Gwen's roundtrip

Hoi Gwen, verbaas me over de opmerking dat travelcar duur is. Mijn ervaring is juist dat ze niet de duurste zijn. (maar wel de beste) Je auto heeft geen reclame erop en je mag dus off road met elke auto. Iets wat bij Wicked (dat is echt puin, kun je je ouder niet aandoen) of de meeste andere (Britz, Avis, Hertz) niet mag. Wicked mag je zelfs niet 's nachts rijden (wat wij sowieso nooit doen: HEEEEl gevaarlijk) De 4x4's van Travelcar hebben lier, Engel fridge en outback drawers. En het bedrijf heeft europese (zwitserse) roots. Dus geen now worries, you will be alright without a spare wheel mentaliteit :)

Maar beetje off topic, sorry! ;)
Is niet off topic!! Vind alle info fijn.
Wicked ga ik zeker ook niet doen, hihi. Britz is volgens het reisbureau wel erg goed.. En dat er wel of geen reclame op de auto staat maakt me niet zoveel uit.
Maar weet jij of je met een Britz auto wel naar Kakadu National Park mag, of wordt dat ook gezien als off road?
 
Het probleem van Kakadu NP is dat veel leuke plekjes vaak alleen met 4WD te bereiken zijn. Ik heb Kakadu als enige park met een tour gedaan.
 
Oh ik vind dat er een verschil zit in off road rijden. Hier maken verhuurbedrijven vaak geen verschil tussen. Sommige wegen zijn wel niet geasfalteerd (of wat dan ook) maar kun je prima met een 2WD op rijden (maar mag dan al niet). Andere wegen heb je echte een 4WD nodig.
 
laat maar.. ik denk dat jij al naar 4WD campers gekeken hebt, of niet?
Jah wel gekeken, alleen die zijn zo duur! De camper die ik nu heb 'gekozen' is een 2WD.. Maar voor Kakadu toch eigenlijk wel 4WD nodig??
 
Jah wel gekeken, alleen die zijn zo duur! De camper die ik nu heb 'gekozen' is een 2WD.. Maar voor Kakadu toch eigenlijk wel 4WD nodig??
Nee dat is niet nodig zoland die maar op een onverharde weg kan/mag anders mis je enorm veel. Moet heel eerlijk bekennen dat ik je prijskaartje een beetje aan de positive kant vindt. Weet uit eigen ervaring dat Kakadu een rib uit ons lijf was en dat was voor 2 personen vanaf Melbourne (tickets waren bijna $400 p.p.) en de prijs voor een huurauto/camper ligt voor 2 personen al vaak rond de $100,- per dag. Je wilt immers een 2e bestuurder, verzekering etc etc. Met zijn 3 en in een camper is mij ook iets te knus. Heb dit 1x met mijn ouders geslapen maar zal eerlijk toegeven dat ik aan het het einde van de vakantie ontzettend moe was. Je slaapt immers stukken minder met zijn 3-en in zon camper en wij hadden nog wel een grote 4 Berth.

Mijn tip, ga een kleiner gedeelte samen met je ouders bekijken. Langzaam reizen scheelt in de kosten en alleen op deze manier krijgen ze het relaxte ozzie gevoel. Of heb jij tegen die tijd zelf een backpackers car? Zo ja dan ben je natuurlijk een stuk vrijer in je planning en kun je de reis een stuk goedkoper maken.

Chantal
 
Hoi Chantal,

Thanks voor je reactie.
Ik heb bij de camperhuur wel alle opties erbij genomen, dus ook geen eigen risico, extra bestuurder etc. Het slapen in de camper zou dan maar voor 3 nachten zijn, dus denk ik wel te overzien.
Waar denk je dat ik de mist in ga met mijn berekening? De binnenlandse vluchten zullen waarschijnlijk goedkoop klinken, maar die hebben ook alleen die prijs als er een speciale regeling mogelijk is.. Zoals ik bij Australian Backpackers heb, dat je vantevoren al binnenlandse vluchten voor een vaste prijs bij kan boeken.
Ik heb nu ook met Wereldcontact gemaild zodat zij ook een offerte op kunnen stellen. Geeft me weer een beter overzicht denk ik.

Je hebt het over een kleiner stuk bekijken. Wel stuk zou jij dan aanraden in de maand juli?
Ik ga niet zelf een auto kopen.

