ook even bij een reisbureau waar ik langs liep twee Australie reisfolders gehaald.. Wat is het allemaal duur zeg! :(
 
Hihi, dan moet ik snel weer even iets schrijven om on-topic te blijven dan..

Ik zou eigenlijk eind van deze week de berekening van het reisbureau krijgen, maar kreeg een mailtje dat het toch allemaal iets meer werk was dan gedacht, dus de berekening komt nu waarschijnlijk dinsdag.
Gisteren ook even bij een reisbureau waar ik langs liep twee Australie reisfolders gehaald.. Wat is het allemaal duur zeg! :(

Via touroperators is het inderdaad vrij duur.
Goed surfen op internet is vaak de moeite waard hoor.
Er zijn ook veel mogelijkheden voor backpacker tours, kaarten voor speciale kortingen op tours en hostels (bv via YHA), Odat je misschien wat gunstigere prijzen weet te bemachtigen. Succes met shopping (vinden we meestal heel leuk ;-)).
 
Er zijn ook veel mogelijkheden voor backpacker tours, kaarten voor speciale kortingen op tours en hostels (bv via YHA),

Ik weet niet of mijn ouders zo blij worden van slapen in een dorm of 2p kamer in een hostel vol jongeren.. Nog even wachten en dan kan ik precies zien wat het reisbureau uiteengezet heeft en kan ik zelf ook als een gek gaan googelen! Ben nu ook de Rough Guide Australia en Lonely Planet aan het doorspitten.
 
Ik weet niet of mijn ouders zo blij worden van slapen in een dorm of 2p kamer in een hostel vol jongeren.. Nog even wachten en dan kan ik precies zien wat het reisbureau uiteengezet heeft en kan ik zelf ook als een gek gaan googelen! Ben nu ook de Rough Guide Australia en Lonely Planet aan het doorspitten.

:D Even gemist, maar misschien dat je ouders een andere slaapplaats op het oog hebben.
Heerlijk dat gepuzzel. Zodra we weten waar wij aan toe zijn, beginnen we ook weer. Succes en veel plezier.
 
Even een snelle vraag.. Hopelijk heeft iemand snel antwoord..

Kun je van Darwin naar Alice Springs en Uluru rijden zonder 4wd in Juli (droog seizoen)???
 
Ik heb de offerte gekregen van het reisbureau, en zoals verwacht, ver boven mijn ouders' budget!
Zelf ook even aan de slag gegaan en de reiswensen wat bijgesteld.. Dat weer naar reisbureau gestuurd met de vraag of het realistisch is en of ze daar iets mee kan doen..
 
Wat grappig, dat beeld heb je er in je hoofd helemaal niet van.
Op Google maps is ook de weg van Uluru naar Adelaide ook gewoon asfalt inmiddels!
(Mijn moeder heeft het nog steeds over die zandpaden waar ze met pech kwamen te staan. ;) 40 jaar geleden)
 
Je hebt toch alleen wel een 'kortere weg' van Alice Springs naar Uluru wat een zandpad is? Maar er is sowieso een route over asfalt die kant op.
 
Je hebt toch alleen wel een 'kortere weg' van Alice Springs naar Uluru wat een zandpad is? Maar er is sowieso een route over asfalt die kant op.
Die is ook te doen zonder 4wd.
Hemels breed rode zandwegen....Daarlangs Australia freedom.
Ben daar vele kamelen, wedge tailed eagles,Dingoes, emoes...zelfs de thorny devil (met veel geluk) tegengekomen.
Als je wat foto's van die omgeving terug wilt zien moet je even op mijn webshots kijken...erg mooie omgeving om als toerist daar te zijn.
Maar de asfalt road is ook okay.

Cheers,

Jack>:D
 
Back
Top