Groetjes
 
Misschien klopt het wel? Alleen als ik eerlijk ben vind ik 3000 euro (=minus de vlucht van je ouders) voor 16 dagen 3 personen aan de lage kant, 62.50 euro per persoon per dag is niet heel veel.

Je zegt zelf dat je ouders niet zulke campeerders zijn, dan neem ik aan dat je een camping wilt waar je de beschikking hebt over een warme douche etc. Die campeerplekken zijn over het algemeen iets duurder en de prijzen die ze weergeven zijn voor 2 personen, dus je zult wat extra moeten betalen. Met de afstanden die jullie willen rijden verbuik je veel benzine of diesel, denk dat je niet meer dan 8 liter /100 km uit een camper krijgt (en dan moet je al mazzel hebben). Huidige benzine en diesel prijs zit tussen de 1.40 en 1.45 per liter en dat is in Melbourne area, in de outback is het vaak 1,5 keer zo duur.

Waar je beste kan zijn in juli? Overal is wel wat te zien en het weer hoeft je niet tegen te houden. Geen 30 graden hebben heeft ook zijn voordelen. Juli is in Victoria de rustige periode, backpackers hebben volop ruimte. Regen? Ach bijna zelden een hele dag. En de temperatuur is zo 15 graden. Rond deze periode is het dus makkelijk ergens een bed te vinden. Waarom dan niet in een huurauto samen met je ouders en rij je van Sydney in de richting van Melbourne. Heb je tijd over dan rij je verder naar Adelaide. Zowel vanaf Adelaide als Melbourne kun je een gookope vlucht naar Sydney boeken zodat je ouders weer hun vlucht naar Nld kunnen pakken.

Maar waar je heen gaat, dat moet je helemaal zelf weten!

Chantal
 
Is Sydney verplicht als startplek? In Juli is een rondje Queensland natuurlijk ook goed te doen. Start In Brissie, omhoog naar Cairns en slingerend over de Tablelands en de plains weer terug. Zie je het tropische, bush, hills en agriculturele deel van OZ. Dit was onze eerste kennismaking met OZ and we loved it!
 
Zoals gezegd, verhuurbedrijven laten je met 2wd's niet toe op (gewone) gravelroads. Als er wat gebeurt of ze vinden gravel als je hem inlevert ben je de sjaak... In december hebben we een Holden 2wd voor onze trip van Sydney naar Melbourne maar (van travelcar) mag deze wel op gravelroads.
 
Heb je al naar deze optie gekeken: Gagudju Lodge Cooinda . Zitten in het Kakadu national park en voor rond de 225 dollar per kamer per nacht wanneer je 2 nachten of meer boekt. Dan huur je een auto en ben je waarschijnlijk goedkoper uit. Als jouw ouders niet zo gek zijn op kamperen, is dit misschien een betere optie.Kamers hebben 1 queen size en 1 single bed.
 
Zoals gezegd, verhuurbedrijven laten je met 2wd's niet toe op (gewone) gravelroads. Als er wat gebeurt of ze vinden gravel als je hem inlevert ben je de sjaak... In december hebben we een Holden 2wd voor onze trip van Sydney naar Melbourne maar (van travelcar) mag deze wel op gravelroads.
Mijn ervaring is dat dit wel meevalt trouwens? Ik heb de vorige keer toch echt wel stukken gravel gedaan (geen 4WD) om naar dingen toe te gaan en geen gezeur gehad? Ja je moet niet met je rental stil komen te staan op gravel, dan kan je beter zelf de kosten dragen voor het repareren, maar je auto even wassen voordat je hem inlevert en geen haan die er naar kraait.

Het wordt een ander verhaal als je echt gaat off-roaden met een 2WD, maar wie doet dat???
 
Misschien klopt het wel? Alleen als ik eerlijk ben vind ik 3000 euro (=minus de vlucht van je ouders) voor 16 dagen 3 personen aan de lage kant, 62.50 euro per persoon per dag is niet heel veel.
Hoi Chantal,

Die prijs is voor 2 personen he :) Heb alle kosten voor mijzelf eraf gehaald.

Die tip zal ik eens gaan bekijken Sacha! Is het in Kakadu te doen om op 1 plek te overnachten en elke dag met de auto erop uit te trekken om weer een ander stukje te doen? Ik ben nog nooit daar geweest dus vind het moeilijk in te schatten.

Sydney is niet verplicht als startplek Afterbang, maar mijn ouders zouden Sydney heel graag willen zien.
Afterbang, hoe lang zou je uit moet trekken voor zo'n stuk Qld?
 
Nou qua het inleveren zal wellicht wel los lopen. (wel eens Kimberley red dust/mud van je auto proberen te krijgen trouwens? o_O Bijna onmogelijk :eek: )

Maar als je hem op een kangaroo duwt op een gravelroad, of zoals laatst onze landgenoot in Esperance op een andere auto, en je blijkt dan helemaal niet verzekerd te zijn omdat je net op een streepje gravel reed, kun je jezelf de komende 60 jaar wel voor je harses slaan natuurlijk dat je niet voor een 4x4 of een redelijk verhuurbedrijf hebt gekozen :confused:
 
Pfff :(

Gisteren bij mijn ouders weeste eten, en het blijkt dat ze 6000 euro budget hebben incl ieder 1000 euro 'zakgeld'.. Dat is dus maar 2000 per persoon, en met een vliegreis van 1500 euro hou je dus nog maar 500 euro per persoon over voor 'de reis'. Lijkt me aardig onmogelijk! :(
Ik ga nog even kijken naar een reis aan de oostkust, dan kunnen ze wel Sydney zien maar niet Uluru, maar mijn moeder vond dat niet erg. Een andere 'berg' was ook goed..
Iemand nog tips/ideeen voor een goedkope reis/accomodatie rond de oostkust??

Ga nog even kijken of ik iets op papier kan krijgen, waarschijnlijk sowieso wat over budget, en dat ze dan in ieder geval kunnen zien wat ze dan voor hun geld krijgen..
Maar ik denk dat het gewoon niet gaat lukken en ik me daarbij neer moet leggen. Ontzettend jammer!
Dan moet ik toch maar verhuizen en ze een keer laten logeren ;)
 
BLue Mountains zijn ook erg mooi... dagtripje vanuit Sydney? Dan kunnen ze Sydney zien, lekker aan het strand liggen, neem je ze een paar keer mee de BM in, en/of je rijdt naar Port Stephens om dolfijnen te zoeken? En anderen weten vast ook leuke dagtripjes in de buurt. Dan kun je op zoek naar betaalbare accommodatie op 1 plek, en voor een paar dagen de huur van een auto. Sydney zelf kan met het openbaar vervoer? Ze zien niet heel australie, maar dat is toch niet te doen.
 
Je laat mensen ook niet heel Europa zien in twee weken meid ;)
Wij zijn nu aan onze 6e trip toe, van elke keer een maand, en zijn nog niet rond en hebben Alice en omgeving ook nog niet gezien. Dus... Een relaxte vakantie met minder reis kilometers geeft een betere indruk van OZ dan een hoop heen en weer gevlieg en gestress.

Kijk hier ook eventjes.

Accommodation:
http://www.wimdu.com.au/

Vluchten:
http://www.singaporeair.com/en_UK/special-offers/fare-deals-listing/
 
Je laat mensen ook niet heel Europa zien in twee weken meid ;)
Very true..
Ben nu aan het kijken naar een leuke farmstay in Cookstown.. Alleen om en rond Cairns omgeving verkennen.. Sydney en omgeving is zo koud en nat in Aug..
Iemand enig idee of je met een all-wheel-drive goed de omgeving van Cairns/Cookstown kan ontdekken, of heb je daar een 4wd voor nodig?
 
Een All-Wheel drive en een 4wd is the same thing ;)

Over het algemeen worden Subaru's en dat soort spul aangeduid met All Wheel Drive of 4wd. Landcruisers, Patrol's en dat spul is een 4x4 (Fourbee in het Australisch). Subaru's en dergelijke hebben dan meestal een Bunny bar voorop, Landcruisers een Roo bar en de road trains een Bull bar. (sorry beetje off topic)

Maar zoals gezegd, als je gravelroads wilt rijden heb je rij technisch gezien geen 4x4 of 4wd nodig (zolang het droog blijft) Verzekering technisch gezien laten niet alle rental companies het toe om met een 2wd op gravel te rijden. De enige die ik ken is travelcar.com.au. Die laten al hun auto's toe op gravel. (als er andere zijn die dit ook toe laten hoor ik het graag trowuens)

Of je in die regio veel gravel hebt weet ik eigenlijk niet zo goed...
 
Back
Top